Verbeteringen, foutjes en nieuwe ideeën

Nieuws over het forum en een plek voor jullie feedback.
Joey
Moderator
Moderator

Re: Verbeteringen, foutjes en nieuwe ideeën

29 dec 2013, 11:34

KillingRaptor schreef:Ik krijg soms wel eens SQL errors of gewoon foutmeldingen als ik naar pagina's navigeer op het forum, hebben meerdere mensen dit of is het enkel hier?

Krijg net nog zo'n SQL fout als ik deze post wil zetten zelfs.
Dat is een bekend probleem inderdaad. Zijn we naar aan het kijken :)
gerbilbob

29 dec 2013, 18:15

Is er een specifieke reden waarom de signatures geen bewegende delen mogen?

Maakt het iets uit als de signature meer dan de maximale afmeting is van 500x120 pixels? 50 pixels meer ofzo.
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 dec 2013, 19:08

Ga ik naar kijken.
Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Centauri

30 dec 2013, 08:40

Joey schreef:
KillingRaptor schreef:Ik krijg soms wel eens SQL errors of gewoon foutmeldingen als ik naar pagina's navigeer op het forum, hebben meerdere mensen dit of is het enkel hier?

Tot op heden had ik daar geen last van, maar vandaag duikt die foutmelding continu op.
Vae Victis !
Fortis cadere, cedere non potest!
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 dec 2013, 11:23

Centauri schreef:
Joey schreef:

Tot op heden had ik daar geen last van, maar vandaag duikt die foutmelding continu op.
Dat kan er wellicht mee te maken hebben dat er vandaag aan de website wordt gewerkt, maar dat denk ik niet. In principe is dat gescheiden van onze productie omgeving. Gaan we serieus naar kijken.
Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Gordijn

30 dec 2013, 22:57

Misschien handig dat je kunt zien op welke berichten je hebt gereageerd, door middel van een icoontje.
Shiroe
Marktplaats ID: 0
eBay gebruikersnaam: oertrooper

31 dec 2013, 01:13

Is er ook een manier om automatisch naar de laatste pagina van een topic te gaan? Ik open ze nu en moet dan handmatig naar de laaste pagina navigeren.

edit: gevonden!
1. Betere navigatiemogelijkheden voor topics over meerdere pagina's
Het is op dit moment niet echt duidelijk hoe je in één keer bij de laatste nieuwe berichten in een onderwerp kunt komen. Dit kan wel, met het piep-kleine icoontje dat voor de topicnaam staat. Wanneer dit rood is kun je daarop klikken en ben je in één keer bij het laatste ongelezen bericht. Dat wordt veel duidelijker gemaakt in een nieuwe versie van het thema dat we gebruiken die aankomende week verschijnt.
Afbeelding
C(I)B: 231 | Carts: 51 | Total: 288/347
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 dec 2013, 11:41

Gordijn schreef:Misschien handig dat je kunt zien op welke berichten je hebt gereageerd, door middel van een icoontje.
Dat kun je zien met de optie bekijk je eigen berichten. Die wordt vanmiddag in onze nieuwe release prominent uitgelicht.
Afbeelding
aapje

01 jan 2014, 18:37

Ik ben de "markeer als gelezen" knop kwijt.
Waar is ie verstopt?
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Parasola w dupie nie otworzysz. 
Youtube - pink aipom
JokerJur
Veteraan
Veteraan
eBay gebruikersnaam: Collector_jur

01 jan 2014, 21:39

aapje schreef:Ik ben de "markeer als gelezen" knop kwijt.
Waar is ie verstopt?
Die mis ik inderdaad ook. ;)
Afbeelding
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 jan 2014, 22:39

Kunnen jullie iets meer info geven?

- Wat wil je als gelezen markeren? Alles, een subforum of een specifiek onderwerp?

- Waar zat die functionaliteit op Palrocks en hoe werkte het?
Afbeelding
JokerJur
Veteraan
Veteraan

01 jan 2014, 23:00

Voor de update zat rechtsonder de forumbanner een knop om topics uit dat forum als gelezen te markeren.
Afbeelding
aapje

02 jan 2014, 00:36

Wat Jur zegt.
Voor de update kon ik per subcategorie aangeven dat ik alles gelezen wilde hebben. Op de pagina van het Forum overzicht kon je alles als gelezen markeren.
Ik kijk altijd vanaf mijn android telefoon en de knop of klikbare tekst zat vlak onder "nieuw onderwerp".
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Youtube - pink aipom
aapje

02 jan 2014, 00:43

Per subcategorie heb ik net gevonden! Helemaal doorscrollen, bijna onderaan :)

Youtube - pink aipom
Tom
Moderator
Moderator

02 jan 2014, 17:41

Is het misschien een idee om categorieën te maken in het Retro gedeelte?
Bijvoorbeeld een topic gedeelte voor alles Nintendo. En een ander alles Sega enz.

