Algemeen game nieuws

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Don Cannoli 79

Re: Algemeen game nieuws

21 mei 2024, 09:04

arjen1981 schreef:
21 mei 2024, 08:12
Wat een hoeveelheid n64 project nieuw de afgelopen week. Wat begon met Mario CD zit nu echt in een stoomversnelling dit jaar.

Ongelofelijk cool deze Mario 64 builder:

En deze nieuwe N64 recompiled zal ook niemand ontgaan zijn?:

https://github.com/N64Recomp
https://github.com/Zelda64Recomp/Zelda64Recomp

Die recompiled Zelda is echt wel indrukwekkend. Ik zag de video van Alex van Digital Foundry waarop ie het op een crt monitor speelt. Dat ziet er echt wel heel nice uit.
Mario Builder had ik nog niet gezien, ook een tof project zo te zien. Helemaal maal cool dat het ook gewoon op MiSTer werkt. Impressive stuff ! :thumbup:
Ok Impala!
Contacteer:

24 mei 2024, 13:31

Dit is echt Romhacking 2.0. Ben zeer benieuwd wat voor een mooie projecten we hier nog allemaal uit gaan zien voortkomen! :love:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

30 mei 2024, 11:25

Al vallen de spelen die Microids uitbrengt mij altijd tegen. Nu komt er een remake waar ik zo ontzettend veel nostalgie voor heb dat ik hier echt wel mee aan de slag wil:

ps. Toki vond ik ook nog wel oke ;)
arjen1981

30 mei 2024, 18:12

En de silent hill stream / transmission vanavond:

https://youtu.be/KUWjJ1zOxwo
Joey
Veteraan
Veteraan

04 jun 2024, 14:44

arjen1981 schreef:
30 mei 2024, 11:25
Al vallen de spelen die Microids uitbrengt mij altijd tegen. Nu komt er een remake waar ik zo ontzettend veel nostalgie voor heb dat ik hier echt wel mee aan de slag wil:

ps. Toki vond ik ook nog wel oke ;)
Welke is dit? De video werkt niet.
Afbeelding
arjen1981

04 jun 2024, 22:00

Lijkt er niet meer te staan. Maar het was Little Big Adventure. Tristan’s.

Beide delen was ik echt wel een van fan op pc. Maar ik heb ze ook niet meer gespeeld sindsdien.
arjen1981

09 jun 2024, 08:24

Vanavond de XBOX showcase!

Maar het lijkt nogal stilletjes qua nieuws updates hier. Ik heb wel wat aankondigingen waar ik erg enthousiast van ben.

Cygni: All Guns Blazing heeft een releasedate nog deze zomer! Deze kwam met de CGI trailer uit de UK. Toffe trailer, voor een CGI trailer. Gradius op de PC engine.

Maar het gaat mij er meer om dat nu toch echt duidelijk is dat we deze ook hier mogen verwachten en in augustus dus al! Wat is Cygni? Dat is Konami die terug komt met een 2 shooter:

Ik word hier wel enthousiast van omdat we het meestal moeten doen met kleinere indie releases. Dit is echt wel even meer.

Capcom heeft ook goed uitgepakt met meer info en beelden van Monster HUnter Wild. Maar het is nog altijd vroeg allemaal wat we zien. Kunitsu-Gami: Path of the Goddess is dat niet. Volgende maand al!

En SlitterHead van Bokeh game studios heeft een gameplay trailer, daar had ik al op gehoopt:

De atmosfeer is echt wel goed. De vijanden ook. De kleuren zijn wel onverwacht. Maar als je er over nadenkt en een Junji Ito manga in kleur leest zou het maar zo kunnen. Want de panelen die in kleur zijn, zijn ook altijd vel gekleurd. En wat een toffe Akira Yamaoka soundtrack al in deze trailer.

Voor de XBOX showcase hoop ik op een eerste glimp van Nagoshi Studio. Het zou mij niet verbazen als die link er met Microsoft ligt. Juist ook omdat de studio een titel maakt die een globaal publiek aanspreekt. Met dezelfde drama en fun als de Yakuza reeks.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jun 2024, 11:11

De Xbox Games Showcase komt voor mij op een ongelukkig moment helaas, ik ben dan uit eten.
Don Cannoli 79

10 jun 2024, 11:48

CYGNI ga ik zeker checken en Slitterhead lijkt me wel interessant. Kunimitsu vind ik er tof uitzien maar ik had iets over de gameplay gelezen,weet niet meer wat, dat is waarschijnlijk niet mijn ding.
arjen1981

10 jun 2024, 12:47

Ik juich de richting en gameplay van Kunimitsu wel aan. Ben er erg benieuwd naar.

XBOX had ook echt wel een kwalitatief goede show. Stuk voor stuk hadden de trailers een ontzettend hoge productie waarde. Van XBOX zijn eigen titels vind ik DOOM en South of Midnight er erg goed uit zien. Ik heb nu wel weer zin in Doom en er zitten genoeg nieuwe gameplay elementen in de trailer. Fable ziet er ook erg goed uit maar weet ik niet of dat nog iets is waar ik tot het einde mijn aandacht bij kan hebben.

