Waarschuwing repro producten

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Waarschuwing repro producten

Berichtdoor Jake Armitage » 05 sep 2017, 07:18

Gasten,

Sinds kort zet ik met hulp van o.a. Arjangameboyman om de zoveel tijd een Gameboy (anti) repro advertentie op Marktplaats. De reacties daarop zijn zeer positief en inmiddels stromen er tips binnen om de advertentie nog efficienter te maken.

Het lijkt me ook nodig om dergelijke advertenties voor SNES (en wellicht andere systemen) repro's te plaatsen. Wie is hier goed op de hoogte van de do's dont's op het gebied van Snes CIB aankopen en zou mij kunnen helpen met een degelijke informatieve advertentie te creëren?

Met de juiste tekst en foto's in de advertentie is het voor mij een kleine moeite om eens in de week een aantal ad's te plaatsen en ook helpt dat mijzelf en andere verzamelaars om niet in de grappen van de MP fopneuzen te vallen.

Laatst bijgewerkt door Jake Armitage op 26 sep 2017, 20:35, in totaal 2 keer bewerkt.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Re: Waarschuwing repro producten

Berichtdoor Pius » 05 sep 2017, 07:20

Goed initiatief! Verwijdert Marktplaats dit soort posts niet trouwens?

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Jake Armitage » 05 sep 2017, 07:21

Nee

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor segatarian » 05 sep 2017, 10:16

goed initiatief!
segatarian

Berichtdoor Don Cannoli 79 » 05 sep 2017, 10:42

:thumbup1: Goed bezig !
Op zich niks mis met een repro maar dan moet het wel heel duidelijk worden gemaakt dat het een repro is. Het spotten hiervan wordt steeds lastiger. Alsof collecten al niet moeilijk genoeg is tegenwoordig. Ja het leven van een collector valt niet mee :wink:
Don Cannoli 79

Berichtdoor Jake Armitage » 05 sep 2017, 14:23

Don Cannoli 79 schreef:Op zich niks mis met een repro maar dan moet het wel heel duidelijk worden gemaakt dat het een repro is.

Precies dat.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Apenheul » 05 sep 2017, 16:06

Goed werk man! Ik ben niet zo thuis in de repro's maar ik zou het ook erg taai vinden om een repro in huis te krijgen terwijl ik het origineel dacht aan te kopen.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Link86 » 05 sep 2017, 23:09

Goed idee, heb de advertenties al meerdere keren voorbij zien komen ! :thumbup1:

The NES collector ! :thumbup1:
Link86

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 05 sep 2017, 23:21

Het lijkt me niet verkeerd om dit soort berichten te plaatsen daar waar er veel neppe in omloop gaan.
Ik weet helemaal niet hoeveel fakes er zijn bij SNES en NES enzo. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Don Cannoli 79 gaf al aan dat het spotten van fakes heel lastig kan zijn. Vaak is t makkelijk maar sommige fakes zijn erg goed gemaakt.
Het is zelfs zo dat het bij DS games al eigenlijk niet te onderscheiden valt zonder de cartridge open te breken. Daarom handel ik ook niets van DS of later.

MetalJesus heeft er wel een leuke video voor. Misschien helpt het en anders is t wel gewoon interessant.

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Berichtdoor haka77 » 06 sep 2017, 14:42

Arjan Gameboyman schreef:Het lijkt me niet verkeerd om dit soort berichten te plaatsen daar waar er veel neppe in omloop gaan.
Ik weet helemaal niet hoeveel fakes er zijn bij SNES en NES enzo. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Don Cannoli 79 gaf al aan dat het spotten van fakes heel lastig kan zijn. Vaak is t makkelijk maar sommige fakes zijn erg goed gemaakt.
Het is zelfs zo dat het bij DS games al eigenlijk niet te onderscheiden valt zonder de cartridge open te breken. Daarom handel ik ook niets van DS of later.

MetalJesus heeft er wel een leuke video voor. Misschien helpt het en anders is t wel gewoon interessant.

