Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!

Re: Marktplaats klojo's

Berichtdoor Arjan Gameboyman » 04 jan 2018, 15:43

Tracey schreef:me: "ik zoek nog die €5 gameboy cartridge in je advertentie, zie je een spel in mijn advertenties om te ruilen?"
mp klojo's: "ja hoor, doe mij maar die €50 CIB game"

En dan menen ze het ook echt, ik vind totaal geen echte verzamelaars meer op MP :(

Ja, dat is jammer. Ik ben ook helemaal klaar met marktplaats. Ik heb twee jaar in gameboys en gameboy games gehandeld maar vind t wel mooi geweest.

Afbeelding
Arjan Gameboyman

Berichtdoor toejam » 20 jan 2018, 12:03

Dit is voor mij een nieuwe; iemand anders dit wel eens meegemaakt?

Gisteren geboden op een advertentie die te mooi was om waar te zijn. Was echter alleen ophalen, 45 euro in Tilburg. Snel contact met de verkoper. Alle afspraken gemaakt, adres gekregen. Word ik vanochtend een paar keer overboden op die advertentie. Dus ik stuur een bericht of we onze afspraak een half uur kunnen verzetten, gewoon om reactie te krijgen. Maar die krijg ik niet. Kwartiertje later stuur ik nog een bericht, account verwijderd.

Oke, so far niets bijzonders. Gewoon standaard marktplaats klojo denk ik nog. Maar krijg een mail van marktplaats dat het een frauduleuze verkoper/advertentie betreft en zij zelf de boel verwijderd hebben. Die combi met een afhaalafspraak vind ik best bijzonder? Iemand ideeen wat hier aan de hand kan zijn?

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor segatarian » 20 jan 2018, 12:19

misschien een troll, die helemaal niets aan te bieden had en een random adres door stuurt?
segatarian

Berichtdoor Dennis! » 20 jan 2018, 12:21

Klinkt als iemand die door alleen ophalen te doen probeert vertrouwen te winnen en dan wacht tot er een paar mensen die het alsnog verzonden willen hebben zich melden. Die zijn er zat weet ik uit ervaring zeker als de deal er zo mooi uitzag als je aangeeft.

----------------------------------------------------------
LEUK MEISJE MET ZEER GROTE FRIKANDEL IN HAAR HANDEN ------ RIP
Dennis!

Berichtdoor Sigma » 20 jan 2018, 13:02

Dat had ik ook een keer ja. Een advertentie die in de categorie "To good to be true" past. Echter gaf deze verkoper ook aan dat het opgehaald kon worden. Nog voordat ik kon reageren kreeg ik van Marktplaats de melding dat de adverteerder verwijderd is vanwege fraude o.i.d.

Laatst had ik overigens nog een andere 'klojo'. Althans, meer een Facebook klojo. Deze man bood iets voor de XBOX360 aan om GRATIS op te halen. Dus ik zei; nou dat wil ik wel. Dus hij zegt; ok kom maar ophalen. Even later post iemand anders; Dat gratis ding is veel waar hoor.. je moet het op MP zetten!!.. Dus zegt die vent; nee, het gaat niet om het geld. Dus ik denk; ok mooi, ik kan het ophalen. Nee zegt die vent even later; sorry maar iemand anders had eerder gereageerd en die krijgt het nu... .. dus.. ok.. nee staat dat ding later dus gewoon op MP voor 100,00 >.<.... Wat een klojo.
Sigma

Berichtdoor toejam » 24 jan 2018, 19:13

Toch nog een aardige update van mijn eerdere verhaal. Kreeg ineens een bericht of nog interesse had. Bleek dat marktplaats zijn account had verwijderd omdat hij teveel high-end advertenties had geplaatst in te korte tijd als nieuwe gebruiker. Maar hij had contact gehad en de boel was hersteld. Dus ik ben zojuist bij hem langs gegaan, hij vertelde het hele verhaal nog een keer. Ook dat hij via de berichten een bod van 100 euro had gekregen op de set die ik voor 45 op kwam halen, maar aangezien hij hem aan mij had toegezegd had hij daar niet op gereageerd. In de tussentijd nog wel wat andere dingetjes gevonden, memory cards, hoesjes e.d. die had hij maar in de doos erbij gedaan.

