Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2026?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2026?

02 jun 2026, 14:20

Fing3r schreef:
02 jun 2026, 09:33
heb ik er zelfs een aantal Counter Strike momenten voor laten schieten.
Ik ben ontroert!
Afbeelding
kingoftherain

02 jun 2026, 16:49

Fing3r schreef:
02 jun 2026, 09:33
Dit nummer maar even in mijn favorietenlijst op YouTube gezet. Klonk wel lekker, bedankt! :thumbup:
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
KillingRaptor

06 jun 2026, 21:20

MediEvil (PS4)
Ik heb het origineel of de PSP versie nooit gespeeld van MediEvil en dat terwijl ik ze beide wel heb liggen. Maar nu eindelijk de game eens doorgespeeld via de remake op PS4! Ik vond hem echt heel tof ook. Geen lange game maar prima lengte voor deze eigenlijk. Ziet er ook heel goed uit allemaal en de muziek past er ook perfect bij. Ik heb hier dus zeker wel van genoten.

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

08 jun 2026, 11:12

Fallout 4: Game of the Year Edition - XBox Series X

Afbeelding

Ik ben ruim een jaar geleden begonnen aan de Fallout serie en het is in die korte tijd uitgegroeid tot een van m'n favoriete game series.
Na Fallout 3 en New Vegas was het nu de beurt aan Fallout 4. Fantastische game, met heel erg veel plezier (bijna twee) keer uitgespeeld.

Bijna twee keer, omdat ik in m'n eerst playthrough tegen het einde vd main quest aan zat, toen ik overnieuw begon om m'n vrouw het begin vd game te laten zien. Wat ik niet wist is dat, zodra je de game overnieuw begint, je oude savegame volledig wordt gewist.
Super super kut, en met een minder game zou dat reden zijn om de game weg te leggen en over een tijdje opnieuw te proberen... Maar deze was zo tof dat ik met plezier alles nog een keer deed. Heb er in totaal ruim 100 uur in gestoken - time well spent :cool:

9/10
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 jun 2026, 16:55

The Ninja Warriors
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1987

Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
De remake heb ik natuurlijk ook gespeeld, en die is echt nog veel beter. Maar ook het oregineel heeft nu een core op de MiSTer. En dat is echt genieten op 3x 4:3. Je merkt ook dat je tijdens het doorspelen de vijanden steeds beter leert kennen en waar je eerst af ging je later de zelfde vijand zonder geraakt te worden weet te verslaan. Dat is goede game design! En ziet er allemaal prachtig uit. Is bijna niet te geloven dat dit in 1987 al uit kwam. Meesterlijke soundtrack ook weer.

⭐⭐⭐⭐
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jun 2026, 08:00

arjen1981 schreef:
08 jun 2026, 16:55
The Ninja Warriors
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1987

Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
De remake heb ik natuurlijk ook gespeeld, en die is echt nog veel beter. Maar ook het oregineel heeft nu een core op de MiSTer. En dat is echt genieten op 3x 4:3. Je merkt ook dat je tijdens het doorspelen de vijanden steeds beter leert kennen en waar je eerst af ging je later de zelfde vijand zonder geraakt te worden weet te verslaan. Dat is goede game design! En ziet er allemaal prachtig uit. Is bijna niet te geloven dat dit in 1987 al uit kwam. Meesterlijke soundtrack ook weer.

⭐⭐⭐⭐
Oeh, super tof dat er een core op de MiSTer nu is van deze game. Ik moet zeggen dat ik te weinig de MiSTer aan heb de laatste tijd, maar dit is wel een reden om daar iets meer druk achter te zetten.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jun 2026, 08:02

Shenglong83 schreef:
08 jun 2026, 11:12
Fallout 4: Game of the Year Edition - XBox Series X

Afbeelding

Ik ben ruim een jaar geleden begonnen aan de Fallout serie en het is in die korte tijd uitgegroeid tot een van m'n favoriete game series.
Na Fallout 3 en New Vegas was het nu de beurt aan Fallout 4. Fantastische game, met heel erg veel plezier (bijna twee) keer uitgespeeld.