En opnieuw hebben we een Sekiro esc soulslike van een nieuwe studio uit de Sichuan provincie China:

Laatst gewijzigd door arjen1981 op 10 jun 2024, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Cannoli 79

10 jun 2024, 13:54

arjen1981 schreef:
10 jun 2024, 12:47
Ik juich de richting en gameplay van Kunimitsu wel aan. Ben er erg benieuwd naar.

XBOX had ook echt wel een kwalitatief goede show. Struk voor stuk hadden de trailers een ontzettend hoge productie waarde. Van XBOX zijn eigen titels vind ik DOOM en South of Midnight er erg goed uit zien. Ik heb nu wel weer zin in Doom en er zitten genoeg nieuwe gameplay elementen in de trailer. Fable ziet er ook erg goed uit maar weet ik niet of dat nog iets is waar ik tot het einde mijn aandacht bij kan hebben.

En opnieuw hebben we een Sekiro esc soulslike van een nieuwe studio uit de Sichuan provincie China:

DOOM lijkt me idd wel cool, dat wapen met dat skull grinden zag er wel tof uit. Ik heb DOOM Eternal nog steeds niet gespeeld.

Ik zie dat deze nieuwe ook gewoon naar PS5 komt. :thumbup:

South of Midnight ziet er ook wel ok uit ja. Fable, mja ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Ooit op de OG XBox wel iets van gespeeld maar ik ben verder niet echt bekend met de franchise.

WuchAng , ja ziet er leuk uit maar ik weet niet of ik er ooit aan toe kom om dit te gaan spelen. Ik loop hopeloos achter met dit type games.
De enige waar ik echt interesse in heb is Black Myth: Wukong.

Ik zag trouwens dat Wukong (voorlopig) geen physical release krijgt. De fysieke release is een code in de doos.
https://nl.ign.com/black-myth-wukong/15 ... f-geleverd
Laatst gewijzigd door Don Cannoli 79 op 10 jun 2024, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Cannoli 79

10 jun 2024, 15:46

Een nieuwe Gears of War heb ik ook altijd wel zin. Zeker aangezien deze zich 14 jaar voor de eerste game afspeelt.
arjen1981

10 jun 2024, 15:51

balen van geen fysieke release. voor mij zijn dat dan nu ook vaak release waarvoor ik gamepass of ps plus neem.

mijn lijstje met titels die ik daardoor niet speel wordt steeds groter. en het lijstje dat ik inmiddels uit heb via dergelijke diensten e alsnog wil kopen als die toch later fysiek komt word ook steeds groter.

ik ga binnenkort ook naar thailand. dat wordt ook zo'n moment om wat japanse releases op te pikken. zoals baldures gate III. die heb ik enkel niet gespeeld omdat je er fysiek zo lastig aan komt en deze nog altijd niet in gamepass staat.

GoW wordt de eerste die ik met mijn zoon ga spelen. dit is al afgesproken ;) de andere delen heb ik altijd gecooped met mijn vrouw. het laatste deel vonden we wel te lang en uitgebreid waardoor het toch voor mij wel repetitief werd. hoop dat we weer zonder alle side content kunnen en het gezoek op de map. ik wil gewoon lekker een rails shooter waar je ook in kunt lopen ;)
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 10 jun 2024, 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 jun 2024, 17:10

Ik heb bij Michael een doorlopende co-op Gears of War overeenkomst dus die gaan we sowieso weer spelen. Verder vond ik het een sterke showcase, misschien wel de sterkste showcase van alle grote publishers van de afgelopen jaren.
Don Cannoli 79

11 jun 2024, 09:36

arjen1981 schreef:
10 jun 2024, 15:51

ik ga binnenkort ook naar thailand. dat wordt ook zo'n moment om wat japanse releases op te pikken. zoals baldures gate III. die heb ik enkel niet gespeeld omdat je er fysiek zo lastig aan komt en deze nog altijd niet in gamepass staat.

GoW wordt de eerste die ik met mijn zoon ga spelen. dit is al afgesproken ;) de andere delen heb ik altijd gecooped met mijn vrouw. het laatste deel vonden we wel te lang en uitgebreid waardoor het toch voor mij wel repetitief werd. hoop dat we weer zonder alle side content kunnen en het gezoek op de map. ik wil gewoon lekker een rails shooter waar je ook in kunt lopen ;)
Ja ik zou dan ook zeker wat Japanse releases oppikken als je in Thailand zit.
Wat mooi dat je met je zoon GoW gaat spelen ! :thumbup:
Don Cannoli 79

11 jun 2024, 09:38

Apenheul schreef:
10 jun 2024, 17:10
Ik heb bij Michael een doorlopende co-op Gears of War overeenkomst dus die gaan we sowieso weer spelen. Verder vond ik het een sterke showcase, misschien wel de sterkste showcase van alle grote publishers van de afgelopen jaren.
Ik heb de shwocase zelf niet gezien maar wat ik tot nu toe aan trailers voorbij heb zien komen kan ik me voorstellen dat je dat zegt.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 jun 2024, 22:15

