Voor mij zijn regio-free en backward compatibility het meest belangrijk, maar ik vrees dat er Switch games zijn die afhankelijk zijn van de joycons zoals 1-2-Switch (die heb ik niet dus als die niet zou werken zou het mij niet per se uitmaken).arjen1981 schreef: ↑08 feb 2024, 07:56Zelf hoop ik met de Switch 2 vooral dat je joycons verleden tijd zijn en we een goede controller out of the box krijgen. En hoop ik op Metroid Prima als launch game. Lijkt mij ook een redelijk aannemelijke gok.
Verder hoop ik op meer niche niet gebruikelijk ip's van Nintendo. Wellicht ook nieuw. Pikmin was vorig jaar weer 1 van mijn favorieten. Dat soort releases zou ik meer willen zien. Helemaal met zoveel aandacht op details. Waar Nintendo als ze het goed doen natuurlijk meester is.
Om de discussie nog even aan te wakkeren, wat hopen jullie voor de Switch 2?
Elementen waar ik mij bij Switch 1 aan stoor zijn de eShop (als er 3000 games in de aanbieding zijn is er geen logische manier om bij interessante content uit te komen) en dat er geen gestandaardiseerd online is. De ene game draait online uitstekend zonder lag, en de andere mag je van geluk spreken als je ooit een lagless potje meemaakt.
Wat betreft wensen zou ik graag weer iets StreetPass achtigs zien. De verbondenheid die je met 3DS en Wii U had mist volledig op Switch, ik kan zien dat bijvoorbeeld dlbyvisual of OK Impala iets aan het spelen is maar daar blijft het dan bij.
Verder verwacht ik een merkbare upgrade in performance. Zoals John Linneman van Digital Foundry al zei kan Switch grafisch alles aan wat de andere consoles kunnen maar zijn bepaalde effecten vanwege relatief gebrek aan performance onrealistisch als je enigszins wilt spreken van framerate. Switch 1st party zit bijna altijd wel goed, maar 3rd party gaat alle kanten op.