Button Bashers Top 25 Draft: PlayStation 4!
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Button Bashers Top 25 Draft: PlayStation 4!
Dat is prima. Goede spelen moet je altijd even inkomen.
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Deze had ik zien aankomen wel, Niels een beetje kennende
En ik vind zeker dat deze game in die Top 25 thuis hoort. Ondanks dat het echt niets voor mij is. Maar ik snap het wel. Deze game heeft voor zoveel mensen, zoveel plezier gebracht. En toen ik de game begon had ik ook best goede hoop dat dit iets voor mij zou zijn, maar uiteindelijk werd het iets te veel tekst voor mijn smaak.

- Fing3r
Bericht
Misschien wel de meest bijzondere game die ik ooit heb gespeeld! En ik zit ook te wachten tot het moment dat ik hier weer eens fris aan kan beginnen en dan mogelijk op PC, ik speelde hem op de Switch en die was op technisch vlak niet optimaal.
- Mark
Bericht
Er komen hier toch in de laatste paar entries een hoop bijzondere games langs. Ik moet toegeven dat ze mijn interesse wel geprikkeld hebben. Zeker een hoop interessante titels voor als je eens zin hebt in wat anders, een keertje buiten de gebaande paden wil gaan.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Dit is wel een bijzondere entry. Steekt nogal af tegen veel andere games. Mooi dat er uiteindelijk flink wat variatie zit in dit lijstje.
Ik heb geen idee of dit wat voor mij zou zijn. Maar door de manier waarop Niels het brengt én dat de game iets nieuws aan het doen is, maakt me wel nieuwsgierig.
Ik heb geen idee of dit wat voor mij zou zijn. Maar door de manier waarop Niels het brengt én dat de game iets nieuws aan het doen is, maakt me wel nieuwsgierig.
Bericht
Mooi entry. Deze game heb ik al heel vaak bijna gekocht, want hij lijkt me helemaal mijn cup of tea, maar om de een of andere manier nooit gedaan. En nu was ik hem bijna vergeten. Tot nu! Ik ga op zoek, thanks!
- kingoftherain
Bericht 
Wooloo = love, Wooloo = life
Ik zie Disco Elysium wel vaker voorbij komen als zijnde een erg goed spel, maar ik heb niet het idee dat het niet voor mij is. Nou heb ik het net gedownload van PS Plus Extra, dus ik zal het binnenkort eens proberen, dan weet ik het zeker.
- kingoftherain
Bericht 
Net weer effe lekker een paar potjes Street Fighter V gespeeld. Dat is toch wel een geweldig spel op de PS4. 

- kingoftherain
Bericht 
Mike zal Street Fighter V toch niet voor me wegkapen, he!? 

- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Zit die deze maand bij PS Plus? Dan moet ik hem ook maar even binnenharken.kingoftherain schreef: ↑06 feb 2025, 19:18Ik zie Disco Elysium wel vaker voorbij komen als zijnde een erg goed spel, maar ik heb niet het idee dat het niet voor mij is. Nou heb ik het net gedownload van PS Plus Extra, dus ik zal het binnenkort eens proberen, dan weet ik het zeker.
- kingoftherain
Bericht

