Nice, veel plezier! Zitten ze nog steeds zo goed verpakt met van die blauwe schuimrubber schelpen om de hoeken?
Boeken over retrogaming.
- kingoftherain
Bericht

Wooloo = love, Wooloo = life
Re: Boeken over retrogaming.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Laatste die ik kreeg wel. En netjes in een passende doos, geen geschuif. Dat versturen is echt next level en daar kunnen de grote jongens een voorbeeld aan nemen.kingoftherain schreef: ↑29 jan 2026, 17:24Nice, veel plezier! Zitten ze nog steeds zo goed verpakt met van die blauwe schuimrubber schelpen om de hoeken?
- kingoftherain
Bericht

Ja, precies. De eerste keer dat ik een boek van ze binnenkreeg stond ik echt te kijken hoe goed dat het verpakt was.
- KillingRaptor
Bericht
Ik herinner me ook nog dat hun verpakken inderdaad next level is. Kan een Bol of Amazon wel wat van leren.
- Mark
Bericht
Lang verhaal kort, Bitmap zijn de absolute toppers op verzendgebied. Dat was echt mooi inderdaad.
M'n zus kocht ooit een keer een Xbox One bij een van die aanbieders (volgens mij Amazon). Gewoon het verzendlabel op de doos van de Xbox One geplakt, geen doos eromheen of wat dan ook. Is op één na het dieptepunt qua verzenden. Zelf een keer een SNES in doos met 4 CIB's gekocht op marktplaats (2010 ofzo). Gewoon in een vuilniszak geflikkerd en opgestuurd. Mag je raden hoe het aankwam.KillingRaptor schreef: ↑29 jan 2026, 20:52Ik herinner me ook nog dat hun verpakken inderdaad next level is. Kan een Bol of Amazon wel wat van leren.
Lang verhaal kort, Bitmap zijn de absolute toppers op verzendgebied. Dat was echt mooi inderdaad.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Sowieso zeg ik het tegenwoordig hij alles wat ik koop erbij: graag goed inpakken. Maar dat helpt niet altijd. Ik kreeg laatst een Lego doos ook in een vuilniszak binnen
.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Geïnspireerd door dit topic en het lijstje waar ik eerder een link naar heb gepost, bovenstaande boeken gekocht.
Het eerste boek gaat over muziek (en wilde ik sowieso hebben), maar die eronder dus over gaming. Het was vier halen drie betalen op gebruikte boeken, dus de goedkoopste was gratis. Er zitten dus ‘graphic novels’ bij. Ook dat Tetris boek. Lijkt me enorm tof om te lezen.
Shipping was maar 5€ nog iets, vind ik meevallen voor een zending uit GB. Ik vrees er wel voor dat er nog inklaring overheen komt, maar ik mag toch aannemen dat dat niet zo veel zal zijn in dit geval. Erg zin om te gaan lezen!
Geïnspireerd door dit topic en het lijstje waar ik eerder een link naar heb gepost, bovenstaande boeken gekocht.
Het eerste boek gaat over muziek (en wilde ik sowieso hebben), maar die eronder dus over gaming. Het was vier halen drie betalen op gebruikte boeken, dus de goedkoopste was gratis. Er zitten dus ‘graphic novels’ bij. Ook dat Tetris boek. Lijkt me enorm tof om te lezen.
Shipping was maar 5€ nog iets, vind ik meevallen voor een zending uit GB. Ik vrees er wel voor dat er nog inklaring overheen komt, maar ik mag toch aannemen dat dat niet zo veel zal zijn in dit geval. Erg zin om te gaan lezen!
- Arnold
Bericht
Ik heb mijn Bitmap book bij Bol besteld. Er is mij niets bijgebleven van de verpakking. Dus ik denk de standaard dozen. Leuk om te lezen dat anderen geïnspireerd worden door de boeken.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- kingoftherain
Bericht

