Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Zach

Re: Welke games speel je momenteel?

01 apr 2026, 09:57

Best aardig en ik herken de stemmen, maar ik speel jrpg al jaren op mute of Japanse stemmen, omdat ik sneller lees dan luister kies ik er vaak voor om stemmen uit te zetten. Prima in 2d games en VN, soms wat gek in moderne games zoals Soul Hackers 2.

Wat RE betreft eigenlijk vind ik maar weinig goed aan de serie. Het is vaak de eerste helft die ik wel goed vind, daarna gaat het altijd over supermonsters en zwarte smurrie.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

01 apr 2026, 11:42

Die zou voor jou hier ook op gaan:

https://button-bashers.nl/viewtopic.php ... 00#p351730

Deel 2 is en blijft mijn favoriet. De pacing van 9 is wel goed waardoor ook juist het laatste stuk in het lab mij weer helemaal terug pakte. Het is een best off van beide werelden. Van beide situaties die jij schetst. En extra gefocused op juist de fans middels alle easter eggs.
Zach

08 apr 2026, 21:36

Breath of Fire IV (PS1)

Na Grandia II blijven we in 2000 met Breath of Fire IV, mijn eerste echte kennismaking met de serie. Prachtige artstyle en sfeer. De game heeft haast iets spiritueel/mediterend als ik het speel, prachtig. Ik weet niet of het bewust is of dat het meer een perceptie van mij is. De navigatie was eerst een drama, totdat ik het meer als een Captain Toad achtige levels ging zien. Afgelopen dagen al 20 uur gespeeld en hoewel het verhaal wat traag verloopt, vind ik het eigenlijk niet zo erg. De wereld en sfeer zuigt me wel mee.

Anonymous; Code (PS4)
Weer eentje uit de Science Adventure serie. Dit is als Steins;Gate maar dan zonder alle fluff en dat vind ik dikke prima. Er gebeurt genoeg en de pacing is verrassend goed.
RobertKR

13 apr 2026, 08:26

Een tijdje Super Mario Galaxy 2 gespeeld op de Mac. Toch wel erg leuk en tijdloos. En zonder wiimote redelijk goed te doen (pointen met RS).

En Ridge Racer V. Tja, een van de weinige RR's die ik nooit had gespeeld deels door het skippen van de PS2 launch en desinteresse daarna. Maar wat een goede game eigenlijk. Nog geen drift rotzooi, maar nog lekker middle ground ala RR4 waarbij driften niet zo idioot simpel is als in latere games. Er is ook een reden dat deze games er nog zo fantastisch uitzien met alleen een resolutie en AA boost. Want in die tijd stond design bovenaan. En Namco waren natuurlijk gods daarin met hun pompende OST, extreem stijlvolle menus en eigenzinnige look die framerate prioriteerde. Vroeger was niet alles beter, maar dit wel.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”