Algemeen game nieuws

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Algemeen game nieuws

08 feb 2024, 09:27

arjen1981 schreef:
08 feb 2024, 07:56
Zelf hoop ik met de Switch 2 vooral dat je joycons verleden tijd zijn en we een goede controller out of the box krijgen. En hoop ik op Metroid Prima als launch game. Lijkt mij ook een redelijk aannemelijke gok.

Verder hoop ik op meer niche niet gebruikelijk ip's van Nintendo. Wellicht ook nieuw. Pikmin was vorig jaar weer 1 van mijn favorieten. Dat soort releases zou ik meer willen zien. Helemaal met zoveel aandacht op details. Waar Nintendo als ze het goed doen natuurlijk meester is.

Om de discussie nog even aan te wakkeren, wat hopen jullie voor de Switch 2?
Voor mij zijn regio-free en backward compatibility het meest belangrijk, maar ik vrees dat er Switch games zijn die afhankelijk zijn van de joycons zoals 1-2-Switch (die heb ik niet dus als die niet zou werken zou het mij niet per se uitmaken).

Elementen waar ik mij bij Switch 1 aan stoor zijn de eShop (als er 3000 games in de aanbieding zijn is er geen logische manier om bij interessante content uit te komen) en dat er geen gestandaardiseerd online is. De ene game draait online uitstekend zonder lag, en de andere mag je van geluk spreken als je ooit een lagless potje meemaakt.

Wat betreft wensen zou ik graag weer iets StreetPass achtigs zien. De verbondenheid die je met 3DS en Wii U had mist volledig op Switch, ik kan zien dat bijvoorbeeld dlbyvisual of OK Impala iets aan het spelen is maar daar blijft het dan bij.

Verder verwacht ik een merkbare upgrade in performance. Zoals John Linneman van Digital Foundry al zei kan Switch grafisch alles aan wat de andere consoles kunnen maar zijn bepaalde effecten vanwege relatief gebrek aan performance onrealistisch als je enigszins wilt spreken van framerate. Switch 1st party zit bijna altijd wel goed, maar 3rd party gaat alle kanten op.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 feb 2024, 10:04

arjen1981 schreef:
08 feb 2024, 07:56
Gister was er een Q&A sessie na aanleiding van Nintendo's financiele resultaten. Die heb jij wellicht ook gelezen. Daar kwam Nintnendo wel naar buiten als een bedrijf dat vanuit hieruit veel breder wil gaan dan video games maar zij focus houden op eigen software & hardware:

“To continue offering innovative entertainment that can be enjoyed by our customers worldwide, we believe that continuing with our integrated hardware-software dedicated gaming console business is the best strategy at this point,” Furukawa said this week. “As such, we are advancing various research and development efforts.

“Since our products are not daily necessities, if they are not interesting, we quickly lose people’s attention. Therefore, it’s crucial to continue efforts to make Nintendo feel close, even outside of the dedicated gaming console, increase customers who support Nintendo IP over the long term, and maintain connections with our customers.”

We weten natuurlijk ook al dat sinds zomer vorig jaar ontwikkelaars al development units hebben en de 8 inc led scherm lijkt inmiddels ook meer dan duidelijk. Gek genoeg geen OLED. of niet gek want dan kan Nintendo een 2e uitvoering verkopen na 1,5 jaar ;)

Maar sterk vind ik het wel dat ze rekening houden met het verleden. VGC vertaald het als:

Despite the console’s blockbuster success, Nintendo said it’s taking nothing for granted, given its past experiences with tricky generational transitions. For example, while Wii reached almost 102 million sales, its successor, Wii U, sold just 13.56 million units, before Switch revived the company’s fortunes this generation.