Too good to be true, maar hij wou gewoon zijn setje aan iemand verkopen voor een leuk prijsje die er nog lol uit zou kunnen halen, dus dit was absoluut geen klojo maar gewoon een vriendelijke en eerlijke jongen. Eind goed al goed :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor zwaardgast » 24 jan 2018, 20:10

Nu ben ik wel benieuwd wat die set inhield :smile:
zwaardgast

Berichtdoor toejam » 24 jan 2018, 20:42

PSP met een stapel leuke games, Castlevania, Ghosts 'n Goblins, Metal Slug etc

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor zwaardgast » 24 jan 2018, 21:07

Dat is natuurlijk altijd leuk

Psp deals met top games is een schaars iets dat naar mijn mening nog lastiger te vinden is dan voor bijna alle andere consoles gezien bijna iedereen vrij mainstream stuff heeft wat enkel destijds door veel mensen goed gespeeld kon worden als je voor het nieuwste gaat.
zwaardgast

Berichtdoor Jalf » 02 feb 2018, 10:27

Het beleid van Marktplaats blijft wazig. Als je opzettelijk verkeerde of defecte producten verstuurt of gewoon overduidelijk illegaal spul (romhacks/repro's) verkoopt dan loop je blijkbaar geen risico en kun je gewoon je gang blijven gaan. Als je drie dagen met griep op bed ligt en daardoor je verkochte spullen later verstuurt en vergeet de koper te mailen dan heb je direct allerlei dreigende mailtjes over sluiten account en melding internetoplichting.

De hoeveelheid repro's op Marktplaats loopt momenteel echt de spuigaten uit. En ze staan ook steevast in de verkeerde rubrieken. Zo staan in de rubriek Sega Spelcomputers tientallen advertenties van verkoper HLVN, die Chineze namaak carts aanbiedt van Mega Man dr Willy Wars, Streets of Rage 3 en zelfs Kirby. Ik heb talloze keren melding gemaakt van dat feit, maar ze doen niks met die meldingen.

De Handelaar en Speelgoed Utrecht verkopen ook alleen maar van die repro meuk. Inkopen voor 8 euro op Aliexpress. Proberen door te verkopen op Marktplaats van 19 euro. Zullen er nou veel mensen zijn die die shit kopen, wetende dat het om reproducties gaat?

Ik doe niet aan onderschriften.
Jalf

Berichtdoor SuperFruitig » 02 feb 2018, 11:33

Ah, joh. De laatste stuiptrekkingen van een markt die aan het instorten is. Geef het nog een jaar en dan zijn al die kansloze onrendabelen failliet. Kunnen we dan weer normaal doen met z'n allen.
SuperFruitig

Berichtdoor zwaardgast » 02 feb 2018, 17:08

Repro's zou je makkelijk kunnen negeren zeker van ali express ik zie daar persoonlijk het probleem niet van in. Soms denk ik echt dat mensen bepaalde gewilde dure titels opzoeken en dan enkel reproducties voor lage prijzen zien Waarbij ze hoopten op een lage prijs voor een dure originele titel gezien de gewone prijzen veel te hoog zijn voor deze zoekers, Dat is iets wat ik mij zou bedenken als men klaagt over goedkope reproducties die gemakkelijk te herkennen zijn.

Verder moet ik zeggen dat ali express repro's er niet uit zien maar than again ze werken goed en ze zijn spot goedkoop. Het is kiezen tussen een aardig bedrag uitgeven aan originele carts voor de duurdere games of een fractie van de prijs voor reproducties, gameplay is gewoon hetzelfde ik zou de keuze heel goed kunnen begrijpen. Voor de speler zijn emulatie everdrive of spot goedkope reproducties ideaal om toch de top games in de hogere prijs klasses te kunnen spelen.

Vele malen beter dan hoog kwaliteit repro's waar je 30 - 50 euro voor neer moet leggen. Dat is nu iets wat ik niet kan begrijpen, Als het toch niet origineel is dan vind ik spot goedkoop met lage visuele kwaliteit zolang het maar prima werkt lang zo slecht nog niet, Qua reproducties is het een win win en naar mijn mening het beste wat je kan doen, Je kan duidelijk zien dat ze nep zijn voor de serieuze maar zelfs beginnende verzamelaars en de speler kan zeer goedkoop met gemak de games op originele consoles spelen op 60HZ zeker voor slechts 8 euro is dit de juiste mentaliteit wat reproducties betreft. Ik denk dat veel serieuze verzamelaars goedkope reproducties alleen maar zouden toejuichen gezien ze zeer gemakkelijk te herkennen zijn.

