Old School’s Gameboy Hoekje

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Mark

Re: Old School’s Gameboy Hoekje

08 okt 2024, 13:54

OldSchool schreef:
08 okt 2024, 13:26
Mark schreef:
08 okt 2024, 12:58
Swamp Thing ook joh, da's een dure. Heb hem verschillende keren geprobeerd, wetende dat het slecht is, maar het schuurt wel echt tegen het onspeelbare aan. Verder een leuk lijstje hoor, maar ook nog genoeg ruimte om goede titels toe te voegen zie ik. Ik zit zelf nu op 208 games, maar elk jaar heb ik een GB periode en dan komt er weer een zooitje bij.
Het ergste aan Swamp Thing is dat ik die als kind al heb gekregen. Alleen het kwam destijds als 13/14 jarige niet in mij op dat je doosjes het beste kon bewaren. Ik weet wel nog dat we de boekjes bewaarden, maar ook die zijn helaas in de loop van de tijd zoek geraakt.

Ik heb pas sinds ik de Analogue Pocket heb, de gameboy games wat meer prioriteit gegeven. Dus dat is nu pas zo’n 1,5 jaar. Ik koop dus ook games, omdat ik ze betaalbaar tegen kom. In principe redelijk random, maar wel bewust om ze te spelen. Dus zeker, er is nog heel veel ruimte om mooie dingen toe te voegen, zeker als ik gericht ga zoeken. Maar dat is ook wel juist het mooie aan de Gameboy library. Er is genoeg shovelware die goed speelbaar is en er zijn genoeg kwalitatief goede games. Met nog zo’n 500 games die ik niet heb, kan ik me voorlopig wel vermaken!
Ja precies, op de GB is door de 'simpelheid' het merendeel echt prima te spelen. Ik vind het ook echt een geweldig systeem. Dit jaar op m'n werk met een hackathon in 3 dagen zelfs zelf een 'spel' gemaakt (mocht geen naam hebben, slechts twee levels met wat platforming zonder enemies enzo) omdat ik toen midden in mijn Gameboy fase zat haha.

En 500 games? In mijn GB Master Sheet staan er 1061 uit m'n hoofd, maar dat is inclusief JP en US games.

Swamp Thing was trouwens een van de eerste games die ik kocht toen ik begon met verzamelen rond 2005 / 2006. Op marktplaats CIB voor een euro of 10 volgens mij. Had er toen spijt van (want stom spel) maar terugkijkend een prima aankoop, zij het puur vanuit financieel oogpunt.
KillingRaptor

08 okt 2024, 14:28

Ook een toffe is Shadow Warriors (of Ninja Gaiden als je de US cart hebt). Het toffe aan die oude Ninja Gaiden games is dat ze op ieder platform echt andere games zijn. Je hebt hem op NES, Game Boy, Master System,... en allemaal anders.
RobertKR

11 okt 2024, 11:25

KillingRaptor schreef:
08 okt 2024, 14:28
Ook een toffe is Shadow Warriors (of Ninja Gaiden als je de US cart hebt). Het toffe aan die oude Ninja Gaiden games is dat ze op ieder platform echt andere games zijn. Je hebt hem op NES, Game Boy, Master System,... en allemaal anders.
Ja, die is heel tof. Veel makkelijker ook dan de NES games.

Wist je trouwens dat dit geen NG game is, maar in feite een GB versie van Shadow of the Ninja? Hij is gemaakt door Natsume en rebranded naar NG. Shadow of the Ninja heeft recent een geweldige remake gehad.
OldSchool
Contacteer:

11 okt 2024, 14:14

Ik ga me er in verdiepen!
KillingRaptor

11 okt 2024, 14:27

RobertKR schreef:
11 okt 2024, 11:25
Ja, die is heel tof. Veel makkelijker ook dan de NES games.

Wist je trouwens dat dit geen NG game is, maar in feite een GB versie van Shadow of the Ninja? Hij is gemaakt door Natsume en rebranded naar NG. Shadow of the Ninja heeft recent een geweldige remake gehad.
Oh dat wist ik niet! De remake ben ik nu aan het spelen, die is inderdaad heel goed.
OldSchool
Contacteer:

06 dec 2024, 09:42

Afbeelding

Gisteren hebben we met het gezin surprises gedaan. Ik hou van dit soort tradities en ik vind het geweldig dat onze kinderen (nu 20, 18 en 16) nog altijd mee willen doen. Ik maakte voor de jongste een Fortnite loot chest met “rewards”. Mijn andere zoon maakte voor mij een quiz. Ik kreeg een speelbord, waarop ik een traject moest afleggen. Toad als marker, spelregels er bij en dobbelen maar. Een vakje gaf aan hoeveel goede antwoorden ik nodig had om verder te mogen dobbelen. Pas als ik op de finish aankwam mocht ik mijn cadeaus openen. Heel leuk gedaan en ook hele leuke vragen. Niet alleen serieuze vragen zoals wanneer kwam de Gameboy uit, maar ook vragen zoals “Wie is dit huis is er het beste in Tetris?”. Het werd een multiple choice vraag waarbij ik alleen zijn naam als goede antwoord mocht geven. Je begrijpt dat aan deze vraag de nodige potjes Puyo Puyo Tetris aan voor af zijn gegaan.

Ik kreeg twee cadeautjes, een pouch voor de Evercade EXP en deze Burger Time cart voor de Gameboy. Burger Time is een van mijn favoriete klassiekers. Ik speelde het vooral veel op de C64, en moest destijds erg wennen aan de manier van spelen op de Gameboy (ik had de game op een multi cart staan). Maar ook deze versie ben ik gaan waarderen. Nu erg blij dat hij echt in de collectie zit!
KillingRaptor

06 dec 2024, 10:02

Mooie manier op wat nieuws te krijgen zo! Burger Time is altijd wel tof ook. Hoe verschilt deze dan met andere versies van de game? Of was het de C64 versie die anders was?
OldSchool
Contacteer:

06 dec 2024, 10:57

KillingRaptor schreef:
06 dec 2024, 10:02
Mooie manier op wat nieuws te krijgen zo! Burger Time is altijd wel tof ook. Hoe verschilt deze dan met andere versies van de game? Of was het de C64 versie die anders was?
Ik speelde een kloon op de C64. Deze had als ik het me goed herinner drie full screen schermen en vooral ook minder trappen. Was overzichtelijker. En in kleur natuurlijk. Deze versie is vast niet de beste versie, of de meeste accurate Arcade versie, maar toch nog altijd een van mijn favorieten.
Pius

06 dec 2024, 11:29

Heel gaaf. Dit is wel een persoonlijke favoriet van mij. Vroeger echt veel gespeeld. Inderdaad niet de full-on Arcade ervaring, maar wel echt een toffe game.
"Come back when you can put up a fight."
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 dec 2024, 11:39

Ik heb deze versie nooit gespeeld maar ik keek er zojuist een video over en het leek mij wel een toffe 'remix' van de gameplay.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

06 dec 2024, 14:05

Gaaf! Ik houd van Gameboy games en het klinkt als een hele fijne avond!
- portable-games.nl

Terug naar “Retro gaming”