Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Welke games speel je momenteel?

23 jul 2024, 08:46

ik dacht even checken nu je regeert of het just me is. Maar ik zie dat flintlock op dit moment op metacritic een user score heeft van 3.8. goed ik heb het een 60 minuten gegeven. dus dat is nog lang niet genoeg. maar er is teveel dat gewoon niet goed voelt in de spelbesturing.

wat het is, is dat voor character action games inmiddels souls de template wordt. dit zie je ook met de jedi games. maar als je er dan instapt met het idee dat je een from software titel opstart is het een beetje alsof je koffie denkt te gaan drinken, maar eigenlijk jus de orange in de mok zit.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 jul 2024, 09:30

arjen1981 schreef:
23 jul 2024, 08:46
ik dacht even checken nu je regeert of het just me is. Maar ik zie dat flintlock op dit moment op metacritic een user score heeft van 3.8. goed ik heb het een 60 minuten gegeven. dus dat is nog lang niet genoeg. maar er is teveel dat gewoon niet goed voelt in de spelbesturing.

wat het is, is dat voor character action games inmiddels souls de template wordt. dit zie je ook met de jedi games. maar als je er dan instapt met het idee dat je een from software titel opstart is het een beetje alsof je koffie denkt te gaan drinken, maar eigenlijk jus de orange in de mok zit.
:evil2:
Zach

27 jul 2024, 22:39

arjen1981 schreef:
22 jul 2024, 10:49
Zach schreef:
18 jul 2024, 13:23
Boku no Natsuyasumi 2 (PS2)

Voor fans van Attack of the Friday Monsters (3DS) is er nu een fan translation van My Summer Vacation 2 uit. Ik vind het een fantastisch chille game. Alsof je op vakantie gaat naar een dorpje uit een Ghibli film.

Je beleeft een zomer vakantie vanuit het perspectief van een 10-jarige. Er gebeurt vrij weinig, maar er is wel een beetje mysterie.
Het voelt erg nostalgisch aan en het speelt als een klassieke survival horror game met pre-rendered achtergronden en tank controls.

In augustus komt er een soort spiritueel vervolg uit.
super serie! super dat er een vertaling is nu!

het laatste deel was ook nog de shin chan spinoff in 2021. deze was wonderbaarlijk ook nog vertaald naar het engels:

Shin-chan: Me and the Professor on Summer Vacation

Die ben ik nu aan het spelen. Erg leuk, maar is wel minder dan Boku en Attack. Shin-chan Deel 2 is ook te bestellen via playasia met Engelse subs.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

28 jul 2024, 09:16

Deze week begonnen aan Chained Echoes (PS5)

Afbeelding

So far so good, maar ik stoor mij mateloos aan de sound effects als je iets bevestigd. Het is zo'n vervelend, overheersend sound effect, dat het echt op m'n zenuwen begint te werken na een tijdje. Dus ga wel zien hoe ver ik het ga redden in de game. :smile:

Sound effects kun je uiteraard uitzetten in het menu, maarja, dan mis je de rest weer.
Galious
Moderator
Moderator

28 jul 2024, 11:34

Ik ben gisteren begonnen aan Travis Strikes Again: No More Heroes op PS Plus, maar pfff... ik weet het niet hoor... Ik vond de eerste NMH heerlijk indertijd op de Wii. Deel 2 was weliswaar een stapje terug maar ook leuk, maar ik weet echt niet wat TSA moet voorstellen. De gameplay is extreem oppervlakkig en repetitief, en ik kan niet zeggen dat het 'zany' Suda51 sausje interessant/leuk/origineel/grappig genoeg is om dat te compenseren. Tot zover trekt de kinderachtige edgy onzin de ervaring alleen maar naar beneden. Maybe I've gotten too old for this shit? :huh: Ik maak het eerste chapter wel af in de hoop op een memorabele boss fight en een incentive om door te zetten, maar anders skip ik deze in de hoop dat de main game van NMH3 een stuk beter is.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Ok Impala!
Contacteer:

28 jul 2024, 22:14

synergy schreef:
28 jul 2024, 09:16
Deze week begonnen aan Chained Echoes (PS5)

