De eerste maand van 2026, maar ik weet het even niet,
Ik ben wat Forza Horizon moe, dus inspiratie zie ik niet.
Hitman was nooit mijn ding, en ook 007 trekt me niet,
Dus ja, ik draai eromheen, maar een keuze vind ik niet.
En ja, Forza Horizon gaat dit jaar naar Japan misschien,
Maar zo Japans voelt het niet, dat heb ik wel gezien.
Sterker nog, over een paar maanden ga ik zelf erheen,
Dus dat gevoel van Japan haal ik liever daar vandaan meteen.
Ik ga mooi aan de slag met mijn backlog, stap voor stap,
En nieuwe retro-releases uit communities, want die zijn er zat.
Zien jullie, zien jullie al een mooie release misschien,
Of is het voor jullie net als mij: nog zoeken wat te zien?
Interessante releases voor mei 2026
- KillingRaptor
Bericht
Re: Interessante releases voor mei 2026
Voor mij Lego Batman en Yoshi. Beide op het einde van de maand dus kan weer rustig verder met de backlog.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
De grote steden ben ik inmiddels al zo'n 10 keer geweest dus die sla ik nu over, het overtoerisme is ook de charme voor mij verdwenen. Des te mooier dat ik in Sapporo en Shari/Shiretoko tot nu toe nauwelijks westerse touristen tegen kom.
Persoonlijk heb ik deze maand zin in 007 First Light en ben ik benieuwd of Yoshi weer van ouderwete kwaliteit is.
Leuk! Ik ben er toevallig nu (voor 3 weken), maar deze keer ga ik alleen naar gebieden waar ik nooit ben geweest (1 week Hokkaido, ik zit nu in Shiretoko), 1 week Shikoku, en 1 week de regio boven Tokio.
De grote steden ben ik inmiddels al zo'n 10 keer geweest dus die sla ik nu over, het overtoerisme is ook de charme voor mij verdwenen. Des te mooier dat ik in Sapporo en Shari/Shiretoko tot nu toe nauwelijks westerse touristen tegen kom.
Persoonlijk heb ik deze maand zin in 007 First Light en ben ik benieuwd of Yoshi weer van ouderwete kwaliteit is.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Wat mooi Niels. Hokkaido lijkt mij ook prachtig ik heb een hoop films gezien die zich in die regio afspelen. Shikoku ken ik persoonlijk niet. En met boven Tokio bedoel je dan Saitoma neem ik aan?
Wij gaan wel heel standaard. Beginnen in Osaka, dan Kyoto en dan Tokyo (+ Yokohama). Maar ik denk dat we binnen deze gebieden juist niet de grote toeristische trekpleisters zoeken. Ten ministe als het aan mij ligt. Ik heb al een behoorlijk programma uit gestippeld.
Maar ik ga uiteraard met het gezin dus het wordt wat nemen en delen
Wat dan ook wel weer leuk is want mijn vrouw heeft juist een heel ander beeld van Japan door dat ze uit Thailand komt en ook Japans heeft gestudeerd.
Ik ben ook wel heel bang voor dat overtoerisme. Ik heb video's gezien waar ik van schok. Mijn eerste reis naar Japan was in 2005. Toen vond men het heel bijzonder als je naar Japan ging hier in Nederland. Met de geopolitiek lijkt de chinese toerisme wel wat te zijn afgenomen.
Wij gaan wel heel standaard. Beginnen in Osaka, dan Kyoto en dan Tokyo (+ Yokohama). Maar ik denk dat we binnen deze gebieden juist niet de grote toeristische trekpleisters zoeken. Ten ministe als het aan mij ligt. Ik heb al een behoorlijk programma uit gestippeld.
Maar ik ga uiteraard met het gezin dus het wordt wat nemen en delen
Ik ben ook wel heel bang voor dat overtoerisme. Ik heb video's gezien waar ik van schok. Mijn eerste reis naar Japan was in 2005. Toen vond men het heel bijzonder als je naar Japan ging hier in Nederland. Met de geopolitiek lijkt de chinese toerisme wel wat te zijn afgenomen.
