De belangrijkste release voor iedereen die enthousiast is van retro video games moet ongetwijfeld de DE 10 Nano clone van Taki Udon zijn. De review units zijn bij diverse mensen binnen en de bestellingen kunnen ook 1 deze dagen geplaatst worden. Dit is een complete Mister setup voor een fractie van de prijs:
100% compatibel met de MiSTer. Sterker nog je kunt je huidige SD kaart zo over zetten van je DE 10 Nano naar deze.
Interessante releases voor september 2024
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Interessante releases voor september 2024
Daarnaast is het voor mij Astro Bot. Ik vind het een heerlijke serie met een enorm oog voor elk detail en twijfel er ook niet over dat dit laatste deel alles goed gaat doen.
En The Legend of Zelda Echoes of Wisdom. Ik ben heel benieuwd hoe het concept van Tears of the Kingdom hierin uitpakt. Ik vind het een tof idee dat het ook meer een denk spel lijkt dan een actie spel. We hebben het over Zelda de guardian of Wisdom tenslotte.
En The Legend of Zelda Echoes of Wisdom. Ik ben heel benieuwd hoe het concept van Tears of the Kingdom hierin uitpakt. Ik vind het een tof idee dat het ook meer een denk spel lijkt dan een actie spel. We hebben het over Zelda de guardian of Wisdom tenslotte.
- KillingRaptor
Bericht
Voor mij best wat deze maand. Astro Bot en Zelda uiteraard maar zeker ook de Marvel vs Capcom Collection! En ook de fysieke releases van de Tomb Raider remasters en Shadow of the Ninja. En misschien ook de remaster van Lollipop Chainsaw.
- Galious
- Moderator
Bericht
Astro Bot lijkt me erg leuk. Daarnaast heb ik The Plucky Squire op de radar staan. Die staat vanaf dag 1 op PS Plus Extra, dus dat is perfect
Verder een paar fysieke releases van soulslikes die al een tijd op de radar staan: The Last Faith, Enotria: The Last Song en Bleak Faith Forsaken. Mooie maand!
Verder een paar fysieke releases van soulslikes die al een tijd op de radar staan: The Last Faith, Enotria: The Last Song en Bleak Faith Forsaken. Mooie maand!
nmkl pjkl ftmch
- kingoftherain
Bericht
Wooloo = love, Wooloo = life
Astro Bot ligt als het goed is morgen in de bus, dus daar zal ik me komend weekend mee gaan vermaken. The Legend Of Zelda: Echoes Of Wisdom zal ik vast ook nog wel gaan halen eind van de maand. Daarnaast komen er nog een paar fysieke exemplaren uit van spellen die me wel leuk leken. Galious had The Last Faith al genoemd en daarnaast wil ik Cocoon en The Stanley Parable ook nog halen. Die laatste lijkt me altijd een spel dat je gewoon gespeeld moet hebben en je in moet gaan zonder dat je er ook maar iets van gezien hebt. Ik ben benieuwd.
- Mark
Bericht
Dat vind ik voor heel veel media gelden. Boeken van schrijvers waarvan ik weet dat het in mijn straatje past lees ik ook zonder de achterkant van het boek te hebben gelezen (want dan lees je de eerste 3 uur voor niks). Zelfde geldt vaak voor films; de omschrijving geeft de helft al weg. Voor mij is het vaak genoeg om te weten dat iets geen complete bagger is om er lekker blind aan te beginnen.kingoftherain schreef: ↑05 sep 2024, 17:22Die laatste lijkt me altijd een spel dat je gewoon gespeeld moet hebben en je in moet gaan zonder dat je er ook maar iets van gezien hebt. Ik ben benieuwd.
- kingoftherain
Bericht
Bij sommige trailers van films wordt er soms ook al veelteveel prijsgegeven. Dan zit je zowat al naar een volledige samenvatting te kijken, waarvan je de puntjes in je hoofd wel aardig kan verbinden.Mark schreef: ↑05 sep 2024, 23:23Dat vind ik voor heel veel media gelden. Boeken van schrijvers waarvan ik weet dat het in mijn straatje past lees ik ook zonder de achterkant van het boek te hebben gelezen (want dan lees je de eerste 3 uur voor niks). Zelfde geldt vaak voor films; de omschrijving geeft de helft al weg. Voor mij is het vaak genoeg om te weten dat iets geen complete bagger is om er lekker blind aan te beginnen.kingoftherain schreef: ↑05 sep 2024, 17:22Die laatste lijkt me altijd een spel dat je gewoon gespeeld moet hebben en je in moet gaan zonder dat je er ook maar iets van gezien hebt. Ik ben benieuwd.