Don Cannoli 79 schreef:
11 jun 2024, 09:38
Ik heb de shwocase zelf niet gezien maar wat ik tot nu toe aan trailers voorbij heb zien komen kan ik me voorstellen dat je dat zegt.
Ik ben een groot Gears of War fan, sommige delen heb ik meerdere malen uitgespeeld en soms op de hoogste moeilijkheidsgraad. Zelfs het bordpel ben ik fan van, dus ik was blij met de teaser. Maar ondanks dat ik niet in de oude Fable kon komen wil ik de nieuwe wel eens proberen, ben ik benieuwd naar Perfect Dark, smaakte Star Field naar meer en zo kan ik nog wel doorgaan.

Nu zag ik toevallig dat de Digital Foundry crew ook een mooie in-depth bespreking heeft van een aantal onthullingen.

Don Cannoli 79

12 jun 2024, 10:20

Ja ik ben zelf ook wel een redelijk Gears of War fan. Vorig jaar begonnen om de games weer eens door te spelen, maar zeker niet op hard :biggrin:

Fable waarschijnlijk niet mijn ding maar toch zou ik het weleens willen proberen. Ja Perfect Dark lijkt me ook wel wat.

Toevallig zelf ook die DF video gisteravond zitten kijken, dus ben weer helemaal op de hoogte. thanks :thumbup:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 jun 2024, 16:18

It's that time

https://x.com/NintendoAmerica/status/18 ... _&ref_url=

Morgen Nintendo Direct van 40 minuten
Blossom
Contacteer:

18 jun 2024, 11:01

Begin Juni heeft de Team fortress 2 community besloten een petitie te tekenen om ons spel te fixen.
https://save.tf/
Het spel zit vol met bots en hackers, Valve update het spel door af en toe een nieuwe cosmetische crate toe te voegen en op twitter hebben ze 2 jaar geleden gezegd dat ze weten dat het probleem bestaat en dat ze wat zouden doen. Dat is de laatste keer dat we wat hebben gehoord. Het spel is aan het leiden ook al zijn er 100 000 mensen die het spelen.

Het is een interessante trend om te zien, de minecraft spelers komen in opstand, Helldivers 2 spelers kwamen in opstand, War Thunder spelers kwamen in opstand, zelfs WoW jaren geleden kwamen in opstand. Het heeft vaak effect en het is een trend die ik graag zie gebeuren.
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
arjen1981

18 jun 2024, 20:16

Apenheul schreef:
17 jun 2024, 16:18
It's that time

https://x.com/NintendoAmerica/status/18 ... _&ref_url=

Morgen Nintendo Direct van 40 minuten
Zelda Echoes of Wisdom! Die vind ik interessant. En leuk dat ook DQ 1 en 2 mee gaan in de remake! Deel 3 kijk ik wel het meest naar uit maar zal ik wel op PlayStation spelen. De metroid trailer vond ik niet zo geweldig. Misschien ook te vroeg om te beoordelen. Wel al die goede claustrofobische sfeer maar het voelt wel alsof er iets cinematisch wordt neergezet met veel onderbrekingen in de gameplay. Maar dat kan een vroege indruk zijn die ons nu wordt gegeven.
KillingRaptor

18 jun 2024, 21:40

En Marvel vs Capcom 2 is free! Eindelijk op een modern platform beschikbaar.
Prime 4 komt zeker wel goed, ik vermoed dat wat we gezien hebben van het introstukje zal zijn. Zelda zag er ook erg tof uit en Mario & Luigi ook. En nog wel meer tofs gezien.
Ok Impala!
Contacteer:

19 jun 2024, 08:54

Heerlijk direct van Nintendo!

Link's Awakening remake is zoveel gespeeld door de kinderen en ze zijn helemaal blij dat ze nu met Zelda mogen spelen!

Zelfde geldt voor Super Mario Party, deel 1 wordt hier nog steeds heel veel gespeeld, dus kan niet wachten om met de kinderen alle nieuwe mini-games en borden te gaan spelen!

Fantasia was voor mij een mooie verrassing. Ik hoopte altijd al dat deze Apple Arcade een keer zou verlaten, en nu is het dan zo ver!

Deze Direct bracht veel meer dan ik nog gedacht had in deze fase van de Switch. Toch leuk hoe je nog altijd verrast kunt worden! :love:
Fing3r

20 jun 2024, 00:04

MIO lijkt mij ook wel een interessante game, mooie artstyle en gameplay lijkt ook goed te worden. Nu hopen dat het ook echt lekker speelt en het verhaal boeiend blijft!

AfbeeldingAfbeelding
Marth Daul

Re: Game Mania

22 jun 2024, 00:33

Misschien al gepost maar Game Mania heeft de bescherming tegen schuldeisers bij de rechtbank gevraagd, ik vrees dat het spoedig game over voor hun zal zijn; de laatste tijd waren al heel veel winkels in België gesloten ...
May the Force be Cute :cool:

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”