Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2026?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Fing3r

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2026?

04 jul 2026, 15:56

arjen1981 schreef:
03 jul 2026, 21:26
Warcraft: Orcs & Humans
Gespeeld op: PC
Jaar uitgave: 1994

Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
De Human Campaign weer gespeeld. Het tweede deel doet alles beter, maar ook deel één weet mij toch nog altijd te raken dat ik toch tot de credits en nog laat in de avond door bleef spelen.

⭐⭐⭐⭐
Het mist wat quality of life dingetjes, maar is verder inderdaad nog erg leuk om te spelen!
AfbeeldingAfbeelding
Fing3r

04 jul 2026, 15:59

Ghost of Yotei (PS5)

De game doet niet veel anders dan het eerste deel, maar daar genoot ik ontzettend van en het was alweer een poos terug dat ik die gespeeld had maar dit was wederom genieten hoor! De setting, de muziek en de graphics slurpen mij helemaal naar binnen en het speelt ook heerlijk.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 jul 2026, 15:54

arjen1981 schreef:
03 jul 2026, 21:26
Warcraft: Orcs & Humans
Gespeeld op: PC
Jaar uitgave: 1994

Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
De Human Campaign weer gespeeld. Het tweede deel doet alles beter, maar ook deel één weet mij toch nog altijd te raken dat ik toch tot de credits en nog laat in de avond door bleef spelen.

⭐⭐⭐⭐
Ik wordt echt overvallen met nostalgie bij het zien van die screenshot!
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

06 jul 2026, 09:16

Fing3r schreef:
04 jul 2026, 15:59
Ghost of Yotei (PS5)
Leuk! Ik ben nu ook volop bezig met Yotei, een mooi vervolg op Tsushima. Verhaal is ook tof.

Apenheul schreef:
05 jul 2026, 15:54
Ik wordt echt overvallen met nostalgie bij het zien van die screenshot!
Same! Zo lang niet gezien, maar destijds zoveel uren ingestoken. :smile:
LesserMagic

06 jul 2026, 17:34

Magic Archery (PC)
Afbeelding
- +. - 066
KillingRaptor

07 jul 2026, 10:33

Hyke: Northern Light(s) (Switch)
Deze onlangs gekocht eigenlijk vooral omdat ik de art op het hoesje heel mooi vond. Even wat gameplay bekeken daardoor en het leek me wel een toffe game. Zonet de credits zien voorbijkomen na 15-16 uurtjes. Zeker wel een toffe indie game dit, verre van perfect maar heb me echt prima weten te vermaken ermee de afgelopen dagen.

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

07 jul 2026, 20:06

Nooit van gehoord ook maar niet alleen de art van de cover is mooi. Deze credits background ziet er ook goed uit.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 jul 2026, 15:19

Yoshi and the Mysterious Book
Afbeelding

Hij is al eerder langsgekomen in dit topic, maar ook ik heb Yoshi and the Mysterious Book uitgespeeld, en ook nog de post-game werelden gespeelt (al heb ik niet alle discoveries en bloemen en dat soort dingen gevonden).

Yoshi and the Mysterious Book is echt een interessante game. Good-Feel heeft eindelijk, en voor het eerst in hun bestaan, echt een game gemaakt die zich kan meten met de 1st party Nintendo studio's. Het is best lastig om uit te leggen wat deze game nou zo bijzonder maakt, want het lijkt van een afstandje op een Yoshi game zoals ze wel eerder hebben gemaakt, maar het is echt iets totaal anders. Ik vergelijk Yoshi and the Mysterious Book eerder als een soort kruizing tussen Super Mario Bros Wonder en een point & click adventure; maar dan eentje waarin je in plaats ergens op klikken iets met Yoshi moet doen (bv aan iets likken, er op butt-stompen, een ei tegen gooien, etc). Elk level introduceert je aan een nieuw beestje, en dat beestje kun je beschouwen als een soort abiity. Misschien kun je er door zand mee drillen, wespen uitschalen of jezelf catapulteren; het gaat vooral om het ontdekken van wat er allemaal mogelijk is, daarmee sterren verzamelen, en met die sterren dan weer nieuwe werelden openen.