- KillingRaptor
Bericht
Schrap de fysieke release van de Tomb Raider remasters alvast maar voor mij, uitgesteld naar 18 oktober. Vind het op zich niet zo erg ook, wat meer verspreiding is goed. Astro Bot zou vandaag moeten binnenkomen! Kijk er wel erg naar uit.
- arjen1981
Bericht
Cocoon kwam ik niet echt door. De puzzels deden voor mij eigenlijk niets orgineels. Maar The Stanley Parable zou ik zo weer opnieuw spelen.
- Mark
Bericht
Ja precies, dat is een beetje mijn punt. Dat haalt er voor mij al een hoop lol af. Daarnaast, als je al reviews etc. van bepaalde media hebt gelezen gaat dat toch je mening over die media vooraf (bewust of onbewust) beïnvloeden. Heb zat games gespeeld waar ik me hartstikke goed mee vermaakte en dat ik achteraf las dat 'de media' er totaal niet over te spreken was.kingoftherain schreef: ↑06 sep 2024, 06:06Bij sommige trailers van films wordt er soms ook al veelteveel prijsgegeven. Dan zit je zowat al naar een volledige samenvatting te kijken, waarvan je de puntjes in je hoofd wel aardig kan verbinden.Mark schreef: ↑05 sep 2024, 23:23Dat vind ik voor heel veel media gelden. Boeken van schrijvers waarvan ik weet dat het in mijn straatje past lees ik ook zonder de achterkant van het boek te hebben gelezen (want dan lees je de eerste 3 uur voor niks). Zelfde geldt vaak voor films; de omschrijving geeft de helft al weg. Voor mij is het vaak genoeg om te weten dat iets geen complete bagger is om er lekker blind aan te beginnen.kingoftherain schreef: ↑05 sep 2024, 17:22Die laatste lijkt me altijd een spel dat je gewoon gespeeld moet hebben en je in moet gaan zonder dat je er ook maar iets van gezien hebt. Ik ben benieuwd.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Dit, en voor ij ook:arjen1981 schreef: ↑04 sep 2024, 08:55Daarnaast is het voor mij Astro Bot. Ik vind het een heerlijke serie met een enorm oog voor elk detail en twijfel er ook niet over dat dit laatste deel alles goed gaat doen.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Astro Bot was vandaag helemaal uitverkocht in de Media Markt in Utrecht. Eerste tekenen dat het wel eens een commercieel succes kan blijken.
Bericht
Ik heb Wukong uit en heb een begin gemaakt met Astro Bot.
Ik kan voor nu alleen maar zeggen dat de gameplay, sfeer, visuals, muziek en mechanics 10/10 zijn. En als hij zo goed is als Rescue Mission en Playroom, wat hij waarschijnlijk wel is, dan is het simpelweg de beste PS5 exclusive van deze generatie en een game die beste Mario games rivaled.
Als deze game inderdaad een commercieel succes wordt eigenlijk op de dag dat Concord al de nek is omgedraaid, meer on the nose kan het natuurlijk niet.
Ik kan voor nu alleen maar zeggen dat de gameplay, sfeer, visuals, muziek en mechanics 10/10 zijn. En als hij zo goed is als Rescue Mission en Playroom, wat hij waarschijnlijk wel is, dan is het simpelweg de beste PS5 exclusive van deze generatie en een game die beste Mario games rivaled.
Als deze game inderdaad een commercieel succes wordt eigenlijk op de dag dat Concord al de nek is omgedraaid, meer on the nose kan het natuurlijk niet.
- KillingRaptor
Bericht
Rescue Mission heb ik zelf niet gespeeld (geen VR) maar hij is zeker beter dan Playroom en die vond ik ook al heel tof. Astro Bot is een topper van formaat wat mij betreft, alles klopt gewoon aan deze game.RobertKR schreef: ↑08 sep 2024, 11:31Ik heb Wukong uit en heb een begin gemaakt met Astro Bot.
