Algemeen game nieuws
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Algemeen game nieuws
Ik denk vooral poorts, maar ik hoop op The Duskbloods. The Duskbloods staat hoog for mij zeker na Nightreign, wat vorigjaar onverwacht toch mijn favoriet werdt.
- arjen1981

Bericht
Helaast niet The Duskbloods. Jammer. Ik miste ook een parnter als:
Nee, ik miste sterke Japanse uitgevers. Hamster had Rave Racer. En dat is geweldig! Maar dat was het wel. Geen van dit soort Bathesda games zijn voor mij bedoeld. Zeker niet als rerelease zonder echte voordelen tenopzichte van de eerdere platform releases. De shareplay die in een aantal games werd uitgelicht vind ik wel een hele mooie feature. Deed me denken aan de tijden van de GBA.
Nee, ik miste sterke Japanse uitgevers. Hamster had Rave Racer. En dat is geweldig! Maar dat was het wel. Geen van dit soort Bathesda games zijn voor mij bedoeld. Zeker niet als rerelease zonder echte voordelen tenopzichte van de eerdere platform releases. De shareplay die in een aantal games werd uitgelicht vind ik wel een hele mooie feature. Deed me denken aan de tijden van de GBA.
- arjen1981

Bericht
Maar we hebben al wel weer snelelr dan verwacht dit:
Ik kijk zelf niet persee uit naar Wolferine. Maar ik laat me graag verassen. Ik ben vooral benieuwd wat er nog meer langs komt. Het is de langste state of play tot nu toe begreep ik?
Ik kijk zelf niet persee uit naar Wolferine. Maar ik laat me graag verassen. Ik ben vooral benieuwd wat er nog meer langs komt. Het is de langste state of play tot nu toe begreep ik?
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Looptijd van een uur is in ieder geval zeker een van de langste, vroeger zouden ze dat waarschijnljk een Showcase genoemd hebben.
Ik verwacht het launch-roster van Tokon te zien, misschien een in-depth beschouwing van Horizon Hunters Gathering en die nieuwe game van Cory.
Ik verwacht het launch-roster van Tokon te zien, misschien een in-depth beschouwing van Horizon Hunters Gathering en die nieuwe game van Cory.
- kingoftherain
Bericht

Wooloo = love, Wooloo = life
Sinds de beta ben ik daar helaas wat minder enthousiast over. De controls wijken nogal af van wat ik gewend ben. Het is een beetje apart allemaal. En misschien dat ik er gewoon aan moet wennen, want ik vind het er wel geweldig uitzien.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ah ja die feedback heb ik elders ook gelezen. Ik denk ook niet dat Tokon qua gameplay echt iets voor mij is, maar mijn hoop is dat Playstation hier een Super Smash Bros contender mee heeft, en dat ze elke SoP een nieuw character kunnen onthullen.kingoftherain schreef: ↑10 feb 2026, 16:12Sinds de beta ben ik daar helaas wat minder enthousiast over. De controls wijken nogal af van wat ik gewend ben. Het is een beetje apart allemaal. En misschien dat ik er gewoon aan moet wennen, want ik vind het er wel geweldig uitzien.
- arjen1981

