De Sint kwam vroeg bij ons, dus ik speel Zelda: Echoes of Wisdom (NS). Deze game is echt veel leuker dan ik gedacht had. Vermaak me de eerste uren meer dan prima. Heb veel zin om vanavond weer verder te spelen en dat is altijd een goed teken!
Welke games speel je momenteel?
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Re: Welke games speel je momenteel?
Laatst gewijzigd door Ok Impala! op 02 dec 2024, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bericht
Het is na jaren gelukt om mijn PS3 US account te recoveren. Uiteindelijk liep ik stuk op date of birth (of gehacked en verandert, of nooit de juiste ingevuld). Maar de chatbot heeft alleen je email nodig (die had ik al een tijdje weer terug) en je user id (die wist ik toevallig nog).
Daardoor kon ik een hoop gems downloaden en spelen, die op geen enkele manier meer te vinden zijn. Bijvoorbeeld,
Sega Rally Online Arcade (SR Revo zat toevallig nog in de console), dit is een port van Sega Rally 3 en gebaseerd op Revo.
Dungeons and Dragons collection van Capcom
Mortal Kombat arcade collection (ook niet meer te vinden zover ik weet)
Hard Corps Uprising
Daytona USA
X-Men Arcade
En de PS1 classics Chrono Cross, Vagrant Story, FF Tactics, Parasite Eve, Dino Crisis 2. Allemaal NTSC versies.
Dus ik was wel in mijn nopjes en heb genoeg om de komende tijd lekker door te spelen.
Daardoor kon ik een hoop gems downloaden en spelen, die op geen enkele manier meer te vinden zijn. Bijvoorbeeld,
Sega Rally Online Arcade (SR Revo zat toevallig nog in de console), dit is een port van Sega Rally 3 en gebaseerd op Revo.
Dungeons and Dragons collection van Capcom
Mortal Kombat arcade collection (ook niet meer te vinden zover ik weet)
Hard Corps Uprising
Daytona USA
X-Men Arcade
En de PS1 classics Chrono Cross, Vagrant Story, FF Tactics, Parasite Eve, Dino Crisis 2. Allemaal NTSC versies.
Dus ik was wel in mijn nopjes en heb genoeg om de komende tijd lekker door te spelen.
- kingoftherain
Bericht
Wooloo = love, Wooloo = life
Beter! Dat zal wel balen geweest zijn dat je er niet bij kon.RobertKR schreef: ↑02 dec 2024, 16:36Het is na jaren gelukt om mijn PS3 US account te recoveren. Uiteindelijk liep ik stuk op date of birth (of gehacked en verandert, of nooit de juiste ingevuld). Maar de chatbot heeft alleen je email nodig (die had ik al een tijdje weer terug) en je user id (die wist ik toevallig nog).
Van deze waren Chrono Cross en Parasite Eve destijds ook de enige manier om die hier te spelen, ja, want die stonden niet op de europese store. Ik heb die twee toen ook allebei via een amerikaans account gekocht.
Bericht
Heb ook Grandia 3 gekocht. Is een tientje.
En uit de Japanse store Virtual On Masterpiece collection. Is momenteel 1980 yen. Geweldige game en loopt perfect op PS5. Die speel ik nu. Ben er wat jaren uit geweest dus is altijd weer wennen maar kan het wel.
En uit de Japanse store Virtual On Masterpiece collection. Is momenteel 1980 yen. Geweldige game en loopt perfect op PS5. Die speel ik nu. Ben er wat jaren uit geweest dus is altijd weer wennen maar kan het wel.
