2026 is een geweldig jaar voor games!
Tot op heden is 2026 voor mij, maar ook kijkende naar de games die uitgekomen zijn en die ik niet heb gespeeld, echt een geweldig jaar. En dat had ik niet verwacht. Het begon voor mij Resident Evil: Requiem die echt wel heel erg tof was. Daarna werd dat snel opgevolgd door Pragmata. Een onverwachts groot succes moet ik zeggen. Replaced is voor mij ook een game die in het rijtje van top-games van 2026 hoort net als Forza Horizon 6. LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight is de best scorende LEGO-game ooit, en verdient het ook.
Maar kijkende naar wat er nog meer is uitgekomen en hoog scoort past NioH 3 ook in dat rijtje. Net als Saros die hoog scoorde. Mina the Hollower? Ook een game die hele hoge ogen gooit en 007: First Light is ook een game die iedereen die het gespeeld heeft kan waarderen. Mixtape beviel mensen ook heel goed, al kan je natuurlijk de discussie hebben of dat echt een game is, maar het valt wel in het genre games, dus hoort er bij.
Misschien ben ik nog wel titels vergeten, dat kan. Maar kijkende naar games als GTA 6, waar de halve wereld blijkbaar op zit te wachten kan die mij getheft worden, want 2026 heeft tot nu toe echt heel veel goede games. Valt jullie dit ook op, is dit altijd zo en zijn ogen nu pas voor het eerst open gegaan of valt 2026 tot nu toe voor jou eigenlijk tegen?