Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2026?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2026?

13 apr 2026, 11:05

Ik ben het heir uiteraard helemaal niet mee eens ; )

Sonic gaat niet om snelheid.

Niemand anders kan het beter uitleggen dan Shoogles:

Absoluut perfecte manier om de eerste twee sonics te spelen is via: https://teamforeveronline.wixsite.com/home/about
arjen1981

13 apr 2026, 11:20

Super R-Type
Gespeeld op: SNES
Jaar uitgave: 1991
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Door de incosistente framerate is dit verreweg neit de beste in de serie. Natuurlijk alsnog ontzettend mee vermaakt. Framerate unocken opd e MiSTer maakte het overigens nog onspeelbaarder. Niet te doen op die snelheid! Heerlijke graphics, muziek, rustiek level design en boss battles.

⭐⭐⭐
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 apr 2026, 07:27

Elroy and The Aliens (PC)

Afbeelding

Een point-and-click adventure, indie, die ik onlangs in de aanbieding op Steam had gekocht. De demo had ik ooit eens gespeeld en dat was "wel aardig" en dus wilde ik de game weleens proberen. Het sentiment blijft hetzelfde helaas: wel aardig. De game is veel en veel te makkelijk waardoor ik eigenlijk een visual novel aan het spelen was met hier en daar een puzzel. Het oplossen van de situaties in de game doormiddel van items etc. heeft me in die 8 uur dat ik speelde nergens hoeven laten nadenken. Het is veel te duidelijk allemaal en anders vertellen de personages het je wel. Art is soms heel tof, maar vaak te simpel. En de personages hebben soms leuke verhalen..... maar richting het einde klikte ik veel tekst door als het niets met het verhaal had te maken. Zonde, maar niet alles kan goed zijn.
Afbeelding
KillingRaptor

17 apr 2026, 10:22

Afterimage (PS5) - Staat al in de lijst
Zo, over een goede metroidvania gesproken. Ik vond deze echt fantastisch van begin tot einde. Het speelt allemaal verdomd lekker, ziet er prachtig uit, hele sfeervolle muziek,... Ja het is een lange game (ik heb er zo'n 30 uren over gedaan) maar hij is het echt waard. Er is nu eigenlijk nog extra content erbij gekomen, ik weet nog niet of ik daar meteen ga aan beginnen of even ga wachten ermee. Heb al een heleboel eindes gezien eigenlijk.

Afbeelding
Fing3r

17 apr 2026, 11:35

Afterimage is inderdaad erg goed, heb daar erg van genoten.
AfbeeldingAfbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

19 apr 2026, 10:35

Fing3r schreef:
17 apr 2026, 11:35
Afterimage is inderdaad erg goed, heb daar erg van genoten.
Same here!
KillingRaptor

20 apr 2026, 09:30

Marvel Cosmic Invasion (Switch 2)
Deze was vrijdag binnengekomen en zonet de credits zien voorbijrollen. Terug een hele toffe beat 'em up van het Shredder's Revenge team dit. Er zit ook best veel variatie in hoe de personages spelen, iets wat Shredder's Revenge wat minder had. Maar als ik zou moeten kiezen tussen de twee zou ik toch naar TMNT toeneigen. Waarschijnlijk omdat de franchise mij meer ligt (ik hou wel van Marvel maar TMNT is op een ander niveau voor mij) want Cosmic Invasion doet eigenlijk alles gewoon goed.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 apr 2026, 10:13

KillingRaptor schreef:
Deze was vrijdag binnengekomen en zonet de credits zien voorbijrollen. Terug een hele toffe beat 'em up van het Shredder's Revenge team dit. Er zit ook best veel variatie in hoe de personages spelen, iets wat Shredder's Revenge wat minder had. Maar als ik zou moeten kiezen tussen de twee zou ik toch naar TMNT toeneigen. Waarschijnlijk omdat de franchise mij meer ligt (ik hou wel van Marvel maar TMNT is op een ander niveau voor mij) want Cosmic Invasion doet eigenlijk alles gewoon goed.