- kingoftherain
Bericht
Ook mooi. Ik vond het wel jammer dat die niet bij de HD remaster collectie zat.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik ben veel bezig in Gradius V. Het eerste level is nu makkelijk 1 cc maar ik ben er nog lang niet. tot level 6 gekomen. Vroeger wel eens uitgespeeld maar merk dat ik niet meer zo goed ben
ook nog bezig met BG3. Ik merk echt dat ik zin moet hebben erin en ook de tijd moet nemen. het grijpt mij nog niet als vele anderen. dit komt vooral omdat de combat erg traag is vs de originele BG delen. Misshcien speel ik ook wel op het verkeerde platform. Ik had nog gekeken of er mods zijn om de combat te versnellen maar zie dat nog niet.
ook nog bezig met BG3. Ik merk echt dat ik zin moet hebben erin en ook de tijd moet nemen. het grijpt mij nog niet als vele anderen. dit komt vooral omdat de combat erg traag is vs de originele BG delen. Misshcien speel ik ook wel op het verkeerde platform. Ik had nog gekeken of er mods zijn om de combat te versnellen maar zie dat nog niet.
- KillingRaptor
Bericht
42 uren op de teller van Stellar Blade. Maar ik nader volgens mij nu toch wel het einde. Heel veel sidecontent gedaan en verkend in de Wasteland en Great Desert. Wat een prachtige game blijft dit!
- kingoftherain
Bericht
Lekker bezig. Moet ik ook eens een keer mee verder gaan.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik heb (weer) Total Annihilation herontdekt. Ik had hem op steam, maar ik heb de Commander Pack op gog gekocht. (Samen met TA: Kingdoms in een bundel). Deels omdat je dan geen last hebt van drm als je mods wil toevoegen, deels omdat je hem natuurlijk altijd mag houden.
Ik ben dus van plan om er ook mods voor te installeren, dus dan is DRM vrij ook wel prettig. Het blijft toch wel mijn favoriete rts. Al is de movement van de units soms wel crappy. Maar één van de mods die ik wil installeren schijnt nou juist daar ook wat aan gedaan hebben. Er zijn meerdere mods, maar enkele er van worden vandaag de dag nog ondersteund. Terwijl het spel toch al meer dan 25 jaar oud is.
Vandaag begonnen aan de Battle Tactics campaign. Dat zijn interessante levels met een specifieke oplossing. Dus vernietig alle units door ze binnen het bereik van je speciale gebouwen (met wapens) te krijgen. Of de tweede: mega veel afweer geschut, zie daar maar door heen te komen. Erg tof tot nu toe.
Ik ben dus van plan om er ook mods voor te installeren, dus dan is DRM vrij ook wel prettig. Het blijft toch wel mijn favoriete rts. Al is de movement van de units soms wel crappy. Maar één van de mods die ik wil installeren schijnt nou juist daar ook wat aan gedaan hebben. Er zijn meerdere mods, maar enkele er van worden vandaag de dag nog ondersteund. Terwijl het spel toch al meer dan 25 jaar oud is.
Vandaag begonnen aan de Battle Tactics campaign. Dat zijn interessante levels met een specifieke oplossing. Dus vernietig alle units door ze binnen het bereik van je speciale gebouwen (met wapens) te krijgen. Of de tweede: mega veel afweer geschut, zie daar maar door heen te komen. Erg tof tot nu toe.
- Pius
Bericht
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
De originele? Klassiekertje hoor!OldSchool schreef:Ik heb (weer) Total Annihilation herontdekt. Ik had hem op steam, maar ik heb de Commander Pack op gog gekocht. (Samen met TA: Kingdoms in een bundel). Deels omdat je dan geen last hebt van drm als je mods wil toevoegen, deels omdat je hem natuurlijk altijd mag houden.
"Come back when you can put up a fight."
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ja zeker! Vroeger via een Twilight CD kennis meegemaakt. Toen vele jaren later gespeeld via Steam. Staat als het goed is nog één van de uitspeeltopics op het forum. En nu wéér een revival!Pius schreef: ↑06 dec 2024, 23:29De originele? Klassiekertje hoor!OldSchool schreef:Ik heb (weer) Total Annihilation herontdekt. Ik had hem op steam, maar ik heb de Commander Pack op gog gekocht. (Samen met TA: Kingdoms in een bundel). Deels omdat je dan geen last hebt van drm als je mods wil toevoegen, deels omdat je hem natuurlijk altijd mag houden.
- kingoftherain
Bericht
Okay, I'll see myself out...
Zeg maar gerust... oldschool! Badum-tssss!!!
