Club Button Bashers 001 - Super Metroid

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Club Button Bashers 001 - Super Metroid

18 jan 2019, 22:03

Afbeelding

Vrienden en vriendinnen van het forum,

Zoals jullie in de post rondom het nieuwe avontuur van Steef hebben kunnen lezen, hier is het topic te vinden, is tijd soms een lastig ding in onze levens om de Button Bashers Podcast te plannen. Gelukkig lukt dat ons individueel iets beter en is Steef een side-podcast gestart. Maar hij is daarin niet de enige. Ook Niels en ondergetekende beginnen binnenkort een side-podcast. En de naam, zoals jullie kunnen lezen, is Club Button Bashers. En dat "club", dat slaat op ons en jullie.

Het idee is simpel. We gooien een game op, voor de eerste keer is dat Super Metroid, en we geven onszelf een kleine maand de tijd om die game te spelen. Na die maand nemen we een podcast op over deze game. Maar het heet niet voor niets "club". Want we willen ook jullie input over die game om zo alles samen te vatten. Ervaringen, van vroeger of van nu. Pluspunten, minpunten, belevenissen rondom de game of wat dan ook. Wellicht hoe jullie de game ooit hebben ontdekt, misschien wel een verhaal van een koude kerstochtend waarop je de game kreeg of gewoon wat de game zo memorabel maakt.

Speel met ons mee, praat met ons meer (wellicht een keer als gast in een aflevering) of wacht af wat wij van "de game van de maand" vonden. Zoals gezegd deze maand Super Metroid. Persoonlijk nog nooit gespeeld, en daarom alleen al een podcast waard.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Club Button Bashers 001 - Super Metroid

18 jan 2019, 22:04

Ik ga voor het eerst beginnen aan deze game. Waar moet ik zeker op letten, zonder spoilers het liefst, als ik ga beginnen aan deze game? En heb je dingen die je kwijt wil voor de uitzending die ik nog niet mag of moet weten, zet ze maar in een spoiler :D Ik heb er zin in!
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

18 jan 2019, 22:46

Erg gaaf! Ik vond dit concept met Klassiek Fantastiek al tof, maar een podcast eraan gekoppeld voegt weer een extra dimensie toe. Hopelijk slaat het aan en doen er veel mensen mee :)

Super Metroid is in elk geval een geweldige game om mee af te trappen!
nmkl pjkl ftmch
toejam

18 jan 2019, 23:25

Je bent niet de enige die deze nog nooit gespeeld heeft. Ik doe daarin gezellig met je mee Mike. Weet alleen niet of ik hem deze maand ook ga spelen aangezien ik geen legale opties heb die binnen het budget liggen wat ik daar voor over zou hebben.
Professional dabbler
Vaktix

18 jan 2019, 23:43

Ik moet deze game nog steeds uitspelen op de SNES classic, maar heb het al wel bijna uitgespeeld volgens mij. En ik kan met vol vertrouwen zeggen dat het echt het spelen waard is!

Metroidvanias zijn misschien wel mijn favoriete genre, en Super Metroid grijpt de essentie daar echt van. Hoe verdwaald je soms ook kan raken en hoe graag je dan wilt stoppen, het is het echt waard om door te gaan met deze game. Al vind je dan eindelijk een nieuwe upgrade, is het geweldig om allerlei nieuwe delen van de map te ontdekken. En de atmosfeer in de game maakt het dan natuurlijk wel echt af :smile:
Space? SPAAACE!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 jan 2019, 00:10

Klassiek Fantastiek is zeker een van de inspiratiebronnen, dat was een mooi topic! Ik heb Super Metroid een aantal jaar geleden al eens uitgespeeld maar ik ga er nog een 2e playthrough aan wijden voor de Club :)
Farokh

19 jan 2019, 12:29

Ik heb Super Metroid ook nog nooit gespeeld, maar dit is een mooie reden om daar verandering in aan te brengen.
Leuk initiatief!
Swey

19 jan 2019, 12:54

Dit spel was voor mij een van de grootste redenen om de SNES Classic te kopen, heb hem nog niet gespeeld aangezien ik vastzit op Mother Brains’ Gedeelte in Metroid. Mocht ik de tijd vinden ga ik hem zeker aanslingeren!
dlbyvisual
Winnaar 10 jaar Button Bashers
Winnaar 10 jaar Button Bashers

19 jan 2019, 17:28

Hoorah!
Tom
Moderator
Moderator

19 jan 2019, 18:01

Super Metroid! Super vet :)

Ik speelde deze game pas voor het eerst in 2013 ergens denk ik. Bij de eerste keer spelen kon het spel mij niet echt bekoren. Ik had er zoveel over gehoord maar het sloeg gewoon niet aan bij mij. Ik vond het spel flink vervelend doordat je ateeda moest "backtracken" en het lopen door de poortjes zorgde voor een hele kleine pauze steeds in de game. Twee dingen waar ik mij best aan kon ergeren toen. Ik besloot het maar niet meer te spelen dus het spel maar weer verkocht.