Afbeelding
Ik was deze game helemaal vergeten, die moet ik ook eens bestellen want ik zeg geen nee tegen een goede beat 'm up van Tribute Games.
Fing3r

20 apr 2026, 23:01

Carmageddon: Max Damage (PC)

Lekker verstand op nul en auto's, koeien, mensen, honden enz. plat rijden. Soms kan het best vermakelijk zijn😁

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Fing3r

25 apr 2026, 23:55

Mafia II: Definitive Edition (PC) - staat al in de lijst

Nog steeds leuk om te spelen, de definitive edition zorgt ervoor dat het er nog redelijk modern uitziet. De game nodigt echter niet echt uit om buiten de main storyline te spelen.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
arjen1981

28 apr 2026, 16:56

KillingRaptor schreef:

Afbeelding
goed om te horen!
arjen1981

28 apr 2026, 18:44

NioH 3
Gespeeld op: PS5
Jaar uitgave: 2026

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Prachtig! Genoten! Geweldig! Elk NioH deel is werkelijk beter dan de vorige. De toevoeging van de Ninja type geeft een hele leuke nieuwe dynamiek. En na de casual uitstap van Rise of Ronin is NioH 3 gelukkig weer terug bij de uitdaging die ik er in zoek. Waar de level structuur nu wel mooi doorloopt in meerdere grote werelden. Waar je ook zelf alle kanten in op kunt. Met veeel leuke uitdagingen en side content. 90+ uren alles gedaan. Nu wachten op de DLC. De Platinum troffee is ook al binnen.

Dit is van alles dat er dit jaar is uit gekomen voor mij op dit moment het spel van het jaar!

⭐⭐⭐⭐⭐
KillingRaptor

29 apr 2026, 20:00

Pragmata (PS5)
Wat een game zeg! Echt heel erg van genoten. Het speelt allemaal zo goed, ziet er fantastisch uit en beide personages zijn echt heel goed uitgewerkt en geacteerd door de voice actors. Er is nu nog post game content bijgekomen die ik zeker ga doen, ik wil hier nog meer van genieten. Capcom heeft er wel een echte topper bij wat mij betreft.

Afbeelding
kingoftherain

29 apr 2026, 22:35

KillingRaptor schreef:
29 apr 2026, 20:00
Pragmata (PS5)
Wat een game zeg! Echt heel erg van genoten. Het speelt allemaal zo goed, ziet er fantastisch uit en beide personages zijn echt heel goed uitgewerkt en geacteerd door de voice actors. Er is nu nog post game content bijgekomen die ik zeker ga doen, ik wil hier nog meer van genieten. Capcom heeft er wel een echte topper bij wat mij betreft.

Afbeelding
Ik vond de demo interessant genoeg om de hele game te halen en die heeft nog niet teleurgesteld. Ik ben nog niet zo heel ver, maar voorlopig vind ik de verhouding tussen Hugh en DIANA echt geweldig. We zijn nu op één derde van het jaar, maar het zou me niets verbazen als dit één van de populairste games van het jaar wordt.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
arjen1981

30 apr 2026, 07:36

2026 is echt weer een kei van een jaar voor nieuwe releases.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 mei 2026, 10:42

Pragmata (PC)

Afbeelding

Alles wat Raptor zegt, klopt. Dit is voor mij de belichaming van een echte videogame. Zoals het hoort. Upgrades, story, boeiende omgevingen, secrets te vinden en geweldige gameplay. De postgame content ben ik nu mee bezig. En daarna is het goed zo denk ik. Alle levels heb ik compleet leeg verzameld. Wat een game. Dit is tot op heden mijn GOTY.
Afbeelding
arjen1981

02 mei 2026, 15:28

Nice!
arjen1981

04 mei 2026, 13:30

Battle Axe
Gespeeld op: PS4
Jaar uitgave: 2021

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Erg blij dat ik nog de orginele release heb. Want er is ook een Special Edition nu maar deze heeft een easy mode met eeuwig continues. Die verleiding had ik dan vast niet kunnen weerstaan. Het is 3 levens en dan game over. Best pittig. Maar je leerd elk run beter te spelen. Patronen te herkennen, vijanden op bepaalde te verwachten en zo kom je steeds iets verder. Dat is de kracht van Bitmap Bureau. Bij Final Vendetta, bij Xenocrisis en bij Battle Axe. Geweldige gameplay. Heerlijke muziek die mij ook erg Amiga aanvolde. Dit is echt een zware aanrader als je opzoek bent naar die retro moeilijkheidsgraag en overall een uitstraling van kwaliteit. Manami Matsumae soundtrack (Capcom). En Henk Nieborg art (Psygnosis). Een prachtige combinatie. En dat stond nog niet eens in onze uitgespeeld lijst?

