Waarschuwing repro producten

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Waarschuwing repro producten

Berichtdoor Jake Armitage » 07 sep 2017, 14:09

Gozert schreef:Dat neemt echter niet weg dat dit soort praktijken wel tegen de wet zijn.

Eens. Dat is het verkopen van everdrives of een Wii met 300 spellen ook, maar daar doe je niemand kwaad mee.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor Gozert » 07 sep 2017, 14:12

De morele kant van de discussie is inderdaad iets anders dan de legale kant van discussie.
Gozert
Moderator

Berichtdoor OnceWas » 07 sep 2017, 17:40

Zelf ben ik even fanatiek geweest tegen de verkopers van namaak Nes Mini Classics (zie ander topic). Ik heb hierover een paar keer contact gehad met marktplaats. Ze doen er niks aan. Ze bevestigen dat nav de info die ik hun geef ze inderdaad de advertentie kunnen verwijderen, maar ze willen dat niet doen obv de foto's. Tja, hoe kun je anders zien dat het namaak is?
Nu heb ik het even erg druk, maar in oktober ga ik verder in gesprek met Marktplaats. Doordat zij geen actie ondernemen, maar wel op de hoogte zijn van de namaak, is MP ook strafbaar. De volgende stap is communicatie richting de consumentenorganisaties. Ik kan me goed voorstellen dat MP niet alles zelf in de gaten kan houden, maar geen actie ondernemen als een ander het bij MP meldt, dat vind ik niet kunnen.

OnceWas

Berichtdoor segatarian » 07 sep 2017, 18:07

de schuld ligt vooral bij de fabrikant, die er geen repro sticker/logo op wil plakken.
segatarian

Berichtdoor Jake Armitage » 07 sep 2017, 21:19

segatarian schreef:de schuld ligt vooral bij de fabrikant, die er geen repro sticker/logo op wil plakken.

Er zijn ook repro's waar het duidelijk op vermeld staat dat het om een repro gaat(op een beurs gezien). Dus in min ogen nog steeds een rotstreek van de verkoper.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor segatarian » 08 sep 2017, 14:01

ja dan zeker
segatarian

Berichtdoor Jake Armitage » 08 sep 2017, 14:23

@segaterian, hoe zit het met de repro scene @SEGA ?

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor synergy » 08 sep 2017, 15:09

De Sega repro scene is waarschijnlijk net zo erg als de Nintendo repro scene. De markt wordt overspoeld door hele slechte AliExpress repros. Je kan het gelukkig van mijlenver zien aan de labels. Verkeerde hoogte/breedte verhoudingen, vrijwel allemaal op Japanse shells.

Zoals dit:

Afbeelding

Tenminste, dit is wat ik heel veel tegenkom.
synergy

Berichtdoor segatarian » 09 sep 2017, 14:02

ja klopt, veelal japans. de consoles zelf kunnen wel in een pal doos zitten, maar zijn te o.a. herkennen aan controller met blauwe start knop.(als opvallenste detail)

toch heb ik het idee dat er ook repro's zijn die heel echt lijken.
ik kan mij namelijk niet herinneren dat boekjes ook in celefaan zitten zoals bij dit exemplaar
https://www.marktplaats.nl/a/spelcomputers-en-games/games-sega/m1201299556-the-punisher-sega-mega-drive-cib-nieuw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8
segatarian

Berichtdoor Dreef » 09 sep 2017, 14:22

Heel wat anders.

Ik ben laatst met een PS3 controller de mist ingegaan.
Gekocht bij Used Products.

Controller was niet te onderscheiden van echt.
De verpakking, het materiaal van de controller en de sticker op de onderkant.
Allemaal hetzelfde.
Ik merkte het pas tijdens het spelen toen de sticks wat onnauwkeurig waren.

Ben toen even gaan lezen op internet.
Het schijnt dat PS3 controllers bijna perfect worden nagemaakt.

Gaat zelfs zo ver dat je met je vinger over de sticker aan de onderkant moet vegen.
Dit maakt een bepaald geluid. Als dit niet klopt heb je al de kans dat je een repro in handen hebt.
Dreef

Berichtdoor OnceWas » 09 sep 2017, 14:47

segatarian schreef:ja klopt, veelal japans. de consoles zelf kunnen wel in een pal doos zitten, maar zijn te o.a. herkennen aan controller met blauwe start knop.(als opvallenste detail)

ik kan mij namelijk niet herinneren dat boekjes ook in celefaan zitten zoals bij dit exemplaar
https://www.marktplaats.nl/a/spelcomputers-en-games/games-sega/m1201299556-the-punisher-sega-mega-drive-cib-nieuw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

Pffff, best schrikken zo'n repro. Wat een bedrag trouwens!
Vroeger heb ik een Sega MD gehad, maar bij mijn spellen zat de handleiding echt nooit in het plastic.