Ik vind dat hier ook wel een kern van logica achter zit. Wanneer een apparaat enorm verkoopt, is dat met name veroorzaakt doordat het de breede en casual markt raakt. Maar diezelfde markt is ook sneller geneigd te zeggen. Maar we hebben toch al een Switch. Of de Switch staat te stofhappen en een Switch 2 komt dan al snel te vroeg. Plus er is geen uitgebreide Wii U library om te porten.
Ik heb het gisterenavond vliuchtg gelezen, maar inderdaad is de marktwerking voor Nintendo meer precair dan voor Sony en Microsoft. In de afgelopen kwartaalresultaten sprak Nintendo van 122 miljoen actieve Switch gebruikers (op 139 miljoen verkochte systemen) met een software tie-ratio van 10 games per Switch., Volgens mij is er nooit een console of handheld geweest dat in het 7e jaar op de markt nog zoveel tractie had, dus ik zie de overgang naar een nieuw platform meer als een kans op falen dan een kans op verbetering. De Switch generatie is qua bedrijfsvoering het hoogtepunt in de geschiedenis van Nintendo. Als je inflatiewerking op valuta buiten beschouwing laat heeft Nintendo meer winst gemaakt in alleen de Switch generatie dan Sony met alle Playstation consoles bij elkaar. En dan nu maar hopen voor Nintendo dat het volgende platform geen Wii U debakel wordt (overigens vond ik Wii U persoonlijk op het gebied van de kwaliteit van games echt super, het was meer de kwantiteit die enorm tegenviel).

Maar.. console gaming lijkt over een piek heen te zijn..

Sonty presenteerde juist dat hun actieve userbase licht aan het dalen is sinds 2021, maar in het licht van de geruchten dat Microsoft misschien wel alles naar Playstation gaat poorten zie ik daar juist weer veel kansen. Over 3rd party content krijgt Sony zo'n 10 - 30% marge dus dat is mooi meegenomen. Tegelijkertijd betekent meer content van Microsoft ook meer concurrentie voor Sony's eigen Playstation Studios, waardoor inkomsten uit eigen studio's mogelijk teruglopen. Tegelijkertijd is Sony actief aan het investeren in India en Zuid-Afrika om nieuwe markten aan te spreken wat hopelijk tot nieuwe aanwas naar hun ecosysteem lijdt.

Microsoft lijkt het roer weer volledig om te gooien, Game Pass groeit niet in het verwachte tempo terwijl de strategie daar gotendeels om draait. De Xbox Series consoles blijven achter in populariteit, ook al is het het krachtigste platform; content is king. Vandaar dat Switch en PS5 het zo goed doen. Ze hebben gigantisch veel IPs en studio's, maar het releaseschema komt maar niet lekker op gang en zo nu en dan zitten er merkwaardige tegenvallers tussen.

Kortom, ik vind het enorm lastig te voorspellen hoe de industrie zich ontwikkeltt en hoe Nintendo zich er doorheen manouvreert.
Ok Impala!
Contacteer:

08 feb 2024, 10:08

Voor mij is vooral meer power en backwards compatibility belangrijk. Met een voorzichtige hoop dat Switch 1 games dan gebruik kunnen maken van de extra power van de Switch 2 en daardoor beter draaien en er mooier uit zien. Maar Nintendo kennende zal het wel niet zo'n feest worden. :rolleyes:

Verder sluit ik me volledig aan bij Niels' opmerking over de E-shop. Die is feitelijk totaal onbruikbaar doordat er geen fatsoenlijke manier is om te browsen en de store bezwijkt onder de gigantische hoeveelheid zooi. Ook iets waar ik op hoop (maar wat waarschijnlijk ook niet gebeurt), dat Nintendo toch weer meer gaat cureren bij de ingang. Er komt nu zoveel overduidelijke rotzooi de e-shop binnen. Dat drukt de goede games volledig uit de spotlight en het maakt zelfs naar de nieuwe games kijken een opgave. :ohmy:

Ik ben in ieder geval benieuwd wat we gaan zien. Zelf denk ik ook dat de launch in november zal zijn. Dat betekent dat we uiterlijk in juli iets zullen gaan horen (als je naar de tijdlijn van Switch 1 kijkt). Hoe dan ook dus nog maar max een paar maanden wachten. :smile:

Met dat wachten en niet weten moest ik terug denken aan dit filmpje toen we nog niets wisten van de Switch en het ook nog alles kon zijn. Arlo slaat de spijker precies op de kop over het gevoel wat dat dan geeft. Het moment dat alles nog mogelijk is. :smile:

arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

10 feb 2024, 10:29

Toch wel interessante achtergronden. Maakt al de verschillende projecten wel duidelijker. Er staat ons veel moois te wachten de komende jaren.
RobertKR

10 feb 2024, 11:28

Dat PS5 verreweg de populairste console zou gaan zijn zag ik wel aankomen maar tegelijk had ik niet verwacht dat de Xbox zo'n enorme flop zou gaan worden. De voortekenen leken goed, met de Series die niet duurder was en tegelijk uitkwam. Ik had verwacht dat PS5 wel wat zou inleveren tov PS4, en Xbox iets zou winnen aan share.