Afbeelding

So far so good, maar ik stoor mij mateloos aan de sound effects als je iets bevestigd. Het is zo'n vervelend, overheersend sound effect, dat het echt op m'n zenuwen begint te werken na een tijdje. Dus ga wel zien hoe ver ik het ga redden in de game. :smile:

Sound effects kun je uiteraard uitzetten in het menu, maarja, dan mis je de rest weer.
Is mij niet echt opgevallen in deze game op de Switch. Maar wat ik sowieso vrijwel altijd direct doe is de sound effects fors zachter zetten en de muziek harder. Dat bevalt mij altijd erg goed als ik RPGs speel.
synergy

29 jul 2024, 08:18

Ok Impala! schreef:
28 jul 2024, 22:14
Is mij niet echt opgevallen in deze game op de Switch. Maar wat ik sowieso vrijwel altijd direct doe is de sound effects fors zachter zetten en de muziek harder. Dat bevalt mij altijd erg goed als ik RPGs speel.
Absoluut en de muziek is sowieso erg mooi tot dusver!
Arnold

30 jul 2024, 17:51

Ondanks dat ik nu op vakantie ben speel ik NES championship op de Switch. Nu nog offline. Dus voornamelijk tegen mijn zonen.

Straks weer thuis zal ik mij ook wagen aan het online gamen en zien hoe ik het doe tegen de rest van de wereld. Hier ook gamers die NES world championship doen?
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Zach

06 aug 2024, 21:04

Natsu-Mon (switch)

Augustus, zomervakantie, Japan. Je bent 10 jaar oud en je hebt een maand te tijd om alles te doen wat je wilt doen in de natuur en in het dorp. Ook zijn er interessante NPC's.

Geen waypoints, een paar objectives vrij in te plannen. Het brengt mij terug naar mijn eigen jeugd op het platteland, maar ook naar oude games waar je nog echt aan het exploreren bent ipv dat je een waypoint volgt.
RobertKR

08 aug 2024, 22:00

Galious schreef:
28 jul 2024, 11:34
Ik ben gisteren begonnen aan Travis Strikes Again: No More Heroes op PS Plus, maar pfff... ik weet het niet hoor... Ik vond de eerste NMH heerlijk indertijd op de Wii. Deel 2 was weliswaar een stapje terug maar ook leuk, maar ik weet echt niet wat TSA moet voorstellen. De gameplay is extreem oppervlakkig en repetitief, en ik kan niet zeggen dat het 'zany' Suda51 sausje interessant/leuk/origineel/grappig genoeg is om dat te compenseren. Tot zover trekt de kinderachtige edgy onzin de ervaring alleen maar naar beneden. Maybe I've gotten too old for this shit? :huh: Ik maak het eerste chapter wel af in de hoop op een memorabele boss fight en een incentive om door te zetten, maar anders skip ik deze in de hoop dat de main game van NMH3 een stuk beter is.

Afbeelding
Ik vrees van niet. Ik ben halverwege NMH3 en het is een shell van NMH1.

De controls zijn wel beter, maar er zijn geen andere zwaarden te vinden, je leert geen nieuwe worstel moves etc. Er zijn ook geen levels meer die je naar de boss brengen (en die vond ik best cool in 1, zoals die sidescroller in die bus). Je doet iedere keer een paar arena fights in de open world en de boss fight opent zodra je genoeg geld hebt. De part time jobs zijn veel minder leuk dan 1, en er zijn er volgens mij maar 3 verschillende ofzo. Maar geld heb je uberhaubt zo bij elkaar. Het enige wat je doet is warpen naar een arena en wat enemy waves killen, dan naar warpen naar de boss fight en die killen.

De combat is wel beter qua controls maar je hebt geen low en hi stance meer, en battles zijn heel repetitief. Hij is wel een stuk minder frustrerend, maar ook veel saaier.

