Overzicht online Gameshops - Retro games en merchandise

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Overzicht online Gameshops - Retro games en merchandise

Berichtdoor Mark » 12 okt 2016, 21:33

blasterhjal schreef:
Mark schreef:
blasterhjal schreef:http://www.secondplayer.nl/

Weet niet of ie er echt tussen past gezien het geen traditionele webshop is, maar een risicoloze Marktplaats voor games.
Heb onlangs wat besteld en dat is allemaal prima verlopen. Mooi concept vind ik!

Beetje kutconcept vind ik. Als verkoper betaal je 10% aan servicekosten, als koper betaal je 'een klein bedrag van €1.99' aan servicekosten. €1.99 een klein bedrag? Je kan je eigen prijs ook alleen tot een bepaalde hoogte zelf bepalen. Daarnaast alleen inloggen met Facebook, mwa mwa zijn toch we een paar dingen die me tegenhouden.

Haha mooie kritische noot Mark. Het is zeker niet ideaal, dat met je facebook enzo. Aan de eu1,99 servicekosten staat wel tegenover dat je "geen" verzendkosten betaald. Als verkoper heb ik er verder ook geen ervaring mee maar heb er als koper toch een leuke deal gescoord! Vond het ook wel grappig om te zien dat er naast de bestaande concepten, iemand toch weer iets nieuws bedenkt. Vraag me idd wel af of het succesvol zal zijn.

Geen verzendkosten? Die worden gewoon doorberekend in de prijs natuurlijk haha, uiteindelijk betaal je ze ook. €1.99 is belachelijk.

Afbeelding
Mark

Berichtdoor blasterhjal » 12 okt 2016, 21:42

Haha daarom ook de aanhalingstekens Mark ;)

Waar is je glitterbanaan gebleven trouwens? Die was veel beter dan dit man
blasterhjal

Berichtdoor Mark » 03 nov 2016, 13:27

blasterhjal schreef:Haha daarom ook de aanhalingstekens Mark ;)

Waar is je glitterbanaan gebleven trouwens? Die was veel beter dan dit man

Ja ga ik weer herinvoeren. Dat was een baken van herkenning he?

Afbeelding
Mark

Berichtdoor zwaardgast » 03 jan 2017, 17:20

Recent een aantal dingen gekocht bij deze web shop

Games en Goodies - http://www.gamesengoodies.nl

Een van de games was helaas met spaanse handleiding en boekjes wat niet was vermeld op de site wat ik bij andere games wel zag met andere talen.

Heb een paar nette mails gestuurd waar nooit op is gereageerd, ging welliswaar niet om het grootste bedrag maar niet bepaald netjes zeker voor een klant die toch wel aardig wat had gekocht met die bestelling. Vrij jammer dat de klantenservice zo slecht is als je iets hebt gekocht

Een afrader als je het mij vraagt erg jammer :thumbdown:
zwaardgast

Berichtdoor Shmupz » 04 jan 2017, 09:04

@zwaardgast

Ik heb daar ook al eens wat gekocht. Alle doosjes waren kapot en gedeukt, boekjes hadden een andere code.. Etc. etc.
Voor mij ook een afrader dus.
Maar wellicht hebben anderen wel goede ervaring? :)
Shmupz

Berichtdoor joebatters » 04 jan 2017, 12:11

^^ ik heb wel een goede ervaring met hun gehad zowel webshop als via ebay..,goed verpakt/ snel verzonden..ging om 3 gb cib's

Afbeelding
joebatters

Berichtdoor blasterhjal » 30 jan 2017, 13:37

Niets over een online shop maar was afgelopen weekend in Hilversum en zag dat daar Next-Level ook al is verdwenen. Half jaartje geleden hier ook in Amsterdam al. Wel jammer! Kwam er toch wel een aantal keer per jaar. Iemand enig idee hoe en wat? Blijft de rest van de vestigingen wel?
blasterhjal

Berichtdoor iStreet » 01 feb 2017, 22:34

blasterhjal schreef:Niets over een online shop maar was afgelopen weekend in Hilversum en zag dat daar Next-Level ook al is verdwenen. Half jaartje geleden hier ook in Amsterdam al. Wel jammer! Kwam er toch wel een aantal keer per jaar. Iemand enig idee hoe en wat? Blijft de rest van de vestigingen wel?

Ik geloof dat ze er nog maar eentje hebben nu, in Amersfoort als ik goed heb.. weljammer.. was vaak in de vestiging van Amsterdam. Hakan was ook een die-hard gamer..! :) wel jammer dat hij weg is met de shop

Afbeelding
I love my PSX DESR-5100 system Afbeelding
iStreet

Berichtdoor Yuri » 21 jul 2017, 18:50

Blackmax mag er ook uit, die zijn deze maand gestopt :(
Yuri

Berichtdoor David snel » 05 sep 2017, 09:46

Ik zie dat mad-gameshop.com er nog niet tussen staat
David snel

Berichtdoor toejam » 05 sep 2017, 09:56

David snel schreef:Ik zie dat mad-gameshop.com er nog niet tussen staat

Verkopen die wat dan? :evil:

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor buffaloke85 » 01 dec 2017, 23:19

Ik wist niet echt waar dit te schrijven maar ik denk dat hier het beste is.

