Ja precies, op de GB is door de 'simpelheid' het merendeel echt prima te spelen. Ik vind het ook echt een geweldig systeem. Dit jaar op m'n werk met een hackathon in 3 dagen zelfs zelf een 'spel' gemaakt (mocht geen naam hebben, slechts twee levels met wat platforming zonder enemies enzo) omdat ik toen midden in mijn Gameboy fase zat haha.OldSchool schreef: ↑08 okt 2024, 13:26Het ergste aan Swamp Thing is dat ik die als kind al heb gekregen. Alleen het kwam destijds als 13/14 jarige niet in mij op dat je doosjes het beste kon bewaren. Ik weet wel nog dat we de boekjes bewaarden, maar ook die zijn helaas in de loop van de tijd zoek geraakt.Mark schreef: ↑08 okt 2024, 12:58Swamp Thing ook joh, da's een dure. Heb hem verschillende keren geprobeerd, wetende dat het slecht is, maar het schuurt wel echt tegen het onspeelbare aan. Verder een leuk lijstje hoor, maar ook nog genoeg ruimte om goede titels toe te voegen zie ik. Ik zit zelf nu op 208 games, maar elk jaar heb ik een GB periode en dan komt er weer een zooitje bij.
Ik heb pas sinds ik de Analogue Pocket heb, de gameboy games wat meer prioriteit gegeven. Dus dat is nu pas zo’n 1,5 jaar. Ik koop dus ook games, omdat ik ze betaalbaar tegen kom. In principe redelijk random, maar wel bewust om ze te spelen. Dus zeker, er is nog heel veel ruimte om mooie dingen toe te voegen, zeker als ik gericht ga zoeken. Maar dat is ook wel juist het mooie aan de Gameboy library. Er is genoeg shovelware die goed speelbaar is en er zijn genoeg kwalitatief goede games. Met nog zo’n 500 games die ik niet heb, kan ik me voorlopig wel vermaken!
En 500 games? In mijn GB Master Sheet staan er 1061 uit m'n hoofd, maar dat is inclusief JP en US games.
Swamp Thing was trouwens een van de eerste games die ik kocht toen ik begon met verzamelen rond 2005 / 2006. Op marktplaats CIB voor een euro of 10 volgens mij. Had er toen spijt van (want stom spel) maar terugkijkend een prima aankoop, zij het puur vanuit financieel oogpunt.