Club Button Bashers 003 - Ōkami (HD)

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Re: Club Button Bashers 003 - Ōkami (HD)

Berichtdoor Farokh » 10 apr 2019, 23:45

Heb hem vanavond voor het eerst gespeeld. Ik heb de eerste twee uurtjes erop zitten. Begin is inderdaad wat langzaam met een hoop onderbrekingen. Artstyle is erg goed en de indruk ook. Ben benieuwd wat me nog te wachten staat. Ik speel hem op de Switch en dit eerste stuk in handheld mode.
Farokh

Berichtdoor Fing3r » 11 apr 2019, 00:03

Ik ben nu zo ongeveer 16 uur bezig en ben aangekomen in de grote stad, vermaak me tot nu toe prima met de game.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Apenheul » 11 apr 2019, 07:41

Ik ben die grote stad net voorbij (al moet ik er nog eens terugkomen volgens mij), met 16:30 op de save game.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Dynamike » 17 apr 2019, 14:52

Vanwege het bezoek van Apenheul aan het Oosten van de wereld hebben we een maand extra voor deze game. En dat is wel prettig voor mij ook :)

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 17 apr 2019, 16:42

Vanochtend kreeg ik een lift van Orca, we Wind Waker now.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Fing3r » 17 apr 2019, 16:46

Apenheul schreef:Vanochtend kreeg ik een lift van Orca, we Wind Waker now.

Dan zijn we ongeveer even ver, ik ben de draaikolk al ingegaan :D

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Apenheul » 17 apr 2019, 20:26

We Dragon Ball now.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Pius » 18 apr 2019, 01:13

Apenheul schreef:We Dragon Ball now.

Afbeelding

Miauw!

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Apenheul » 19 apr 2019, 11:14

Voor mijn gevoel ben ik in de richting van het einde, maar mijn tijd is nog ruim onder het howlongtobeat gemiddelde.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 21 apr 2019, 14:08

Afbeelding

En uitgespeeld, ik heb aantekeningen gemaakt want de opname is pas over 4 weken maar het was weer een toffe game voor Club Button Bashers. Ik heb het nog net voor mijn vakantie uit kunnen spelen.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Rikske » 22 apr 2019, 13:14

Staat ook al lang op mijn lijstje, de Switch is wel de beste versie als ik het zo lees. Dat wordt importeren dan maar.
Rikske

Berichtdoor Farokh » 04 mei 2019, 14:48

Ik ben er doorheen:
Afbeelding

Hier mijn resultaten:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet niet wat dit laatste scherm met wat al die symbolen precies inhoud. Vermoedelijk iets met achievements / compleetheid van uitspelen?

Met 50 uur, heb ik mijn tijd genomen. Ik ben ook regelmatig terug naar voorgaande gebieden gegaan, om te kijken of ik iets gemist had. Vooral na het krijgen van nieuwe abilities. Achteraf denk ik niet dat dat de extra tijd waard was.

Ik wil binnenkort nog even een bericht posten met mijn gedachten over Okami.
Farokh

Berichtdoor Dynamike » 04 mei 2019, 17:31

Farokh schreef:Ik ben er doorheen:
Afbeelding

Hier mijn resultaten:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet niet wat dit laatste scherm met wat al die symbolen precies inhoud. Vermoedelijk iets met achievements / compleetheid van uitspelen?

Met 50 uur, heb ik mijn tijd genomen. Ik ben ook regelmatig terug naar voorgaande gebieden gegaan, om te kijken of ik iets gemist had. Vooral na het krijgen van nieuwe abilities. Achteraf denk ik niet dat dat de extra tijd waard was.

Ik wil binnenkort nog even een bericht posten met mijn gedachten over Okami.

Netjes! Niels is op dit moment nog in verwegland, dus je hebt nog even om je gedachten te ventileren :thumbup:

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Farokh » 11 mei 2019, 14:06

Hierbij mijn poging een enigszins samenhangende mening over Okami te formuleren:

Zoals gepost heb ik de game ook uitgespeeld en had ik de game nog niet eerder gespeeld. Wel veel over gehoord en voornamelijk positief.
Ik heb de game met plezier gespeeld en snap waarom de game bij veel mensen zo hoog op de top xx lijstjes staat.
Ik denk dat ik de game alleen maar in handheld mode gespeeld heb.

