Podcast 74: Youtube, Twitch en games kijken

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Berichtdoor Apenheul » 26 mei 2017, 23:11

Als je om wat voor reden dan ook even niet kan of wil gamen dan zijn er gelukkig Youtube, Twitch en sinds kort ook Mixer om anderen te zien gamen of je te laten informeren over games. Michael, Niels en Steef leggen hun favorieten eens langs elkaar. Verder gaan ze uitgebreid in op Koningsdag 2017 met alle aanwinsten van de forumleden en volgt de meest uitgebreide Game Talk tot nu toe, met een action RPG, turn-based RPG, golf game, action platformer, strategy game, free-to-play game, open world game, retro remake, beat em up, racing game, lego game, retro revival multiplayer game, twee nieuwe point and click adventures en een first person niet-shooter.

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-74-youtube-twitch-kanalen-kijken

Aflevering 74: Youtube Twitch en games kijken

Info

Host: Michael
Duur: 3:37:37
Datum: 26 mei 2017

Podcast Timetable:

00:00:15 - Koningsdag 2017
Niels kwam op koningsdag zijn huis niet uit maar Michael heeft enkele versnaperingen gescoord en Steef sjouwde met drie grote boodschaptassen door de stad. Het was weer Koningsdag! Uiteraard wordt er ook uitvoerig gekeken naar wat er allemaal op het Button Bashers forum gepost was en wordt de nieuwe Koningsdag Koning 2017 gekroond.

00:58:06 - Game Talk
Niels heeft veel tijd gehad en speelde Secret of Mana (58:35) en Shin Megami Tensei IV (1:04:47) uit. Ontdekte op de Switch een hele catalogus aan Neo Geo games waaronder Neo Turf Masters (1:12:09), speelde ook Gravity Rush uit (1:17:48) en was in de laatste missie van Fire Emblem Fates Conquest (1:22:01) aanbeland. Steef is nog steeds volop bezig met Fire Emblem Heroes (1:32:32) en kwam erachter dat ie een walvis is, ging ook verder met Zelda Breath of the Wild (1:42:49) en maakte een begin aan Wonder Boy the Dragons Trap (1:46:52). Verder stak hij nog veel tijd in couch co-op gaming met o.a. Double Dragon II (1:52:58) en Mario Kart 8 Deluxe (1:56:04). Volgens Michael draait Lego City Undercover (2:09:46) behoorlijk ondermaats op de Switch en ook Super Bomberman R (2:10:50) mag je volgens hem rustig negeren. Ook was het voor hem de maand van de point and click adventures, hij speelde Thimbleweed Park (2:13:49) en Syberia 3 (2:18:39). Hij bewaarde het beste voor laatst, namelijk Prey (2:25:00).

02:36:00 - Youtube en games kijken
Als we geen games spelen dan is de kans groot dat we erover denken, lezen of via allerlei online kanalen naar kijken. Steef heeft nogal wat op het netvlies staan en dan met name Youtube-kanalen, Michael kijkt liever naar Twitch en Niels begrijpt dat niet. Maar wat blijkt is dat er veel plezier te beleven valt aan wat content creators te bieden hebben als je de juiste kanalen maar gevonden krijgt. Misschien krijg je er wel een paar bij na het beluisteren van dit hoofdonderwerp!

03:34:59 - Afsluiting

Muziek:
Spoiler: weergeven
- ARMS (Switch)
- Deux Ex Mankind Divided (Multiplatform)
- Hot Dog Storm (Arcade)
- Hector 87 (NES) outtro

Hier is een directe link naar de MP3.
Apenheul
Beheerder

Re: Podcast 74: Youtube Twitch en games kijken

Berichtdoor seffen99 » 27 mei 2017, 07:47

Tof Niels! En weer heerlijk lang. Deze gaat meteen op!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
seffen99

Berichtdoor Joey » 27 mei 2017, 11:03

Leuk onderwerp, ik ben benieuwd!
Joey
Moderator

Berichtdoor Cekootje » 27 mei 2017, 13:11

Haha broodje Mario, ik had precies dezelfde reactie als Michael toen ik daar voor het eerst van hoorde.

Wie helpt me aan Metroid II voor de Gameboy?
Cekootje

Re: Podcast 74: Youtube, Twitch en games kijken

Berichtdoor Bamilolly » 29 mei 2017, 08:54

Is er een mogelijkheid de podcast offline te luisteren op de iPad? Dan kan hij mooi op in het vliegtuig.

--Its over NINE THOUSAND!!!!--

http://youtu.be/SiMHTK15Pik
Bamilolly

Berichtdoor Apenheul » 29 mei 2017, 09:54

Bamilolly schreef:Is er een mogelijkheid de podcast offline te luisteren op de iPad? Dan kan hij mooi op in het vliegtuig.

Zeker, podcasting apps kunnen de afleveringen downloaden maar je kan ook via je iPad op deze URL klikken en dan downloadt ie de mp3.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor apie74 » 29 mei 2017, 15:06

Helemaal beluisterd en complimenten weer voor de leuke discussies.