Ah, vandaar. Mijn boeken komen bij Bitmap Books zelf vandaan. Op de hoeken van de boeken zaten stukken schuimrubber, die over de hoeken heen waren geschoven, zodat je geen enkel deukje kan krijgen.
Bericht
Deze heb ik. Mooi hardcover boek van 262 pagina's waarin alle SNES games kort beschreven staan (4 games per pagina) met een kleuren screenshot. Erg de moeite waard. Was ook niet zo duur. 29,99 oid. Heb hem al een jaar of 5.Arnold schreef: ↑20 jan 2026, 19:26Ik zie al veel voorbij komen. Ik ga sommige echt even opzoeken. Zeker de Bitmap books.
Ik zag ook onderstaande. Wat mij triggerde was dat alle games hier in staan. En van deze is een hele serie van Nintendo consoles, gameboy en Megadrive. Kennen jullie deze ook?
Leuk om te zien dat jullie hier ook weer genoeg voorbeelden van hebben.
Bericht 

Die SMS/NES, SMD/SNES books zijn RetroGamer specials, bookazines met eigenlijk alle artikelen over die systemen en games daarvoor die in Retro Gamer Magazine zijn gepubliceerd. Erg leuk om door te bladeren. Niet hardcover, maar wel met heel veel foto's en artwork.
Die twee Hardware Handbooks zijn ook twee supertoffe bookazines door de redactie van Retro Gamer. Dit zijn echt twee fantastische boeken waarin van elk platform dat je maar kunt bedenken de geschiedenis staat met voor elk systeem de gezichtsbepalende gamers er bij. Echt musthaves voor retro gamers. Ze zijn al een jaar of 15 oud, maar online vast nog wel te vinden.
Deel 2 is hier in PDF online te lezen: https://archive.org/details/videogames- ... 7/mode/2up
Playing with Power en Playing with Super Power zijn ook heel mooi vormgegeven en concentreren zich natuurlijk op NES en SNES. Die NES versie heeft een dik kartonnen hoes in de vorm van een NES cartridge.

Die SMS/NES, SMD/SNES books zijn RetroGamer specials, bookazines met eigenlijk alle artikelen over die systemen en games daarvoor die in Retro Gamer Magazine zijn gepubliceerd. Erg leuk om door te bladeren. Niet hardcover, maar wel met heel veel foto's en artwork.
Die twee Hardware Handbooks zijn ook twee supertoffe bookazines door de redactie van Retro Gamer. Dit zijn echt twee fantastische boeken waarin van elk platform dat je maar kunt bedenken de geschiedenis staat met voor elk systeem de gezichtsbepalende gamers er bij. Echt musthaves voor retro gamers. Ze zijn al een jaar of 15 oud, maar online vast nog wel te vinden.
Deel 2 is hier in PDF online te lezen: https://archive.org/details/videogames- ... 7/mode/2up
Playing with Power en Playing with Super Power zijn ook heel mooi vormgegeven en concentreren zich natuurlijk op NES en SNES. Die NES versie heeft een dik kartonnen hoes in de vorm van een NES cartridge.
- kingoftherain
Bericht 
Zie je toch dat er echt een hele hoop leuks te krijgen is.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Dat wordt een nieuwe Billy kopen bij Ikea, King!kingoftherain schreef: ↑05 feb 2026, 18:59Zie je toch dat er echt een hele hoop leuks te krijgen is.
- kingoftherain
Bericht 
Hahaha, ik heb even genoeg boeken over gaming.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Heb je al je comics gelezen? Nee.
Kun je dus gewoon meer boeken over gaming kopen? Ja.
Heb je al je games gespeeld? Nee.
Heb je al je comics gelezen? Nee.
Kun je dus gewoon meer boeken over gaming kopen? Ja.
- Arnold
Bericht
Deze staat ook nog op mijn lijstje. Dus blij met jouw reactie.Ribbelchips schreef: ↑05 feb 2026, 11:57Deze heb ik. Mooi hardcover boek van 262 pagina's waarin alle SNES games kort beschreven staan (4 games per pagina) met een kleuren screenshot. Erg de moeite waard. Was ook niet zo duur. 29,99 oid. Heb hem al een jaar of 5.Arnold schreef: ↑20 jan 2026, 19:26Ik zie al veel voorbij komen. Ik ga sommige echt even opzoeken. Zeker de Bitmap books.
Ik zag ook onderstaande. Wat mij triggerde was dat alle games hier in staan. En van deze is een hele serie van Nintendo consoles, gameboy en Megadrive. Kennen jullie deze ook?
Leuk om te zien dat jullie hier ook weer genoeg voorbeelden van hebben.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- kingoftherain