Maar achteraf is het natuurlijk wel te verklaren. Kijk, je moet gewoon content hebben en redenen hebben waarom de consument jouw console koopt. MS heeft natuurlijk het eerste jaar niks exclusief uitgebracht voor hun next-gen systeem en doen dat nog steeds heel karig. Als er dan een game uitkomt, zoals Halo, Redfall, dan valt ie ook nog tegen. Tijdens de pandemie kwamen ze er wel mee weg, development zat op een laag pitje en distributie was moeilijk. Dus eigenlijk was cross-gen logisch en daar blonk de Series in uit. Door de shortages leek het alsof ze nek aan nek gingen. De Series S leek met zijn instapprijs ook een goede zet te zijn, ware het niet dat deze waarschijnlijk vooral is gekocht door ouders en gamers die geen PS5 of Series X konden vinden. Gamepass was ook nuttig omdat er toch geen nieuwe games uitkwamen en het 1e jaar van een console sowieso vrij droog is.

Maar dit alles behoort tot verleden. Sony bombardeert ons structureel met kwalitatief sterke, goed ontvangen software. Het gaat niet day one PC, en flikkert zijn games ook niet day one op Plus. Value proposition en kwaliteit van Sony games zijn beter. Het Xbox brand meanwhile is zo goed als dood. Ik denk niet dat het merk nog echt te redden is. Ik was in Spanje en daar zie je in de Mediamarkt etc een klein schap van 10 Xbox games en een paar consoles, en talloze PS4, 5 en Switch stands en pallets. Dit zie je eigenlijk over heel Europa tegenwoordig. Ze hebben echter wel de software studios sinds de overnames. Ik denk dat ze voorlopig nog wel hun console aanhouden, maar wel een duidelijke pivot naar third party gaan maken.

Nintendo doet zijn eigen ding altijd, daar heb ik wel vertrouwen in. Ik verwacht dat de Switch 2 gewoon weer goed gaat lopen, misschien wel iets minder dan de Switch 1 zoals 3DS tegenover DS. Omdat het grotendeels hetzelfde is.

Gamen lijkt wel aan zijn market cap te zitten, de laatste generaties zijn de wereldwijde totalen volgens mij relatief gelijk. Sony probeert het wel actief in China en Korea, zo'n Stellar Blade krijgt nu veel exposure en komt eind April uit. Ik verdacht veel van die studios van vaporware maar deze lijkt dan toch te komen.
Mark

14 feb 2024, 12:06

Dit kreeg ik vanochtend in de mail, omdat ik een paar jaar terug Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes via Kickstarter had 'gebackt'; Yoshitaka Murayama is overleden.

Afbeelding

O.a. de creator van Suikoden en dus van de spirituele opvolger. Zonde dat hij de release van 'zijn' kindje niet meer mee kan krijgen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 feb 2024, 12:19

Ik had het idee dat Playstation 5 vorig jaar eindelijk een beetje op gang begon te komen, maar volgens Sony komt de eindfase al in zicht, en worden komend fiscaal jaar (vanaf maart 2014) minder grote 1st party releses verwacht,

“Looking ahead, PS5 will enter the latter stage of its life cycle,” said Sony senior vice president Naomi Matsuoka in comments reported by Bloomberg. “As such, we will put more emphasis on the balance between profitability and sales. For this reason, we expect the annual sales pace of PS5 hardware will start falling from the next fiscal year.” Sony added it has no plans to release “any new major existing franchise titles” in its next fiscal year.

Bron : https://www.theverge.com/2024/2/14/2407 ... 3-earnings
arjen1981

14 feb 2024, 16:42

Yes! de officele aankondiging is er:

Najaar 2024
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 feb 2024, 17:19

arjen1981 schreef:
14 feb 2024, 16:42
Yes! de officele aankondiging is er:

Najaar 2024
Gaaf, I <3 Ys!

