De Retro Challenge zet een retro game in de spotlight waaraan een opdracht verbonden is.
Het doel kan zijn een zo hoog mogelijke highscore, beste rondetijd, speedruns, enz.
Wie suggesties voor een leuke challenge heeft, mag deze in een PM naar mij sturen.
Januari 2019 – Kung Fu (NES)
De Retro Challenge returns in 2019 en ik hoop dat jullie er weer zin in hebben. We trappen het nieuwe jaar letterlijk af met een trap! En een stomp! En een flying kick! Want everybody was Kung Fu fighting in deze NES klassieker.
Wat gaan we doen?
Mr. X heeft Sylvia ontvoerd, dus we moeten haar zo snel mogelijk redden! We spelen Game A en proberen zo snel mogelijk door de levels heen te knokken en de eindbazen te verslaan. Punten zijn dus niet van belang, het enige waar het om draait is de resterende tijd op de timer aan het eind van elk level. Pauzeer de game op het eindscherm van het level, dus wanneer Thomas de trap op hobbelt aan het eind van de eerste vier levels en wanneer je Sylvia ziet zitten aan het eind van het vijfde level (zoals te zien in de plaatjes hieronder), en neem daarvan een screenshotje waarop de resterende tijd te zien is. Ik wil dus per level een screenshotje zien. Tel deze tijden bij elkaar op en wie de meeste tijd over heeft gehouden, is de Kung Fu Master!
Lukt het je niet om bijvoorbeeld de boss van level 5 te verslaan, dan is dat ook geen probleem en kun je toch meedoen. Post dan gewoon de screenshots van de levels die je wel hebt weten te halen en tel die tijden bij elkaar op.
Het is overigens toegestaan om tijden van verschillende pogingen combineren.

Knok voor keiharde prijzen!
De prijzen worden verzorgd door Press-StartGames.com. Zij bieden de winnaars een tegoedbon aan die besteedbaar is in de webshop. De prijsverdeling is als volgt: 1e plaats wint €12,50. De 2e plaats wint €7,50. Daarnaast wordt onder alle deelnemers iedere maand een troostprijs van €5,00 verloot! Deze tegoedbonnen ontvang je na afloop van de Challenge van JokerJur, via PM, in de vorm van een code die je kunt invoeren bij het plaatsen van je bestelling.
Meedoen? Tuurlijk!
- Post foto’s waarop je console met game en je tijd te zien zijn.
- Speel eerlijk! Geen cheats, glitches of apparaten zoals een Action Replay.
- Bij gelijke scores wordt aan het eind van de maand geloot om de uiteindelijke notering.
Ik zal de scores hier in de beginpost bijhouden!
Meeste tijd resterend:
1. 1336 + 1420 (tot floor 3) - VASH SAN
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.