Ik ben blij dat ik me concentreer op Neo Geo Pocket Colour. Voor zover mij bekend is die markt nog niet verziekt met repro. Voor AES trouwens wel, maar dan wordt het keurig vermeld (tenminste op ebay....).
Dreef schreef:Heel wat anders.

Allemaal hetzelfde.

Gaat zelfs zo ver dat je met je vinger over de sticker aan de onderkant moet vegen.
Dit maakt een bepaald geluid. Als dit niet klopt heb je al de kans dat je een repro in handen hebt.

Balen zeg. Je hebt de controller toch wel teruggebracht? Bij UP krijg je vaak minimaal een maand garantie. Bij het innemen van het produkt denk ik dat UP het ook niet heeft gezien.

OnceWas

Berichtdoor segatarian » 09 sep 2017, 15:17

edit: ik weet niet zeker of mijn vorige post een repro betreft. ik kan mij iig. niet heugen dat boekjes in het celefaan zaten origineel. misschien iemand die dit kan bestrijden of beamen?
segatarian

Berichtdoor synergy » 09 sep 2017, 15:31

segatarian schreef:edit: ik weet niet zeker of mijn vorige post een repro betreft. ik kan mij iig. niet heugen dat boekjes in het celefaan zaten origineel. misschien iemand die dit kan bestrijden of beamen?

Ik heb destijds nooit een Megadrive game gekocht waar de handleiding in cellofaan zat.

Misschien was dit anders bij de latere blauwe titels, dat weet ik niet. De vroege MD releases hadden dit zeker niet.
synergy

Berichtdoor Galious » 09 sep 2017, 15:37

Ik heb ook nooit boekjes in cellofaan gezien bij Mega Drive games. Doosjes ook niet, for that matter. De enige "seal" was soms zo'n stickertje op het doosje.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor segatarian » 09 sep 2017, 15:39

Galious schreef:Ik heb ook nooit boekjes in cellofaan gezien bij Mega Drive games. Doosjes ook niet, for that matter. De enige "seal" was soms zo'n stickertje op het doosje.

juist bij mij was dat ook, geld ook voor de master system titels.

maar misschien wat synergy zegt, de latere titels of anders games die via bestellingen per post gingen ?

bij mij hangt er sowieso een beetje een luchtje aan "factory sealed" de meeste game waren idd. niet gesealed en op marktplaats zie je nieuwe megdrive games (steeds vaker) meestal in seal.

ik heb voor de master system een keer een doos gekocht met (ik meen 10) nieuwe games van popoulis erin. deze hadden geen seal, maar waren zoals gallious zegt beplakt met de sega sticker als sealing
segatarian

Berichtdoor OnceWas » 09 sep 2017, 16:08

Deden we rond de tijd van de Mega Drive (periode 1990-1997) al aan bestellingen per post? Ik in ieder geval niet. Volgens mij was internet toen nog in opkomst. Om te kunnen internetten, moesten we toen inbellen met een modem..... ;-)

OnceWas

Berichtdoor segatarian » 09 sep 2017, 16:10

ja, je had advertenties in magazines zoals de power unlimited bijvoorbeeld, waar je per post een order kon doen.
segatarian

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 09 sep 2017, 17:17

Dreef schreef:Heel wat anders.

Allemaal hetzelfde.

Ik heb zelf ook weleens van die PS3 controllers gehad met idd sticker en al. Kwam er zelf pas achter toen ik hem op de pc wilde gebruiken. Hij registreerde een paar buttons verkeerd in MAME t.o.v. mijn andere echte originele controller
Don Cannoli 79

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 09 sep 2017, 17:23

Ook ik heb heb nog nooit een handleiding in cellofaan gezien bij de MD. Betekent niet dat het nooit bestaan heeft maar er gaat dan bij mij in ieder geval wel gelijk een alarmbel af. The Punisher voor €1.000 is ook wel een boel geld :confused2:
Don Cannoli 79

Berichtdoor Dreef » 10 sep 2017, 01:05

meesje schreef:Balen zeg. Je hebt de controller toch wel teruggebracht? Bij UP krijg je vaak minimaal een maand garantie. Bij het innemen van het produkt denk ik dat UP het ook niet heeft gezien.

