Waarschuwing repro producten

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Waarschuwing repro producten

Berichtdoor Jake Armitage » 26 okt 2017, 15:29

Jalf schreef:Ik heb Nintendo net een mail gestuurd. Ben benieuwd of en hoe ze reageren. Als je zo door de sega of nes games zit te bladeren dan zie je door de bomen echt het bos niet meer met al die repro cartridges.

Top!! Ben benieuwd.

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor Jalf » 27 okt 2017, 10:49

Inmiddels wel een reactie van Marktplaats:

Uit je bericht maak ik op dat je melding maakt van advertenties die niet conform de voorwaarden zijn, maar dat deze niet worden verwijderd.

Ik heb de advertentie die je hebt meegestuurd bekeken. Ik kan in de advertentie niet terugzien dat het hier om een namaakversie gaat. Het is zo dat Marktplaats uit moet gaan van de advertentie zelf. Ik heb de gebruiker wel voor je nagekeken. Er zijn geen klachten over deze adverteerder bekend.

Ik heb ze in een reactie verteld dat ik Nintendo zelf maar heb benaderd en eventueel contact opneem met StopNamaak oid. En dat ze aan de advertentie misschien niet kunnen zien of iets illegaal is, maar dat ik ze daar in het geval van deze aanbieder dus op heb gewezen en dat ze nu dus niet meer kunnen zeggen dat ze het niet hebben geweten. Ook nog kort uitgelegd dat Kirby nooit op een originele Megadrive cart zou kunnen verschijnen en waarom Earthbound PAL voor 14,99 nooit zuivere koffie kan zijn.

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor segatarian » 27 okt 2017, 12:38

denk dat Nintendo zich misschien eerder bezig zou houden met de grote namaak scene op ali express?

ik vraag mij ook af, of een fabrikant wel baat heeft met het beschermen van waar wat ze niet meer verkopen.
Als alle oude games niet meer zouden bestaan, of verziekt zijn met te echt lijkende repro's heeft een merk daar misschien alleen maar voordeel mee? kunnen ze de oude games opnieuw releasen op nieuwe consoles.
segatarian

Berichtdoor Gozert » 27 okt 2017, 14:11

segatarian schreef:denk dat Nintendo zich misschien eerder bezig zou houden met de grote namaak scene op ali express?

ik vraag mij ook af, of een fabrikant wel baat heeft met het beschermen van waar wat ze niet meer verkopen.
Als alle oude games niet meer zouden bestaan, of verziekt zijn met te echt lijkende repro's heeft een merk daar misschien alleen maar voordeel mee? kunnen ze de oude games opnieuw releasen op nieuwe consoles.

Veel bedrijven verkopen nog altijd oude games via digitale distributie, maar je moet ook eventuele handelsmerken beschermen om sterk te kunnen blijven staan in eventuele (andere) rechtszaken wanneer er misbruik wordt gemaakt door derden. Dat is ook de reden waarom Nintendo altijd hard optreedt tegen fan games die hun merknamen gebruiken (i.e. Pokémon Uranium, AM2R, Super Mario 64 Online, etc.).

Verder is het gewoon strafbaar in Nederland (en tal van andere landen) om namaakproducten te verkopen alsof het de real deal is. Kopen en bezitten mag wel, maar er mag geen geld aan verdiend worden.
Gozert
Moderator

Vorige