Retro Challenge Poll

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.

Welke game(s) willen jullie in de Retro Challenge zien?

Peiling eindigde op 28 feb 2019, 17:20

Pac-Man (arcade)
10
24%
H.E.R.O. (Atari 2600)
2
5%
Parodius (SNES)
5
12%
Sonic the Hedgehog 2 (MD)
15
37%
Side Pocket (various)
6
15%
Robotron (arcade)
3
7%

Totaal aantal stemmen: 41
Galious
Moderator
Moderator

Retro Challenge Poll

07 feb 2019, 17:20

Welke game zouden jullie willen zien in de volgende Retro Challenge? Ik heb aan aantal titels in de poll gezet, waarvan ik denk dat het een leuke competitie kan opleveren, maar ik ben natuurlijk vooral benieuwd of jullie de betreffende game(s) ook hebben en welke jullie zouden willen spelen.

Pac-Man (arcade) kan o.a. op tal van Namco Museum compilaties gevonden worden, en ook Robotron staat op diverse Midway collections. Sonic the Hedgehog 2 kan natuurlijk niet alleen op de Mega Drive gespeeld worden, maar staat ook op tig compilaties (al moet ik helaas de meest recente Mega Drive Classics collectie uitsluiten vanwege de rewind functie). Van Side Pocket mag elke versie meedoen, omdat het scoring systeem voor zover ik kan nagaan overal hetzelfde werkt. Van H.E.R.O. kunnen naast de Atari 2600 versie ook enkele ports gespeeld worden, zoals de C64 versie, maar ik heb gemerkt dat een aantal andere ports niet hetzelfde scoring systeem hebben (de MSX en Colecovision ports wijken bijvoorbeeld af). De game staat o.a. ook op Activision Anthology. Parodius is echter wel platform specific vanwege de Lollipop mode.

Je mag op zoveel games stemmen als je in de collectie hebt en wilt spelen in een challenge! (Als meerdere games genoeg stemmen hebben, hoeft niet elke maand een poll gehouden te worden).

Heb je suggesties voor andere leuke games en uitdagingen voor de Retro Challenge? Die zijn natuurlijk ook welkom.
nmkl pjkl ftmch
OldSchool
Contacteer:

Re: Retro Challenge Poll

07 feb 2019, 17:28

Gestemd! Goed bezig!
joebatters

07 feb 2019, 17:33

misschien tetris attack gameboy en mr do snes voor n challenge . maar ligt natuurlijk of er wel n aantal mensen zijn die de games hebben :confused1:
Afbeelding
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

07 feb 2019, 17:37

Pac-Man lijkt mij een prima keuze. De arcade versie is op veel platforms te spelen en kost geen hol. Let echter wel even op dat lang niet alle oudere Namco Museums "arcade perfect" zijn. Namco Museum 50th Anniversary op de PlayStation 2, GameCube en Xbox is volgens mij de eerste versie die gebruik maakt van de daadwerkelijke arcade code. De versies op de moderne systemen zijn in ieder geval allemaal geschikt. Ik heb zelf op dit moment nog geen officiële versie in huis, maar zou er zeker een aanschaffen voor een komende challenge in ieder geval. De Steam versie (Arcade Game Series) is momenteel overigens in aanbieding voor €2, of voor €4 in een pakket met Galaga en Dig Dug.

Van de overige games heb ik enkel Sonic the Hedgehog 2 in huis. Ik ben daar echter geen groot fan van, hoewel een Retro Challenge daar wellicht verandering in kan brengen. :)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 feb 2019, 18:03

Sonic the Hedgehog 2, mijn favoriete game
Gozert
Moderator
Moderator

07 feb 2019, 19:33

Mogelijk eentje voor de toekomst: Daytona USA? Volgens mij is die game best populair hier. Ik kan me in ieder geval nog mooie gevechten tussen Ruud, Henky-VII en mij herinneren bij het Nationaal Videogame Museum. De PS3, Xbox 360 en Xbox One versies zijn identiek aan elkaar en makkelijk digitaal verkrijgbaar.
Kjeld
Koningsdag Koning 2019
Koningsdag Koning 2019

07 feb 2019, 19:39

Zo wat heb ik een zin om Sonic 2 hier te zien. De rest heb ik ook helaas niet. :wallbash:
Afbeelding
toejam

07 feb 2019, 19:39

Goed bezig Galious :) HERO en Robotron zijn mijn favorieten van deze serie en lijken me beide leuk om een compo van te spelen. Pac-Man is ook een prima keuze wat mij betreft, maar daarvan weet ik vooraf al dat ik er niet zo heel sterk in zal zijn. Side Pocket ken ik niet maar de Gameboy-cart is redelijk cheap dus vind ik wel een leuke om te spelen. Parodius heb ik niet op de SNES en zie ik mezelf ook niet zo snel kopen, en Sonic 2 heeft al genoeg te veel stemmen :tongue3:
Yo, homeboy gimme five!
segatarian

07 feb 2019, 19:45

nice!
Ik heb side pocket en sonic 2 gekozen, maar als parodius van de sega saturn ook mee mag doen kun je op een extra stem rekenen.
hoop stiekem het meest op side pocket :)
Galious
Moderator
Moderator

