Ik vind het knap wat men allemaal uit die trailer weet te halen. Ik vind het vooral een animatie filmpje om mensen lekker te maken. Een sfeer impressie. Ik heb er geen gameplay in kunnen ontdekken in ieder geval. Maar ik geef toe, dat kan uiteraard ook aan mij liggen. Ik ben niet zo van de moderne games, laat staan nieuwe releases.
Buiten dat, heb ik nog nooit een GTA gespeeld, dus ook deze zal gewoon aan me voorbij gaan .
Algemeen game nieuws
- Fing3r
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Algemeen game nieuws
Dit is het eerste jaar dat ik de game awards bijzonder vond! Nu keek ik er eerdere jaren ook naar met een schuin oog maar wat een gewelde zeg!
Ik was heel sceptisch over de nominaties. Ik bedoel Resident Evil 4? Maar op Mario na vind ik ze alleen terecht. Maar kom op toch zeg Mario Wonder is toch totaal geen geschikte multiplayer game? Ik vind het tenminste echt zwaar onder de maat en nog net zo frustrerend om met het gezin te spelen als de eerste "New" Mario. Echt tof dat ook Alan Wake 2 de awards ontving. Voor mij is dat toch het spel dat 2023 voor mij het beste kenmerkte. Ook niet mijn favoriet maar echt iets bijzonders. Als je 1 spel moet spelen dit jaar is het Alan Wake 2.
En Don ik was ook helemaal weg van die Sega clip. De titels zullen hit or mis zijn en het kan niet dat ze allemaal goud zijn. Maar Shinobi
en JSR hebben vooral mijn aandacht. Fijn dat Sega het weer lijkt op te pakken!
Zag je ook wat er in het oog zit? Ik twijfel misschien altered beast?
Mijn game deze show was uiteraard Rise of the Ronin:
Ik doe even de japanse trailer want deze gaan we uiteraard niet met een engelse dub spelen, verschikkelijk is dat en doet afbreuk aan de hele ervaring.
Kojima had ook een mooie samenwerking en super blij met een nieuwe grote Monster Hunter in 2025! En die man met die fluit daar zeg ik maar niks van.
Ik was heel sceptisch over de nominaties. Ik bedoel Resident Evil 4? Maar op Mario na vind ik ze alleen terecht. Maar kom op toch zeg Mario Wonder is toch totaal geen geschikte multiplayer game? Ik vind het tenminste echt zwaar onder de maat en nog net zo frustrerend om met het gezin te spelen als de eerste "New" Mario. Echt tof dat ook Alan Wake 2 de awards ontving. Voor mij is dat toch het spel dat 2023 voor mij het beste kenmerkte. Ook niet mijn favoriet maar echt iets bijzonders. Als je 1 spel moet spelen dit jaar is het Alan Wake 2.
En Don ik was ook helemaal weg van die Sega clip. De titels zullen hit or mis zijn en het kan niet dat ze allemaal goud zijn. Maar Shinobi
Ik doe even de japanse trailer want deze gaan we uiteraard niet met een engelse dub spelen, verschikkelijk is dat en doet afbreuk aan de hele ervaring.
Kojima had ook een mooie samenwerking en super blij met een nieuwe grote Monster Hunter in 2025! En die man met die fluit daar zeg ik maar niks van.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 08 dec 2023, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik vond het als show een trieste show, Kojima krijgt 10 minuten om over iets te praten waar we niets van krijgen te zien (behalve Meta-human modellen) maar Larian moet binnen 30 seconden oprotten nadat ze nota bene de Game Of The Year award hebben gewonnen. In een tweet let de CEO weten daardoor niet eens te kunnen melden dat de Xbox versie per direct te koop was. Het gaat meer om Geoff en zijn connecties (hoe vaak zegt hij wel niet "ik was al in de zomer bij de studio langsgeweest en toen hebben ze mij laten zien waar ze aan werkten" om vervolgens de developers zo snel mogelijk van het podium te jagen.