NMH3 was duidelijk niet af. Het is echt een hele lege game. Ik geloof dat ie ook op Plus staat, maar anders niet meer dan een tientje voor neerleggen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 aug 2024, 11:56

Skyrim op Switch
Afbeelding

Ik was weer ruim een week in Zuid-Korea voor werk en zoals altijd kies ik dan een game uit om mijn vliegreis mee te overbruggen. Deze keer was de eer aan The Elder Scrolls V: Skyrim, een game die ik ook op PC en PS4/VR heb geprobeerd maar waar ik nooit echt goed in kon komen. Gelukkig zat ik naast een Skyrim veteraan die mij steeds precies die nudge kon geven die ik nodig had om verder te spelen en eindelijk heb ik de 10 uur drempel bereikt en zit ik er goed in. Het helpt wellicht ook dat ik begin dit jaar Starfield uitspeelde dat op gameplay gebied veel raakvlakken kent.
Galious
Moderator
Moderator

10 aug 2024, 12:08

RobertKR schreef:
08 aug 2024, 22:00
Ik vrees van niet. Ik ben halverwege NMH3 en het is een shell van NMH1.

De controls zijn wel beter, maar er zijn geen andere zwaarden te vinden, je leert geen nieuwe worstel moves etc. Er zijn ook geen levels meer die je naar de boss brengen (en die vond ik best cool in 1, zoals die sidescroller in die bus). Je doet iedere keer een paar arena fights in de open world en de boss fight opent zodra je genoeg geld hebt. De part time jobs zijn veel minder leuk dan 1, en er zijn er volgens mij maar 3 verschillende ofzo. Maar geld heb je uberhaubt zo bij elkaar. Het enige wat je doet is warpen naar een arena en wat enemy waves killen, dan naar warpen naar de boss fight en die killen.

De combat is wel beter qua controls maar je hebt geen low en hi stance meer, en battles zijn heel repetitief. Hij is wel een stuk minder frustrerend, maar ook veel saaier.

NMH3 was duidelijk niet af. Het is echt een hele lege game. Ik geloof dat ie ook op Plus staat, maar anders niet meer dan een tientje voor neerleggen.
Ai, da's jammer. Ik heb Travis Strikes Again uiteindelijk toch nog doorgespeeld, maar de goodwill van de eerste delen (met name deel 1) is daarmee nu wel een beetje opgesoupeerd. TSA had een paar aardige ideetjes, maar de uitwerking is zo half-baked terwijl de levels minstens 2x zo lang zijn dan gerechtvaardigd. Maar goed, ik ben er doorheen, en was blij dat die op PS Plus staat. Ik ga deel NMH3 ook nog een keertje een kans geven,
nmkl pjkl ftmch
Zach

10 aug 2024, 12:17

Natsu-Mon (switch)

Het gevoel van exploreren is ongekend in deze game. Het is net als de Boku-games en Shin Changames, maar dan volledig 3d. Er zijn geen waypoints, minimale quests, je kunt doen wat je wilt.

Persoonlijk geeft de game mij meer voldoening dan de quests in menig RPG. Lekker een berg beklimmen, vissen, insecten vangen of een oud kasteel bekijken. De klad kan in er wel inkomen, maar dan kan je de tijd nog versnellen.

Het is allemaal low-budget, maar het exploreren voelt nostalgisch.
kingoftherain

10 aug 2024, 14:17

Cat Quest III (PS5)

Ik had 'm eind van de ochtend uitgespeeld op easy en ben nu op een ander account op normal begonnen. Ik had teveel plezier met de game om er al mee op te houden.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Joey
Veteraan
Veteraan

12 aug 2024, 09:46

Ik ben bezig met Crash Bandicoot N. Sane Trilogy voor de PS4. Tijd om hier alle trophies voor te halen!

Afbeelding
Afbeelding
RobertKR

13 aug 2024, 20:37

Dead Cells

Wat een fantastische game. Ik had het nooit gespeeld. En gisteren eigenlijk serieus mee begonnen. Steeds doodgaan natuurlijk, maar wel permanente upgrades gekocht zoals flasks. Na een uur of 3 spelen in totaal had ik een run tot aan de hand of the king. Die won ik niet, hoewel ik de vorige bosses super snel om legde. Hier is wel een spike, eigenlijk een beetje zoals Hades, waarvan de final boss ook veel lastiger is dan de rest.