⭐⭐⭐⭐
LesserMagic

04 mei 2026, 23:30

Librarian: Tidy Up the Arcane Library! (PC)
Afbeelding
- +. - 066
Galious
Moderator
Moderator

09 mei 2026, 16:41

Tails of Iron 2: Whiskers of Winter (PS5)
Toffe 2D action RPG, doet niet veel nieuws vergeleken met het eerste deel, maar blijft erg vermakelijk. Vooral de soulslike slow & deliberate combat en pittige boss fights zijn erg sterk en de narration door Doug Cockle voegt de nodige charme toe.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

13 mei 2026, 07:19

Mizzurna Falls
Gespeeld op: PlayStation
Jaar uitgave: 1998

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Voor mij persoonlijk één van de beste titels op de goede oude PlayStation. Mijn indrukken staan beschreven in de PlayStation Top 25 draft: https://www.button-bashers.nl/viewtopic ... na#p352744

⭐⭐⭐⭐⭐
arjen1981

13 mei 2026, 07:26

Michael Jackson's Moonwalker
Gespeeld op: Mega Drive
Jaar uitgave: 1991

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Een vroege Mega Drive release en dat merk je aan de simpele graphics. Toch vind ik de gameplay erg vermakelijk. Er zit een goede flow in. Rustig en gecontroleerd. Een aantal boss encounters waren iets wat frustrerend. Maar over het algemeen nog goed te doen. Zeker een titel die ik thuis vind horen in mijn Mega Drive collectie. Binnen kort de compleet andere Arcade game weer eens proberen. Ik verwacht dat die toch mijn voorkeur heeft.

⭐⭐⭐
arjen1981

13 mei 2026, 07:34

Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake
Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2026

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Ik zit in een soort Koei Tecmo / Team Ninja run. Compleet onbedoeld. Maar ik ben tegelijk bezig geweest in Fatal Frame, Pokepedia en uiteraard NioH 3. Allemaal de Katana Engine. Maar compleet andere titels. Maar het geeft wel een bijzondere blik tijdens het spelen titel na titel. Dit is ook mijn vijfde volledige playtrough door Fatal Frame 2. Ik had de PS2, XBOX en ook de eerdere Wii remaster (new play controls) al in de collectie. Nog altijd mijn favoriete deel in de serie, maar ik moet zeggen dat deze vijfde keer wel een beetje te veel van het goede wordt. Het dorpje en de huizen weet ik nog te goed. De encounters, het verhaal. En dan valt ook op dat deze Remake minimaal is. De graphics zijn een stuk beter. Katana Engine! Maar aan gameplay is weinig tot niks verranderd. Algeheel is er weinig tot niks verranderd. Ik stel dan ook dat in deze de titel het woord: Remake, onterecht is. Het is niet te vergelijken met de remakes van de Resident Evil delen bijvoorbeeld. Het is simpelweg een Remaster. Vandaar slechts drie sterren.

⭐⭐⭐
Fing3r

14 mei 2026, 14:27

Pokémon Leaf Green (NS) staat al in de lijst

Lang geleden dat ik deze heb gespeeld, maar op de Switch nog maar een keer opgepakt!

Afbeelding

Astro Bot (PS5) staat al in de lijst

Misschien wel mijn favoriete platformer op de Playstation, de speelsheid van de Mario games is hierin duidelijk terug te vinden en de terugblik op de Playstation geschiedenis maakt dat er een stuk nostalgie bij op komt!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
KillingRaptor

16 mei 2026, 16:39

Clair Obscur: Expedition 33 (PS5) - Staat al in de lijst
Zo, ik heb eindelijk maar eens besloten het laatste stuk van het verhaal te doen vandaag. Ik heb de afgelopen dagen heel wat side content gedaan in de game, mogelijk was ik hierdoor ook heel erg overleveled voor het laatste stuk (oeps). Maar echt, wat een game! Zo hard van genoten, en echt van alles. Het verhaal, de personages, de gameplay, de visuals, de muziek,... Alles klopt simpelweg in deze game. Terecht game of the year geworden vorig jaar, dat kan ik nu echt wel met zekerheid zeggen. En ik heb nog side content te doen eigenlijk dus ik denk eerlijk gezegd niet dat ik meteen met een nieuwe game zal beginnen. Toch niet tot volgende week Yoshi verschijnt.

Afbeelding

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”