Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic

Modding, reparatie en randapparatuur
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic

01 mar 2021, 12:51

Ribbelchips schreef:
01 mar 2021, 10:43
Alles geprobeerd, maar is echt een hardware matig probleem. Gelukkig viel de console nog onder de garantie. Vandaag stuur ik hem op! Thnx
oh dan is er in ieder geval een oplossing voorhanden, dat is wel mooi nieuws! hopelijk heb je m gauw gefixed terug, of anders een vervanger ofzo. Lang leve garantie! :party3:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Mark

18 aug 2021, 20:00

Geen idee of het aan de game of de PSP ligt, maar mijn hemel, wat is dat ding traag. Ik speel een SRPG, zou allemaal niet te zwaar voor de console moeten zijn. Elke zoveel seconde staat rechtsonder in mijn scherm 'disc access' en hoor ik de CD spinnen.

Iemand enig idee? De game is Spectral Souls. Volgens mij is het de goedkope PSP console zonder netwerkmogelijkheden o.i.d.. Zou het helpen om een ander model aan te schaffen? Hij is voor zo ver ik weet niet aangepast / modded / ....
Mark

19 aug 2021, 19:47

Mark schreef:
18 aug 2021, 20:00
Geen idee of het aan de game of de PSP ligt, maar mijn hemel, wat is dat ding traag. Ik speel een SRPG, zou allemaal niet te zwaar voor de console moeten zijn. Elke zoveel seconde staat rechtsonder in mijn scherm 'disc access' en hoor ik de CD spinnen.

Iemand enig idee? De game is Spectral Souls. Volgens mij is het de goedkope PSP console zonder netwerkmogelijkheden o.i.d.. Zou het helpen om een ander model aan te schaffen? Hij is voor zo ver ik weet niet aangepast / modded / ....
Ik heb even wat gegoogled en de game heeft gewoon ontzettend lange laadtijden. Zelfs als een karakter twee zinnen wil zeggen, moet er tussendoor even 'disc access'... Weet iemand of er krachtiger PSP's zijn qua CPU? Die dus de laadtijden wat kan verminderen? De game zelf lijkt me zeer interessant, maar dit verpest het speelplezier wel een beetje.
KillingRaptor

19 aug 2021, 20:20

Van wat ik kan vinden online is de PSP-1000 de enige die wat trager is dan de andere, weet niet welk model jij hebt?
Mark

19 aug 2021, 22:13

KillingRaptor schreef:
19 aug 2021, 20:20
Van wat ik kan vinden online is de PSP-1000 de enige die wat trager is dan de andere, weet niet welk model jij hebt?
Dank voor je moeite. Ik heb de E1000 (of de PSP street), zonder netwerkmogelijkheden.
OldSchool
Contacteer:

20 aug 2021, 11:02

Ik zou er cfw op zetten en dan de game spelen vanaf het memory kaartje.
Zach

02 mar 2022, 07:50

Ieamand ervaring met gba ips v2 mods?
Ik heb onlangs een originele gba gekocht en ben geschokt hoe donker het is. Ik vond de gba sp al erg, maar dit slaat echt alles.

https://retrogamerepairshop.com/
https://youtu.be/WTkWXb52JJg

Op deze site hebben ze een mooie mod zonder solderen, maar incl shipping is het iets van 100 euro excl invoerkosten. Weet iemand anders een alternatief? Voor dat geld had ik beter een ips gba op marktplaats kunnen kopen.
Rookworst88

29 apr 2023, 11:59

Kunstschilder1987 schreef:
15 feb 2021, 07:13
Rookworst88 schreef:
14 feb 2021, 07:14
Super, duidelijk! Dat ga ik dan zeker even proberen, zodra mijn broer (die ietsjes technischer is) hier weer een keer is. Even rustig die specifieke plugs nalopen en schoonmaken. Nu weet ik in ieder geval wat gerichter waar ik moet kijken ipv alles maar aanduwen/losmaken. Wil ook niet dat ik dingen juist slechter maak door de verkeerde kabels uit te halen oid.

Ik zal hier nog even een update plaatsen zodra ik meer weet! Hiervoor alvast super bedankt!
Graag gedaan zover, hopelijk maakt t n verschil! Ik hou t topic in de gaten voor de update. Succes ermee rookworst!
Kort voor de meelezers: Mijn 2e controller van mijn arcadekast werkte niet meer. Alleen links en onder deed het nog, en rechts en boven gaf geen beweging in game. Hele goede adviezen gekregen hier van een aantal mensen, maar nooit meer aan toegekomen of op gereageerd.

Dit is uiteraard in alle drukte ergens onderop een stapel beland, en ben ik er nooit meer aan toegekomen. Zo gaan die dingen. Maar vandaag was de dag dat ik een poging ging wagen! Heb alle stekkertjes gevolgd, nagelopen, eruit gehaald, stofvrij gemaakt, opnieuw erin gedaan.

Dit leek in het begin geen verschil te maken, maar waar ik wel achter kwam, was dat door de menuinterface scrollen wel gewoon ging zoals het moest. (geen idee of dit dan kwam door de draadjes nalopen, maar dat was alvast een goeie eerste stap). Echter, als ik een game opstartte, deed de rechtercontroller helemaal niks meer.

Toen ben ik toch wat gaan zoeken in de menu-instellingen en de BIOS, ( wat ik als a-technische worst toch een beetje spannend vond ). Tot ik in een menu kwam waar per losse emulator de joystick port opties ingesteld konden worden. Daar zag ik dat een aantal emulators ingesteld stonden op poort 3 in plaats van poort 2. Ik dacht: gezien ik maar 2 controllers heb, lijkt het me logischer als al deze op poort 1 en 2 zouden zijn ingesteld. Deze dus allemaal aangepast en het lijkt nu voorzichtig allemaal weer te werken zoals het hoort!