Bijna twee keer, omdat ik in m'n eerst playthrough tegen het einde vd main quest aan zat, toen ik overnieuw begon om m'n vrouw het begin vd game te laten zien. Wat ik niet wist is dat, zodra je de game overnieuw begint, je oude savegame volledig wordt gewist.
Super super kut, en met een minder game zou dat reden zijn om de game weg te leggen en over een tijdje opnieuw te proberen... Maar deze was zo tof dat ik met plezier alles nog een keer deed. Heb er in totaal ruim 100 uur in gestoken - time well spent :cool:

9/10
Na 3 en New Vegas viel 4 mij enorm tegen wat vrijheid en keuzes betreft. Het kwam te veel op schieten aan. Maar nu met de serie, en nog geen andere FO in het gezichtsveld is er zomaar een kans dat ik deze weer eens ga opstarten en dan gewoon main quest beuken. Om het verhaal uitgespeeld te hebben. Ben de vorige keer, in 60 uur, op de plek gekomen
Spoiler: weergeven
waar je vader is, in dat instituut. En verder niet. Maar wel 60 uur kwijt :biggrin:
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

09 jun 2026, 20:11

Dynamike schreef:
09 jun 2026, 08:02
Na 3 en New Vegas viel 4 mij enorm tegen wat vrijheid en keuzes betreft. Het kwam te veel op schieten aan. Maar nu met de serie, en nog geen andere FO in het gezichtsveld is er zomaar een kans dat ik deze weer eens ga opstarten en dan gewoon main quest beuken. Om het verhaal uitgespeeld te hebben. Ben de vorige keer, in 60 uur, op de plek gekomen
Spoiler: weergeven
waar je vader is, in dat instituut. En verder niet. Maar wel 60 uur kwijt :biggrin:
Qua RPG elementen (en keuzevrijheid in het verhaal) is 4 idd een stuk minder. Maar andere elementen vond ik wel weer een upgrade: graphics (ofc), de gameplay, de open wereld. Zelfs het base builden, waar men online niet altijd even enthousiast over lijkt, vond ik leuk.

Je bent overigens ergens tussen 2/3 en 3/4 in de main quest. Als je je save nog hebt denk ik dat het het best waard zou zijn om die laatste paar uurtjes er nog in te stoppen om het einde te zien.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Fing3r

10 jun 2026, 13:32

Yoshi and the Mysterious Book (NS2) staat al in de lijst

Heerlijke game dit, heel anders dan we gewend zijn van een Yoshi platformer. En eigenlijk is het meer een puzzelgame waarin je lekker kunt experimenteren met de nieuwe wezentjes!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Shenglong83
Contacteer:

11 jun 2026, 10:57

Castlevania: Symphony of the Night - XBox Series X

Afbeelding

Absolute klassieker, de gameplay, de graphics, de sfeer, monster design.
9/10 game - zelfs nu nog, 30 jaar na dato.

Maar toch een beetje een teleurstelling - deels vanwege de verrassend korte loopttijd (+/- 8 uur) en deels teleurgesteld in mezelf dat ik deze zo lang op de plank heb laten liggen. Door de jaren heen ben ik er een paar keer aan begonnen, maar telkens na een uurtje of 2 weg gelegd, op het moment dat ik niet meer wist waar ik heen moest. Had hem blijkbaar jaren geleden al kunnen uitspelen, als ik even had doorgebeten en er een paar uur echt voor was gaan zitten.
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

11 jun 2026, 21:58

Mina The Hollower (PS5)

Afbeelding

:perfect: :perfect: :perfect: :perfect: :perfect:

Een dikke aanrader voor iedereen die Zelda: Link's Awakening/A Link To The Past, Castlevania en Souls-games "digged" (pun intended).