Winnaars in de categorieen waren terecht IMO, al kun je de nominaties in sommige categorieen betwisten, maar dat ligt aan het jury voting systeem waar ik ook nog wel een boekje over open kan trekken.
Verder zaten er wel leuke aankondigen tussen. Ik ben altijd benieuwd naar de volgende Monster Hunter en Wild ziet eruit alsof het weer iets nieuws probeert. Xbox had wel wat nieuwe dingen, maar waar Nintendo en Playstation mee bezig zijn (als in nieuwe aankondigen, niet Ragnarok DLC of Helldivers 2) is mij nog een raadsel. Maar wellicht prioriteren ze hun eigen shows. Dat is niet erg, meer focus op 3rd party is prima bij TGA voor mij.
Winnaars in de categorieen waren terecht IMO, al kun je de nominaties in sommige categorieen betwisten, maar dat ligt aan het jury voting systeem waar ik ook nog wel een boekje over open kan trekken.
Verder zaten er wel leuke aankondigen tussen. Ik ben altijd benieuwd naar de volgende Monster Hunter en Wild ziet eruit alsof het weer iets nieuws probeert. Xbox had wel wat nieuwe dingen, maar waar Nintendo en Playstation mee bezig zijn (als in nieuwe aankondigen, niet Ragnarok DLC of Helldivers 2) is mij nog een raadsel. Maar wellicht prioriteren ze hun eigen shows. Dat is niet erg, meer focus op 3rd party is prima bij TGA voor mij.
- arjen1981
Bericht
Helemaal eens! ik snapte dat ook echt niet. Ze hadden echt maar enkele minuten gereserveerd voor de award. Sloeg nergens op. Ik vond dit vooral met Sam Lake het geval. Goed hij bleek later nog een keer op het podium te komen. Maar de eerste keer moest hij direct weg. We hebben gewoon Sam Lake op het podium. Die kan wel een heel tof verhaal vertellen waar je iedereen zijn aandacht bij hebt. En dan moet die voor dat hij kan beginnen al weg lijkt het wel. Maar ik vond de Kojima aankondiging echt wel tof. En een horror game waar ook een Jordan Peele samenwerking in zit en backed bij Xbox dan komt dat wel goed. Ik dacht even dat Phil ook nog de deur door zou lopen.
Ik vergat ook nog helemaal de nieuwe house hous game te nomen. Ook interessant zeg:
Doet me denken aan sea of thiefs plus escape rooms
Ik vergat ook nog helemaal de nieuwe house hous game te nomen. Ook interessant zeg:
Doet me denken aan sea of thiefs plus escape rooms
- arjen1981
Bericht
Sony gaf Ryozo meer tijd dan TGA dat deed:
al leren we niks nieuws, maar het is ook nog wel even weg natuurlijk
Ik denk dat Nintendo ook echt over is tot we de nieuwe Switch horen. Een nieuwe Mana game wordt nu aangekondigd, maar het logo staat nog niet op het laatste scherm. Dat kan pas als de Switch 2 een naam heeft en officieel is aangekondigd.Apenheul schreef: ↑08 dec 2023, 16:02Verder zaten er wel leuke aankondigen tussen. Ik ben altijd benieuwd naar de volgende Monster Hunter en Wild ziet eruit alsof het weer iets nieuws probeert. Xbox had wel wat nieuwe dingen, maar waar Nintendo en Playstation mee bezig zijn (als in nieuwe aankondigen, niet Ragnarok DLC of Helldivers 2) is mij nog een raadsel. Maar wellicht prioriteren ze hun eigen shows. Dat is niet erg, meer focus op 3rd party is prima bij TGA voor mij.
Sony gaf Ryozo meer tijd dan TGA dat deed:
al leren we niks nieuws, maar het is ook nog wel even weg natuurlijk
Bericht
Ik kon niet goed zien wat er in het oog te zien was. Ik dacht eerst Shinobi beelden te zien maar het lijk idd wel een beetje op Altered Beast. Maar de character lijkt te rennen zoals in Shadow of the Beast. En dat is dan weer geen SEGA ip. So, i don't know. Komen we vast nog wel achter.
