HDMI

Modding, reparatie en randapparatuur
OldSchool
Contacteer:

HDMI

13 jan 2025, 16:39

Ik heb nu een tv waar alleen nog maar hdmi op aangesloten kan worden. Maar ik heb nog de nodige apparatuur die geen HDMI heeft. Wat is een goede en betaalbare oplossing om oudere apparatuur aan te sluiten op een moderne tv met HDMI? Het gaat dus niet alleen om consoles, maar bijvoorbeeld ook een oude video camera.

Alle tips zijn welkom!
Pius

Re: HDMI

13 jan 2025, 17:07

OldSchool schreef:Ik heb nu een tv waar alleen nog maar hdmi op aangesloten kan worden. Maar ik heb nog de nodige apparatuur die geen HDMI heeft. Wat is een goede en betaalbare oplossing om oudere apparatuur aan te sluiten op een moderne tv met HDMI? Het gaat dus niet alleen om consoles, maar bijvoorbeeld ook een oude video camera.

Alle tips zijn welkom!
De Wii2HDMI-converter werkt prima voor Wii (en dus ook GameCube) en kost max 5 euro en voor de rest kunnen andere mensen hier vast goede tips geven haha.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk

"Come back when you can put up a fight."
unstablewarpfield

13 jan 2025, 17:15

Lastig. Ik heb zelf een framemeister, ossc en een pixelfx morph. Het mooiste is de morph, maar die heeft nog geen analog bridge en is prijzig voor wat je wil. Ossc is leuk, relatief te betalen al weet ik niet hoe die scoort op een analoog signaal met video. Volgens mij heeft de Tink serie ook wel wat leuks. RetroTink 2x ofzo. GBS-C is ook wel leuk.

Hoe ga je je analoge signaal sturen? RF? Composiet? RGB?

Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

"I cannae change the laws of physics, captain!"
OldSchool
Contacteer:

13 jan 2025, 18:04

Pius schreef:
13 jan 2025, 17:07
OldSchool schreef:Ik heb nu een tv waar alleen nog maar hdmi op aangesloten kan worden. Maar ik heb nog de nodige apparatuur die geen HDMI heeft. Wat is een goede en betaalbare oplossing om oudere apparatuur aan te sluiten op een moderne tv met HDMI? Het gaat dus niet alleen om consoles, maar bijvoorbeeld ook een oude video camera.

Alle tips zijn welkom!
De Wii2HDMI-converter werkt prima voor Wii (en dus ook GameCube) en kost max 5 euro en voor de rest kunnen andere mensen hier vast goede tips geven haha.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
Dat is al een mooi begin, thanks!
OldSchool
Contacteer:

13 jan 2025, 18:06

unstablewarpfield schreef:
13 jan 2025, 17:15
Lastig. Ik heb zelf een framemeister, ossc en een pixelfx morph. Het mooiste is de morph, maar die heeft nog geen analog bridge en is prijzig voor wat je wil. Ossc is leuk, relatief te betalen al weet ik niet hoe die scoort op een analoog signaal met video. Volgens mij heeft de Tink serie ook wel wat leuks. RetroTink 2x ofzo. GBS-C is ook wel leuk.

Hoe ga je je analoge signaal sturen? RF? Composiet? RGB?

Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk
All of the above! Maar het meest gebruikte zal composiet zijn. Die oude videocamera waar ik over sprak is bijvoorbeeld ook composiet. Maar als er ook een oplossing is voor RF, zou dat wel erg tof zijn ook.

Ik ga in ieder geval eens kijken naar de dingen die je noemt!
marxkemp
Contacteer:

13 jan 2025, 18:36

arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

18 jan 2025, 10:02

Je zoekt inderdaad een upscaler. Niet zomaar een oplossing om het aan te sluiten.

RetroThink heeft ook net een CE model aangekondigd van hun 4k vlaggenschip. Voor mij nog steeds te duur, maar wel interessant: https://www.retrotink.com/post/holiday- ... e-and-more als jij een 4k TV hebt.

Ik hoor heel veel positieve reacties over de Morph 4k en die gaat nu voor 275 dollar: https://www.pixelfx.co/product-page/Mor ... ming-Media. Alleen is deze op dit moment nog niet beschikbaar met analoge input opties. Maar dat komt wel binnenkort. Deze lijkt mij ook heel interessant om juist HDMI aparaten zoals een PS3 of een MiSTer naar 4k te brengen.

Heb je reeds een 4k tv dan ben ook klaar met een dergelijke oplossing voor de komende 10 jaar vermoed ik.

Terug naar “Tech”