Wat defecte items betreft volgens mij doen ze daar niet heel lastig over om een andere cart op te sturen dus als koper mis je er niet veel aan als je een defecte cart krijgt.

Ik zou een everdrive beter aanraden dan zelfs goedkope reproducties maar voor slechts enkele games of lui heid is het een uitstekende optie.

Doorverkopen voor hogere prijzen dat doen zelfs gewone retail winkels met bepaalde items die voor de consument te krijgen zijn, er zijn grote prijs verschillen tussen gewone retail winkels die doen ook wel mindere dingen of waarbij online soms wel 50% van de nieuwprijs kan schelen als je het in een fysiek gebouw zou halen en dan gaat het om veel grotere bedragen

Onwetende kopers die gewoon iets willen hebben zullen het kopen want zelfs voor de wat hogere prijzen van 19 euro is dit niet heel slecht. Ik denk dan ook dat de kopers van deze reproducties niet echt afweten van ali express en zonder deze mensen toch niet aan reproducties zullen komen.

Gezien de levertijd van 14 dagen denk ik overigens dat het pas ingekocht word als men iets heeft besteld dus dat er geen voorraad is wat de meeste games betreft die deze mensen aanbieden
zwaardgast

Berichtdoor segatarian » 02 feb 2018, 18:51

ik vind dat een bij een imitatie game er gewoon duidelijk repro op de doos,boek,en cardridge moet staan. Dan heb ik er geen problemen mee.
Tuurlijk zie je bij veel repro's wel dat het een kopie is door verschillen op de doos of cardridge. maar er zijn er ook die bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Dat vind ik bewust een look a like maken.
segatarian

Berichtdoor zwaardgast » 02 feb 2018, 20:40

segatarian schreef:ik vind dat een bij een imitatie game er gewoon duidelijk repro op de doos,boek,en cardridge moet staan. Dan heb ik er geen problemen mee.
Tuurlijk zie je bij veel repro's wel dat het een kopie is door verschillen op de doos of cardridge. maar er zijn er ook die bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Dat vind ik bewust een look a like maken.

Helaas willen veel verzamelaars die er meer voor uitgeven en het juist dat het er exact hetzelfde uitziet dus dat is een lastig iets om te voorkomen. Zelfs het woord reproductie willen mensen liever niet op de doos hebben staan.

Goedkope reproducties lijkt me het beste voor iedereen qua verzamelobject/ kastvulling vind ik het eigenlijk niet kunnen en daar geef je dan ook nog een aardig bedrag aan uit bij de betere kwaliteit varianten. reproducties voor gameplay zou ik veel beter begrijpen zeker voor een echt goedkope prijs identiek zal het dan nooit zijn.

Ali express reproducties kan je in een oogopslag herkennen dat lijkt niet echt op het origineel en de heel goede look a likes kun je pas herkennen als je ze hebt dus het is nog niet geheel identiek maar bij de goede lookalikes zullen veel mensen het zelfs van dichtbij niet onderscheiden tenzij je de cart openmaakt want dat word bijna nooit identiek nagemaakt op enkele uitzonderingen na.
zwaardgast

Berichtdoor segatarian » 03 feb 2018, 18:27

zwaardgast schreef:
segatarian schreef:ik vind dat een bij een imitatie game er gewoon duidelijk repro op de doos,boek,en cardridge moet staan. Dan heb ik er geen problemen mee.

Helaas willen veel verzamelaars die er meer voor uitgeven en het juist dat het er exact hetzelfde uitziet dus dat is een lastig iets om te voorkomen. Zelfs het woord reproductie willen mensen liever niet op de doos hebben staan.

Goedkope reproducties lijkt me het beste voor iedereen qua verzamelobject/ kastvulling vind ik het eigenlijk niet kunnen en daar geef je dan ook nog een aardig bedrag aan uit bij de betere kwaliteit varianten. reproducties voor gameplay zou ik veel beter begrijpen zeker voor een echt goedkope prijs identiek zal het dan nooit zijn.

