Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2026?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2026?

18 feb 2026, 18:11

arjen1981 schreef:
18 feb 2026, 11:36
Dragon Quest VII Reimagined

⭐⭐⭐⭐
Die heb je lekker snel uitgespeeld, kerel! Maar wel tof om te lezen dat het bevallen is. Ondanks, of misschien wel dankzij, de aanpassingen die men gedaan heeft.
Afbeelding
KillingRaptor

18 feb 2026, 21:22

Romeo is a Dead Man (PS5)
Games als deze zie je niet vaak meer. Alles moet tegenwoordig open world zijn of diepzinnig. Ok dat is wat overdreven maar soms heb ik wel eens dat gevoel. Nou, Romeo is a Dead Man is het tegenovergestelde. Deze game is echt bonkers! Ik vond het fantastisch om te spelen ook. Verhaal gaat echt alle kanten op maar het blijft wel erg intrigeren daardoor. Ik las dat mensen performance problemen hebben op PS5, ik heb daar zelf helemaal niets van ondervonden. Suda51, please never change you crazy man. :biggrin:

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

19 feb 2026, 07:43

Gaaf dat je hier voor gegaan bent! Hier kijk ik ook enorm naar uit. Performance problemen horen erbij, maar ik hoor juist dat het hier ver boven de gemiddelde Suda51 goed gaat. Maar mijn vraag is? Is Romeo echt een dead man?

Ik wacht zelf nog even

As for the physical version, Suda explained: “We’re currently in talks with several companies trying to get a physical version out and we’re doing whatever we can to make it happen, so please wait just a bit more for this too. We’ll announce it as soon as it’s finalized, so we appreciate all your patience.”
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 feb 2026, 11:41

Suhoshin uitgespeeld op Switch.
Afbeelding

Suhoshin is Koreaans voor iets als beschermengel, en viel mij op in de Eshop doordat er characters in zaten met Koreaanse klederdracht. Het blijkt door een Franse ontwikkelaar gemaakt te zijn, waarbij iemand uit Zuid-Korea ingehuurd was om historische inconsistenties in de lokalisatie aan te pakken. Het spel is een murder mystery visual novel die enigszins aanvoelt als Raging Loop (m.a.w. who-dunnit met verschillende dood-lopende routes die je steeds iets meer inzicht geven in wat er nou precies aan de hand is). Met een looptijd van minder dan 10 uur duurde het ook niet langer dan nodig was, en daardoor heb ik me hier ook enkele ochtenden prima mee vermaakt.

⭐️⭐️⭐️
Pius

23 feb 2026, 22:33

Super Mario RPG (Nintendo Switch)

Heerlijke remake van een geweldige game. De platformstukken tonen wel echt hun leeftijd en hadden van mij weggelaten mogen worden, maar het hoort ook weer wel bij het origineel. De game had van mij best langer mogen duren, een uitspraak die ik bijna nooit doe over games.

9 / 10Afbeelding
"If it's not fun, why bother?"
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 feb 2026, 08:37

Pius schreef:
Het is lang geleden dat ik de SNES versie gespeeld heb, via Virtual Console op de Wii heb ik de game toen gespeeld, maar deze remake moet ik ook nog een keer aan beginnen want ik heb er niets dan goeds over gehoord.
KillingRaptor

24 feb 2026, 09:01

Tunic (PS5) - Staat al in de lijst
Ik heb de fysieke PS4 versie liggen maar die komt met een gratis upgrade naar PS5 dus uiteraard heb ik hem wel zo gespeeld. Maar wat een geweldige game is dit zeg! Echt heel erg van genoten van begin tot einde. Het zoeken naar alle hints in de pagina's van de handleiding vond ik heel tof, ook enkele uitdagende boss battles en het speelt allemaal gewoon zo goed. Toppertje dit.

Afbeelding
EarlyUp
Marktplaats ID: 0

24 feb 2026, 21:02

Wario Blast: Featuring Bomberman! - Gameboy

Sinds Bomberman: Blast de Wiiware game geen bomberman meer gespeeld. Denk ook niet dat ik dit had gespeeld als Wario niet in de game zat. :innocent: Makkelijke game, vooral als je in de latere levels alle power-ups heb vrijgespeeld. Boss fights zijn wel de hoogtepunten van de game. De final boss is weer een gameboy pareltje van try and error.