Rise of the Ronin lijkt mij ook tof !
Verder kijk ik nog altijd uit naar Black Myth: Wukong. Mooi dat ie een releasedate heeft gekregen.
En wat de Game Awards betreft ben ik het wel eens met Apenheul. Dat kan beter!
Ja idd even afwachten of de games goed worden. Voor mij sprongen Shinobi en Streets of Rage er uit.arjen1981 schreef: ↑08 dec 2023, 15:47
Ik kon niet goed zien wat er in het oog te zien was. Ik dacht eerst Shinobi beelden te zien maar het lijk idd wel een beetje op Altered Beast. Maar de character lijkt te rennen zoals in Shadow of the Beast. En dat is dan weer geen SEGA ip. So, i don't know. Komen we vast nog wel achter.
Rise of the Ronin lijkt mij ook tof !
Verder kijk ik nog altijd uit naar Black Myth: Wukong. Mooi dat ie een releasedate heeft gekregen.
En wat de Game Awards betreft ben ik het wel eens met Apenheul. Dat kan beter!
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Ik kan me voorstellen dat veel Sega fans hier heel blij van worden. Als Square-Enix zo'n trailer zou uitbrengen met de terugkeer van oude classics... dan zou ik het ook niet mee hebben denk ik.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Hideo Kojima is naast OD en Death Stranding 2 ook aan een andere game aan het werken. Hij houdt het (zoals gewoonlijk) weer gehuld in mysterie.
Kojima San talked for almost 5 mins about the "edgy" new smaller project:
• He said "Before was the era of playing games on the couch and at home, later with the PSP it became portable so you can play with everyone, then you could connect online, this is beyond that."
Kojima San talked for almost 5 mins about the "edgy" new smaller project:
• He said "Before was the era of playing games on the couch and at home, later with the PSP it became portable so you can play with everyone, then you could connect online, this is beyond that."
- arjen1981
Bericht
Ja, dat is volgens mij de Mecha game die al gemaakt wordt vanaf het moment dat Kojima Konami verliet en zelf een studio begon. Dat is de samenwerking met Sony game toch?
Kan er helemaal naast zitten omdat de focus ook steeds wisselt. Maar die Mech game met Sony dat was juist de titel die mijn interesse het meest had Ik kan me daar in elk geval ook wel interessante online-componenten bij indenken.
OD deed mij ook denken aan Quantom Break. Niet dat ik daar direct op zit te wachten, maar wel interessant met een Kojima aan het stuur die de connecties altijd wel lijkt te vinden.
Kan er helemaal naast zitten omdat de focus ook steeds wisselt. Maar die Mech game met Sony dat was juist de titel die mijn interesse het meest had Ik kan me daar in elk geval ook wel interessante online-componenten bij indenken.
OD deed mij ook denken aan Quantom Break. Niet dat ik daar direct op zit te wachten, maar wel interessant met een Kojima aan het stuur die de connecties altijd wel lijkt te vinden.
- arjen1981
Bericht
Romeo heeft Sigil 2 gelanceerd. Scroll even naar beneden: https://romero.com/sigil
Tof want ik vond Sigil 1 ook leuk.
Tof want ik vond Sigil 1 ook leuk.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Volgende week donderdag (18 januari) om 21:00 is er een Xbox Direct, met o.a. Indiana Jones, Avowed en Hellblade 2.
https://news.xbox.com/en-us/2024/01/09/ ... rect-2024/
https://news.xbox.com/en-us/2024/01/09/ ... rect-2024/
- arjen1981
Bericht
En er duikt een nieuwe patapon op: https://www.videogameschronicle.com/new ... n-project/
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Zou wel mooi zijn, al verwacht ik dat het eerder een mobile game zou worden dan een console game.
- arjen1981
Bericht
daar heb ik geen probleem mee als het maar een patapon spel blijft en geen cathcapon.
Bericht
Visions of Mana komt deze zomer uit. Day one. Het is een nieuwe god damn Mana game. En ik vind het er best tof uitzien, trouw aan de franchise.