De trailer op het officiële NIS kanaal geeft aan dat ie naar PC, Switch, PS4 en PS5 komt.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 feb 2024, 21:54

Mark schreef:
14 feb 2024, 12:06
Dit kreeg ik vanochtend in de mail, omdat ik een paar jaar terug Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes via Kickstarter had 'gebackt'; Yoshitaka Murayama is overleden.

Afbeelding

O.a. de creator van Suikoden en dus van de spirituele opvolger. Zonde dat hij de release van 'zijn' kindje niet meer mee kan krijgen.
Ai, spijtig.. was het openbaar bekend dat hij met grzondheidsklachten kampte? Voor mij komt dit heel plotseling. Dit jaar komen ook de Suikoden 1 en 2 remasters uit, naar dat ie dat niet mee mag maken.
arjen1981

15 feb 2024, 07:27

Apenheul schreef:
Ik had het idee dat Playstation 5 vorig jaar eindelijk een beetje op gang begon te komen, maar volgens Sony komt de eindfase al in zicht, en worden komend fiscaal jaar (vanaf maart 2014) minder grote 1st party releses verwacht,

“Looking ahead, PS5 will enter the latter stage of its life cycle,” said Sony senior vice president Naomi Matsuoka in comments reported by Bloomberg. “As such, we will put more emphasis on the balance between profitability and sales. For this reason, we expect the annual sales pace of PS5 hardware will start falling from the next fiscal year.” Sony added it has no plans to release “any new major existing franchise titles” in its next fiscal year.

God of War doet het voor mij ook niet dus geen probleem. Ik word vooral warm van de third party Japanse studios die zich vooral op de PS5 richten voor hun eerste release. En die gaan lekker nu.

Maar goed nieuws komt nog wel van Asobi, ook een Japanse studio waar ik meer van verwacht dan de studios die in deze uitspraak worden bedoeld. Zij werken aan een nieuwe Astro bot, mogelijk dit jaar. En dit wordt een grotere game dan de projecten hiervoor.

Sony zegt vandaag ook agressiever de PC markt te gaan aanvliegen. Dat was natuurlijk al ingezet. Maar waarom niet als je daarmee meer van juist die grote first party verkoopt. Helemaal als die tegenwoordig al 300+ miljoen dollar kosten om uit te brengen.
arjen1981

15 feb 2024, 07:44

Dat is echt wel heel zonde wat betreft Yoshitaka Murayama.

https://youtu.be/xZm4vw4cDmw
arjen1981

15 feb 2024, 11:59

Don Cannoli 79

15 feb 2024, 19:09

arjen1981 schreef:
15 feb 2024, 07:27
Apenheul schreef:

God of War doet het voor mij ook niet dus geen probleem. Ik word vooral warm van de third party Japanse studios die zich vooral op de PS5 richten voor hun eerste release. En die gaan lekker nu.

Maar goed nieuws komt nog wel van Asobi, ook een Japanse studio waar ik meer van verwacht dan de studios die in deze uitspraak worden bedoeld. Zij werken aan een nieuwe Astro bot, mogelijk dit jaar. En dit wordt een grotere game dan de projecten hiervoor.

Sony zegt vandaag ook agressiever de PC markt te gaan aanvliegen. Dat was natuurlijk al ingezet. Maar waarom niet als je daarmee meer van juist die grote first party verkoopt. Helemaal als die tegenwoordig al 300+ miljoen dollar kosten om uit te brengen.
Heel af en toe vragen casual gamende mensen mij : "Moet ik m'n PS4 inruilen voor een PS5?". In zo'n geval vraag ik meestal wel ff welke games ze graag spelen maar verder is mijn standaard antwoord ; "Nee, waarschijnlijk niet. Deze generatie is nog niet eens écht begonnen !". Ha, silly me ! Sony denkt daar dus heel anders over. :biggrin:

Maar ja, de PS5 is er al vanaf 2020. Dus bij een normale console cyclus zijn we zeker op de helft. Alleen het was niet echt makkelijk om een PS5 te krijgen in die tijd.