Nee, PS Plus Extra is het vroegere PS Now. Een beetje de tegenhanger van Microsoft's Game Pass. Kost dus wat meer dan het gewone PS Plus.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
.
Oooooohhhhh. Dan laat maarkingoftherain schreef: ↑06 feb 2025, 21:51Nee, PS Plus Extra is het vroegere PS Now. Een beetje de tegenhanger van Microsoft's Game Pass. Kost dus wat meer dan het gewone PS Plus.
Bericht
Nou, in het geval van Disco Elysium heb je het er snel uit hoor. Die game is out of print en gaat voor 50+ op Marktplaats.
Er is ook een Switch versie, maar die schijnt nogal wat framerate problemen te hebben.
Er is ook een Switch versie, maar die schijnt nogal wat framerate problemen te hebben.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
De framerate valt op zich nog mee en bij dit spel speelt performance ook niet echt een rol, het zijn met name de laadtijden. Die zijn nog wel gepatcht maar nog steeds duurt het soms best lang als je door een deur loopt.Ribbelchips schreef: ↑07 feb 2025, 09:54Nou, in het geval van Disco Elysium heb je het er snel uit hoor. Die game is out of print en gaat voor 50+ op Marktplaats.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik heb een sealed exemplaar op vinted gekocht. wel een franse versie. maar het is of dat of duits.
- Mark
Bericht
Ja op eBay heb je de Duitse al voor €27 incl.. Kon aan de hand van de box niet wijzer worden of de game gewoon in het Engels speelbaar was, maar dat zal toch wel?
- Joey
- Veteraan
Bericht
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Tom Clancy's: The Division(s/I en II)

Release date: 9 december 2015
Ontwikkelaar: Massive Entertainment/Ubisoft
Genre: Shooter/RPG
Waar te beginnen.... Ubisoft formules zijn vaak mijn ding niet. Ooit was het leuk om een gebied binnen te komen, daar te klimmen naar het hoogste punt van dat gebied, de landkaart te zien ontvouwen en een sh!tload aan points-of-interest ze zien verschijnen. Ooit was dat leuk. Maar de Ubisoft formule werd te ver doorgevoerd in alle games die men uitbracht. En toch... en toch deed The Division het voor mij. Zowel het eerste als het tweede deel. Al stak het eerste deel op heel veel vlakken met kop en schouders uit boven The Division 2. Toch doe ik het weer, net als met Little Knightmares en stop ik beide games in deze top 25.
The Division is een game die wat genres betreft meerdere gezichten kent. Het is een game die solo gespeeld kan worden maar in teamverband pas echt tot z'n recht komt. Het is een lootershooter, het is een 3rd person actiongame, het is een RPG en het is soms een beetje een platformer. Alles zit er ergens wel in. Tezamen met de sfeer van het eerste deel... wow. Een genot om te spelen. Het eerste deel speelt zich af in New York. Er heerst een virus en heel de stad is uitgestorven. Nou ja, een heel groot deel. Daar bovenop heerst er een sneeuwstorm die het zicht in de stad enorm blokkeert. En dit brengt een schitterende sfeer met zich mee. En door de storm die er buiten heerst en alle ellende die er zich afspeelt, zijn de gebieden binnen en onder de grond een totaal andere beleving.
Daar zijn vaak mensen, branden vuren, graffiti op de muren in felle kleuren maar is de tegenstand ook groter. Het is aan jou en je team om korte metten te maken met de aanstichters van dit alles. Dat doet je met wapens. Verschillende soorten en type. Allemaal op te waarderen met nieuwe onderdelen net als de kleding die je aan hebt. Dit is waar The Division je binnenhengelt als je daar een zwak voor hebt. Er elke keer op uit gaan om de stad te verkennen, de missies te spelen en jezelf sterker te maken. En het mooie is dat het erg zichtbaar is tijdens de gevechten. Want bij elke kogelinslag zie je de cijfertjes boven de tegenstanders opstijgen die je ook laten zien dat je sterker bent geworden.
Door de missies te volgen kom je in alle uithoeken van de stad. Missies zijn opnieuw te spelen op een lastiger niveau waardoor de beloning ook beter is. En langs je route door de stad kom je ook langs The Dark Zone. De multiplayer van The Division. Gebieden waar je tegen spelers speelt om loot te verzamelen en die met een helikopter er weer uit te krijgen. De spanning is vanaf de eerste stap in The Dark Zone te voelen. Het opjagen van andere spelers, het op tijd je loot uit de DZ krijgen en later ook missies binnen het gebied. Het is geweldig om te spelen.