Ali express reproducties kan je in een oogopslag herkennen dat lijkt niet echt op het origineel en de heel goede look a likes kun je pas herkennen als je ze hebt dus het is nog niet geheel identiek maar bij de goede lookalikes zullen veel mensen het zelfs van dichtbij niet onderscheiden tenzij je de cart openmaakt want dat word bijna nooit identiek nagemaakt op enkele uitzonderingen na.

De mensen die dat willen bedriegen niet alleen zichzelf, maar als het even kan ook nog op marktplaats.
Als het je puur om het spel te spelen op originele hardware gaat, zouden de tekst repro er niet toe moeten doen.
Tenzij je graag zelf net wilt doen alsof je games echt zijn om mee te pronken op youtube video's of zo.
segatarian

Berichtdoor Gozert » 03 feb 2018, 19:00

Ga dan inderdaad gewoon voor een flashcart. Net zo nep, maar veel handiger en op termijn ook goedkoper.
Gozert
Moderator

Berichtdoor Tracey » 09 feb 2018, 20:41

Oh boy, ik had een pareltje te pakken vanmiddag. De persoon bood me gameboy spellen aan via mijn gezocht zoekertje, was 1 dag actief of MP

Spoiler: weergeven
Beste Alex,

Ik heb een vraag over 'GEZOCHT GameBoy cartridges CLASSIC €5 ps'.
Hallo! Wat vet dat er nog mensen zijn die dit spel nog spelen, dacht dat ik de enige was :) , ik heb 3 spelletjes die ik niet meer wil, heeft u hier wat aan?
Met vriendelijke groet,

Ba Boe
14:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
14:58

Ja super die zoek ik nog alle drie, neem ze graag over. Heb je er misschien nog?
14:59

ja alleen die gebruik ik zelf...
15:00
Brain drain heb ik ook nog wel die gebruik ik niet veel
15:01
Mag je ook wel
Maar meer heb ik niet

Oke zou je €20 inclusief verzending willen doen voor die 4?
15:02

Ja vind ik prima
15:04
Zou ik uw adresgegevens mogen
15:04

Kan je me een foto sturen van de 4 games samen? Lijken van het internet gehaald en zou graag de staat zien van die van jou. Alvast bedankt!
15:08

Afbeelding
15:18

Hoe dom denk je dat ik ben? :') poephoofd dat je bent
15:36

Bij nader inzien had ik gewoon mee moeten spelen in de hoop dat ik z'n echte naam / iban had gekregen maar ik wist het even echt niet meer bij die "photoshop" skills :lol:
Tracey

Berichtdoor SuperFruitig » 09 feb 2018, 20:44

Hahahaha master
SuperFruitig

Berichtdoor Jake Armitage » 09 feb 2018, 20:45

Wat een fraudeur :lol:

Afbeelding
----------------- Verkoop ----------------- Verzameling ------------------ Top 100 VGM -------------------
Jake Armitage

Berichtdoor SuperFruitig » 09 feb 2018, 20:51

Ik had er vanmiddag een die alleen in crypto betaald wilde worden omdat zijn bank was opgelicht en hij niet kon internetbankieren of zoiets.
SuperFruitig

Berichtdoor toejam » 10 feb 2018, 08:54

Nice, gameboy games floating in the 2d plane :) Als je dan niet kan shoppen, doe het dan ook niet..

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor SneakerPimp » 10 feb 2018, 11:15

Hahahaha, prachtige verhalen hier weer. Mensen gaan steeds achterlijker doen op MP!

Waar is die mooie tijd gebleven van 10-15 en meer jaar terug. Dat was genieten.

Gratis SNESJES en NESJES met een tering aantal spellen en dan werd je nog niet eens genaaid ook, was gewoon real. Toen gunden mensen elkaar nog spullen, waren het vaak toffe ontmoetingen en gesprekken enz...nu is het listenbedrog.nl en ikdoeallesvoorfuckingcash.nl

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
SneakerPimp

Berichtdoor DJR » 10 feb 2018, 14:37

Jij trekt ze wel aan he Tracey , wtf haha

Nes , Snes , Pc , GTA Collector

GTA Online with MadSanchezGaming & Langangsters
https://www.youtube.com/channel/UCSYy8k ... e2NpmAuVsA
DJR

Berichtdoor Apenheul » 10 feb 2018, 14:52

Tracy's post is wel weer een pareltje voor dit topic :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Gozert » 10 feb 2018, 16:51

Haha, prachtig dit.
Gozert
Moderator

VorigeVolgende