Daar komt bij dat ik voor een nieuwe console wel eerst naar de grote AAA games kijk die echt laten zien wat zo'n nieuwe console kan. Maar die games zijn veel te groot worden. Met teveel (Holywood) mensen en veel te grote belangen. Dus komen er vergeleken met vroeger missch weinig AAA games uit in een generatie. Gelukkig komen er verder wel veel méér games uit dan ik kan ooit kan spelen. Ik speel graag indie titels, of AA games. En die had ik eigenlijk ook prima op PS4 kunnen spelen.
Ik zie de PS5 nu meer als een PS4 Super Pro. Prima verder hoor , ben er zeker blij mee.

Toch blijft het voor m'n gevoel een raar idee dat de PS5 al aan het afbouwen is.
Als diezelfde casual gamende mensen het mij nu weer vragen zeg ik : "Nee, de PS5 is al op z'n retour. Beter op PS6 wachten." :biggrin:
Don Cannoli 79

15 feb 2024, 19:15

arjen1981 schreef:
15 feb 2024, 11:59
Elk scherm is een XBOX: https://www.videogameschronicle.com/new ... s-an-xbox/
Mja, gezien alle berichtgeving rondom XBOX de laatste tijd lag dit wel in de lijn der verwachting. Ben benieuwd hoe het er over een aantal jaar allemaal uitziet.
arjen1981

16 feb 2024, 08:10

Goed en krachtig verhaal. Wat hebben ze toch een sterk platform bij MS. Ik denk dat we een goed idee hebben om welke games het gaat. Sea of Thiefs, Grounded, Flight Simulator komen direct in mijn op voor PS5. En er zweeft natuurlijk veel als Starfield en Hi-Fi rush, al wordt Starfield nu ontkend. Switch kan ik mij enkel voorstellen als streaming device. De strategie voor de toekomst klinkt ook heel rooskleurig. Van deze aflevering krijg Ik echt het idee dat ze exact weten bij MS wat ze doen. Meten is natuurlijk ook weten. En inderdaad als je naar MS in de breedte krijgt weten ze als de beste hoe ze een creators ecosysteem creëren. Of het nu .NET, Azure of Open AI is. Ze staan op de voorgrond. Ben erg benieuwd naar de zomer.
RobertKR

16 feb 2024, 13:09

Niemand wil die console hebben, dus ze moeten ook wel een soort pivot naar third party gaan maken. Het heeft weinig zin om ABK IP exclusief op een falend platform te behouden. Ze moeten wel zeggen dat hun console en GP de prioriteit blijven. Maar ik denk dat ze liever vandaag nog een Forza Horizon naar PS5 porten. Dat zal stapsgewijs gaan. Ze beginnen met onder meer Sea of Thieves en Hi Fi Rush.

Wat MS moet doen is kwalitief goede games leveren, dat doen ze structureel niet. Als ze doorgaan met het niveau Starfield, Redfall en Forza Motorsport dan worden ze ook op PS5 niet massaal gebacked.

Phil Spencer draait ook uiteindelijk maar wat. Zijn narrative was in het begin van deze gen nog anders met een enorme focus op hardware power en hij wilde publishers bij de concurrentie wegkapen om voornamelijk hun eigen platform te boosten. Dat heeft niet gewerkt; Zenimax heeft niets uitgehaald met Starfield, hun meest anticipated IP in decennia.

Nu roept ie weer wat hij ook riep toen de Xbox One zo faalde; alle gamers moeten toegang hebben tot alle games. Hij pivot weer terug naar een samenwerking met de concurrent. Fans eten het op, maar ze hebben eigenlijk niks gezegd behalve dat ze inderdaad de intentie hebben om in de hardware te blijven, games naar PS5/Switch gaan porten, dat ABK games naar GP komen (als MS studio zijnde, shocking) en nooit-nooit zeggen of andere games als Indy en Starfield uiteindelijk gaan overkomen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 feb 2024, 14:00

Zowel Xbox als Playstation hebben een dalende trend ingezet t.o.v. de vorige generatie, maar de baseline bij Xbox begon al lager dus daar is het voor consumenten meer zichtbaar / voelbaar. Microsoft is eerder bereid radicale stappen te nemen, iets waar Sony ook niet aan zal kunnen ontsnappen.
arjen1981

16 feb 2024, 16:56

Toch zijn voor mij juist deze platformen alleen maar beter geworden als ik kijk naar de releases nu. De afgelopen 3 jaren zijn geweldig geweest.