Normaal gesproken zou ik voor platinum gaan, maar bepaalde trophies zijn echt krankzinnig moeilijk. Daar waag ik mij echt niet aan. :lol:

Shenglong83 schreef: Castlevania: Symphony of the Night - XBox Series X
Congrats! Best een beetje jaloers dat je die nu pas voor het eerst hebt uitgespeeld. Wat een fenomenale game blijft dat toch! :love:
arjen1981

11 jun 2026, 22:36

Gaaf synergy
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jun 2026, 10:41

The Diofield Chronicle voor Switch
Afbeelding

Diofield Chronicle is een one-off RPG met real-time strategy cross-over van CBU1 van Square-Enix, en ik ben persoonlijk echt dol op dit soort experimentele uitstapjes van Square-Enix. Je start elke missie met 4 characters (die elk ook 4 adjudanten hebben, dat zijn andere characters waarvan ze min of meer 'backup' krijgen in de vorm van een 2e set abilities en stats), op een map op het continent Diofield, en je hebt vaak enkele verplichte en optionele objectives (zoals: versla alle vijanden, verover de torens, behaal de missie binnen 6 minuten). Door missies uit te spelen level je de characters die je gebruikt, en kun je bilities kiezen in hun skill-tree om ze naar jouw gewenste speelstijl te vormen. Gaandeweg sluiten zich meer characters bij je aan, en krijg je ook beschikking over meer classes die allemaal leuk zijn om mee te spelen.

De gameplay is erg leuk, leuk genoeg om alle missies op 100% (alle objectives behalen) te willen doen. Maar de game is wat mij betreft wel wat te lang, want je skills/abilities worden zo sterk dat het real-time component plaats maakt voor pauzeren en de juiste abilities gebruiken; m.a.w. het wordt steeds meer turn-based. Niet dat dat erg is, het is juist interessant om synergetische combo's te maken met skills; bijvoorbeeld door eerst je archer een stun effect te laten doen, dan een back-stab, en vervolgens een shield-bash met je tank om te voorkomen dat de vijand direct terugslaat.

Ik heb uiteindelijk iets meer dan 35 uur over de game gedaan, iets langer dan gemiddeld, en dat komt omdat ik een paar missies opnieuw heb gespeeld voor extra beloningen en soms heb gegrind om een nieuw character gelijkwaardig aan de rest van de party te maken, Als de game 5 uur korter geweest was dan had ik er waarschijnlijk 4 sterren voor gegeven omdat de game echt iets verfrissend is, maar door de pacing ben ik geneigd om naar beneden af te ronden.

⭐⭐⭐
EarlyUp
Marktplaats ID: 0

15 jun 2026, 11:44

Nintendo World Cup - NES
Afbeelding

Na een spannende finale waarin 'Holland' met 8-7 wint van West-Duitsland zijn ze dan eindelijk wereldkampioen!
Heerlijke voetbal game waar je niet druk hoeft te maken over gele kaarten, penalties, overtredingen. Heeft de tegenstander de bal, schop ze zo hard dat ze niet meer opstaan.

Super makkelijk in het begin waar je met monster scores over de teams heen walst en je wel een fast forward knop kan gebruiken . Laatste 3 teams hebben de turbo en skill shots gevonden en gebruiken deze bij bijna elk bal contact.

Enige nadeel is dat je niet kan wisselen tussen spelers, dus je bent wel heel erg afhankelijk hoe de computer beslist te verdedigen.
Daarnaast is er duidelijk een tierlist waarin Argentinië en West-Duitsland veel sterker zijn dan de andere teams.
A winner is you.
Fing3r

15 jun 2026, 14:30

Zelf ook zoveel plezier aan deze game beleeft vroeger, samen met de buurjongen ontzettend gelachen en gefrustreerd geweest tot op het punt dat hij zijn controller zelfs kapot smeet 🤣
AfbeeldingAfbeelding
Fing3r

18 jun 2026, 15:39

Max Payne (GBA)

Ik ben bezig om de GBA lijst van Koekiemonster op Portable Games rustig aan het doorlopen, ik had niet zoveel verwachtingen van Max Payne maar hij weet behoorlijk goed het sfeertje van de grote broers neer te zetten. Dit is de tweede game van de lijst die ik heb uitgespeeld dus we zijn nog wel even bezig 😁

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 jun 2026, 22:18

Final Fantasy VII Remake voor de Nintendo Switch 2.
Afbeelding

"The Unknown Journey Will Continue" zegt het spel na ongeveer 43 uur speeltijd.