Okay, I'll see myself out...
- Joey
- Veteraan
Bericht
Ik heb zojuist een mijlpaal bereikt in Crash Bandicoot 4. Ik heb namelijk alle Insanely Perfect Relics behaald die je krijgt door in een level alle boxen te vinden zonder dood te gaan. Daarmee heb ik het spel 100% uitgespeeld.
Ben ik dan klaar? Nee, voor de platinum trophy moet ik het spel 106% uitspelen door alle platinum time trials te halen. Daar ben ik nog wel even zoet mee.
Ben ik dan klaar? Nee, voor de platinum trophy moet ik het spel 106% uitspelen door alle platinum time trials te halen. Daar ben ik nog wel even zoet mee.
- arjen1981
Bericht
Ik ben bijna klaar met DQ 3 Zit nu in de the underworld. Ben ook al eens stukje begonnen met Wu Kong. En dan hebben we methaphor en Indie nog. Wat een bizarre backlog heb ik zo aan het eind van het jaar nog gecreëerd.
Bericht
De early access van Path of Exile 2. Drie van de zes acts zitten in de game, plus de helft van de classes. Speelt heerlijk. De bosses voelen mij wel teveel Dark Souls-y. Als in: een heel level blaas je alles en iedereen weg, tot aan de boss die jou one-shot. Gelukkig is er co-op.
Bericht
Wukong heb ik gelukkig af, Arjen. 2x zelfs (NG+kun je in luttele uren rushen). Geweldige game en nu gepatched met een betere Balanced mode, Maps voor ieder chapter en een challenge mode. Vet.
Maar in mijn backlog zit nog Metaphor waar ik zo'n 15 uur in heb zitten. Gruwelijke game, helaas weinig tijd voor dergelijke 100+. uren games. Silent Hill 2 heb ik vandaag gekocht, die is 30% off in de de PSS. Mijn vriendin komt zondag en zij vind gamen gelukkig erg leuk, ze wilde graag dat ik Silent Hill 2 ging doen dus die sale kwam precies goed uit. Ik Takes Two heb ik ook uit de store gehaald, zit bij Plus in dus kwam ook goed uit. Dus dat wordt misschien leuke co-op met de vrouw, of we vechten elkaar de tent uit.
Maar goed, de tijd die ik spendeer aan gamen gaat ook relatief veel naar de PS3. Wat een goede console eigenlijk. Ik bedoel, de performance en IQ was inderdaad vaak ondermaats maar de diversiteit in de software... echt geweldig. We aten toen goed hoor, zoveel genres en zoveel games gewoon... Een Naughty Dog bracht een Uncharted trilogie uit, en een Last of US + online mode en DLC. Allemaal tussen 2007 en 2013.
Ik heb Sega Rally in de console gehad, heerlijke no frills arcade racer die al snel erg moeilijk wordt om te winnen. En hij ziet er trouwens nog steeds goed uit ook. Echt zo'n game die ik toen veel te weinig tijd gaf omdat het niet leek op de SR1 en 2 coin ops. Virtua Tennis 3 idem, ziet er geweldig uit als native 1080p/60 game, die world tour mode is super leuk. Outrun 2 SP nog eventjes uitgespeeld terwijl de timer al op 0 stond haha.
Maar in mijn backlog zit nog Metaphor waar ik zo'n 15 uur in heb zitten. Gruwelijke game, helaas weinig tijd voor dergelijke 100+. uren games. Silent Hill 2 heb ik vandaag gekocht, die is 30% off in de de PSS. Mijn vriendin komt zondag en zij vind gamen gelukkig erg leuk, ze wilde graag dat ik Silent Hill 2 ging doen dus die sale kwam precies goed uit. Ik Takes Two heb ik ook uit de store gehaald, zit bij Plus in dus kwam ook goed uit. Dus dat wordt misschien leuke co-op met de vrouw, of we vechten elkaar de tent uit.