Bericht
Ja, ik heb de 1e wereld uitgespeeld. Het klopt inderdaad volledig. De gameplay is spot on, de levels zijn nooit frustrerend, de bots en puzzle stukken zijn soms leuk verstopt en als je nog een beetje verder zoekt open je her en der ook nog eens secret levels. Ik denk dat world 1 in zijn geheel ongeveer zo groot is als heel Playroom. En de haptic en gyro gimmicks zijn er nog wel degelijk, maar die zijn verder uit elkaar geplaatst. Ik ben blij dat ze er nog zijn en dat de game niet helemaal basic platformen is. Ik vind sommige handelingen zoals slingeren best tof om te doen met de gyro.
Ik ben toch ook wel blij dat dit geen VR game is. Rescue Mission was briljant daar niet van, maar je zat wel verplicht met zo'n ding op je hoofd. Na een half uur ofzo had ik wel weer genoeg van zo'n zweterig ding, niet vanwege motion sickness maar vooral vanwege het comfort dat je wel hebt als je gewoon relax op de bank voor je TV zit te gamen. En VR haalt nooit deze scherpe image quality.
En het mogelijke bereik; ik heb gelezen dat Astro Bot bij onder meer Amazon en Walmart de best seller is nog voor Madden, College Football en Starwars Outlaws.
Ik ben toch ook wel blij dat dit geen VR game is. Rescue Mission was briljant daar niet van, maar je zat wel verplicht met zo'n ding op je hoofd. Na een half uur ofzo had ik wel weer genoeg van zo'n zweterig ding, niet vanwege motion sickness maar vooral vanwege het comfort dat je wel hebt als je gewoon relax op de bank voor je TV zit te gamen. En VR haalt nooit deze scherpe image quality.
En het mogelijke bereik; ik heb gelezen dat Astro Bot bij onder meer Amazon en Walmart de best seller is nog voor Madden, College Football en Starwars Outlaws.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Dat blijkt helaas een glitch te zijn. Het is de best seller vanaf juli (alle data van voor die tijd is miet meegenomen).RobertKR schreef: Ik heb gelezen dat Astro Bot bij onder meer Amazon en Walmart de best seller is nog voor Madden, College Football en Starwars Outlaws.
- arjen1981
Bericht
Ik heb nu de 1e 3 werelden uit. Ik ben echt fan. Als ik meer tijd had dit weekend ging al deze tijd in Astro Bot. Ik krijg er geen genoeg van. Dit is platformer perfectie.
En het raakt je ook nostalgisch / emotioneel. Super tof dat de eerste thema level ook Ape Escape was. Een serie die ik erg mis. Ik vind ook de cameo's heel leuk. Het zijn niet alleen de bekende franchises maar ook de kleine niches. Alles wat voor mij Playstation uitstraalt. En klopt veel elementen hebben we eerder gezien in Nintendo haar games. Ook veel Sunshine vibes weer in deze. Maar nooit zag ik het zo goed allemaal bij elkaar komen.
De presentatie is ook ongehoord goed. Zoveel sfeer, ook in de muziek en het geluid. En de physics zijn top. In gameplay maar ook alle objecten, partikels, glas, vloeistof. We hebben hier geen rey tracing of de nieuwste toeters en bellen in de engine, maar het is de perfectie en de details die het hem doen.
Ik begreep dat Astro Bot de best gereviewde single player game van het jaar is. En daar sluit ik me bij aan. Ik ben blij dat juist zo'n traditionele game tegen de gehypte stromingen die minder succesvol blijken weet in te gaan.
Elke Asobi game vond ik tot noch toe knap, maar dit is zeker het hoogtepunt tot nu toe. Het start ook gelijk na Playroom. Inderdaad alsof Playroom slechts een demo was voor deze grote broer.
En het raakt je ook nostalgisch / emotioneel. Super tof dat de eerste thema level ook Ape Escape was. Een serie die ik erg mis. Ik vind ook de cameo's heel leuk. Het zijn niet alleen de bekende franchises maar ook de kleine niches. Alles wat voor mij Playstation uitstraalt. En klopt veel elementen hebben we eerder gezien in Nintendo haar games. Ook veel Sunshine vibes weer in deze. Maar nooit zag ik het zo goed allemaal bij elkaar komen.
De presentatie is ook ongehoord goed. Zoveel sfeer, ook in de muziek en het geluid. En de physics zijn top. In gameplay maar ook alle objecten, partikels, glas, vloeistof. We hebben hier geen rey tracing of de nieuwste toeters en bellen in de engine, maar het is de perfectie en de details die het hem doen.