En al vindt je het filmpje niks, Kelsey is sowieso kijkvoer :p

Afbeelding
haka77

Berichtdoor ravengames » 06 sep 2017, 15:49

haka77 schreef:
Arjan Gameboyman schreef:Het lijkt me niet verkeerd om dit soort berichten te plaatsen daar waar er veel neppe in omloop gaan.

Sorry heb nix met dwergen haha :lol:

Klik hier voor mijn store! http://www.ebay.nl/usr/classicsingaming

Like de Facebook pagina voor 10% korting!: www.facebook.com/classicsingaming
ravengames

Berichtdoor Purple Tentacle » 06 sep 2017, 16:47

^^ Wow, dat klonk in je hoofd vast een stuk minder offensive dan dat het in werkelijkheid is. :dontknow:

Jake Armitage schreef:Gasten,

Sinds kort zet ik met hulp van o.a. Arjangameboyman om de zoveel tijd een Gameboy (anti) repro advertentie op Marktplaats. De reacties daarop zijn zeer positief en inmiddels stromen er tips binnen om de advertentie nog efficienter te maken.

Het lijkt me ook nodig om dergelijke advertenties voor SNES (en wellicht andere systemen) repro's te plaatsen. Wie is hier goed op de hoogte van de do's dont's op het gebied van Snes CIB aankopen en zou mij kunnen helpen met een degelijke informatieve advertentie te creëren?

Met de juiste tekst en foto's in de advertentie is het voor mij een kleine moeite om eens in de week een aantal ad's te plaatsen en ook helpt dat mijzelf en andere verzamelaars om niet in de grappen van de MP fopneuzen te vallen.

De link werkt helaas niet, maar een goed initatief is dit zeker.

Oh, dat is omdat je de wijzigen pagina linkt, als ik inlog kan ik hem wel zien. Voor wie niet in wil loggen, voila.

Afbeelding
Purple Tentacle

Berichtdoor Jake Armitage » 06 sep 2017, 22:43

Aiii schreef:Voor wie niet in wil loggen, voila.

Dank daarvoor en goede tip voor de volgende keer.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Jake Armitage » 06 sep 2017, 22:44

Arjan Gameboyman schreef:MetalJesus heeft er wel een leuke video voor. Misschien helpt het en anders is t wel gewoon interessant.

Dat zijn de tips. Dank Arjan.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Jake Armitage » 06 sep 2017, 23:49

@Arjan

Ik geloof niet dat het bewust zo wordt verkocht, maar aan de cartridge te zien is dit een repro?!

https://www.marktplaats.nl/a/spelcomput ... oosje.html

#Edit, laat maar. Zie nu dat ook het doosje nep is:

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Jake Armitage op 07 sep 2017, 00:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Jake Armitage

Berichtdoor Gozert » 07 sep 2017, 00:28

Ik zou overigens iets minder hard richting die stofhoesjes zijn. Ik bewaar al mijn cart only games ook in die dingen en zou ze er ook bij doen mocht ik die ooit verkopen.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Jake Armitage » 07 sep 2017, 00:43

Gozert schreef:Ik zou overigens iets minder hard richting die stofhoesjes zijn. Ik bewaar al mijn cart only games ook in die dingen en zou ze er ook bij doen mocht ik die ooit verkopen.

eens.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Jake Armitage » 07 sep 2017, 00:45

haka77 schreef:

:evil2:

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 07 sep 2017, 09:17

Gozert schreef:Ik zou overigens iets minder hard richting die stofhoesjes zijn. Ik bewaar al mijn cart only games ook in die dingen en zou ze er ook bij doen mocht ik die ooit verkopen.

Softhoesjes zeggen niks, maar je moet wel extra oplettend zijn met softhoesjes.
Ziet de game er goed uit, maar zie ik geen factory imprint, misschien vraag ik om extra foto's en anders wil ik de gok soms nog wel nemen.
Ziet de game er goed, maar zie ik geen factory imprint en wel zn softhoesje ga ik sowieso om extra foto's vragen.