Maar goed, de tijd die ik spendeer aan gamen gaat ook relatief veel naar de PS3. Wat een goede console eigenlijk. Ik bedoel, de performance en IQ was inderdaad vaak ondermaats maar de diversiteit in de software... echt geweldig. We aten toen goed hoor, zoveel genres en zoveel games gewoon... Een Naughty Dog bracht een Uncharted trilogie uit, en een Last of US + online mode en DLC. Allemaal tussen 2007 en 2013.
Ik heb Sega Rally in de console gehad, heerlijke no frills arcade racer die al snel erg moeilijk wordt om te winnen. En hij ziet er trouwens nog steeds goed uit ook. Echt zo'n game die ik toen veel te weinig tijd gaf omdat het niet leek op de SR1 en 2 coin ops. Virtua Tennis 3 idem, ziet er geweldig uit als native 1080p/60 game, die world tour mode is super leuk. Outrun 2 SP nog eventjes uitgespeeld terwijl de timer al op 0 stond haha.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Nadat ik het toffe Boss Keys boek over Super Mario Bros. 2 gelezen had, kreeg ik zin om beide versies weer eens te gaan spelen.
De westerse versie van SMB2 heb ik al zo vaak doorgespeeld, dat ik dit keer voor een kerst ROM hack heb gekozen. Wart's Wonderland geeft de game niet alleen een kerstsfeer, het verandert ook alle levels. Goed level design en erg leuk om door te spelen:
En toen kwam ik toch bij SMB2, Japanse versie. Bij ons voor het eerst verschenen als The Lost Levels in Super Mario Allstars. Deze game heeft de reputatie een sadistische game te zijn met een onmogelijke moeilijkheidsgraad. Zelf heb ik de game als kind maar kort gespeeld en toendertijd al snel links laten liggen. Na het lezen van het boek werd ik echter toch nieuwsgierig of al die internet verhalen over deze game ook echt waar zijn, of dat het hier een gevalletje "Zelda II" betreft. Dat het internet elkaar na zit te papegaaien, maar dat de game in werkelijkheid eigenlijk wel te doen is. Dus fingers crossed en head first erin gedoken!
Ik speel de Mario Allstars versie via NSO. De Allstars versie heeft als voordeel dat je na een game over mag beginnen in het level waar je af bent gegaan. Daarnaast speel ik met Luigi, die de betere keuze lijkt te zijn. Dat maakt de uitdaging op papier behapbaar.
2u later......
Ik ben inmiddels bij w4-3 . Eerlijk gezegd is het tot nu toe een vrij normale Mario game die zeer sterk lijkt op SMB1. Sadisme valt tot nu toe wel mee. Volgens mij 4x een giftige paddenstoel tegengekomen, die ik prima kon ontwijken. Het meest absurde moment zat in wereld w3-1, waar je via een random buis uitkomt bij een geheim gebied met een warp pipe... Die je warped naar... Wereld 1! Ze hebben er ook een klein gat naast gemaakt, zodat je jezelf de nek kunt omdraaien...
In datzelfde level kun je over de flagpole heen springen met een trampoline. Je rent dan voorbij het kasteeltje en denkt een super geheim ontdekt te hebben. 3x raden waar je dan uitkomt.... precies... bij diezelfde warp pipe naar wereld 1. Kijk... dat is wel sadistisch ja.
Maar goed, afgezien van dat is het tot nu toe wel goed te doen. Het voelt soms een beetje als Celeste. 10 keer proberen, verschillende dingen uitproberen en dan toch weer verder komen. Ik geniet er eigenlijk wel van.
Benieuwd wat me de komende levels nog te wachten staat. Ik kan me voorstellen dat vooral wereld 8 madness gaat worden. Of het ook echt "onmogelijk" gaat worden? We gaan het zien. Ik ben er klaar voor!