Afbeelding
A winner is you.
Shenglong83
Contacteer:

25 feb 2026, 15:43

Suikoden II HD Remaster: Dunan Unification War- Nintendo :switch:
staat al in de lijst

Afbeelding

Eindelijk deze all-time classic uitgespeeld. Als jongen had ik Suikoden 1 op de PS1 en die heb ik wel tig keer uitgespeeld. Deel 2 nooit kunnen bemachtigen. Ergens ruim 10 jaar terug wel eens op een emulator geprobeerd, maar toen halverwege gestopt.
At long last nu officieel in m'n bezit en het was echt genieten van begin tot eind. Aanrader voor iedereen die ook maar een beetje van RPGs houdt.

9/10
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Pius

26 feb 2026, 15:50

Apenheul schreef:
Pius schreef:
Het is lang geleden dat ik de SNES versie gespeeld heb, via Virtual Console op de Wii heb ik de game toen gespeeld, maar deze remake moet ik ook nog een keer aan beginnen want ik heb er niets dan goeds over gehoord.
Het is echt een heel goede remake. Aanrader en niet al te lang ook.
"If it's not fun, why bother?"
arjen1981

28 feb 2026, 17:03

Suikoden 2 en Tunic. Er worden een hoop pareltjes gespeeld de laatste tijd!
arjen1981

28 feb 2026, 17:15

Thunder Blade
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1987
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
De Master System en Mega Drive versies hebben een slechte reputatie. Vooral omdat deze de arcade versie bij verre niet evenaren. We waren vorig weekend in Zwolle en staat de helicopter daar al jaren. Ik ging er dit keer eindelijk voor. Maar eerlijk ook de Arcade versie maakte geen enorme indruk op mij. Je hebt twee type levels. Een verticale shooter en on rails vanuit de derde persoon. Maar van beide kreeg ik niet de energie die ik wel krijg van een After Burner of Space Harrier. De helicopter beweegt een stuk langzamer en was het enige bijzondere voor mij de stoel en de mechanica. Het is ongetwijfeld beter dan ik doe voorkomen wanneer je ingespeeld raakt en het spel beter kent, maar voor een enkele sessie in Zwolle kom ik niet verder dan 2 sterren.

Nee je dan kun je beter Blue Thunder nog eens in je VHS speler stoppen.

⭐⭐
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 28 feb 2026, 19:07, 4 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

28 feb 2026, 17:33

Shinobi
Gespeeld op: Game Gear
Jaar uitgave: 1991

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Nu mijn favoriete spel op de Game Gear. De Game Gear zit in Yakuza Kiwami 3 dus er gaan nog meer komen in deze thread. Zelf heb ik nooit eerder een Game Gear gehad en over de jaren heen heb ik sporadiesch eens wat opgestart middels emulatie, maar ben er nooit echt goed voor gaan zitten. Deze emulatie in Kiwami 3 is weer spot on moet ik zeggen (M2).

Wat betreft Shinobi GG: De vijf verschillende kleuren Ninja's (sentai show) met elk hun eigen abilities maken dit echt een speciale release. Sommige stages doen denken aan The Revange of Shinobi en andere zelfs aan Mega Man. Veel orginaliteit en vreiheid, helemaal voor een handheld Shinobi. De derde Turtles op de Gameboy lijkt er ook wel wat op. Die releasde drie jaar later. Maar misshcien vind ik Shinobi nog wel beter.

⭐⭐⭐
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 28 feb 2026, 19:09, 4 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

28 feb 2026, 18:09

Magical Truck Adventure
Jaar uitgave: 1998

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Vergelijkbaar met de Rail Chase delen die ik wel eens had gespeeld in de Super Model emulator. Maar net als die weet ik zeker dat deze met een mechanies karretje in een arcade zo vier sterren waard is, maar in digitale vorm binnen Kiwami 3 mis je toch te veel. Leuk voor 1 of 2 runs, om te genieten van die Model 3 graphics. Maar dan ben je wel klaar.