08 feb 2019, 15:28

joebatters schreef:misschien tetris attack gameboy en mr do snes voor n challenge . maar ligt natuurlijk of er wel n aantal mensen zijn die de games hebben :confused1:
Dat kunnen we wellicht peilen in een volgende poll :)
Bedankt in elk geval voor de suggesties!
Gozert schreef:Mogelijk eentje voor de toekomst: Daytona USA? Volgens mij is die game best populair hier. Ik kan me in ieder geval nog mooie gevechten tussen Ruud, Henky-VII en mij herinneren bij het Nationaal Videogame Museum. De PS3, Xbox 360 en Xbox One versies zijn identiek aan elkaar en makkelijk digitaal verkrijgbaar.
Arcade racing games altijd tof voor een retro challenge! :thumbup1:
Deze heb ik zelf nog niet, maar ik zal er eens naar kijken.
segatarian schreef:nice!
Ik heb side pocket en sonic 2 gekozen, maar als parodius van de sega saturn ook mee mag doen kun je op een extra stem rekenen.
hoop stiekem het meest op side pocket :)
De Saturn versie van Parodius heeft helaas niet de Omake/Lollipop mode die de SNES versie heeft en die ik voor een challenge zou willen gebruiken.
nmkl pjkl ftmch
gekkehenkie

08 feb 2019, 21:19

Ik heb gestemd op Pacman en Sonic, de rest van de spellen heb ik niet.

Pacman is wel al eens in de challenge geweest.
Consider yourself a hero.
Galious
Moderator
Moderator

08 feb 2019, 22:42

Ja, de Game Boy versie van Pac-Man is inderdaad al eens in de challenge geweest. Maar dat is alweer 4 jaar geleden, dus ik hoop dat mensen inmiddels happig zijn op een nieuwe challenge met deze klassieker. Bovendien gaat het dit keer om de arcade versie :)
nmkl pjkl ftmch
Flozem

08 feb 2019, 22:55

gestemd!
Gozert
Moderator
Moderator

09 feb 2019, 00:37

Nou, in ieder geval genoeg lui voor een drukke challenge met Sonic 2! :D
Farokh

09 feb 2019, 10:32

Ik heb geen van deze games, dus ook niet gestemd.
Maar ik vind ik wel het een goed idee om een poll te houden.
removeduser
Koningsdag Koning 2018
Koningsdag Koning 2018

19 feb 2019, 10:34

Gaat er ook nog iets gebeuren met het daadwerkelijk uitgeven van de 'prijzen'?
CHRdutch

19 feb 2019, 12:30

SuperFruitig schreef:Gaat er ook nog iets gebeuren met het daadwerkelijk uitgeven van de 'prijzen'?
Ik wacht al sinds Maart :biggrin:
Ach ja, meedoen is belangrijker dan winnen, zeggen ze wel eens.
OldSchool
Contacteer:

19 feb 2019, 12:42

Ik zou ook aan de challenge mee doen zonder prijzen. Ik vind wel dat als je iets toezegt, je je er eigenlijk wel aan moet houden...

Misschien een idee om het puur voor de eer te doen? Of bijvoorbeeld fysieke sponsoring aan te vragen, zodat je fysieke prijzen kunt winnen/uitreiken?
removeduser
Koningsdag Koning 2018
Koningsdag Koning 2018

19 feb 2019, 13:26

OldSchool schreef:Ik vind wel dat als je iets toezegt, je je er eigenlijk wel aan moet houden...
IANAL maar volgens mij ben je wettelijk gebonden aan uitgifte van prijzen als je het meeneemt in de presentatie en opzet je van je competitie.
removeduser
Koningsdag Koning 2018
Koningsdag Koning 2018

19 feb 2019, 13:27

CHRdutch schreef:
SuperFruitig schreef:Gaat er ook nog iets gebeuren met het daadwerkelijk uitgeven van de 'prijzen'?
Jezus een jaar. Is er iemand die zijn prijs heeft mogen ontvangen? Of is het gewoon een schaamteloze plug zonder commitment?
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

19 feb 2019, 14:15

Ik heb wel codes ontvangen in het verleden alleen de laatste keer (Super Punch Out contest).
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 feb 2019, 17:30

SuperFruitig schreef:
CHRdutch schreef:
Jezus een jaar. Is er iemand die zijn prijs heeft mogen ontvangen? Of is het gewoon een schaamteloze plug zonder commitment?
Gast, wat denk je zelf? Dat wij dit pluggen omdat we er rijk van worden? Je weet inmiddels toch wel dat wij alleen maar kosten stoppen in Button Bashers zonder er iets uit te halen. Dus waarom zouden we het pluggen?

Als er prijzen niet zijn aangekomen bij mensen dan horen we het graag. Dan gaan we er achteraan en zorgen we dat het in orde komt. Wij geven zelf de prijzen niet uit, want dat kunnen we niet. Dus nee, het is geen schaamteloze plug, want waarom zouden we.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

19 feb 2019, 17:42

Ik heb contact gehad met Jur en inmiddels codes ontvangen voor de challenges van Maart en November 2018 en Januari 2019, dus die worden asap uitgereikt :)
Als er verder nog mensen zijn die nog geen prijs hebben ontvangen, laat het inderdaad gewoon even weten.

Excuses voor de vertraging en voor de toekomst gaan we de prijsuitreiking anders regelen.
nmkl pjkl ftmch
OldSchool
Contacteer:

19 feb 2019, 18:07

Ik heb nog augustus en september te goed. Net die maanden die je niet noemt :)
Gozert
Moderator
Moderator

19 feb 2019, 18:31

De troostprijs van september 2017... :blushing:

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”