Ik begreep dat Astro Bot de best gereviewde single player game van het jaar is. En daar sluit ik me bij aan. Ik ben blij dat juist zo'n traditionele game tegen de gehypte stromingen die minder succesvol blijken weet in te gaan.
Elke Asobi game vond ik tot noch toe knap, maar dit is zeker het hoogtepunt tot nu toe. Het start ook gelijk na Playroom. Inderdaad alsof Playroom slechts een demo was voor deze grote broer.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 09 sep 2024, 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Voor mij is het Astro Bot geworden voor dit moment. Maar die Mister pi die Arjen heeft geplaatst... damn, ik ben die video nu aan het bekijken en zou daar wel heeeel graag eentje van willen hebben moet ik zeggen. Damn, dat is gaaf en goed betaalbaar inderdaad. Verder geen Zelda voor mij, die laat ik aan me voorbij gaan.
Astro Bot is echt... top notch. Wat een goede en fijne game is dat zeg. Ben helemaal om. De PS5 staat nu super veel aan hier voor deze game. Eerste 2 werelden op 100% en ben lekker bezig in de derde. Echt geweldig. Zit met een glimlach te spelen. Dat heb ik bijvoorbeeld niet als ik Wukong speel. Ook tof, maar dit brengt me echt plezier. En dat gebeurt niet zo vaak meer moet ik zeggen.
Astro Bot is echt... top notch. Wat een goede en fijne game is dat zeg. Ben helemaal om. De PS5 staat nu super veel aan hier voor deze game. Eerste 2 werelden op 100% en ben lekker bezig in de derde. Echt geweldig. Zit met een glimlach te spelen. Dat heb ik bijvoorbeeld niet als ik Wukong speel. Ook tof, maar dit brengt me echt plezier. En dat gebeurt niet zo vaak meer moet ik zeggen.
- KillingRaptor
Bericht
Super om zoveel enthousiasme rond Astro Bot te zien! Ik krijg er ook echt geen genoeg van. Het perfecte plaatje deze game. En al die cameo's maken het echt helemaal af, fantastisch om ze allen samen te zien in de crash site.
Ik had overigens gezien dat er nu 4 cameo bots in Astro's Playroom zitten die je kan overzetten naar deze. Dat ga ik zeker ook nog eens doen dan, ik wil hem echt volledig op 100% halen.
Ik had overigens gezien dat er nu 4 cameo bots in Astro's Playroom zitten die je kan overzetten naar deze. Dat ga ik zeker ook nog eens doen dan, ik wil hem echt volledig op 100% halen.
- arjen1981
Bericht
Tof man! Ik heb de werelden ook de volle 100% gedaan. Het is ook goed te doen. Level design is knap en de verstopte bots en puzzel stukken zitten daarmee op de juiste plekken. Soms aan de makkelijke kant. Maar vooral de Mario achtige Sunshine levels geven toch de challenge. En door het snelle laden en de energievolle muziek blijf je maar door spelen.Dynamike schreef: ↑09 sep 2024, 09:24Voor mij is het Astro Bot geworden voor dit moment. Maar die Mister pi die Arjen heeft geplaatst... damn, ik ben die video nu aan het bekijken en zou daar wel heeeel graag eentje van willen hebben moet ik zeggen. Damn, dat is gaaf en goed betaalbaar inderdaad. Verder geen Zelda voor mij, die laat ik aan me voorbij gaan.
- KillingRaptor
Bericht
Die challenge levels zijn inderdaad heel tof! Geven best wat uitdaging ook. Ik ga zelf ook voor de volle 100% in deze, al is het maar om al die cameo's samen te zien.
- arjen1981
Bericht
De campagne die Sony nu voert "Play will find a way" vind ik ook erg goed bij het moment aansluiten En eindelijk een Sony game welke in mijn straatje past na al de God of Wars / Horizons / Concords. Westerse series waar ik juist niks meer mee heb.