Ik ben er niet helemaal uit met deze game, aan de ene kant vind ik het verschrikkelijk mooi gemaakt en (indien je het origineel gespeeld hebt) keer je terug naar plaatsen uit je herinneringen en die zien er echt waanzinnig goed uit. En tegelijkertijd: wat is dit toch een ontzettend traag en saai spel. En dat valt me verkeerd, want ik had dit graag leuk gevonden.

Zo mooi als de omgevingen zijn, zo weinig interessants durft het spel ermee te doen. Echt de wereld verkennen is er niet bij (schijnbaar doet Rebirth dat aspect echter heel erg goed), en zodra je enigszins wordt vrijgelaten in de diverse hubs dan worden de meest generieke side-quests aangeboden die je maar kan bedenken: versla monster hier, vindt de 5 kinderen die weggerend zijn, en daar dan steeds weer variaties op. En dat is jammer, van een andere game had ik het minder kwalijk genomen; maar dit is de Final Fantasy VII Remake. Dit is de high-budget vertaling van een klassieker. Bijna alle R&D is naar de graphics gegaan en de quests zijn niet verder gekomen dan de jaren 90.

Maar ik ben ook positief over sommige dingen. Zo krijgen de side-characters uit het origineel nu meer presence en persoonlijkheid. Jesse, Biggs en Wedge staan nu echt op zichzelf als personages in plaats van NPCs. Over het combat-systeem ben ik enigszins ambivalent, soms vond ik het te veel spelen als een character action game, maar van de andere kant vond ik dat het wel een goed gevoel van samenwerking gaf tussen de speelbare karakters. En anders dan ik had verwacht stoorde ik mij ook niet aan de creatieve uitstapjes die deze Remake maakt qua verhaal, Midgar blijft immers mijn favoriete locatie uit FF7 dus ik sta ervoor open om daar meer van te ervaren.

Maar al met al is dit dus niet de Remake waarop ik persoonlijk had gehoopt. Ik heb me er soms echt toe moeten zetten om verder te spelen, want Rebirth heeft voor mij Xenoblade vibes dus ik wil goed voorbereid zijn op die ervaring.

⭐⭐
KillingRaptor

19 jun 2026, 23:57

Vampire Survivors: Ode to Castlevania (Switch)
Deze DLC had ik al eerder verschillende malen doorgespeeld, ook alle personages enzo vrijgespeeld. Maar toen rekenden we DLC enzo nog niet bij het topic en nu dus wel. Moest sowieso nog eens de credits halen van deze (volgens mij de enige DLC van de game met effectief credits) voor een bestiary entry die nu eindelijk te halen is in de Switch versie. Maar man, na 130 uren ofzo blijft dit een fenomenale game en een fantastische DLC!

Afbeelding
KillingRaptor

20 jun 2026, 00:00

Apenheul schreef:

Ik ben er niet helemaal uit met deze game, aan de ene kant vind ik het verschrikkelijk mooi gemaakt en (indien je het origineel gespeeld hebt) keer je terug naar plaatsen uit je herinneringen en die zien er echt waanzinnig goed uit. En tegelijkertijd: wat is dit toch een ontzettend traag en saai spel. En dat valt me verkeerd, want ik had dit graag leuk gevonden.

Zo mooi als de omgevingen zijn, zo weinig interessants durft het spel ermee te doen. Echt de wereld verkennen is er niet bij (schijnbaar doet Rebirth dat aspect echter heel erg goed), en zodra je enigszins wordt vrijgelaten in de diverse hubs dan worden de meest generieke side-quests aangeboden die je maar kan bedenken: versla monster hier, vindt de 5 kinderen die weggerend zijn, en daar dan steeds weer variaties op. En dat is jammer, van een andere game had ik het minder kwalijk genomen; maar dit is de Final Fantasy VII Remake. Dit is de high-budget vertaling van een klassieker. Bijna alle R&D is naar de graphics gegaan en de quests zijn niet verder gekomen dan de jaren 90.