Bericht
Er is toch nog een AAA waar ik benieuwd naar ben in deze. Naast Saros en Wolverine schijnt ook Intergalactic langd te komen, die space epic van Naughty Dog. En we hebben zoveel demo's gezien de laatste tijd dus die van RE9 zal ook wel droppen.
Ik had precies dat. MVC 1 was nog simpel. Je hebt een assist en een super. Maar hier hebben we zoveel systemen door elkaar lopen. Schiet mij de pet te boven. Het voelde allemaal wel toegankelijk maar tegelijk ben er niet hardcore genoeg voor om er helemaal voor te kunnen gaan. Een NioH 3 heeft ook zoveel systemen maar ik doe niet anders dan dat type spel spelen en dan werkt het voor mij. Maar fighters houd ik liever zelf wat simpeler.kingoftherain schreef: ↑10 feb 2026, 16:12Sinds de beta ben ik daar helaas wat minder enthousiast over. De controls wijken nogal af van wat ik gewend ben. Het is een beetje apart allemaal. En misschien dat ik er gewoon aan moet wennen, want ik vind het er wel geweldig uitzien.
Er is toch nog een AAA waar ik benieuwd naar ben in deze. Naast Saros en Wolverine schijnt ook Intergalactic langd te komen, die space epic van Naughty Dog. En we hebben zoveel demo's gezien de laatste tijd dus die van RE9 zal ook wel droppen.
Bericht
Ik kapte ook met die tag team fighters na MvC1. Had ze nog wel, maar vond ze allemaal weinig aan. TTT2 was ook zo'n drol, terwijl Tekken Tag 1 nog lekker basic was.
Ik ga zeker voor Rave Racer. Ik hoopte er al op na die arcade port van RR1. En Namco is sowieso lekker bezig, ze hebben recent Tekken 3, RR PSX en Soul calibur 3 ook op PSN gegooid. Heb RR PSX nog helemaal uitgespeeld, incl Devil Car.
Ik ga zeker voor Rave Racer. Ik hoopte er al op na die arcade port van RR1. En Namco is sowieso lekker bezig, ze hebben recent Tekken 3, RR PSX en Soul calibur 3 ook op PSN gegooid. Heb RR PSX nog helemaal uitgespeeld, incl Devil Car.
- arjen1981