Leuke momentjes die ik me zo kan herinneren (spoilers voor degenen die nog niet hebben geluisterd);

- Mike gaat een opgezette kraai kopen volgend jaar met Koningsdag. :biggrin:
- Herkenbaar dat je eten van kinderen op koningsdag niet eet maar koopt uit medelijden/liefde :wink:
- Ik snap Mike dat ie Youtube verafschuwt vanwege de vele populaire scheeuwerige (Clickbait) figuren, maar aan de andere kant zijn er ook heel veel Youtubers (die meestal niet zoveel abonnees hebben) die wel degelijk interessant zijn om naar te kijken. Zelf kijk ik tegenwoordig geen tv meer maar mijn vaste club abonnees op Youtube .

Afbeelding
apie74

Berichtdoor Bamilolly » 29 mei 2017, 20:44

Apenheul schreef:
Bamilolly schreef:Is er een mogelijkheid de podcast offline te luisteren op de iPad? Dan kan hij mooi op in het vliegtuig.

Zeker, podcasting apps kunnen de afleveringen downloaden maar je kan ook via je iPad op deze URL klikken en dan downloadt ie de mp3.

Dank Niels! Ik ga het proberen!

Bamilolly

Berichtdoor c4ke » 29 mei 2017, 22:16

Leuk om de verschillende meningen en ervaringen te horen over YouTube en Twitch. Zelf kijk ik behoorlijk veel via YouTube, een bron van veel interessante info. Daar waar Mike het niet veel langer dan zo'n 2 a 3 minuten uithoudt, vind ik juist de wat uitgebreidere video's met achtergrondinformatie erg tof. :-) Dus niet alleen maar gameplay, maar meer om de games heen.

Een aantal kanalen waarop ik geabonneerd ben zijn bijvoorbeeld:

Jimmy Hapa (Import Gaming FTW!)
Lukemorse1
My Life in Gaming
PhilsComputerLab

Ik ben nooit een fan van Twitch geweest en ben daarom blij dat er ook veel live streams worden gedaan via YouTube, waar dus ook een chat mogelijkheid is. Van een aantal kleinere kanalen volg ik hun live streams en zitten we met een gezellig clubje mensen in de chat (inclusief de streamer/content creator zelf).

apie74 schreef:- Ik snap Mike dat ie Youtube verafschuwt vanwege de vele populaire scheeuwerige (Clickbait) figuren [...]

Mee eens. Met deze figuren heb ik zelf helemaal niets en vermijd ze daarom ook.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Ruud » 30 mei 2017, 13:22

Ik kijk veel naar Youtube. Meeste kanalen zijn ook wel genoemd in het betreffende topic.
Qua Twitch kijken ik alleen af en toe naar Motherbrain.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

Berichtdoor seffen99 » 30 mei 2017, 20:21

Zit nu net in de review van Syberia 3 van Mike. Wat jammer dat die game zo tegenvalt. Als ik de reviews zo lees op internet wordt het er niet beter op. Goed aangegeven en omschreven wat de mankementen zijn aan deze game @dynamike Deze laat ik aan mij voorbij gaan. Ik zou de teleurstelling niet aan kunnen. Heb deel 1 en 2 wel gespeeld in de tijd en heb me daar toen enorm mee vermaakt.

Waar ik dan weer wel heullll enthousiast van word, is Thimbleweed Park! Die had ik niet op m'n radar. Gelijk even gecheckt, de stijl en het verhaal spreken me enorm aan. Helaas is deze game (nog) niet beschikbaar op iOS. Nog even afwachten dus.

Ik ben nu met Broken Age bezig en vond het erg grappig dat deze nog even benoemd werd. Ik ben het er overigens niet mee eens dat deze game serieus is. Het thema vind ik wel volwassen/ serieus maar de uitwerking en (gevatte) humor is voor mij typisch Tim Schafer en alles behalve serieus.

Nog even terug naar Thimbleweed Park. Wat ik erg interessant vind is het gegeven wat Mike aangaf, dat je met meerdere karakters kunt spelen. Doet me daarin denken aan de game Resonance van Wadjet Eye Games (aanrader als pixelstyle je aanspreekt). Ook daarin kun je met meerdere karakters spelen.

Verder dacht ik even dat Niels heel subtiel vuurwerkgeluiden gemonteerd had in de aflevering Dacht even, dat is vast een subtiele hint naar Mario Kart ofzo. Hahaha!

Mooie verhalen over Koningsdag en enorm benieuwd naar het hoofdonderwerp. Snel verder luisteren dus.
seffen99

Berichtdoor Joey » 31 mei 2017, 08:07

Toffe aflevering heren! Ik vind dat Steef een 'Good Samaritan'-icoontje moet krijgen! ;)
Joey
Moderator

Berichtdoor seffen99 » 01 jun 2017, 20:55

Inmiddels de hele aflevering geluisterd.