⭐⭐
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 28 feb 2026, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

28 feb 2026, 18:23

Slashout
Jaar uitgave: 2000

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Slashout is Spikeout in een fantasy setting. Spikeout & slashout zijn de ouders van Yakuza. En ook Slashout is daarmee veel fun. Het is heel anders als je net uit een brawl komt met Yakuza proper. Geen parry of dodge hier. Geen button mashen. In slashout heb je niks om je mee af te weren dus het enige wat je kunt doen is heel offensief spelen. Om de vijanden heen draaien en wachten op het juiste moment. Magic op sparen en gebruiken op het juiste moment. Kei moeilijk, maar vind ik zelf, wel heel erg leuk. Spikeout vind ik wel beter, want deze setting is net iets te raar en soms wat simpel.

⭐⭐⭐
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 28 feb 2026, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

28 feb 2026, 18:52

Emergency Call Ambulance
Jaar uitgave: 1999

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Voor Crazy Taxi was er Emergency Call Ambulance! Het is dan misschien een generatie hardware voor Crazy Taxi, en het is misshcien niet zo lang speelbaar als Crazy Taxi, maar voor hoelang het duurt vind ik Emergency Call Ambulance een stuk leuker. Het is time attack net als Crazy Taxi alleen is de timer nu de health van de persoon die je vervoerd. De physics en de mappen (Chicago) zijn perfect. Maar wat het erg leuk maakt zijn ook de ideote verhalen die je speeld. Het laatste level red je de Amerikaanse president uit Airforce one terwijl terroristen je vanuit all kanten belagen.

⭐⭐⭐
Arnold

28 feb 2026, 19:47

Astro bot op de Ps5 uigespeeld. Erg vermakelijk. Zeker als je van Mario achtige spellen houdt. Niet te moeilijk. En daar hou ik van.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Arnold

28 feb 2026, 22:46

arjen1981 schreef:
28 feb 2026, 18:52
Emergency Call Ambulance
Jaar uitgave: 1999

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Voor Crazy Taxi was er Emergency Call Ambulance! Het is dan misschien een generatie hardware voor Crazy Taxi, en het is misshcien niet zo lang speelbaar als Crazy Taxi, maar voor hoelang het duurt vind ik Emergency Call Ambulance een stuk leuker. Het is time attack net als Crazy Taxi alleen is de timer nu de health van de persoon die je vervoerd. De physics en de mappen (Chicago) zijn perfect. Maar wat het erg leuk maakt zijn ook de ideote verhalen die je speeld. Het laatste level red je de Amerikaanse president uit Airforce one terwijl terroristen je vanuit all kanten belagen.

⭐⭐⭐
Dit lijkt mij ook leuk inderdaad. Vind Crazy taxi ook altijd wel wat hebben . Ik zal eens kijken op onze arcadekast of ie er op staat
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
KillingRaptor

02 mar 2026, 09:12

Kena: Bridge of Spirits (PS5) - Staat al in de lijst
Ik had deze indertijd gekocht toen ik zelfs nog geen PS5 had. Op de PS4 draaide hij niet heel erg goed en daardoor toen ook nooit uitgespeeld. Wel al eens herbegonnen op PS5 maar om de één of andere reden nooit ver gespeeld. Nu dus opnieuw herbegonnen en zonet de credits zien voorbijrollen. Ik blijf het wel een hele goede game vinden ook. Speelt erg lekker allemaal, ziet er fantastisch uit en de muziek is ook heel goed. Sommige boss battles zijn ook best lastig.