Ik vind het nog steeds erg raar. Gezien ik maandenlang zonder problemen op dit ding gespeeld heb, en opeens van de een op de andere dag de 2e controller port niet meer werkte/anders stond ingesteld. Wellicht een combinatie van draadjes opnieuw inpluggen en de interface aanpassingen. Geen idee, maar feit is dat het weer werkt!

Wilde dat toch nog even delen, voor het geval met name Kuntschilder al die jaren in spanning heeft zitten wachten. Nogmaals bedankt voor de hulp!
Sigma

28 mei 2023, 21:43

Ik heb absurd goedkoop een PS3 (Phat, 60GB , backwards compatible) op de kop getikt. Maar zoals verwacht.. die doet het niet. Gaat aan, geel lampje, piepje, rood knipperend lampje en... springt op standby. Heb hem al uit elkaar gehaald, schoongemaakt en nieuw thermal paste er op gedaan. Zonder resultaat. Reflowing is een optie maar ben bang dat ik dan finaal kapot maakt.

Vraag; heeft het zin om hem "professioneel" op te laten knappen? Ik weet dat PS3's van dit type erg gewild zijn maar heb geen zin om extreem veel geld uit te gaan geven..
OldSchool
Contacteer:

29 mei 2023, 11:25

Sigma schreef:
28 mei 2023, 21:43
Ik heb absurd goedkoop een PS3 (Phat, 60GB , backwards compatible) op de kop getikt. Maar zoals verwacht.. die doet het niet. Gaat aan, geel lampje, piepje, rood knipperend lampje en... springt op standby. Heb hem al uit elkaar gehaald, schoongemaakt en nieuw thermal paste er op gedaan. Zonder resultaat. Reflowing is een optie maar ben bang dat ik dan finaal kapot maakt.

Vraag; heeft het zin om hem "professioneel" op te laten knappen? Ik weet dat PS3's van dit type erg gewild zijn maar heb geen zin om extreem veel geld uit te gaan geven..
Deze zijn toch notorious voor hun problemen? Ik snap het voordeel van backwards compatibility, maar ik zou eerder investeren in een losse ps2 en een latere ps3.

Kortom: ik vind het persoonlijk de investering niet waard.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

30 mei 2023, 20:33

Mijn eigen originele launch NTSC backwards compatibility ps3. Dus met zelfs een emotion engine. Heeft hetzelfde. Die heb ik wel laten reflowen zelfs. En de PS3 deed het weer! Voor 2 weken.... Ik zou het dus niet aanraden. Zuur maar ik denk toch dat je slimmer af met een later model slim ps3 en ps2.
Arnold

12 nov 2023, 14:05

Mijn ‘nieuwe’ wii beatles gitaar gaat niet aan. En dua ook geen verbinding. Ook lijkt er weinig weerstand in de aanslag te zijn. Veertje klinkt alsof deze los is..

Hebben jullie ervaring met deze gitaren en wel eens problemen gehad die jullie op hebben kunnen lossen?
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
OldSchool
Contacteer:

12 nov 2023, 15:51

Arnold schreef:
12 nov 2023, 14:05
Mijn ‘nieuwe’ wii beatles gitaar gaat niet aan. En dua ook geen verbinding. Ook lijkt er weinig weerstand in de aanslag te zijn. Veertje klinkt alsof deze los is..

Hebben jullie ervaring met deze gitaren en wel eens problemen gehad die jullie op hebben kunnen lossen?
Ik heb alleen gitaren waar je een Wii controller in plaatst. Maar dit is geloof ik een andere toch? Heb je gekeken of de batterijen wel goed contact maken?
Arnold

12 nov 2023, 20:00

Batterijen maken goed contact inderdaad. De lampjes branden ook niet. Of zouden die alleen moeten branden als deze verbinding hebben gemaakt met de dongel achter in de Wii?
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
OldSchool
Contacteer:

12 nov 2023, 21:40

Arnold schreef:
Batterijen maken goed contact inderdaad. De lampjes branden ook niet. Of zouden die alleen moeten branden als deze verbinding hebben gemaakt met de dongel achter in de Wii?
Als hij geen verbinding heeft, zouden de lichtjes volgens mij snel moeten knipperen. Het lijkt er op dat hij geen stroom krijgt. Zijn ze open te maken?
Gebruikersnaam

13 nov 2023, 16:32

Hallo, ik ben een tijd niet hier geweest. Ik heb een vraag betreft een Commodore 64, ik heb deze pas aangeschaft, hij lijkt het te doen alleen ik krijg geen beeld. Ik gebruik dezelfde kabel als voor de Sega megadrive (8 pin din naar tulp geel en wit) Als ik de C64 aanzet zie ik heel even een flits op het scherm, maar doet verder niets. Wie kan mij helpen?
Rarara wie zit er in die struiken als een ninja?
Arnold

13 nov 2023, 18:52

OldSchool schreef:
Arnold schreef:
Als hij geen verbinding heeft, zouden de lichtjes volgens mij snel moeten knipperen. Het lijkt er op dat hij geen stroom krijgt. Zijn ze open te maken?
Dat denk ik ook. Het is open te maken. Maar ik dacht voordat ik alles meteen opentrek, eerst maar eens vragen. 😊
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
OldSchool
Contacteer:

14 nov 2023, 15:01

Arnold schreef:
13 nov 2023, 18:52
OldSchool schreef:
Arnold schreef:
Dat denk ik ook. Het is open te maken. Maar ik dacht voordat ik alles meteen opentrek, eerst maar eens vragen. 😊
Slim! Hopelijk lukt het om hem te fixen!

Terug naar “Tech”