Ik was nog vergeten te melden dat ik erg moest lachen om het broodje Mario verhaal. Ben nu best benieuwd naar dat 'ongezonde broodje'

Hoofdonderwerp vond ik leuk om naar te luisteren en goed uitgewerkt. Complimenten hiervoor. Heerlijk om te horen dat jullie zo verschillen van mening als het aankomt op kijken naar Twitch of YouTube. En pijnlijk eerlijk over sommige youtubers Het moge duidelijk zijn dat te populair gedrag niet goed werkt.

Ben nu ook wel benieuwd geworden naar jullie mening ten aanzien van podcasts.
seffen99

Berichtdoor Bamilolly » 06 jun 2017, 18:33

Even ter info om het puzzle mysterie op te lossen. "Hoe weet je of ze compleet waren?" Ze zaten allen gemaakt in de doos ;)

Bamilolly

Berichtdoor Shantomio » 13 jun 2017, 21:04

Wat zijn die podcasts van jullie toch ontzettend leuk!!! En wat tof dat er ook mensen in Gouda wonen. Ik vind in Gouda nooit goede games op de markt of het nou koningsmarkt is of een andere.
Ik ga de rest van de postcasts lekker in de auto luisteren. Thanks gasten!

Laatst bijgewerkt door Shantomio op 14 jun 2017, 12:25, in totaal 1 keer bewerkt.

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor Apenheul » 14 jun 2017, 10:13

Fijn om te lezen dat de podcasts je zo goed bevallen Shantomio! Er volgen nog redeljik snel twee releases, namelijk een E3 2017 bonusaflevering en aflevering 75, en daarnaast hoop ik dat de afleveringen die je nog niet geluisterd hebt ook goed bevallen!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 14 jun 2017, 12:26

Tof!
Ik wacht af.
Wat een goedzak trouwens die Steef!

Shantomio

Berichtdoor Shantomio » 15 jun 2017, 10:26

Super fijne track aan het eind trouwens!

Shantomio

Berichtdoor toejam » 20 jun 2017, 19:37

Wat Mike met YouTube heeft, heb ik met Twitch (en ook met YouTube). Na 5 seconden begint het me te vervelen en klik ik door. Alleen is dat op Twitch een stuk lastiger dus zet ik het maar weer uit. Ik heb echt wel geprobeerd om het leuk te vinden maar het is gewoon kansloos.

Wel een goede tip vond ik de Fire Emblem verdiepingsvideo's. Heb door dagelijks inloggen en nooit te spelen inmiddels weer zo'n 100 orbs en 25000 feathers verzameld dus wellicht door nu wat betere keuzes te maken kan ik wel een fatsoenlijk team opbouwen en weer wat meer lol in het spel krijgen. Vind het namelijk wel erg leuk maar een keertje winnen zou ook wel aardig zijn :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor HoLo » 23 jun 2017, 21:48

Erg leuke podcast heren, bedankt weer voor alle effort die jullie erin hebben gestoken.
Waar ik zelf nog op geabonneerd is het YouTube kanaal van Power Unlimited, ik vind dat die gasten altijd wel weer vermakelijke video'tjes maken.

Waar kan ik trouwens een lijstje van de YouTube channels vinden die zijn genoemd in de podcast? Gamesec wordt bijvoorbeeld genoemd maar kan ik op YouTube niet vinden.

Afbeelding
HoLo

Berichtdoor Galious » 23 jun 2017, 22:30

HoLo schreef:Waar kan ik trouwens een lijstje van de YouTube channels vinden die zijn genoemd in de podcast? Gamesec wordt bijvoorbeeld genoemd maar kan ik op YouTube niet vinden.

Dat moet Game Sack zijn :)

https://www.youtube.com/channel/UCT6LaA ... JUzutUW3PQ

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Apenheul » 24 jun 2017, 10:30

Ik heb Aerodynamisch en CGR Undertow genoemd maar ik weet verder niet meer zo goed wat er allemaal nog meer genoemd is, naast natuurlijk de kanalen van forumleden die je in het 'Al het andere' subforum kunt vinden.

https://www.youtube.com/user/Aerodynamisch
https://www.youtube.com/user/CGRundertow
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Galious » 05 aug 2017, 16:00

Ik ben pas aan deze aflevering begonnen en ben bij de game talk aanbeland. Ik hoorde @Apenheul over Neo Turf Masters en vroeg me af of je ooit Major Title (aka The Irem Skins Game) op de SNES hebt gespeeld? Je omschrijving van NTM deed me daar erg aan denken. Major Title is ook erg arcadey en speelt lekker weg, het was de eerste golf game die ik echt heel tof vond. De developer van NTM bestond trouwens uit ex-Irem staff heb ik gelezen, dus de overeenkomsten tussen deze twee games zijn waarschijnlijk geen toeval :)

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Apenheul » 05 aug 2017, 20:16

Ja dat heeft er zeker wel wat van weg, Neo Turf Masters heeft de hud vooral rechtsonder en de graphics zijn een stuk mooier maar verder heel vergelijkbaar.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Pius » 05 aug 2017, 21:08

Heerlijk die low res voices. Ik kan dit soort golf games overigens altijd enorm waarderen. Ik heb niet voor niets 2 golf games in mijn top 100 staan :)

"Come back when you can put up a fight."
Pius