Het tweede deel is wat sfeer betreft een stap terug. De sneeuw-achtige omgevingen hebben plaatsgemaakt voor groen. En planten. Bloemen en overgroeide gebouwen. Even wennen en niet wat je hoopt, maar ergens wel goed. Want een herhaling van het eerste deel had minder goed uitgepakt. Ook deze game heb ik met enorm veel plezier gespeeld en op platinum gezet. Net als het eerste deel. De game doet een hoop goed, maar niet alles. En dus zou een derde deel de kroon kunnen worden op deze trilogie. Helaas zijn er een paar weken geleden bij Massive flink wat mensen ontslagen, dus of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet.
The Division is wel een game van z'n tijd. De online samenwerking is wel een must om de ervaring van de game te krijgen op het punt waar het mij op greep. Vooral samen met een groep bekenden is het spelen van een game zoals dit iets dat een onvergetelijke indruk kan achterlaten. En dat hebben beide games voor mij gedaan. De missies kunnen je vaak gestolen worden wat het verhaal betreft, daar gaat een game zoals deze niet over. Het is zaak je gear op te poetsen, zo sterk mogelijk voor de dag te komen en raak te schieten. En dat raakschieten deed Ubisoft met deze games bij mij wel.

Release date: 9 december 2015
Ontwikkelaar: Massive Entertainment/Ubisoft
Genre: Shooter/RPG
Waar te beginnen.... Ubisoft formules zijn vaak mijn ding niet. Ooit was het leuk om een gebied binnen te komen, daar te klimmen naar het hoogste punt van dat gebied, de landkaart te zien ontvouwen en een sh!tload aan points-of-interest ze zien verschijnen. Ooit was dat leuk. Maar de Ubisoft formule werd te ver doorgevoerd in alle games die men uitbracht. En toch... en toch deed The Division het voor mij. Zowel het eerste als het tweede deel. Al stak het eerste deel op heel veel vlakken met kop en schouders uit boven The Division 2. Toch doe ik het weer, net als met Little Knightmares en stop ik beide games in deze top 25.
The Division is een game die wat genres betreft meerdere gezichten kent. Het is een game die solo gespeeld kan worden maar in teamverband pas echt tot z'n recht komt. Het is een lootershooter, het is een 3rd person actiongame, het is een RPG en het is soms een beetje een platformer. Alles zit er ergens wel in. Tezamen met de sfeer van het eerste deel... wow. Een genot om te spelen. Het eerste deel speelt zich af in New York. Er heerst een virus en heel de stad is uitgestorven. Nou ja, een heel groot deel. Daar bovenop heerst er een sneeuwstorm die het zicht in de stad enorm blokkeert. En dit brengt een schitterende sfeer met zich mee. En door de storm die er buiten heerst en alle ellende die er zich afspeelt, zijn de gebieden binnen en onder de grond een totaal andere beleving.
Daar zijn vaak mensen, branden vuren, graffiti op de muren in felle kleuren maar is de tegenstand ook groter. Het is aan jou en je team om korte metten te maken met de aanstichters van dit alles. Dat doet je met wapens. Verschillende soorten en type. Allemaal op te waarderen met nieuwe onderdelen net als de kleding die je aan hebt. Dit is waar The Division je binnenhengelt als je daar een zwak voor hebt. Er elke keer op uit gaan om de stad te verkennen, de missies te spelen en jezelf sterker te maken. En het mooie is dat het erg zichtbaar is tijdens de gevechten. Want bij elke kogelinslag zie je de cijfertjes boven de tegenstanders opstijgen die je ook laten zien dat je sterker bent geworden.
Door de missies te volgen kom je in alle uithoeken van de stad. Missies zijn opnieuw te spelen op een lastiger niveau waardoor de beloning ook beter is. En langs je route door de stad kom je ook langs The Dark Zone. De multiplayer van The Division. Gebieden waar je tegen spelers speelt om loot te verzamelen en die met een helikopter er weer uit te krijgen. De spanning is vanaf de eerste stap in The Dark Zone te voelen. Het opjagen van andere spelers, het op tijd je loot uit de DZ krijgen en later ook missies binnen het gebied. Het is geweldig om te spelen.