Ik zie het dus alleen als waarschuwing.

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Berichtdoor Gozert » 07 sep 2017, 12:47

Arjan Gameboyman schreef:

Softhoesjes zeggen niks, maar je moet wel extra oplettend zijn met softhoesjes.
Ziet de game er goed uit, maar zie ik geen factory imprint, misschien vraag ik om extra foto's en anders wil ik de gok soms nog wel nemen.
Ziet de game er goed, maar zie ik geen factory imprint en wel zn softhoesje ga ik sowieso om extra foto's vragen.

Ik zie het dus alleen als waarschuwing.

Vast, maar in het bericht staat dat het "9 van de 10 keer" om een repro gaat. Naast dat dit getal mij behoorlijk uit de lucht gegrepen lijkt, zegt een beschermhoesje echt helemaal niets over de authenticiteit van een cartridge.

Het enige wat een factor kan zijn is wanneer de cartridge slecht zichtbaar is omdat de foto gemaakt is met de cartridge in het hoesje. Dat valt voor mij echter eerder in de categorie "slechte productfoto". Ik zou de bewoording aanpassen.
Gozert
Moderator

Berichtdoor OnceWas » 07 sep 2017, 13:01

Arjan, Jake: goed werk!
Hopelijk kunnen zo veel potentiële kopers gewaarschuwd worden. Volgens mij zag ik dat Don had aangegeven dat er niks mis is mee repro, zo lang het is aangegeven. Daar ben ik het deels mee eens, maar betekent repro (in de genoemde gevallen) ook niet dat het illegaal is? Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een repro mag maken.

OnceWas

Berichtdoor Gozert » 07 sep 2017, 13:34

meesje schreef:Arjan, Jake: goed werk!
Hopelijk kunnen zo veel potentiële kopers gewaarschuwd worden. Volgens mij zag ik dat Don had aangegeven dat er niks mis is mee repro, zo lang het is aangegeven. Daar ben ik het deels mee eens, maar betekent repro (in de genoemde gevallen) ook niet dat het illegaal is? Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een repro mag maken.

Klopt, je verkoopt een namaakproduct van materiaal dat is beschermd door copyright. Het is in wezen hetzelfde als de massale handel in gebrande schijfjes van PS1 en PC games vroeger. Het copyright op de populairste repro games is ook gewoon nog in effect (Pokémon, EarthBound, etc.), al betwijfel ik sowieso dat het wel toegestaan is om geld te verdienen aan abandonware.

Gewoon dreigen met aangifte of het doorsturen naar de betreffende copyright houder. :D
Gozert
Moderator

Berichtdoor Jake Armitage » 07 sep 2017, 13:40

Gozert schreef:
Vast, maar in het bericht staat dat het "9 van de 10 keer" om een repro gaat. Naast dat dit getal mij behoorlijk uit de lucht gegrepen lijkt, zegt een beschermhoesje echt helemaal niets over de authenticiteit van een cartridge.

Daarom had ik je ook al geantwoord.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Jake Armitage » 07 sep 2017, 13:45

@Gozert & Meesje ik wil zelf niet zo ver gaan. De waarschuwing voor potentiële kopers van repro is iig een doel. Daarnaast gaan de verkopers door de (hopelijk veel) meer geïnformeerde kopers meer vragen krijgen en wellicht dat dit voor deze boeven de handel minder interessant maakt.

Afbeelding
Jake Armitage

Berichtdoor Gozert » 07 sep 2017, 13:54

Ik plaatste niet voor niets een smily achter die zin; zover wil ik ook niet gaan. Ik maak zelf ook vrijwel nooit meer gebruik van Marktplaats (echter niet enkel vanwege repro's; sterker nog, dat is niet eens de belangrijkste reden voor me). Dat neemt echter niet weg dat dit soort praktijken wel tegen de wet zijn.
Gozert
Moderator

Volgende