Platforming is dus meer een instrument om iets met die power-up te doen dan een doel op zichzelf, en Yoshi kan praktisch niet af gaan. Je zal dan ten onrechte misschien denken dat het een gemakkelijke game is (en in het begin klopt dat ook wel), maar verderop in de game moet je de abilities van de beestjes echt enorm goed beheersen. En de laatste challenges zijn niet alleen cognitief maar ook zelfs qua platforming erg uitdagend, en normaal vind ik dat een goed ding maar deze Yoshi game draait helemaal niet om platforming dus waarom je op het einde ineens hardcore platforming skills moet hebben begrijp ik niet helemaal. Maarja, het is alleen maar extra content, en daar heeft deze Yoshi game veel van.

Ik twijfelde nog om deze game 5 sterren te geven, maar de game voelt daarvoor nog net iets te 'oneven' aan. Soms rond je net een super leuk level af en krijg je daarna ineens een beestje dat zo moeilijk te besturen is dat het tijdelijk iets van het spelplezier wegneemt. Maar spelplezier zit er genoeg in Yoshi and the Mysterious Book.

⭐⭐⭐⭐
KillingRaptor

12 jul 2026, 13:13

Sonic Racing Crossworlds (Switch 2)
Dit is best snel gegaan om de credits te zien voorbijkomen maar het verbaast me ook helemaal niet. Als je 200 uren in de PS5 versie hebt zitten weet je alle shortcuts enzo wel al zitten. :lol: Ik kijk er al naar uit om hier ook weer zoveel uren in te verliezen, zo goed vind ik deze nog steeds!

Afbeelding
EarlyUp
Marktplaats ID: 0

14 jul 2026, 12:17

Harry Potter en de Steen der Wijzen (GBC)

Zeldzaam maar niet onmogelijk, deze game heeft een bad ending. Zoals in het verhaal krijg je op het laatst een enorme lading aan punten voor je afdeling maar die waren blijkbaar niet genoeg om de winst dit jaar te pakken. En het ergste is hierna reboot de game terug naar het begin. Je hebt wel nog al je spreuken en je level maar je mag niet even wat punten gaan sprokkelen om het nogmaals te proberen. Je moet een jaartje blijven zitten.

De game zelf is een turn based RPG vergelijkbaar in de stijl van Final Fantasy of andere RPG's en je speelt er vrij snel doorheen. De graphics zijn best ok voor de GBC (De beste animaties zitten in het leedvermaak van Marcel Lubbermans) De soundtrack is op sommige momenten wel hilarisch, elke keer als je bij Hagrid zijn tuin instapt krijg je een melodie te horen waar je van denkt, is dit gepast? De game is ook gemaakt tijdens het maken van de film en had dus niet toegang tot de soundtrack van de film.

Er zit ook nog een heel verzamelaars aspect in de game zoals Pokemon maar dan met Toverkaarten die je dan weer kan gebruiken voor speciale acties (Sterke spreuken, stat boosts, etc). Maar om aan die kaarten te kopen moet je dus Chocokikkers kopen, en de game is best wel zuinig in het geven van geld.. terwijl Harry een kluis vol heeft...

Overall wel een aanrader.

Afbeelding
A winner is you.
Galious
Moderator
Moderator

15 jul 2026, 19:21

Another Crab's Treasure (PS5)
Erg leuke 3d platformer / action adventure soulslike!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

15 jul 2026, 19:42

Gaaf! Die heb ik ook al even op mijn wishlist staan
Pius

16 jul 2026, 09:17

Mighty Morphing Power Rangers (SNES)

Heerlijke ongedwongen beat-em-up. Geen eindeloze special moves of dingen om te unlocken. Gewoon de hele game met dezelfde moveset spelen. Het ziet er prima uit en muziek is ook goed. Soms is zoiets gewoon wat je even wil spelen.

6,5 / 10Afbeelding

Sent from my Pixel 9a using Tapatalk

"If it's not fun, why bother?"

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”