Afbeelding
kingoftherain

02 mar 2026, 16:18

KillingRaptor schreef:
Ik had deze indertijd gekocht toen ik zelfs nog geen PS5 had. Op de PS4 draaide hij niet heel erg goed en daardoor toen ook nooit uitgespeeld.
Ik weet nog dat ik destijds toch een klein beetje jaloers was omdat jij 'm al digitaal kon spelen en ik nog op de fysieke moest wachten. Maar dat is wel jammer, dat-ie op de PS4 niet lekker liep. :thumbdown:
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
KillingRaptor

02 mar 2026, 17:37

kingoftherain schreef:
02 mar 2026, 16:18
KillingRaptor schreef:
Ik had deze indertijd gekocht toen ik zelfs nog geen PS5 had. Op de PS4 draaide hij niet heel erg goed en daardoor toen ook nooit uitgespeeld.
Ik weet nog dat ik destijds toch een klein beetje jaloers was omdat jij 'm al digitaal kon spelen en ik nog op de fysieke moest wachten. Maar dat is wel jammer, dat-ie op de PS4 niet lekker liep. :thumbdown:
Het viel best mee hoor maar bij de battle waar ik zat was het echt niet aangenaam.
Fing3r

03 mar 2026, 22:37

Blue Prince (PC)

Het heeft even geduurd maar ook ik heb weer een game uitgespeeld, dit keer het geweldige Blue Prince, heerlijk puzzelen met een document ernaast om aantekeningen te maken wat uiteindelijk zo'n 30 pagina's is geworden. Echt een dikke aanrader als je van puzzelen houdt.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
arjen1981

05 mar 2026, 08:33

Resident Evil Requiem
Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2026

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Resident Evil Requiem werkt technisch goed omdat het twee verschillende stijlen van gameplay combineert. De stukken met Grace in het ziekenhuis liggen het dichtst bij de klassieke Resident Evil formule. De ruimtes zijn klein en onoverzichtelijk, waardoor je langzaam en voorzichtig moet spelen. Ook het beperkte aantal middelen, zoals munitie en healing, zorgt ervoor dat elke keuze telt. De spanning komt hier vooral uit het gevoel van kwetsbaarheid en uit het verkennen van de omgeving. Dit sluit aan bij de ontwerpprincipes van de oudere Resident Evil delen, waarin survival en spanning belangrijker zijn dan actie.

De stukken met Leon werken anders. Daar ligt de nadruk meer op beweging, gevechten en grotere set pieces. Daardoor voelt het minder als klassieke survival-horror en meer als actie. Technisch gezien zorgt dit wel voor variatie in het tempo van het spel. Vooral in het laatste gedeelte, waar beide stijlen samenkomen, wordt duidelijk hoe het ontwerp van het spel werkt: de langzame spanning van Grace wordt gecombineerd met de intensiteit van Leon. Daarmee laat Requiem zien dat het de kern van het beste Resident Evil delen begrijpt, maar deze formule aanpast aan een moderne game.

Tegelijk juist voor mij door die combinatie niet de beste in de serie, want ik ben meer van de klassieke Resident Evil stijl dan wat er met en na deel 4 werd gebracht. Maar het is daarmee wel heel logisch waarom Resident Evil Requiem nu zo populair is en wordt.

Requiem is daarnaast een grafisch wonder. Ook voor de PlayStation 5 Pro gebruiker. Waarbij ik zeker wel 15% van mijn speeltijd ook heb besteed aan het kijken naar en genieten van technische effecten en truukjes in de in house engine van Capcom.

⭐⭐⭐⭐
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 01 apr 2026, 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Shenglong83
Contacteer:

06 mar 2026, 18:51

Aragami 2 - Xbox Series X

Afbeelding

Tweede deel in de stealth ninja serie, spiritual successor op de Tench serie. Heel erg veel fun voor fans van stealth actie games.

7/10.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

06 mar 2026, 22:52

Pokémon FireRed - Nintendo :switch:

Afbeelding

Voor wie de online discussie heeft meegekregen, ik ben dus 1 van die sukkels die 20 euro voor een GBA rommetje heeft neergelegd.
Sterker nog, ik heb 40 euro neergelegd voor FireRed en LeafGreen!

Ja het is veel geld voor een 20 jaar oude digitale game, maar Pokémon games zijn m'n kryptonite. Ik weet niet wat het is, maar dat verzamel aspect en telkens weer een nieuw team samenstellen is voor mij heel erg verslavend.
Qua gametijd haal ik die 40 euro er iig wel uit, honderden uren!
Afbeelding

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”