De westerse versie van SMB2 heb ik al zo vaak doorgespeeld, dat ik dit keer voor een kerst ROM hack heb gekozen. Wart's Wonderland geeft de game niet alleen een kerstsfeer, het verandert ook alle levels. Goed level design en erg leuk om door te spelen:
En toen kwam ik toch bij SMB2, Japanse versie. Bij ons voor het eerst verschenen als The Lost Levels in Super Mario Allstars. Deze game heeft de reputatie een sadistische game te zijn met een onmogelijke moeilijkheidsgraad. Zelf heb ik de game als kind maar kort gespeeld en toendertijd al snel links laten liggen. Na het lezen van het boek werd ik echter toch nieuwsgierig of al die internet verhalen over deze game ook echt waar zijn, of dat het hier een gevalletje "Zelda II" betreft. Dat het internet elkaar na zit te papegaaien, maar dat de game in werkelijkheid eigenlijk wel te doen is. Dus fingers crossed en head first erin gedoken!
Ik speel de Mario Allstars versie via NSO. De Allstars versie heeft als voordeel dat je na een game over mag beginnen in het level waar je af bent gegaan. Daarnaast speel ik met Luigi, die de betere keuze lijkt te zijn. Dat maakt de uitdaging op papier behapbaar.
2u later......
Ik ben inmiddels bij w4-3 . Eerlijk gezegd is het tot nu toe een vrij normale Mario game die zeer sterk lijkt op SMB1. Sadisme valt tot nu toe wel mee. Volgens mij 4x een giftige paddenstoel tegengekomen, die ik prima kon ontwijken. Het meest absurde moment zat in wereld w3-1, waar je via een random buis uitkomt bij een geheim gebied met een warp pipe... Die je warped naar... Wereld 1! Ze hebben er ook een klein gat naast gemaakt, zodat je jezelf de nek kunt omdraaien...
In datzelfde level kun je over de flagpole heen springen met een trampoline. Je rent dan voorbij het kasteeltje en denkt een super geheim ontdekt te hebben. 3x raden waar je dan uitkomt.... precies... bij diezelfde warp pipe naar wereld 1. Kijk... dat is wel sadistisch ja.
Maar goed, afgezien van dat is het tot nu toe wel goed te doen. Het voelt soms een beetje als Celeste. 10 keer proberen, verschillende dingen uitproberen en dan toch weer verder komen. Ik geniet er eigenlijk wel van.
Benieuwd wat me de komende levels nog te wachten staat. Ik kan me voorstellen dat vooral wereld 8 madness gaat worden. Of het ook echt "onmogelijk" gaat worden? We gaan het zien. Ik ben er klaar voor!
- arjen1981
Bericht
Ik heb Saga Rally tot het eind gedaan op de PS3 de afgelopen jaren Er zit zoveel in. Zo nu en dan even weer verder proberen te komen. Inderdaad best wel pittig. Ridge Racer is ook nog zo 1tje die ik altijd graag in de PS3 stopRobertKR schreef: ↑20 dec 2024, 22:00Ik heb Sega Rally in de console gehad, heerlijke no frills arcade racer die al snel erg moeilijk wordt om te winnen. En hij ziet er trouwens nog steeds goed uit ook. Echt zo'n game die ik toen veel te weinig tijd gaf omdat het niet leek op de SR1 en 2 coin ops. Virtua Tennis 3 idem, ziet er geweldig uit als native 1080p/60 game, die world tour mode is super leuk. Outrun 2 SP nog eventjes uitgespeeld terwijl de timer al op 0 stond haha.
- Mark
Bericht
De waarheid ligt ergens in het midden. Ja, hij is vrij lastig, zeker vergeleken met de eerste SMB. Maar het is echt niet zo dat het een onmogelijke game is. Het is inderdaad vooral elkaar weer lekker napraten, zonder dat men weet waar Abraham de mosterd haalt.Ok Impala! schreef: ↑23 dec 2024, 09:04Dat het internet elkaar na zit te papegaaien, maar dat de game in werkelijkheid eigenlijk wel te doen is.
- KillingRaptor
Bericht
Ik ben vandaag begonnen met Robocop: Rogue City op PS5. Twee uurtjes gespeeld en dit smaakt zeker naar meer!
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Goeie!KillingRaptor schreef:Ik ben vandaag begonnen met Robocop: Rogue City op PS5. Twee uurtjes gespeeld en dit smaakt zeker naar meer!
- KillingRaptor
- arjen1981