Nog mensen die dit al hebben voorgehad?
Ik bestel bij een webshop retro games. Bepaalde spellen heeft deze webshop 3 of 4 keer met verschillende conditie's waarbij de prijs verschillend is.
Nu heb ik ze netjes ontvangen en zie ik bij het eerste spel dat ik controleer dat het doosje en boekje niet overeenkomen met de foto van het aangekochte spel.(Boekje is oa klein beetje beschadigd.)
Ik stuur vriendelijk een e-mail om mee te delen dat bij het eerste gecontroleerde spel de foto van de website niet overeenkomt met wat ik kreeg.
De persoon mailde vriendelijk en vlug terug dat hij wsl zich vergist heeft, waarbij hij meldde dat ik het anders maar moest terug sturen en hijzelf de verzendingskosten ging betalen.
Nu dit kan gebeuren en ik mailde terug dat dit geen probleem is.
Daarna wou ik al de andere spellen beginnen controleren en zag ik net nu dat alle foto's op de website verwijderd waren waardoor ik de rest niet meer kon controleren. (toeval of niet...)
Gelukkig kon ik via google cache dit wel nog controleren en zag ik dat 2 andere spellen niet overeen kwamen met de foto's waar de prijs verschillend was en 2 andere spellen die ook niet overeen kwamen met de foto's maar waar de prijs wel hetzelfde was.
Ben ik nu zo paranoïde of is er meer aan de hand?
Als verzamelaar probeer ik spellen aan te kopen in zo goed mogelijke conditie en vind ik het jammer dat ik niet het juiste krijg.
Ik wil er wel nog bij zeggen dat de "verkeerde" spellen niet in slechte staat zijn maar het is gewoon het principe en zekers als ik nog teveel betaald heb ook.
Ik verwacht ook nog een antwoord dus het is niet de bedoeling dat ik de webshop door het slijk haal door de naam te vernoemen.

buffaloke85

Berichtdoor SuperFruitig » 02 dec 2017, 13:01

Handelaren zijn handelaren. Geld is geld. Tel uit je winst.

Op zoek naar Flimbo's Quest C64 CIB > Check mn topic!
SuperFruitig

Berichtdoor Jake Armitage » 02 dec 2017, 13:44

Dat is inderdaad een rot manier om spullen te ontvangen buffaloke85.

Waar ik me tegenwoordig erg aan stoor zijn de webwinkels die "rare" en dan met name CIB titels aanbieden voor hoge bedragen (dat moeten ze natuurlijk zelf weten), dan een Lo-Res, stock foto of een minimaal aantal afbeeldingen gebruiken in de artikel omschrijving :dontknow: . Uiteindelijk is het dan aan de koper om meer informatie van de verkoper los te peuteren. Dat geld trouwens ook voor marktplaatsverkopers die het woord retro in hun gebruikersnaam gebruiken.

Wil je je mede verzamelaars iets verkopen maak gewoon duidelijke foto's van je product en lever ook wat je beloofd .

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor SuperFruitig » 02 dec 2017, 18:36

Zolang er gekken zijn die daar intrappen, blijven ze het zo aanbieden. In het marktplaatsidioten topic komen er al NL webshops naar voren die AliExpress repros aanbieden voor 2-3x aankoopwaarde.

Goede zaken.

Op zoek naar Flimbo's Quest C64 CIB > Check mn topic!
SuperFruitig

Berichtdoor toejam » 03 dec 2017, 09:59

Ik heb dat helaas ook een keer mogen ervaren. Webshop waarin bij een deel van de spellen stond aangegeven 'gebruikte staat, zonder handleiding', die heb ik allemaal vakkundig genegeerd maar bij wat ik wel besteld had was de staat niet anders. Ik heb ze benaderd voor een oplossing, geen reactie dus toen de hele aankoop ontbonden en het pakket teruggestuurd. Gelukkig werd dat wel netjes afgehandeld. Het is een soort misleiding, maar uiteindelijk ben je er zelf bij als je bestelt.

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Flozem » 11 dec 2017, 07:01

Ik download altijd de foto's bij mijn webshop bestellingen en geef duidelijk in de comments aan dat ik verwacht dat de game minimaal zo goed uit ziet als de foto. Daarnaast geef ik aan geen repro's te willen. Zo niet: retour op jouw kosten.
Flozem

Berichtdoor buffaloke85 » 11 dec 2017, 12:47

Bij deze nog eens een update hoe de situatie is afgelopen.
Ik ben zelf naar de winkel gereden wat ik had afgesproken met de persoon.
Alles is goed afgehandeld en hij was vriendelijk.
Hij gaf zelf toe dat hij nog fouten had gemaakt bij andere klanten door omstandigheden.
De spellen zijn vervangen door dezelfde spellen met een betere conditie en 1 spel heb ik vervangen door een ander spel met dezelfde waarde doordat hij het spel in betere conditie niet vond.
Ik ben dus tevreden hoe alles is verlopen.

Zoals hierboven beschreven ga ik vanaf nu ook op voorhand de foto's van de aangekochte spellen opslaan zodat ik het goed kan controleren bij ontvangst van de spellen. (is overigens ook handig om foto's daarna te bewaren om te weten in welke conditie elk spel is).
Ik heb paar dagen geleden ook bij een andere webshop besteld dus de foto's zijn al opgeslaan :p.

buffaloke85

Berichtdoor Dynamike » 11 dec 2017, 12:56

In ieder geval mooi dat het netjes is opgelost. Volgens mij zijn er webshops die producten verbergen zodra ze ze niet meer in voorraad hebben. Kan dus zijn dat dit gebeurd is destijds. Dan lijkt het misschien op vage praktijken, maar ik zie het weleens vaker gebeuren. De tip van downloaden is wel een goede trouwens.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Vorige