Of nog beter: per systeem. Dus een topic alles SNES gerelateerd. Weer een ander voor alles NES, weer een ander voor alles Megadrive, Atari, Xbox enz.

Nu vind ik het persoonlijk onoverzichtelijk doordat alles van retro door elkaar staat en raken bepaalde topics "ondergesneeuwd"

Zo is het bijvoorbeeld handig voor mensen die slechts voor één systeem verzamelen om up to date te blijven en te posten in het topics waar zij het liefst verblijven i.p.v. te scrollen door alles waar ze geen tot weinig interesse in hebben.
Ik zelf vind het wel leuk om andere topics te lezen maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is, als je even snel iets wilt lezen of posten over je favoriete console, eerst door veel pagina's moet zoeken waar het alweer staat.

Je zou er bijvoorbeeld "sticky's" van kunnen maken:

-NES (alles nes gerelateerd)
-SNES (alles snes gerelateerd)
-N64 (...)
-Megadrive
....etc

Maar misschien is dit lastig. Ik weet niet hoe dit op Palrocks was en of jullie hetzelfde systeem hanteren.
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jan 2014, 18:48

We gaan kijken of we het als gelezen markeren van subforums een logischere plek kunnen geven. Ik weet niet of we dat tussendoor kunnen doen of dat het een onderdeel wordt van onze grotere update van deze maand.

Verder indelen van de subforums voor moderne games en retro zie ik zelf als een punt voor de toekomst. Op dit moment hebben we nog niet genoeg content en zou dat de content teveel versnipperen en lege subforums opleveren. Stickies willen we vooral reserveren voor de belangrijkste topics en dingen voor onze podcast. Opsplitsen is wel een idee dat we zeker parkeren en uit de kast zullen trekken wanneer we groter zijn. We hebben in ieder geval grootse plannen.
Afbeelding
klonoa

02 jan 2014, 22:44

Komt er weer een "veilingen" board?
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jan 2014, 22:50

klonoa schreef:Komt er weer een "veilingen" board?
Ja, zeker! Een veilinghuis staat op onze wensenlijst. Misschien kunnen we dat al op korte termijn inrichten.
Afbeelding
segatarian

03 jan 2014, 14:00

op palrocks was er naast de avatar een link te zien naar een forum lid zijn ebay of marktplaats site.
vond ik zelf wel handig en gebruikte het regelmatig bij anderen om te zien wat ze aanboden.
misschien een idee om toe te voegen?
Mark

03 jan 2014, 16:10

Ben vanmiddag pas echt gearriveerd en begrijp me niet verkeerd, ik heb geen zin om als mr. Grumpypants (zo noemt de wederhelft me in een chagrijnige bui) over te komen maar die signatures mogen echt belachelijk groot zijn. Dat vond ik het mooie aan palrocks; alles overzichtelijk. Ben nu nog een beetje aan het worstelen haha. Misschien is het al genoemd, misschien ben ik een azijnzeiker maar goed. Dan weten jullie mijn mening ook weer.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jan 2014, 16:13

gerbilbob schreef:Is er een specifieke reden waarom de signatures geen bewegende delen mogen?

Maakt het iets uit als de signature meer dan de maximale afmeting is van 500x120 pixels? 50 pixels meer ofzo.
Ik lig er niet wakker van als de afwijking marginaal is, maar de restrictie m.b.t. bewegende delen heeft temaken met de leesbaarheid van het forum. Dat het geen knipperende kermis wordt.
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jan 2014, 16:15

Alle feedback is welkom hoor, dan ben je echt geen mr. Grumpypants. We hebben juist onlangs de signatures wat meer ruimte gegeven om mensen meer vrijheid te geven, daar kregen we verzoeken over. Vooral zo'n afbeelding met achievements of Steam games heeft wel wat ruimte nodig.

Als er meer mensen zijn die dat vinden kijken we daar graag nog een keer naar.
Afbeelding
JokerJur
Veteraan
Veteraan

03 jan 2014, 16:20

De breedte lijkt mij niet zo erg, gaat meer over de lengte denk ik?
Afbeelding
MrSirius
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jan 2014, 16:35

JokerJur schreef:De breedte lijkt mij niet zo erg, gaat meer over de lengte denk ik?
De hoogte inderdaad. De breedte staat een max op.
Afbeelding
Partystar

04 jan 2014, 16:01

Ik weet niet of het al vermeld is, maar bij mij staan de kopjes: "reacties", "bekeken" en "laatste bericht" niet recht boven de kolommen dat ze bescrijven, maar helemaal links.

Terug naar “Mededelingen, FAQ & feedback”