Wat is de oudste console in jouw collectie?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
OldSchool
Contacteer:

Re: Wat is de oudste console in jouw collectie?

17 jun 2019, 22:19

arjen1981 schreef:Voor mij is het deze Cosmo Fighter uit 1982 denk ik:
Afbeelding
Dat is wel een héél gaaf apparaat! Ziet er ook nog lekker mint uit!
Sigma

17 jun 2019, 22:24

Denk de NES.. Maar ze zijn allemaal defect op dit moment :(
arjen1981

19 jun 2019, 08:01

Sigma schreef:Denk de NES.. Maar ze zijn allemaal defect op dit moment :(
Kun je daar niet weer één goede van maken? En de regio lock eraf knippen doet soms ook wonderen.
Jalf

19 jun 2019, 11:31

Afbeelding

Ha wat tof, dit ding heb ik ook gehad. Ik was eens op bezoek bij een vriend die anti-kraak woonde. Een huisgenoot wou het ding wel ruilen tegen een pakje sigaretten. Eerste keer ooit dat ik sigaretten heb gekocht volgens mij :). Heb hem later een keer verkocht bij een opruimronde. Volgens mij heb ik er nooit op gespeeld. Tot ik deze foto zag ook nooit meer iets over het ding gehoord of gelezen...

Ik heb zelf een Videopac G7000 staan als oudste console. Oorspronkelijk uitgebracht in 1978, een jaar voordat ik geboren werd. Beestje zou dus zomaar eens 40 jaar kunnen zijn.
Ik doe niet aan onderschriften.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

19 jun 2019, 13:52

Ik heb een startrek console. Ik kan hem helaas nergens online vinden, maar het is een NES clone met ongeveer 100 ingebouwde NES games van de eerste generatie: pignuinland, tetris, contra et cetera.

Het is naast wat Nintendo Game & Watch zalen het meest opvallend/oud.

Het is een donkergrijze console met het merk startrek erop met donkere controllers met blauwe knoppen. Erg cool design. Je kunt er -door middel van een bijgeleverde convertor- ook Famicom games in doen. Amerikaanse NES games werken standaard.
- portable-games.nl
segatarian

19 jun 2019, 16:59

De sms1, niet heel oud dus
Sigma

19 jun 2019, 18:53

arjen1981 schreef:
Sigma schreef:Denk de NES.. Maar ze zijn allemaal defect op dit moment :(
Kun je daar niet weer één goede van maken? En de regio lock eraf knippen doet soms ook wonderen.
Ja ik denk dat ze alle 3 daar last van hebben. Ik zal hem binnenkort meenemen naar mijn werk. Daar ligt voldoende soldeermeuk. Komt goed! :)
ikk
Contacteer:

19 jun 2019, 20:32

Mijn oudste is de Atari 2600 woody:
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

19 jun 2019, 20:59

ikk schreef:Mijn oudste is de Atari 2600 woody:
Afbeelding
Six switches! Sexy!
Fing3r

20 jun 2019, 10:58

Voor mij is dat de Commodore 64, misschien dat ik hem weer eens moet aansluiten om te kijken of hij het nog doet. Ooit gekregen samen met mijn broer voor Sinterklaas, inclusief de games Turtles, Back to the Future en nog twee ander in één box.
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

20 jun 2019, 12:41

De commodore 64 Blijft echt een fantastisch apparaat. In mijn jeugd had ik deze, en het is er een die vrijwel continu aangesloten staat. Ik zou hem zeker nog eens aansluiten! Het is echt de moeite waard, games zijn goed te doen blijft echt een fantastisch apparaat. In mijn jeugd had ik deze, en het is er een die vrijwel continu aangesloten staat. Ik zou hem zeker nog eens aansluiten! Het is echt de moeite waard, games zijn goed te doen. Op het gebied van kosten maar ook op het gebied van emulatie en lekker ouderwets kopieën maken.
Mark

20 jun 2019, 15:50

OldSchool schreef:De commodore 64 Blijft echt een fantastisch apparaat. In mijn jeugd had ik deze, en het is er een die vrijwel continu aangesloten staat. Ik zou hem zeker nog eens aansluiten! Het is echt de moeite waard, games zijn goed te doen blijft echt een fantastisch apparaat. In mijn jeugd had ik deze, en het is er een die vrijwel continu aangesloten staat. Ik zou hem zeker nog eens aansluiten! Het is echt de moeite waard, games zijn goed te doen. Op het gebied van kosten maar ook op het gebied van emulatie en lekker ouderwets kopieën maken.
Maar zijn de games nog een beetje te doen?
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

20 jun 2019, 16:27

Mark schreef:
OldSchool schreef:De commodore 64 Blijft echt een fantastisch apparaat. In mijn jeugd had ik deze, en het is er een die vrijwel continu aangesloten staat. Ik zou hem zeker nog eens aansluiten! Het is echt de moeite waard, games zijn goed te doen blijft echt een fantastisch apparaat. In mijn jeugd had ik deze, en het is er een die vrijwel continu aangesloten staat. Ik zou hem zeker nog eens aansluiten! Het is echt de moeite waard, games zijn goed te doen. Op het gebied van kosten maar ook op het gebied van emulatie en lekker ouderwets kopieën maken.
Maar zijn de games nog een beetje te doen?
Micropose Soccer blijft geweldig.
OldSchool
Contacteer:

20 jun 2019, 20:00

Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar de C64 heeft titels die ik ook vandaag nog leuk vindt en speel. Hero, Kid Grid, Burger Time... Dus als je het mij vraagt: ja die games doen het zeker nog!
Swey

23 jun 2019, 22:33

OldSchool schreef:Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar de C64 heeft titels die ik ook vandaag nog leuk vindt en speel. Hero, Kid Grid, Burger Time... Dus als je het mij vraagt: ja die games doen het zeker nog!
Heb het al eens vaker gepost hier maar Toy Bizarre blijft een van de vetste games die ik pre-Nintendo gespeeld heb
Marth Daul

24 jun 2019, 12:49

De Nintendo Game & Watch series + de clones waren de eerste, daarna de C64 en pas een stuk later de NES.
May the Force be Cute :cool:
Arnold

27 jun 2019, 22:34

:smile: Bij mij de NES. Ben nog niet voornemens ouder te gaan wegens de vele consoles die er nu al staan. Maar je weet nooit hoe het leven loopt.
Gameroom: 3.5 x 2.5 meter
Nintendo Nes t/m Switch
Sony Playstation 1 t/m 4
Sega Megadrive en Game Gear
Atari Lynx
Gameboy classic, color, SP en 2DS
OldSchool
Contacteer:

27 jun 2019, 23:39

Arnold schreef::smile: Bij mij de NES. Ben nog niet voornemens ouder te gaan wegens de vele consoles die er nu al staan. Maar je weet nooit hoe het leven loopt.
Het moet je ook wel een beetje liggen. De games zijn natuurlijk redelijk primitief.
Arnold

28 jun 2019, 08:16

Games worden per consolegeneratie wel beter speelbaar inderdaad. Maar het gaat mij vooral om het afbakenen van de hobby. Ik focus mij vooral op Nintendo, Sony en Sega..... maar ja focussen worden wel eens verlegd...
Gameroom: 3.5 x 2.5 meter
Nintendo Nes t/m Switch
Sony Playstation 1 t/m 4
Sega Megadrive en Game Gear
Atari Lynx
Gameboy classic, color, SP en 2DS
OldSchool
Contacteer:

29 jun 2019, 20:45

Swey schreef:Heb het al eens vaker gepost hier maar Toy Bizarre blijft een van de vetste games die ik pre-Nintendo gespeeld heb
Ik heb deze nog nooit gespeeld, maar ik had een tijdje terug een stapeltje C64 games klaar gelegd om te spelen en voilá! hij zat er bij!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersnaam

19 jul 2019, 02:38

Voor mij momenteel mijn Colecovision, ik heb er zelfs 2.. Eentje doet het helemaal niet, en de andere half helaas... Daarna komt de NES, op de 2de plaats (wat betreft leeftijd XD) en die doet het perfect. Toendertijd helemaal schoongemaakt, lockout pin doorgeknips en nieuwe pin connector.

Voor de Coleco moeten helaas de V-ram chips vervangen worden, en die zijn alleen verkrijgbaar in de USA (hoge verzendkosten)

Ik hoop nog steeds een Intelli aan te schaffen though.. Dan word dat de oudste console :P
Bekend vlooienmarkt creep.
Vuurniac

19 jul 2019, 20:50

Alweer iemand (ik) met de NES. Eerlijk gezegd denk ik dat ik misschien wel een Atari 2600 zou willen, maar alleen om er demo's op af te spelen. Ongelooflijk wat er met 128 bytes RAM en eigenlijk geen videogeheugen kan worden gemaakt. NES en SMS zijn de oudste die ik voor serieuze gaming kan gebruiken. Op de 2600 heb je 90% spelletjes die over puntjes halen gaan, en ik heb iets gecompliceerders nodig.
Haal oude koeien niet uit de sloot.
Mijn kanaal op Youtube
Flozem

20 jul 2019, 07:25

NES voor mij. Misschien ooit nog een MSX of C64.... hoewel Amiga 500 me meer aanspreekt.
Ali G

30 jul 2019, 23:51

De Magnavox odyssey, atari super pong, fairchild channel f (Saba videoplay) deze 3 en een aantal pongs zijn de oudsten die ik heb...
Swey

31 jul 2019, 00:38

OldSchool schreef:
Swey schreef:Heb het al eens vaker gepost hier maar Toy Bizarre blijft een van de vetste games die ik pre-Nintendo gespeeld heb
Ik heb deze nog nooit gespeeld, maar ik had een tijdje terug een stapeltje C64 games klaar gelegd om te spelen en voilá! hij zat er bij!

Afbeelding
Afbeelding
:happy: haha brings me back! Ik was denk ik 9 of 10 jaar oud en heb dit spel helemaal grijs gespeeld, herinner mij specifiek nog de wisselend jump-Button platforms, daar kon je enemies mee doden, supercool voor zn tijd.

Terug naar “Retro gaming”