Maar ik ben ook positief over sommige dingen. Zo krijgen de side-characters uit het origineel nu meer presence en persoonlijkheid. Jesse, Biggs en Wedge staan nu echt op zichzelf als personages in plaats van NPCs. Over het combat-systeem ben ik enigszins ambivalent, soms vond ik het te veel spelen als een character action game, maar van de andere kant vond ik dat het wel een goed gevoel van samenwerking gaf tussen de speelbare karakters. En anders dan ik had verwacht stoorde ik mij ook niet aan de creatieve uitstapjes die deze Remake maakt qua verhaal, Midgar blijft immers mijn favoriete locatie uit FF7 dus ik sta ervoor open om daar meer van te ervaren.

Maar al met al is dit dus niet de Remake waarop ik persoonlijk had gehoopt. Ik heb me er soms echt toe moeten zetten om verder te spelen, want Rebirth heeft voor mij Xenoblade vibes dus ik wil goed voorbereid zijn op die ervaring.

⭐⭐
Ik ben hem momenteel voor de tweede keer aan het spelen om dan eindelijk Rebirth te gaan doen maar mijn ervaring is wel anders dan die van jou. Ik vind het een fantastische remake! Was de eerste keer al zo en nog steeds geniet ik er volop van.
kingoftherain

20 jun 2026, 03:43

KillingRaptor schreef:
20 jun 2026, 00:00
Apenheul schreef:

⭐⭐
Ik ben hem momenteel voor de tweede keer aan het spelen om dan eindelijk Rebirth te gaan doen maar mijn ervaring is wel anders dan die van jou. Ik vind het een fantastische remake! Was de eerste keer al zo en nog steeds geniet ik er volop van.
Mijn ervaring met de remake is net zoals die van Mitch, fantastisch, maar dit is precies DE game waarvan ik me kan voorstellen dat meningen er behoorlijk over verdeeld zijn. Ik snap dondersgoed waar Niels' kritiek vandaan komt. Net bij zoals de meeste reboots en remakes had ik in eerste instantie geen interesse, omdat het combat systeem niet als vanouds was. Daar kwam ik van terug toen ik de demo speelde. Toen de game uitkwam, heb ik 'm dan ook binnen een paar dagen uitgespeeld. En een paar dagen later nog een keer. En een paar dagen later tot eeeeeeehhh.... halverwege. Wat Niels ook noemt, de diepere blik op de achtergrond van Biggs, Wedge en Jesse is erg mooi. Ik ben door dit spel ook nog meer van Aerith gaan houden. Meer dan ik al deed. Toen de PS5 versie uitkwam, ben ik er nog een keer doorheen gescheurd.

Je kan af en toe wel goed merken dat dit spel bijna vereist dat je het origineel hebt gespeeld, want er zitten momenten in die verwijzen naar dat spel en volledig langs je heen gaan als je niet bekend bent met Final Fantasy VII. Voor mij is het slechtste gedeelte van Final Fantasy VII Remake de toevoeging van Roche, die over-the-top motormuis. Ik ben altijd blij als ik die heb gehad. Wat een lul vind ik dat, en niet op een goede manier. Helaas schijnt hij ook in Rebirth te zitten.

Van Rebirth gesproken, daar moet ik nog eens mee verder gegaan, maar die is een heel stuk meer open world dan Remake en voor mij daarmee juist weer een beetje té. In tegenstelling tot Remake heb ik die dus nog steeds niet uitgespeeld. Ik ben zelfs nog geeneens in de buurt van het eind, want ik zit in het gebied vlak voor Junon. Dat is nog redelijk in het begin van het spel. De regio's zijn erg groot en er zijn veel side quests, het staat me eigenlijk een beetje tegen. Erg jammer, want ik had ook deze op dag van release binnen gekregen en was meteen begonnen met spelen, maar ik raak een beetje overweldigd.