Een jaar later het spel weer gekocht, omdat het roch echt zo'n goede games moest zijn, en opnieuw dezelfde ergernissen. Wederom verkocht.

Totdat ik het spel weer opnieuw kocht. Ineens snapte ik het. Al die ergernissen waren nu verdwenen en ik zag de bedoeling van de makers. Het spel is fantastisch, haast pure perfectie. Alles klopt.

Geweldig verhaal, prachtige sfeer, super controls.

Als ik een tip mag geven is om gewoon niet gelijk te proberen het spel uit te spelen. Doe lekker rustig aan en geniet van alle momenten en de sfeer in de game.

Zelf ben ik wel begonnen met het leren van wall jumps en bomb jumps voordat ik ook maar goed en wel op weg was. Het heeft het spelen van de game er wel beter door gemaakt voor mij omdat ik wist dat ik dit nodig ging hebben om het maximale uit het spel te halen.

Gelijk deze dingen kunnen doen geeft je meer opties. De replay value is dan ook erg hoog voor Super Metroid en niets voor niets geliefd bij speedrunners.

Het spel heb ik dus een jaar of 20 na de release voor het eerst gespeeld en ook al was het niet gelijk "liefde op het eerste gezicht" ik zeggen dat Super Metroid nu in mijn top 5 games staat allertijden! Geen slechte prestatie dacht ik zo :)
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

19 jan 2019, 20:01

Ah Super Metroid... :wub: :wub: :wub:

Alleen om de muziek al de moeite waard! Ook een van de weinige games die ik vroeger niet verkocht heb (big box) toen ik na de SNES de Saturn wilde kopen.

Voor iedereen die ‘m nog gaat spelen, you’re in for a treat!
Fing3r

19 jan 2019, 22:29

Hele vette game, helaas is de batterij van mijn cart leeg :(
AfbeeldingAfbeelding
Farokh

20 jan 2019, 12:29

Ik ben ondertussen begonnen met de game. Ik heb hem wel origineel, maar speel deze op de Classic Mini.
Paar keer beetje vast gezeten, waarbij ik een doorgang moest vinden. Ik heb nu, na ongeveer 2 uur, net de Speed Booster gekregen.
Tot nu toe een leuke ervaring. Het typische Metroid sfeertje is goed aanwezig en speelt redelijk vlot door. Het springen gaat nog wel eens mis bij mij. Kwestie van wennen, denk ik.
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 jan 2019, 15:08

Fing3r schreef:Hele vette game, helaas is de batterij van mijn cart leeg :(
Mooie reden om dat te fixen toch! ;-) Als je een soldeerbout hebt of kunt lenen is dit zeker te doen.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

20 jan 2019, 15:36

Leuk idee voor een nieuwe Podcast. En een erg goede reden om deze klassieker te spelen Dynamike.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 jan 2019, 19:16

Farokh schreef:Ik ben ondertussen begonnen met de game. Ik heb hem wel origineel, maar speel deze op de Classic Mini.
Paar keer beetje vast gezeten, waarbij ik een doorgang moest vinden. Ik heb nu, na ongeveer 2 uur, net de Speed Booster gekregen.
Tot nu toe een leuke ervaring. Het typische Metroid sfeertje is goed aanwezig en speelt redelijk vlot door. Het springen gaat nog wel eens mis bij mij. Kwestie van wennen, denk ik.
Goed om te weten dat ik het springen goed moet oefenen dus. Ik ga morgen beginnen aan de game dus dan zorg ik dat ik dat eerst onder de knie krijg :thumbup:
Afbeelding
Fing3r

20 jan 2019, 19:24

MrSirius schreef:
Fing3r schreef:Hele vette game, helaas is de batterij van mijn cart leeg :(
Mooie reden om dat te fixen toch! ;-) Als je een soldeerbout hebt of kunt lenen is dit zeker te doen.

I know, maar ik zou dit zelf nooit durven te doen, maar misschien dat ik hier nog eens iemand voor kan vinden die wat handiger is en een soldeerbout kan hanteren :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
gekkehenkie

20 jan 2019, 21:19

Leuk om weer met zijn allen hetzelfde spel te gaan spelen. Tot een half jaar geleden had ik nog nooit een Metroidspel gespeeld. Toevallig heb ik vorig jaar het eerste deel uitgespeeld op de NES-mini. Savestates heb ik alleen maar gebruikt om het spel te onderbreken. Ik vond het in ieder geval erg leuk om weer net als vroeger een schriftje erbij te nemen om alle gangen te tekenen.

