2026 - De hidden gem van het gamen?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Gebruikersavatar
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 7765
Lid geworden op: 16 dec 2013, 00:25

2026 - De hidden gem van het gamen?

03 jun 2026, 10:36

Op papier leek 2026 misschien op voorhand niet het beste jaar uit de 202X als het games gaat. Op voorhand is het ook lastig te zeggen natuurlijk, maar op voorhand zeggen titels die gaan uitkomen soms wel iets... Op voorhand had ik 2026 niet heel hoog zitten. Maar op voorhand had ik dit niet verwacht!

2026 is een geweldig jaar voor games!

Tot op heden is 2026 voor mij, maar ook kijkende naar de games die uitgekomen zijn en die ik niet heb gespeeld, echt een geweldig jaar. En dat had ik niet verwacht. Het begon voor mij Resident Evil: Requiem die echt wel heel erg tof was. Daarna werd dat snel opgevolgd door Pragmata. Een onverwachts groot succes moet ik zeggen. Replaced is voor mij ook een game die in het rijtje van top-games van 2026 hoort net als Forza Horizon 6. LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight is de best scorende LEGO-game ooit, en verdient het ook.

Maar kijkende naar wat er nog meer is uitgekomen en hoog scoort past NioH 3 ook in dat rijtje. Net als Saros die hoog scoorde. Mina the Hollower? Ook een game die hele hoge ogen gooit en 007: First Light is ook een game die iedereen die het gespeeld heeft kan waarderen. Mixtape beviel mensen ook heel goed, al kan je natuurlijk de discussie hebben of dat echt een game is, maar het valt wel in het genre games, dus hoort er bij.

Misschien ben ik nog wel titels vergeten, dat kan. Maar kijkende naar games als GTA 6, waar de halve wereld blijkbaar op zit te wachten kan die mij getheft worden, want 2026 heeft tot nu toe echt heel veel goede games. Valt jullie dit ook op, is dit altijd zo en zijn ogen nu pas voor het eerst open gegaan of valt 2026 tot nu toe voor jou eigenlijk tegen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
OldSchool
Contacteer:
Berichten: 7777
Lid geworden op: 05 feb 2017, 20:40

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

03 jun 2026, 14:26

Ik ben zelden tot nooit bezig met nieuwe games. Dus ik kan er totaal niet over mee praten. Maar ik wil wel zeggen dat het enthousiasme mooi is om te lezen.

Dus proost op 2026!
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

03 jun 2026, 19:39

Ik vond 23, 24, en 25 ook kei goede jaren. Voor mij komt er nog zoveel moois uit. Stranger then Heaven op 1. Had ik dit jaar ook neit meer verwacht. Maar dus toch!

GTA 6 kijk ik juist ook wel absoluut naar uit. Je kunt op en aanmerkingen opd e gameplay hebben. Ben ik het ook helemaal mee eens. Maar op alle andere vlakken weet rockstal altijd alle verwachtingen voor mij te verbreken.

De tech, storytelling, de wereld ik ben altijd weg geblazen en verwacht nu niks anders. Dit wordt een hele bijzonde game wereld verandere release.

In het nieuws poste ik ook al. Kijk alleen al naar september: Onimusha, Ace Combat, Control en Silent Hill.

NioH 3 is mijn favoriete release dit jaar zo ver. Onderste uit de kan gehaald en helemaal Platinum gedaan.
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

03 jun 2026, 20:08

Het feit dat Star Fox een comeback heeft zorgt ervoor dat dit jaar al helemaal top is voor mij. GTA boeit mij dan weer helemaal niet. Titels als Phantom Blade Zero dan wel weer.
Gebruikersavatar
marxkemp
Contacteer:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1030
Lid geworden op: 19 jan 2019, 11:00

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

03 jun 2026, 20:10

Zijn er hier mensen waarbij Mixtape beviel?
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

03 jun 2026, 22:20

Ik kijk liever nog een keer alle John Huges films dan dat ik Mixtape zou gaan spelen. Maar wordt inderdaad wel erg goed ontvangen.

Wat mij in 2026 ook opvalt is dat ik meer titels tegen kom waarvan ik langer en misschien ook wel onnodig wacht op een fysieke release dan ik zou willen.

Romeo Is a Dead Man, Mina the Hollower en Replaced

En ik wacht ook nog altijd op Silksong en Earthion (MD) uit 2025

Het zal niet lang meer duren en dan moet ik het zoveel mogelijk fysiek verzamelen toch maar gaan opgeven voor nieuwe releases.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

03 jun 2026, 22:39

Waar ik ook echt niet op kan wachten is Ace Combar 8. De nieuwste trailer ziet er zo ontzettend goed uit! En 7 was ook een favoriet en nu ik vorige week ook zelfs Air Combat wilde spelen en in één ruk uitspeelde kan ik eigenlijk echt niet meer wachten.