Mijn pluspunten
  • De artstyle valt meteen op en is erg goed gedaan. Ik heb dus alleen de HD versie op de switch gespeeld en dat is grafisch prima voor elkaar.
  • Eigenlijk is de hele presentatie van de game erg goed. De Japanse setting. En neem bijvoorbeeld de menu's. Die zijn ook allemaal met zorg gemaakt.
  • De game is natuurlijk behoorlijk lineair. Maar het verhaal en wat je moet doen wordt wel echt gaandeweg de game uitgebouwd. Daardoor blijft dat deel van de game wel fris en onvoorspelbaar. Dat vind ik erg goed gedaan. Niet een kwestie van een opdracht aan het begin om 8 scherven/medaillons/whatever te verzamelen zodat je de eindbaas kunt gaan verslaan.
  • Ook de gebieden waar je komt, inclusief dungeons, zijn gevarieerd en wat je er moet doen is niet steeds hetzelfde riedeltje.
  • De nodige karakters die leuk en memorabel zijn.
  • Het concept van het tekenen en daarmee de wereld beïnvloeden was leuk bedacht en over het algemeen goed uitgevoerd.
  • De game is erg compleet. Er zit echt van alles in.
    1. Kunst-objecten die je kan verzamelen en compleet krijgen.
    2. Verslaan van enemies op de wanted list.
    3. Wapens die je krijgt en kan upgraden.
    4. Dieren die je kan voeren en compleet kan krijgen.
    5. Die stray beads die je kan vinden en compleet krijgen.
    6. Geheime kistjes, grotten en kamers.
    7. Veel verschillende vijanden.
    8. Volgens mij mis ik nog wel wat ook.

Mijn minpunten:
  • Komt te langzaam op gang. Die eerste uren waren te traag, langdradig en tutorial-like. Zo'n begin past bij dit type spel, maar het had veel korter moeten zijn.
  • De vele onderbrekingen in de game. Dialoogjes, cut-scene en dergelijke. En dan daar vaak weer een laadschermpje bij.
  • Ook helemaal op het einde was het echt eindeloos dialogen doordrukken. Ik snap dat ze een verhaal wilden vertellen, maar dit was teveel van het goede. Daarbij waren veel van dit soort lange dialogen ook verder niet heel boeiend of relevant. De essentie van de boodschap kon bijna altijd veel korter.
  • Zoals gezegd is het een compleet spel, maar veel van de upgrades, demon fangs, geld en schatten zijn niet echt noodzakelijk. Na verloop van tijd boeit het niet echt meer wat je krijgt. Dat vond ik jammer.
  • Terug gaan en voorgaande gebieden uitkammen deed ik eerst wel, maar richting einde ben ik daar mee gestopt. Ik vond het gewoon de moeite niet waard.
  • Voorgaande heeft te maken met het volgende punt: De game is wel erg gemakkelijk. Ik ben niet één keer dood gegaan. Daarbij best wat bossfights gedaan waar ik tijd nodig had te ontdekken hoe ik die moest winnen. Maar in leven blijven was geen probleem.
  • Helaas zijn niet alleen de gevechten gemakijk, maar ook de puzzels / dungeons. Daar liep je over het algemeen zo doorheen.
  • Gevechten met enemies in de gebieden onderbraken de flow ook. Je kon ze vaak ontwijken, maar niet altijd. Bijkomend nadeel is dat ze ook niet veel opleveren. Geld of Demon Fangs, maar daar heb je ook geen gebrek aan. De gewone fights zijn dus ook simpel te winnen. Die gebrek aan uitdaging icm weinig reward en de onderbreking maakt dat je ze al snel uit de weg wilt gaan.
  • Ik ben gewend met dit soort spellen de camera zelf te besturen en doe dat ook heel veel. Bij Okami is dat niet handig. Ik wil graag overal om heen kijken, maar de camera controls waren daar niet geschikt voor. De view reset ook steeds en vaak kon je hem niet bewegen of ging het heel langzaam. Dit terwijl er wel vaak van alles verborgen is.
  • Het kostte me relatief veel tijd, voordat ik goed kon navigeren mbv de kaart in de overwold. Lag misschien aan mij, maar bij andere games heb ik dat nooit.
  • De artstyle zorgde er ook voor dat ik het vaak onduidelijk vond waar ik nu wel en niet kon lopen of naartoe springen.
  • Ik had weleens moeite om zo te tekenen, dat de game het ook meteen herkende. Voor mijn gevoel had dat wat beter gekund. Kan ook aan mijn motoriek liggen....
  • Vaker moeten praten met personages om events te triggeren vind ik niet sterk.