Visions of Mana komt deze zomer uit. Day one. Het is een nieuwe god damn Mana game. En ik vind het er best tof uitzien, trouw aan de franchise.
- ghoul
Bericht
Ziet er geweldig uit, ik denk dat dit wel één van de redenen kan zijn om eens te gaan kijken naar een nieuwe game PC dit jaar...
Ziet er geweldig uit, ik denk dat dit wel één van de redenen kan zijn om eens te gaan kijken naar een nieuwe game PC dit jaar...
- arjen1981
Bericht
en vond zo ook het youtube kanaal: https://www.youtube.com/@Ratatan-game/videos
In de design docs op de site zie je wel duidelijk een controller alleen platformen blijft vaag. Maar dit ziet er wel hoopvol uit zeg!
Ik kwam terecht op deze site: https://ratatan.backerkit.com/hosted_preorders
en vond zo ook het youtube kanaal: https://www.youtube.com/@Ratatan-game/videos
In de design docs op de site zie je wel duidelijk een controller alleen platformen blijft vaag. Maar dit ziet er wel hoopvol uit zeg!
- arjen1981
Bericht
Dus er gaat vanuit verschillende bronnen rond dat een deel van de xbox ontslagen ook afdelingen zijn die gaan over het uitbrengen van fysieke xbox games.
De geruchten en ook degrote xbox lek waren al wel duidelijk. Maar het komt snel dichterbij.
De geruchten en ook degrote xbox lek waren al wel duidelijk. Maar het komt snel dichterbij.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Atlus heeft per ongeluk in alle Engelstalige hoesjes van Persona 3 Remake de chinese disk gestopt (die geen Engelse teksten in-game heeft). Als compensatie sturen ze digitale downloadcodes van de Engelstalige game. Koop Persona 3 Remake dus niet 2e hands.
Beter: speel gewoon de Game Pass versie
Beter: speel gewoon de Game Pass versie
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
https://youtu.be/rLV5bNwlNXk?feature=shared
John Linneman van Digital Foundry en leaker Nate the Hate denken dat Nintendo in maart de opvolger van de Switch aankondigt, release in November. Backwards compatible en Switch 1 zal nog een tijd releases (wellicht cross-gen) krijgen.
John Linneman van Digital Foundry en leaker Nate the Hate denken dat Nintendo in maart de opvolger van de Switch aankondigt, release in November. Backwards compatible en Switch 1 zal nog een tijd releases (wellicht cross-gen) krijgen.
- arjen1981
Bericht
Gister was er een Q&A sessie na aanleiding van Nintendo's financiele resultaten. Die heb jij wellicht ook gelezen. Daar kwam Nintnendo wel naar buiten als een bedrijf dat vanuit hieruit veel breder wil gaan dan video games maar zij focus houden op eigen software & hardware:
“To continue offering innovative entertainment that can be enjoyed by our customers worldwide, we believe that continuing with our integrated hardware-software dedicated gaming console business is the best strategy at this point,” Furukawa said this week. “As such, we are advancing various research and development efforts.
“Since our products are not daily necessities, if they are not interesting, we quickly lose people’s attention. Therefore, it’s crucial to continue efforts to make Nintendo feel close, even outside of the dedicated gaming console, increase customers who support Nintendo IP over the long term, and maintain connections with our customers.”
We weten natuurlijk ook al dat sinds zomer vorig jaar ontwikkelaars al development units hebben en de 8 inc led scherm lijkt inmiddels ook meer dan duidelijk. Gek genoeg geen OLED. of niet gek want dan kan Nintendo een 2e uitvoering verkopen na 1,5 jaar
Maar sterk vind ik het wel dat ze rekening houden met het verleden. VGC vertaald het als:
Despite the console’s blockbuster success, Nintendo said it’s taking nothing for granted, given its past experiences with tricky generational transitions. For example, while Wii reached almost 102 million sales, its successor, Wii U, sold just 13.56 million units, before Switch revived the company’s fortunes this generation.