Als Revelation uitkomt, zal ik die waarschijnlijk ook kopen, maar ik weet niet of ik dan al door Rebirth heen zal zijn, hoe graag ik ook zou willen.

#TeamAerith

Afbeelding
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 jun 2026, 07:41

LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight (PC)

Afbeelding

Dit was een taaie. Echt een hele taaie. Legacy of the Dark Knight is de hoogst scorende LEGO-game ooit op Metacritic en dat snap ik ergens wel. Maar ik kan er niet in meegaan. Ik vond dat levels té gestroomlijnd en te simpel. De overworld is schitterend gemaakt, net als de gehele game en sommige veranderingen zijn echt wel positief, maar het is niet de richting voor mij. Ik weet dat ik nu ga klinken als een oude man die wil dat alles hetzelfde blijft, maar de red blocks uit de eerdere games brachten de drang om ze te verzamelen, dat heeft deze game niet voor mij. Personages zijn er niet veel, wel veel outfits. Dat is ergens wel tof met Batman, maar het trekt mij minder.

De overworld heeft nog heel veel activiteiten te doen, ik zit op 52/53% complete van de game. Maar ik denk niet dat ik heel snel alles ga verzamelen. Wat ik voorheen wel deed. Niet slecht, zeker niet, maar voor mij taai. Moest me er echt doorheen duwen. Wellicht ga ik nog wel wat overworld dingen doen, omdat dat minder geforceerd is.
Afbeelding
Joey
Veteraan
Veteraan

20 jun 2026, 12:55

Afbeelding

Pokémon Legends: Z-A – Nintendo Switch 2 Edition
Afbeelding
KillingRaptor

23 jun 2026, 09:32

Hidden Cats in New York (Switch)
Was maar een eurootje in de eShop en had wel eens zin in iets relaxerends. Het stelde zeker ook niet teleur, vond het eigenlijk erg tof om alle katjes te gaan zoeken in de tekeningen en zaten ook toffe pop culture referenties in. Foto genomen van alle bonus levels die voltooid zijn want je moet die eerst gaan vrijspelen door alles te vinden in de eerste tekening in advanced mode.

Afbeelding
arjen1981

23 jun 2026, 18:54

Ik speelde remake in 2021 toen de Intergrade editie uit kwam. Met Yuffie. Ik zal de volgende delen neit gaan spelen doordat ik echt niet door dit eerste deel kwam. Mijn grootste probleem is dat de characters, hoewel meer uitgewerkt, niet zijn mee gegroeit met het publiek. Ik speelde FF7 in 1998 een jaartje naar de release. Toen was ik dus 17. En dat is precies mijn probleem. De remake voelt nu nog meer als een spel voor een 17 jarige dan toen. Doe mij maar FF16 dat was voor mij echt de hoogte punt van een goede volwassen Final Fantasy kwa characters, wereld en verhaal opbouw. De 7 remake werd door mij echt met tegenzin gespeeld.
Galious
Moderator
Moderator

24 jun 2026, 18:17

Demon's Souls (PS5) [staat al in de lijst]
Tof om deze te revisiten in een prachtige remake.
Afbeelding

Nine Sols (PS5)
Fenomenale game, way up there met Hollow Knight als een van de allerbeste metroidvania's die ik ooit gespeeld heb. Het Sekiro-inspired parry-heavy combat systeem is misschien nog wel beter en leverde een paar van de meest awesome en memorabele (om niet te zeggen pittigste) boss fights op in lange tijd. Op de final boss zat ik denk ik net zo lang te zwoegen als Sword Saint Isshin. Na het halen van het gewone einde ben ik nog teruggekeerd voor de true ending, waarin de final boss er nog een fase bijkreeg die weer goed was voor een paar uur extra zweten. Maar oh so satisfying toen 'ie eindelijk neerging. Absolutely luvved it :heart:
Afbeelding
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”