Als je eenmaal de controls kent (en je kunt heel veel fights ontwijken door te rollen en te springen), en je heb iets wat je bevalt (in mijn geval shield en wolf traps) kun je daar op door speccen en rerollen voor goede passives. Ik deed in mijn laatste run heel veel damage op frozen enemies met mijn wapen en wolftraps, en ik had oa. frost na parry en ice grenades in mijn setup. Waar eerst de Stilt Village een roadblock voor me was, kom ik daar nu eigenlijk steeds door heen, ik ken de enemies, weet wat te parryen (zoals die bombs van de captains, daarna zijn ze stunned) en ik ice ze voor een snelle kill. De Clock tower was eigenlijk ook cake. Je kunt ook vrij makkelijk weg rennen, of enemies via damage over time killen. Key is speccen op 1 kleur, bijvoorbeeld alles op Rood waar mogelijk. Dan gaat de DPS echt bruut omhoog.

De Timekeeper boss had ik binnen 30 seconden dood. Maar toen ging ik in de fout door de Distillery te kiezen. Wat een zaadlevel. Die palace was veel makkelijker. Jammer want ik had nu wel kans gehad tegen de boss. Misschien de Castlevania DLC kopen. Want dit in een CV saus is wel mijn ding.
Mark

13 aug 2024, 21:01

Dead Cells is inderdaad geweldig. Het heeft een heel erg hoog 'ok, nog een potje dan'-gehalte. Ik koos eigenlijk altijd voor de HP upgrade, dat gaat ook enorm rap omhoog. Ik heb de Castlevania editie toen ook gekocht, maar dat was gewoon dezelfde game ofzo. Ik snapte het niet echt. Heb ook geen onderzoek gedaan maar ik dacht dat het een nieuwe game was. Alles was precies hetzelfde, snap het eigenlijk nog steeds niet.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 aug 2024, 09:15

Dead Cells was op een gegeven moment onderdeel van mijn ochtendritueel geworden, ik stond een uur eerder op dan normaal om nog 1 of 2 potjes te kunnen spelen voor ik naar mijn werk moest. Jammer om te lezen dat de Castlevania editie min of meer hetzelfde is, al is er inmiddels volgens mij wel zoveel aan de game veranderd sinds ik het heb uitgespeeld dat een playthrough verfrissend kan zijn.
Don Cannoli 79

14 aug 2024, 11:03

Joey schreef:
Ik ben bezig met Crash Bandicoot N. Sane Trilogy voor de PS4. Tijd om hier alle trophies voor te halen!

Afbeelding
Wow, dat klinkt als een flinke uitdaging Joey! Het zijn al best uitdagende games, tenminste, voor mij dan. Alle trophies behalen zou voor mij mission impossible zijn. Het zijn iig wel toffe games om door te spelen. Succes en have fun!
RobertKR

14 aug 2024, 16:04

Eindelijk mijn 1e clear. Na een uur of 4, 5 denk ik. Heel makkelijk ook. Kreeg een in ca. level 3 een colorless Oven Axe, specte zo veel mogelijk op rood en later pakte ik vooral meeste health. Ice Bow er naast, ice grenades en wolf trap. Met allerlei dot effecten, hogere damage en slow tijdens freeze. Ik kon alle trash mob freezen en 1 hit killen.

Ik heb de laatste boss eigenlijk gewoon gefacetanked en hem steeds bevroren. Damage per strike was hoog genoeg om snel te winnen.
Mark schreef:
13 aug 2024, 21:01
Dead Cells is inderdaad geweldig. Het heeft een heel erg hoog 'ok, nog een potje dan'-gehalte. Ik koos eigenlijk altijd voor de HP upgrade, dat gaat ook enorm rap omhoog. Ik heb de Castlevania editie toen ook gekocht, maar dat was gewoon dezelfde game ofzo. Ik snapte het niet echt. Heb ook geen onderzoek gedaan maar ik dacht dat het een nieuwe game was. Alles was precies hetzelfde, snap het eigenlijk nog steeds niet.
Het is een losstaande campaign die je wel moet starten vanuit de prison proloog level van de gewone game. Het is een extra exit met de Castle Outskirts deur. Als je die kiest blijf je in de CV campaign gelocked.