Je moet alleen opzoek gaan naar wat bij je past en niet uit gaan van de goed en meest verkochte games voor deze platformen.

En ik geloof dat mijn game plezier de komende jaren ook alleen maar groter wordt. Ik zie echt meer dan genoeg komen dat juist mij interesseert voor deze generatie. Om nog niet eens te noemen wat ik allemaal al heb gemist.
RobertKR

17 feb 2024, 12:21

En toch speel ik veel minder games. Het is allemaal hetzelfde. Ik speel louter nog eens een uitschieter als Like a Dragon of Tekken, en mogelijk Rebirth en Dragons Dogma. Toevallig is dit wel een goede periode. Maar dat komt enkel en alleen door het verre Oosten.

Maar ik heb mijn PS3 ook wel eens hooked, en dan heb ik discs liggen van Virtua Tennis 3, Infamous 2, NBA Street, Ridge Racer 7, Motorstorm 2, Resistance 3 en dan vraag ik me wel eens af of het nu inderdaad beter is. Misschien in het indie segment, maar ik vind de huidige gang van zaken niet bepaald origineel te noemen en neem alleen al de dev cycles. Naughty Dog heeft nog steeds niks uitgebracht bijv. Rocksteady heeft jaren gewerkt aan een of ander GaaS misbaksel. Horizon, Avatar, Creed, Cyberpunk en Starfield zijn allemaal dezelfde soort games in een net ander sausje. Je werkt in allen een checklist af in een open world die je blind al kan invullen en de werelden zijn vrijwel volledig window dressing. Het is erg voorspelbaar. En dat is precies de reden waarom ik eigenlijk alleen nog releases vanuit Japan speel. Die games als Like a Dragon zijn eigenlijk PS2 en PS3 generatie games. Of kortere games die niet zo bloated en repetitief zijn, zoals een Resident Evil.
Apenheul schreef:
16 feb 2024, 14:00
Zowel Xbox als Playstation hebben een dalende trend ingezet t.o.v. de vorige generatie, maar de baseline bij Xbox begon al lager dus daar is het voor consumenten meer zichtbaar / voelbaar. Microsoft is eerder bereid radicale stappen te nemen, iets waar Sony ook niet aan zal kunnen ontsnappen.
Als Sony al een daling ziet dan komt dit door de pandemie, shortages en het feit dat ze de prijs niet kunnen verlagen. Vergeet niet dat we naar het 4e jaar gaan, en die console kost nog steeds 500+. De helft van deze periode was het quasi onmogelijk om deze console te kopen. Desondanks hadden ze hun beste kwartaal ooit.

Microsoft daarentegen, die hebben altijd een beschikbaar instapmodel gehad met de Series S, en heeft de Series X het laatste najaar flink gesubsidieerd en voor onder de 400 aangeboden. Het heeft niks geholpen, sterker nog de One verkocht beter. En dus kun je je afvragen wat er precies bij hun divisie mankeert.
arjen1981

17 feb 2024, 12:58

Het gaat prima als je bedenkt hoeveel subscribers het betreft

https://www.theverge.com/2024/2/15/2357 ... 34-million
RobertKR

17 feb 2024, 21:23

Dat komt ook deels omdat XBL Gold is gemigreerd naar Game pass core. Effectief heeft vrijwel iedere Xbox gamer die online wil gamen een vorm van Gamepass nodig.

De subs van Ultimate zaten vorig jaar rond de 26 miljoen geloof ik. Ik denk niet dat daar een exponentiële groei is geweest.

Gamen, en ook de film industrie, heeft overigens wel een probleem. En dat zijn de hoge kosten omdat het allemaal groots moet en ook allemaal lang duurt om te maken. Tel daarbij ook de agendas op die tegenwoordig in veel games en films gepropt zitten.