Bericht
Een nieuwe DOA aankondiging is in elk geval een plus:
Nog geen gameplay maar ik zag elders ook nog wat screenshots.
Maar vanuit de State of Play vond ik SH Townfall de beste verassing
Er volgde ook nog een Transmission
SilentHill f was ook erg goed en deze beloofd niet minder te zijn. Ziet er allemaal prachtig uit. Weer een mooie orginele setting. Ik vind het kei goed hoe Konami, van alle studio's, een serie weet te laten terugkeren. Juist middels allerlei verschillende studio's over de wereld verspreid. En Screen Burn Interactive lijkt mij een hele goede match.
De eerste Castlevania die ook in deze State of Play werdt getoond deed het n niet voor mij. Het lijkt net Prince of Persia The Lost Crown. Het uiterlijk maar vooral ook de gameplay. Het voelt voor mij nu als de zoveelste toegankelijke Metroidvenia Indie en geen traditinele Castlevania of the Night / of Ruin / Circle of the Moon. Maar ook voor de Castlevania is dit pas het begin.
Nog geen gameplay maar ik zag elders ook nog wat screenshots.
Maar vanuit de State of Play vond ik SH Townfall de beste verassing
Er volgde ook nog een Transmission
SilentHill f was ook erg goed en deze beloofd niet minder te zijn. Ziet er allemaal prachtig uit. Weer een mooie orginele setting. Ik vind het kei goed hoe Konami, van alle studio's, een serie weet te laten terugkeren. Juist middels allerlei verschillende studio's over de wereld verspreid. En Screen Burn Interactive lijkt mij een hele goede match.
De eerste Castlevania die ook in deze State of Play werdt getoond deed het n niet voor mij. Het lijkt net Prince of Persia The Lost Crown. Het uiterlijk maar vooral ook de gameplay. Het voelt voor mij nu als de zoveelste toegankelijke Metroidvenia Indie en geen traditinele Castlevania of the Night / of Ruin / Circle of the Moon. Maar ook voor de Castlevania is dit pas het begin.
- KillingRaptor
Bericht
Ik heb veel tofs gezien in de State of Play. Kena, Dead or Alive, Castlevania, Beast of Reincarnation, Pragmata, Control, Tokon,...
Bericht
Ik ben wel te spreken over CV en door die aankondiging weer begonnen met Dead Cells. Het is van dezelfde studio en DC heeft een Castlevania themed DLC natuurlijk.
De art style van Dead Cells is beter, als het iets minder pixel achtig zou zijn. De nieuwe CV gaat voor zo'n gladde 2.5D look. Ik ben wel blij dat CV geen roguelite wordt. Dead Cells is tof, maar ik vind het rogue gedeelte juist minder. Soms krijg je gewoon kloteweapons en speel je soort van voor niks. Je moet ook steeds dezelfde levels overnieuw doen. Het is verslavend, die dice rolls, maar het maskert eigenlijk een hele korte game. Ik speel ze vaak 1, 2x uit en thats it. Alleen Returnal heb ik vaker gedaan, maar dat vind ik de uitschieter.
Ik heb ook Haunted Castle revisited uitgespeeld, de remake in de Dominus collection, die is grandioos doch kort.
Weet je, ze mogen ipv steeds metroidvanias ook wel eens een gewone (semi) lineaire game maken zoals IV of Rondo.
De art style van Dead Cells is beter, als het iets minder pixel achtig zou zijn. De nieuwe CV gaat voor zo'n gladde 2.5D look. Ik ben wel blij dat CV geen roguelite wordt. Dead Cells is tof, maar ik vind het rogue gedeelte juist minder. Soms krijg je gewoon kloteweapons en speel je soort van voor niks. Je moet ook steeds dezelfde levels overnieuw doen. Het is verslavend, die dice rolls, maar het maskert eigenlijk een hele korte game. Ik speel ze vaak 1, 2x uit en thats it. Alleen Returnal heb ik vaker gedaan, maar dat vind ik de uitschieter.
Ik heb ook Haunted Castle revisited uitgespeeld, de remake in de Dominus collection, die is grandioos doch kort.
Weet je, ze mogen ipv steeds metroidvanias ook wel eens een gewone (semi) lineaire game maken zoals IV of Rondo.
- Fing3r
Bericht
We krijgen eindelijk originele Pokémon games op de Switch! En ook nog eens mijn favorieten, dus over een week gaan we hiermee aan de slag!
- Pius
Bericht
Dit zijn ook mijn favorieten. Erg blij mee ook!Fing3r schreef:We krijgen eindelijk originele Pokémon games op de Switch! En ook nog eens mijn favorieten, dus over een week gaan we hiermee aan de slag!
"If it's not fun, why bother?"
- KillingRaptor
Bericht
Ik heb nog altijd mijn originele exemplaar van FireRed dus deze skip ik wel gewoon.
- Pius
Bericht
Skip? Komen ze niet op NSO dan?KillingRaptor schreef:Ik heb nog altijd mijn originele exemplaar van FireRed dus deze skip ik wel gewoon.
- Fing3r
Bericht
Je moet er wel voor betalen, €20 geloof ik.
Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
- KillingRaptor
Bericht
Nee dit worden aparte releases. Iets van €20 ofzo zoals Fing3r ook aangaf.
- Pius
Bericht
Nou dan mogen ze ze mooi houden. Wat een Nintendo-actie weer zeg.
- arjen1981

Bericht
Wat een rare week…
Phil Spencer retiring, Sarah Bond resigns…
Bluepoint games sluit…
En dan de RAM problemen…
Het lijkt er op dat de game industrie behoorlijk heen en weer geschud wordt. En duidelijk niet op een goede manier.
Phil Spencer retiring, Sarah Bond resigns…
Bluepoint games sluit…
En dan de RAM problemen…
Het lijkt er op dat de game industrie behoorlijk heen en weer geschud wordt. En duidelijk niet op een goede manier.
- kingoftherain
Bericht 
Aan ons de taak om de week af te sluiten met een retegezellig Buton Bashers bijeenkomst(je).

- Fing3r
Bericht
Ik ga er in ieder geval wel één kopen, goedkoper dan een GBA versiePius schreef:Nou dan mogen ze ze mooi houden. Wat een Nintendo-actie weer zeg.
- Fing3r
Bericht
Have fun mensen!kingoftherain schreef:Aan ons de taak om de week af te sluiten met een retegezellig Buton Bashers bijeenkomst(je).![]()
![]()