Het tweede deel is wat sfeer betreft een stap terug. De sneeuw-achtige omgevingen hebben plaatsgemaakt voor groen. En planten. Bloemen en overgroeide gebouwen. Even wennen en niet wat je hoopt, maar ergens wel goed. Want een herhaling van het eerste deel had minder goed uitgepakt. Ook deze game heb ik met enorm veel plezier gespeeld en op platinum gezet. Net als het eerste deel. De game doet een hoop goed, maar niet alles. En dus zou een derde deel de kroon kunnen worden op deze trilogie. Helaas zijn er een paar weken geleden bij Massive flink wat mensen ontslagen, dus of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet.
The Division is wel een game van z'n tijd. De online samenwerking is wel een must om de ervaring van de game te krijgen op het punt waar het mij op greep. Vooral samen met een groep bekenden is het spelen van een game zoals dit iets dat een onvergetelijke indruk kan achterlaten. En dat hebben beide games voor mij gedaan. De missies kunnen je vaak gestolen worden wat het verhaal betreft, daar gaat een game zoals deze niet over. Het is zaak je gear op te poetsen, zo sterk mogelijk voor de dag te komen en raak te schieten. En dat raakschieten deed Ubisoft met deze games bij mij wel.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Dit spreekt mij totaal niet aan, maar ik vond het wel een goed verhaal. Goed bezig Mike!
- KillingRaptor
Bericht
Same. Deze spreken mij ook helemaal niet aan. Heb dat wel al gehad met veel entries eigenlijk.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Nooit gespeeld, maar ik herinner me de verhalen van Steef en jou nog goed. Ik denk dat het zoiets is als dat ik Splatoon zou nomineren hij Wii U, je had er bij moeten zijn.
- Joey
- Veteraan
Bericht
Ook niks voor mij, maar blijkbaar wel voor veel anderen!
- kingoftherain
Bericht 
Ik vond de trailer er toen erg gaaf uitzien, al had ik niet het idee dat het een spel voor mij zou zijn. Wel heb ik de beta gespeeld. Was op zich wel even geinig, maar het bevestigde dat ik het daarbij ging laten.
- Fing3r
Bericht
Ik heb zelf ook veel lol beleefd aan het eerste deel, en menig avond echt veel plezier hiermee gehad! Maar nooit het tweede deel een echte kans gegeven, ook omdat degenen waarmee ik deel één speelde hier geen interesse in hadden 
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik vind de reacties wel mooi moet ik zeggen. Dit is een game die niet bij het zien van de trailers en screenshots na al die jaren je een warm gevoel geeft als je die nog nooit heb gespeeld. Het is geen Mario-achtige game waarbij je denkt: "oh ja, deze moet ik nog een keer oppikken!" Dat is het allemaal niet. Dit is puur een game die je kan waarderen als je hem echt gespeeld hebt, zoals Fing3r bijvoorbeeld. Het is echt een redelijke basis shooter, maar die wel goed in elkaar steekt en de sfeer erg goed overbrengt van een stad in verval door een virus en een enorme sneeuwstorm.
Dit is ook mijn enige game van de 5 die ik erin heb gezet die puur op basis van ervaring met spelen en de lol van het samen spelen in het rijtje hoort voor mij. Als je Little Nightmares nog nooit hebt gespeeld moet je dat zeker eens doen, net als Death Stranding of DOOM. Moet je Division spelen? Zeker niet (meer). Maar voor mij hoort hij er wel bij.
Dit is ook mijn enige game van de 5 die ik erin heb gezet die puur op basis van ervaring met spelen en de lol van het samen spelen in het rijtje hoort voor mij. Als je Little Nightmares nog nooit hebt gespeeld moet je dat zeker eens doen, net als Death Stranding of DOOM. Moet je Division spelen? Zeker niet (meer). Maar voor mij hoort hij er wel bij.