Die gasten zijn helaas failliet. 15 euro valt gelukkig nog mee.

Nog even over dat cellofaan van die MD manual.
Dat lijkt op een manual protector. Ik gebruik ze zelf ook.
Zo zien mijn MD manuals er ook uit als ze in het doosje zitten.

Deze dus.

Afbeelding
Dreef

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 10 sep 2017, 10:45

Ik gebruik ook manual protectors voor mn "papierwerk" in gameboy spellen.
Je wilt t hebben in nette staat, maar je gaat er toch nooit inkijken. Kun je maar beter in een manual protector sealen.

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Berichtdoor segatarian » 10 sep 2017, 15:24

aha ok, toch raar als je de foto's van die punischer marktplaats advertentie bekijkt dat je een foto ziet waar de megadrive doos nog in cellofaan zit(niet standaard , was meestal alleen een sega sticker), op een andere foto is hij uitgepakt en op een foto zie je het boekje zowel met als zonder protector.
Het zou dan dus alleen zo kunnen dat (er vanuit gaande dat megadrive games in folie bestaan) hij hem heeft uitgepakt en vervolgens het boekje in een protector heeft gedaan.
segatarian

Berichtdoor segatarian » 10 sep 2017, 16:37

na het lezen van dit stuk op een ander forum,over de punisher ben ik toch bang dat de kans groot is dat het om een repro gaat.
http://www.retrocollect.com/forum/viewtopic.php?p=26534

je kan hiermee in ieder geval vast stellen dat ook sega last heeft van repro's die zo echt zijn dat je de cardridge moet open maken.
segatarian

Berichtdoor zwaardgast » 10 sep 2017, 20:20

segatarian schreef:ja klopt, veelal japans. de consoles zelf kunnen wel in een pal doos zitten, maar zijn te o.a. herkennen aan controller met blauwe start knop.(als opvallenste detail)

Hij heeft het boekje gewoon in een manual protector gedaan als ik naar zijn andere advertenties kijkt is het niet een standaard verkoper met een zolder vondst

Wat seals betreft megadrive games met name wat zeldzamere games als alien soldier hebben dit celofaan als ze geseald zijn en geen sega sticker, wellicht in een winkel ingesealed of in de fabriek op ebay verschijnen ze zo nu en dan ook.

Mede hierdoor zijn de waarde van gesealde sega games relatief gezien niet zo hoog als een seal van Nintendo rode nintendo strip etc, qua collectie en visuele aspecten ziet het er niet zo fraai uit. Je kan net zo goed een mint exemplaar hebben. Ook als ze gesealed zijn met een sega sticker visueel gezien voegt het niet veel toe als het ware een mint exemplaar.

Men probeert er overigens vaak wel meer voor te vragen maar realistsisch gezien voegt het niet veel waarde toe, weinig mensen die er veel meer voor betalen zoals bij gesealde nintendo games.

sticker sealed nintendo games leveren ook weinig meer op dan mint exemplaren of gaan zelfs voor dezelfde prijs
zwaardgast

Berichtdoor Ruud » 12 sep 2017, 11:35

meesje schreef:Zelf ben ik even fanatiek geweest tegen de verkopers van namaak Nes Mini Classics (zie ander topic). Ik heb hierover een paar keer contact gehad met marktplaats. Ze doen er niks aan. Ze bevestigen dat nav de info die ik hun geef ze inderdaad de advertentie kunnen verwijderen, maar ze willen dat niet doen obv de foto's. Tja, hoe kun je anders zien dat het namaak is?
Nu heb ik het even erg druk, maar in oktober ga ik verder in gesprek met Marktplaats. Doordat zij geen actie ondernemen, maar wel op de hoogte zijn van de namaak, is MP ook strafbaar. De volgende stap is communicatie richting de consumentenorganisaties. Ik kan me goed voorstellen dat MP niet alles zelf in de gaten kan houden, maar geen actie ondernemen als een ander het bij MP meldt, dat vind ik niet kunnen.

Je kan ook Nintendo zelf een mail sturen. Hebben ze wel een afdeling voor (anders sturen ze het wel dor naar die afdeling).
Snap sowieso niet dat ze daar niet actiever in zijn.

Ruud
Koningsdag Koning 2017

VorigeVolgende