RobertKR
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

04 jun 2026, 11:22

AC heeft, terwijl 7 juist heel erg PS2 like was in opzet, de mainstream weten te bereiken. AC7 was een monster hit die waarschijnlijk richting de 10 miljoen gaat. Ik denk dat AC8 gewoon een van de beste games van dit jaar gaat worden.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8914
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

05 jun 2026, 22:56

RobertKR schreef:
04 jun 2026, 11:22
Ik denk dat AC8 gewoon een van de beste games van dit jaar gaat worden.
Ja absoluut dat denk ik ook voor mij. Kijk dan:

Gebruikersavatar
Mark
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 4214
Lid geworden op: 22 dec 2013, 13:40

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

05 jun 2026, 23:35

Gaaf dat die serie nog steeds leeft. Ik vond Air Combat op de PS1 erg leuk.
Gebruikersavatar
Zach
Berichten: 1382
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:29

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

06 jun 2026, 13:33

Ik heb paranormasight 2 nog niet gespeeld, maar dat is mijn game van 2026. The Adventures of Elliot is ook mooi, precies 2d-zelda met wat rpg invloeden. Laatste jaren vond ik vooral de wat onorthodoxe of kleinere games goed. 13 Sentinels, The Hundred Line, Until Then en Emio. Gek genoeg haast allemaal VN achtige games.

Ik speel vrij weinig nieuwe games, maar volg het wel. Zo stuitte ik ook op The Hundred Line en Shuten Order.

Star Fox kijk ik ook naar uit en de OOT remake. Gen Atlas wordt vast 2027, maar daar kijk ik ook erg naar uit.
Gebruikersavatar
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018
Berichten: 3619
Lid geworden op: 28 jun 2016, 02:12

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

07 jun 2026, 12:57

Tot nu toe zeker een mooi jaar.

Zoals al genoemd Pragmata (ik moet 'm nog verder spelen) en ik zit nu al een week helemaal in Mina the Hollower. Echt een geweldige game. :lit:

Dan komt er (voor mij) nog Wolverine, GTA VI en Bloodstained: The Scarlet Engagement en Castlevania: Belmont's Curse later dit jaar.

Star Fox lijkt me ook tof. Ik heb geen Xbox anders had ik Forza ook aangeslingerd.

Dus ja, er staat nog genoeg moois op de planning dit jaar!
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19716
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

07 jun 2026, 14:08

Het is voor mij dit jaar gewoon niet bij te houden, zo veel komt er uit waar ik interresse in heb. Net zoals Zach moet ik Paranormasight 2 nog proberen (laatst deel 1 uitgespeeld), Pragmata en RE9 ben ik nog steeds niet aan begonnen, ik heb zin in Star Fox, oh en ik heb pas een klein begin gemaakt aan Yoshi and the Mysterious Book wat echt een bijzondere game is.
RobertKR
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

12 jun 2026, 09:42

Mark schreef:
05 jun 2026, 23:35
Gaaf dat die serie nog steeds leeft. Ik vond Air Combat op de PS1 erg leuk.
Voor mij begon het met AC2. Al had mijn buurjongen Air Combat wel. AC2 was een meesterwerk uit de tijd dat Namco aan de absolute top stond. Zij droegen naar mijn mening de PSX en zonder hun stond Playstation niet waar het nu staat.

En AC is dus op een uitzondering na nooit echt veranderd. Alleen die PS360 game, Assault Horizon, was CoDified. Maar ook die vond ik nog best leuk voor een weekendje gamen.
Gebruikersavatar
Mark
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 4214
Lid geworden op: 22 dec 2013, 13:40

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

12 jun 2026, 12:55

RobertKR schreef:
12 jun 2026, 09:42
Mark schreef:
05 jun 2026, 23:35
Gaaf dat die serie nog steeds leeft. Ik vond Air Combat op de PS1 erg leuk.
Voor mij begon het met AC2. Al had mijn buurjongen Air Combat wel. AC2 was een meesterwerk uit de tijd dat Namco aan de absolute top stond. Zij droegen naar mijn mening de PSX en zonder hun stond Playstation niet waar het nu staat.
Dan heb je het waarschijnlijk over de begindagen van de PS1, want later nam Konami het stokje in mijn optiek wel over. Aan het begin was Namco inderdaad de heavy hitter.
RobertKR
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: 2026 - De hidden gem van het gamen?

12 jun 2026, 13:39

Mark schreef:
12 jun 2026, 12:55
RobertKR schreef:
12 jun 2026, 09:42
Mark schreef:
05 jun 2026, 23:35
Gaaf dat die serie nog steeds leeft. Ik vond Air Combat op de PS1 erg leuk.
Voor mij begon het met AC2. Al had mijn buurjongen Air Combat wel. AC2 was een meesterwerk uit de tijd dat Namco aan de absolute top stond. Zij droegen naar mijn mening de PSX en zonder hun stond Playstation niet waar het nu staat.
Dan heb je het waarschijnlijk over de begindagen van de PS1, want later nam Konami het stokje in mijn optiek wel over. Aan het begin was Namco inderdaad de heavy hitter.
Zeker de begindagen. Het was Namco die de directe antwoorden had op VF en Daytona, toen Sony nog niks was in gamen. Maar ze bleven hard gaan, al vlogen ze na Tekken 3 (een van de grootste PSX games) allicht een beetje het niche segment in toen de PSX ontplofte. RR Type 4 is bijvoorbeeld technisch misschien wel de meest indrukwekkende game op dat systeem, maar was post-GT redelijk niche geworden.

En die Namco OST en intros... fire.

Soul Edge is at gunpoint waarschijnlijk mijn favoriete PSX game. Zoveel memories.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”