Ik was al van plan om dit jaar met Super Metroid te beginnen op de SNES-mini dus deze Club komt goed uit. Ben benieuwd hoever ik kom deze maand.
Consider yourself a hero.
Farokh

20 jan 2019, 23:42

Dynamike schreef:
Farokh schreef:Ik ben ondertussen begonnen met de game. Ik heb hem wel origineel, maar speel deze op de Classic Mini.
Goed om te weten dat ik het springen goed moet oefenen dus. Ik ga morgen beginnen aan de game dus dan zorg ik dat ik dat eerst onder de knie krijg :thumbup:
Het was voor mij even wennen. Samus reageert wat traag. Het gewone springen went op zich wel snel.
Wall jumpen kan, blijkbaar, vanaf het begin van het spel. Had ik niet in de gaten en heeft me wel wat tijd gekost, omdat ik het ergens nodig was, terwijl ik dacht dat ik daar nog een power up voor nodig was. Wall jumpen is lastig en moet je qua timing wel even oefenen. Je hebt het verder niet heel vaak nodig, gelukkig. Je hoeft dat niet specifiek te gaan oefenen op voorhand, voor zover ik weet.
Maar het blijft een Metroid game, dus mogelijk dat je qua volgorde in power-ups en gebieden in het spel kunt variëren, waarbij de wall jump wel een rol speelt of iets dergelijks.

Ik heb er, volgens de in-game timer, nu 6 uur op zitten.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jan 2019, 00:21

Ik ga eraan beginnen wanneer ik terug ben van mijn dienstreis. Super Metroid is volgens mij de meest herspeelbare van de serie. Ik heb Super Metroid, Metroid II (Samus Returns op 3DS), Metroid Fusion, Metroid Zero Mission, Metroid Other M en de hele Metroid Prime trilogie met veel plezier uitgespeeld. Wat een gave serie.
Farokh

21 jan 2019, 09:49

Qua speel ervaring kan ik zeggen dat het voor mij niet oud/aftands aanvoelt. Het spelt legt weinig uit en de graphics zijn natuurlijk niet bijzonder. Maar de gameplay is nog prima in orde.
Vaktix

21 jan 2019, 09:55

Ik stelde het ook heel lang uit om te spelen puur omdat ik de controls zo lastig vond. Gelukkig ben ik er nu aan gewend en ben ik al bij de laatste (f@*!ing moeilijke) baas :smile:
Space? SPAAACE!
Vaktix

21 jan 2019, 21:04

Jaja, ik heb het uitgespeeld, en wat een game! Soms raak je wel iets té veel verdwaald en sommige bazen zijn iets té moeilijk, maar verder is het echt een fenomenale game :biggrin:
Space? SPAAACE!
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 jan 2019, 19:48

Apenheul schreef:Ik ga eraan beginnen wanneer ik terug ben van mijn dienstreis. Super Metroid is volgens mij de meest herspeelbare van de serie. Ik heb Super Metroid, Metroid II (Samus Returns op 3DS), Metroid Fusion, Metroid Zero Mission, Metroid Other M en de hele Metroid Prime trilogie met veel plezier uitgespeeld. Wat een gave serie.
Grappig, de enige Metroid die ik heb uitgespeeld is juist de eerste. Zo te horen is dat de enige die je niet hebt uitgespeeld.

Ik heb er even aan zitten twijfelen om met dit experiment mee te doen maar ik ben nog druk met mijn Game van het Jaar bezig en wil die eerst uitspelen. Wat een tof spel is dat! Inmiddels heb ik daar mooie verhalen over die in Podcast 94 voorbij gaan komen. :-)
Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Dreef

22 jan 2019, 21:46

Ik heb Super Metroid toevallig vorig jaar uitgespeeld. Geweldige game, en een stuk toegankelijker dan Metroid op de NES waarin je het echt zelf moet uitzoeken.

Ik heb de game op de Snes mini en het origineel op de Super Nintendo. Uiteindelijk heb ik de Snes mini versie gelaten voor wat het was. Als je het origineel speelt en daarna de Snes mini merk je pas hoe nauwkeurig de besturing luistert. Het was voor mij niet te doen vanwege de inputlag of het verschil tussen 50hz en 60hz. De besturing heeft dan net even een andere feel waardoor walljumps e.d niet lekker gaan.

Terug naar “Afleveringen en discussie”