Foto's van http://www.retrorgb.com

Zoals je kunt zien is er vooral veel verschil in helderheid en scherpte tussen de "normale SNS en de 1-CHIP en MINI.
Een PAL 1-CHIP SNES herkennen is wat lastiger dan bij de NTSC.
Het makkelijkst is om aan de onderkant van de SNES te kijken en het klepje van de expansion port weg te halen. Daar zie je als je goed kijkt een van deze twee dingen:

De "3 dots of doom" zoals bij deze, mijn allereerste SNES (normale chip)
Of

De "Ring of Great Succes" zoals bij deze SNES die ik pas gevonden heb. Dit is een aanduiding dat het gaat om de 1-CHIP.
Ik ben zelf al een tijdje "op zoek" naar dit type console maar steeds kwam ik ze tegen met de "3 Dots" totdat ineens afgelopen week een pakje werd bezorgd met daarin wel iets heel moois. Vantevoren wist ik niet dat het een 1-CHIP SNES zou zijn dus het was extra leuk dit te zien na al die tijd zoeken! Ik zal deze binnenkort eens gaan testen en ik ben benieuwd of ik het verschil ga zien. De beeldkwaliteit is nu al mooi met de RGB scart kabel maar wie weet zien we nog meer verschil!
Een scart to hdmi staat ook nog op de planning ergens maar vooralsnog zal ik het eerst zo eens testen.
Hebben jullie hier ervaring mee en wat zijn jullie bevindingen?
Het kost je niets om even te kijken welke chip jouw SNES heeft, en wie weet heb je er wel een liggen waar je het niet van weet en kun je deze gelijk testen

Mocht je een vinden, kunnen we misschien de codes hier posten zodat we weten welke de 1-CHIP hebben. Hoe hoger de code, hoe groter de kans natuurlijk.
Ook heb ik gemerkt dat bij de onderkant van de SNES de stickers anders kunnen zijn.

De "3 Dots" (normale chip)

De 1 CHIP
Zoals je kunt zien een hoger code nr maar ook zijn de stickers anders geplaatst. Misschien dat dit ook een aanduiding kan zijn. De Duitse Super Nintendo's hebben meer kans op een 1 CHIP. Waarschijnlijk zijn veel latere PAL modellen daar nog uitgegeven.
Ik ben benieuwd wat we gaan vinden!
UP 17516643 (Genjuro)
UP 17734736 (MoshiMaro)
UP 17850984 (Dearon14)
UP 18099320 (Tom)
UP 18099462 (Dearon14)
UP 18158477 (Ruud)
UP 18231925 (Gamesphere)
UP 18292905 (Slimer80)