Zo'n Helldivers is in feite een AA project en doet het goed. Ik ben van mening dat gamen terug moet schalen waardoor je een hogere rate of output haalt en ook geen 80 hoeft te vragen voor een game. Denk aan het PS2 tijdperk, met 3 GTA games, 3 Final Fantasy games, 2 MGS games binnen 5 jaar. Ik denk dat ze development eventueel moeten gaan herzien.
arjen1981

19 feb 2024, 13:57

RobertKR schreef:
17 feb 2024, 21:23
Zo'n Helldivers is in feite een AA project en doet het goed. Ik ben van mening dat gamen terug moet schalen waardoor je een hogere rate of output haalt en ook geen 80 hoeft te vragen voor een game. Denk aan het PS2 tijdperk, met 3 GTA games, 3 Final Fantasy games, 2 MGS games binnen 5 jaar. Ik denk dat ze development eventueel moeten gaan herzien.
In principe is dat ook precies wat Nintendo doet. Hou het qua scope net goed genoeg dat er nog steeds genoeg uitkomt voor iedereen op elk moment. Geen grote innovatie of change, maar doorgaan hoe we kennen.

Ik vind het mooi om te zien waar de industrie naartoe gaat. Maar ik zie het heel anders en juist wel positief in. Financieel zit de wereld in zwaar weer en dat heeft overal zijn gevolgen. Maar dat daagt juist ook uit om nieuwe en andere richtingen te verkennen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 feb 2024, 15:01

Playstation is aan de beurt. 900 ontslagen binnen ongeveer alle studio's en London Studio sluit helemaal. Helaas dus ook bij Guerrilla Games.

https://sonyinteractive.com/en/news/blo ... 71923331=1
Today, Sony Interactive Entertainment initiated a reduction in our workforce – including within PlayStation Studios – and I wanted to talk about the impact that will have.

These decisions have been extremely difficult, but they are necessary, and I think it's important to be transparent:

The US based studios and groups impacted by a reduction in workforce are:

Insomniac Games, Naughty Dog, as well as our Technology, Creative, and Support teams
In UK and European based studios, it is proposed:

That PlayStation Studios' London Studio will close in its entirety;
That there will be reductions in Guerrilla and Firesprite
These are in addition to some smaller reductions in other teams across PlayStation Studios.

Our goal at PlayStation Studios has always been to make the best games for PlayStation fans, and our global community of studios represent some of the most creative and talented teams within the gaming industry.

PlayStation 5 is in its fourth year, and we are at a stage where we need to step back and look at what our business needs.

At the same time, our industry has experienced continuing and fundamental change which affects how we all create, and play, games.

Delivering the immersive, narrative-driven stories that PlayStation Studios is known for, at the quality bar that we aspire to, requires a re-evaluation of how we operate.

Delivering and sustaining social, online experiences – allowing PlayStation gamers to explore our worlds in different ways – as well as launching games on additional devices such as PC and Mobile, requires a different approach and different resources.

To take on these challenges, PlayStation Studios had to grow. We have brought brilliant and successful Studios into our family. We have invested in new technology and partnerships. We have recruited talent from across our industry and beyond.

But growth itself is not an ambition. PlayStation Studios is committed to continually discovering ways to work together; collaborating and combining our efforts to ensure that we are able to craft games that push the boundaries of play and deliver what you expect from us.

We looked at our studios and our portfolio, evaluating projects in various stages of development, and have decided that some of those projects will not move forward.

I want to be clear that the decision to stop work on these projects is not a reflection on the talent or passion of team members.

Our philosophy has always been to allow creative experimentation. Sometimes, great ideas don't become great games. Sometimes, a project is started with the best intentions before shifts within the market or industry result in a change of plan.

I am deeply saddened to see talented individuals leave the company. I have so much admiration, appreciation and respect for their work.

PlayStation Studios will continue to be a creator-led organization driven by evolving our beloved franchises and bringing new gameplay experiences of the highest quality to our fans.

Thank you all for your continued support.[/quote)
arjen1981

22 mar 2024, 06:58

Resident Evil creator Shinji Mikami has established a new company
https://www.videogameschronicle.com/new ... w-company/

Ik had al zo gevoel toen hij Tango verliet. Ben benieuwd wat dit ons zal brengen.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”