Korte samevatting
Ik kan wel begrijpen dat deze game voor sommige heel hoog scoort. Ik vond hem zelf ook zeker goed en zou hem aanraden als je van Zelda games houdt. Als ik hem in 2006 had gespeeld, dan was Okami voor mij mogelijk ook een top tien titel geworden. Nu is er geen nostalgiefactor om de toch de lijst met minpuntjes te doen vergeten.

Een hele lap tekst, dus jullie moeten maar kijken of je hier iets mee kan :). Ik vond het wel leuk om eens wat langer na te denken over een gespeelde game en tot dit relaas te komen.
Ik ben in ieder geval blij dat deze game in Club Button Bashers voorbij komt en dat ik hem eindelijk heb gespeeld.
Farokh

Berichtdoor Dynamike » 12 mei 2019, 10:25

Farokh schreef:Hierbij mijn poging een enigszins samenhangende mening over Okami te formuleren

Thanks Farokh voor je mooi en zeer uitgebreide reactie! Hier gaan we zeker wat mee doen tijdens de uitzending. Ik ga nog niet zeggen waar ik het mee eens ben en waar niet, maar er zitten een hoop raakvlakken in, dat kan ik je wel vertellen :) Super bedankt, man!

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 12 mei 2019, 15:27

Gave reactie Farokh, hier kunnen we mee vooruit!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Fing3r » 15 mei 2019, 16:04

Ik heb de game nu ook eindelijk uitgespeeld, op het einde moest ik mijzelf wel er toe zetten om toch het einde te halen. Ik heb zeker wel genoten van de game maar het was niet het pareltje dat ik verwacht had, er waren toch wel een paar dingen waar ik me aan ergerde tijdens het spelen. De game komt erg traag op gang en na een paar uurtjes gaat het tempo wel iets omhoog.

Pluspunten:
Artstyle is erg mooi en zeker op een hogere resolutie ziet de game er prachtig uit.
Muziek is sfeervol en neemt je echt mee in de game.
Het verhaal vind ikzelf wel leuk en was ook wel de reden dat ik het uit wilde spelen.

Minpunten:
De manier waarop het verhaal uit de doeken werd gedaan was mooi gebracht maar de cutscenes waren wel erg langdraderig.
Moeilijkheidsgraad is wel erg laag, ben eigenlijk nooit echt in gevaar gekomen en heb ook maar bij twee gevechten wat items moeten gebruiken.
Waarom moet ik in vredesnaam sommige bazen 3 of 4 keer verslaan, dit is echt alleen gedaan om de speelduur op te rekken.
De camera was tijdens de gevechten nogal wispelturig en deed niet altijd wat ik ervan verwachtte.

Ik heb echt wel van de game kunnen genieten, maar door de genoemde minpunten gaat hij bij mij niet de boeken in als klassieker. Hou je echter van rustige games die niet al te moeilijk zijn dan is het zeker wel een aanrader. De game krijgt van mij dan ook ene krappe 8/10

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor gekkehenkie » 20 mei 2019, 15:23

Helaas deze keer ook niet mee kunnen spelen maar ik volg het wel en luister ook de podcast.
Ik denk dat ik dit spel wel ooit zal aanschaffen voor de PS2, past precies in mijn straatje.

Consider yourself a hero.
gekkehenkie

Berichtdoor Apenheul » 20 mei 2019, 16:09

Komend weekend wordt de podcastaflevering opgenomen :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Pius » 30 mei 2019, 22:18

Ben erg benieuwd naar de aflevering!

Pius

Berichtdoor Apenheul » 30 mei 2019, 22:20

Pius schreef:Ben erg benieuwd naar de aflevering!

Ik verwacht dat ie volgend weekend uitkomt, dit weekend komt BB95-B eerst nog uit over de 3DS :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Pius » 30 mei 2019, 22:31

Apenheul schreef:
Pius schreef:Ben erg benieuwd naar de aflevering!

Ik verwacht dat ie volgend weekend uitkomt, dit weekend komt BB95-B eerst nog uit over de 3DS :)

Ja ik ben weer een tijdje weg geweest dus ik heb weer een redelijke backlog opgebouwd. Op zich niet bezwaarlijk natuurlijk :)

Pius

Vorige