De level intro, settings, vijanden, bosses en wapens die je kunt vinden, NPC en muziek zijn allemaal Castlevania. Zo kun je de whip en de cross unlocken onder meer, en het Alucard Shield. En kom je ook NPC zoals Alucard en Maria tegen, hun outfits kun je ook krijgen.
KillingRaptor

21 aug 2024, 20:25

Er is weer een nieuwe gratis update van Vampire Survivors dus ben weer volop daarmee bezig. Die game was zo goedkoop en toch blijft er nieuwe content komen, ongelofelijk. En eenmaal ik er weer mee begin ben ik meteen weer verslaafd eraan ook. Echt zo'n 'nog één potje' game.
RobertKR

25 aug 2024, 19:32

Black Myth

De rage momenteel. En op zich wel terecht, het is een goede game die ook geen last heeft van bepaalde politieke agendas. De pacing ligt hoog, met steeds weer een boss om te tackelen en dat je denkt, ik doe deze ook nog wel even voordat ik stop. Is Black Myth een soulslike? Ja, deels wel. Je hebt bonfires die enemies resetten, en het is gefocust op lastige boss battles. Maar doodgaan heeft geen gevolgen, je verliest niks. Je kunt enemies blijven grinden en powerlevelen als je wilt, niks scaled dus volgens mij zit er geen nadeel aan behalve dan dat het te makkelijk wordt.

Er is een skill en armor systeem zoals een RPG, en die maken wel een verschil. Er zijn diverse spells (de eerste 2, Immobilize en Cloud step zijn ontzettend goed) , en een spirit die je kunt casten. En je kunt tijdelijk morphen in bepaalde enemies die je killed. Er zijn flink wat mechanics en dus ook wel flink wat metertjes.

De structuur is chapter based. Iedere chapter is een vrij grote biome met een lineaire route naar de story boss battles maar ook talloze verborgen paden waar hidden enemies en chests zitten. De game is erg verslavend.
arjen1981

28 aug 2024, 14:13

Ik ben benieuwd. Ga Black Myth ook zeker spelen want die past goed in mijn straatje. Ziet er ook prachtig uit. Vooral goed om te horen dat de paciong goed is. Dat is wel echt het ding met veel moderne character action games tegenwoordig. Stellar Blade schiet direct te binnen. Deze onderbreekt de flow zo vaak dat het echt de gameplay sloopt.
Joey
Veteraan
Veteraan

28 aug 2024, 15:17

Joey schreef:

Afbeelding
Het moeilijkste deel (deel 1) zit erop, nu bezig met deel 2!
Afbeelding
RobertKR

28 aug 2024, 15:23

Ik heb Black Myth nu een uur 15 gespeeld denk ik. Ik vind hem vele malen beter dan Stellar Blade en een goede kanshebber voor GOTY. En ik vond SB niet eens slecht, integendeel heb er veel plezier mee gehad. Maar die game had inderdaad wel pacing issues, dialogues die lastig te skippen waren, veel van die NPC fetch quests die ineens poppen en de 2 open gebieden vond ik erg slecht en op elkaar lijken. SB is er nooit echt op afgerekend, maar de side quest tier was 9 van de 10x wel degelijk van FFXVI niveau. De combat begon ook een beetje doorzichtig te worden, je moet gewoon je specials spammen om te winnen. Gewoon vechten was niet effectief.

Black Myth dan. De pacing is absurd goed. In het begin zal de game even wennen zijn misschien, het lijkt aanvankelijk niets bijzonders te doen en de eerste enemies zijn niet uitdagend. Maar al snel leg je de controller niet meer neer. Sterker nog de mechanics zijn gewoon top, helemaal als je wat van de skill tree open hebt, de resolute counterflow mechanic en de 3 stances snapt. Alle magic is ook heel sterk, vandaar dat je dit niet kunt replenishen tijdens gevechten denk ik. Er zijn talloze optionele bosses, en leuke quest chains die je leiden naar een hidden boss, die iets dropped wat de chapter boss simpeler maakt. Deze kunnen souls achtig obscuur zijn. En iedere boss heeft vette lore in de journal.

Geen waypoints, geen open world, geen check list fetch quests, solide combat systeem dat veel beter speelt dan Souls en goede uitdaging. Black Myth is een topper.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”