Gelukkig vond ik de spirit ook wel in een Humanity of een Kunitsu-Gami: Path of the Goddess. Voor mij ook typische Playstation games in de Niche genre. Maar nu hebben we zoiets tripple AAA. Terug naar de Ape Escape en de Precursor Legacy
Gelukkig vond ik de spirit ook wel in een Humanity of een Kunitsu-Gami: Path of the Goddess. Voor mij ook typische Playstation games in de Niche genre. Maar nu hebben we zoiets tripple AAA. Terug naar de Ape Escape en de Precursor Legacy
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Zeker, door dit soort games merk ik hoe ik games Ape Escape mis. Ik denk dat dit een prima voorbeeld is dat het nog steeds kan en werkt. Ik hoop ook echt dat de game goed verkoopt. Ik was niet enthousiast na de State of Play waarin de game werd aangekondigd maar ben volledig gedraaid. Dit is echt een geweldige game. Niet super moeilijk inderdaad, soms uitdagend, maar het is gewoon plezier tijdens het spelen. En dat is wat telt. Heerlijk.arjen1981 schreef: ↑09 sep 2024, 10:22De campagne die Sony nu voert "Play will find a way" vind ik ook erg goed bij het moment aansluiten En eindelijk een Sony game welke in mijn straatje past na al de God of Wars / Horizons / Concords. Westerse series waar ik juist niks meer mee heb.
Bericht
Horizon 1 en God of War 2018 uitgespeeld, en ik vond GoW 2018 ook de beste God of War game. Totdat ik merkte hoe langdradig die game eigenlijk is, hoeveel de characters lopen te zeiken, hoeveel gore er uit is gehaald. Hoeveel copy paste enemies en bosses er zijn. En het zoveelste loot systeem met gear scores. Horizon en Spiderman; zelfde problemen. Veel gelul, window dressing open world met cookie cutter objectives en copy paste. Ik ben er klaar mee. Ik heb Horizon 2 zo'n 5 uur gespeeld, Ragnarok geskipt, en Spider man 2 ook geskipt. Mijn holy PS5 trinity, als je remasters niet meetelt, is Returnal, GT7 en nu Astro Bot. Allemaal games gebouwd op een classic template.
Toen probeerde ik God of War 3 eens weer. Die begint meteen, is keihard, heeft geen filler en je speelt hem 2 of 3x uit om alles te halen. Toen realiseerde ik me dat dit eigenlijk de beste God of War game is. Ik heb zelfs nog Heavenly Sword uitgespeeld op PS3 een paar weken geleden. Best een toffe game ook, zeker geen GoW maar biedt veel meer dan Hellblade en ziet er nog steeds waanzinnig uit eigenlijk. Zo'n 5 uurtjes doe je er over, en dan heb ik nog wat dingen overnieuw gedaan voor 3 stars.
Nee ik ook niet meer.arjen1981 schreef: ↑09 sep 2024, 10:22De campagne die Sony nu voert "Play will find a way" vind ik ook erg goed bij het moment aansluiten En eindelijk een Sony game welke in mijn straatje past na al de God of Wars / Horizons / Concords. Westerse series waar ik juist niks meer mee heb.
Horizon 1 en God of War 2018 uitgespeeld, en ik vond GoW 2018 ook de beste God of War game. Totdat ik merkte hoe langdradig die game eigenlijk is, hoeveel de characters lopen te zeiken, hoeveel gore er uit is gehaald. Hoeveel copy paste enemies en bosses er zijn. En het zoveelste loot systeem met gear scores. Horizon en Spiderman; zelfde problemen. Veel gelul, window dressing open world met cookie cutter objectives en copy paste. Ik ben er klaar mee. Ik heb Horizon 2 zo'n 5 uur gespeeld, Ragnarok geskipt, en Spider man 2 ook geskipt. Mijn holy PS5 trinity, als je remasters niet meetelt, is Returnal, GT7 en nu Astro Bot. Allemaal games gebouwd op een classic template.
Toen probeerde ik God of War 3 eens weer. Die begint meteen, is keihard, heeft geen filler en je speelt hem 2 of 3x uit om alles te halen. Toen realiseerde ik me dat dit eigenlijk de beste God of War game is. Ik heb zelfs nog Heavenly Sword uitgespeeld op PS3 een paar weken geleden. Best een toffe game ook, zeker geen GoW maar biedt veel meer dan Hellblade en ziet er nog steeds waanzinnig uit eigenlijk. Zo'n 5 uurtjes doe je er over, en dan heb ik nog wat dingen overnieuw gedaan voor 3 stars.
Bericht
Astro Bot is fantastisch. Jaren geleden dat ik met zoveel plezier een game heb gespeeld.