Ik vind dat hier ook wel een kern van logica achter zit. Wanneer een apparaat enorm verkoopt, is dat met name veroorzaakt doordat het de breede en casual markt raakt. Maar diezelfde markt is ook sneller geneigd te zeggen. Maar we hebben toch al een Switch. Of de Switch staat te stofhappen en een Switch 2 komt dan al snel te vroeg. Plus er is geen uitgebreide Wii U library om te porten.
Zelf hoop ik met de Switch 2 vooral dat je joycons verleden tijd zijn en we een goede controller out of the box krijgen. En hoop ik op Metroid Prima als launch game. Lijkt mij ook een redelijk aannemelijke gok.
Verder hoop ik op meer niche niet gebruikelijk ip's van Nintendo. Wellicht ook nieuw. Pikmin was vorig jaar weer 1 van mijn favorieten. Dat soort releases zou ik meer willen zien. Helemaal met zoveel aandacht op details. Waar Nintendo als ze het goed doen natuurlijk meester is.
Om de discussie nog even aan te wakkeren, wat hopen jullie voor de Switch 2?
Een mij onbekende podcast maar ik zal die even proberen te luisteren want het is altijd leuk als John bij je favoriete podcasts langs komt. Hij is ook wel te gast bij Retronauts en 8-4 play. En die aflevering zijn dan ook vaak wel speciaal.Apenheul schreef: ↑07 feb 2024, 19:17https://youtu.be/rLV5bNwlNXk?feature=shared
Gister was er een Q&A sessie na aanleiding van Nintendo's financiele resultaten. Die heb jij wellicht ook gelezen. Daar kwam Nintnendo wel naar buiten als een bedrijf dat vanuit hieruit veel breder wil gaan dan video games maar zij focus houden op eigen software & hardware:
“To continue offering innovative entertainment that can be enjoyed by our customers worldwide, we believe that continuing with our integrated hardware-software dedicated gaming console business is the best strategy at this point,” Furukawa said this week. “As such, we are advancing various research and development efforts.
“Since our products are not daily necessities, if they are not interesting, we quickly lose people’s attention. Therefore, it’s crucial to continue efforts to make Nintendo feel close, even outside of the dedicated gaming console, increase customers who support Nintendo IP over the long term, and maintain connections with our customers.”
We weten natuurlijk ook al dat sinds zomer vorig jaar ontwikkelaars al development units hebben en de 8 inc led scherm lijkt inmiddels ook meer dan duidelijk. Gek genoeg geen OLED. of niet gek want dan kan Nintendo een 2e uitvoering verkopen na 1,5 jaar
Maar sterk vind ik het wel dat ze rekening houden met het verleden. VGC vertaald het als:
Despite the console’s blockbuster success, Nintendo said it’s taking nothing for granted, given its past experiences with tricky generational transitions. For example, while Wii reached almost 102 million sales, its successor, Wii U, sold just 13.56 million units, before Switch revived the company’s fortunes this generation.
Ik vind dat hier ook wel een kern van logica achter zit. Wanneer een apparaat enorm verkoopt, is dat met name veroorzaakt doordat het de breede en casual markt raakt. Maar diezelfde markt is ook sneller geneigd te zeggen. Maar we hebben toch al een Switch. Of de Switch staat te stofhappen en een Switch 2 komt dan al snel te vroeg. Plus er is geen uitgebreide Wii U library om te porten.
Zelf hoop ik met de Switch 2 vooral dat je joycons verleden tijd zijn en we een goede controller out of the box krijgen. En hoop ik op Metroid Prima als launch game. Lijkt mij ook een redelijk aannemelijke gok.
Verder hoop ik op meer niche niet gebruikelijk ip's van Nintendo. Wellicht ook nieuw. Pikmin was vorig jaar weer 1 van mijn favorieten. Dat soort releases zou ik meer willen zien. Helemaal met zoveel aandacht op details. Waar Nintendo als ze het goed doen natuurlijk meester is.
Om de discussie nog even aan te wakkeren, wat hopen jullie voor de Switch 2?