- kingoftherain
Bericht
Directive 8020
Het nieuwe spel van Supermassive Games, voornamelijk bekend van Until Dawn. Ik kom er net pas eigenlijk achter dat dit geen game uit de The Dark Pictures Anthology is. Dat dacht ik altijd. Het staat tenminste niet op de hoes.
007 First Light
Ik ben geen grote James Bond fan, maar deze lijkt me toch wel erg tof.
System Shock 2 Remastered
Dit is een misschientje. Ik heb de eerste ook nog maar amper aangeraakt.

Wooloo = love, Wooloo = life
Aan de ene kant jammer dat er niets voor je tussen zit. Aan de andere misschien mooi om aan een eventuele backlog te werken. Zelf heb ik nog wel wat leuks gezien.
Directive 8020
Het nieuwe spel van Supermassive Games, voornamelijk bekend van Until Dawn. Ik kom er net pas eigenlijk achter dat dit geen game uit de The Dark Pictures Anthology is. Dat dacht ik altijd. Het staat tenminste niet op de hoes.
007 First Light
Ik ben geen grote James Bond fan, maar deze lijkt me toch wel erg tof.
System Shock 2 Remastered
Dit is een misschientje. Ik heb de eerste ook nog maar amper aangeraakt.
Wooloo = love, Wooloo = life
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Mijn keuze voor Hokkaido had vooral te maken met de Ainu cultuur daar. Een volk uit de Jomon periode, die later grotendeels zijn verdreven door mainland Japanners die eigenlijk zelf grotendeels uit Aziatische kolonisten bestonden. De vibe in Hokkaido is ook compleet anders, je zou misschien kunnen zeggen dat het 'te weinig' Japan aanvoelt door afwezigheid van Boeddhistische en Shintoistische symbolen die je in de rest van Japan juist overal tegen komt (althans ik ben ze zelf nog niet tegengekomen). Met het gezin kun je denk ik beter het mainland doen want dan herkennen ze meer van wat ze verwachten.
Bovem Tokio ga ik naar Yamagata, in het verleden ben ik ook in Kakunodate geweest, een klein dorp met samurai woningen.
Leuk dat je met het gezin gaat, dat wordt dan sowieso wel bijzonder denk ik.arjen1981 schreef: ↑30 apr 2026, 15:33Wat mooi Niels. Hokkaido lijkt mij ook prachtig ik heb een hoop films gezien die zich in die regio afspelen. Shikoku ken ik persoonlijk niet. En met boven Tokio bedoel je dan Saitoma neem ik aan?
Maar ik ga uiteraard met het gezin dus het wordt wat nemen en delenWat dan ook wel weer leuk is want mijn vrouw heeft juist een heel ander beeld van Japan door dat ze uit Thailand komt en ook Japans heeft gestudeerd.
Mijn keuze voor Hokkaido had vooral te maken met de Ainu cultuur daar. Een volk uit de Jomon periode, die later grotendeels zijn verdreven door mainland Japanners die eigenlijk zelf grotendeels uit Aziatische kolonisten bestonden. De vibe in Hokkaido is ook compleet anders, je zou misschien kunnen zeggen dat het 'te weinig' Japan aanvoelt door afwezigheid van Boeddhistische en Shintoistische symbolen die je in de rest van Japan juist overal tegen komt (althans ik ben ze zelf nog niet tegengekomen). Met het gezin kun je denk ik beter het mainland doen want dan herkennen ze meer van wat ze verwachten.
Bovem Tokio ga ik naar Yamagata, in het verleden ben ik ook in Kakunodate geweest, een klein dorp met samurai woningen.
- arjen1981

Bericht
@Niels erg gaaf hoor, geniet ervan!
@Rob, System Shock 2 is inderdaad ook prachtig. Maar ik heb ook de PC Big Box. En ben ik ook wat uitgeremastered op PC FPS games de laatste tijd. Maar ik kan deze absoluut aanraden.
@Rob, System Shock 2 is inderdaad ook prachtig. Maar ik heb ook de PC Big Box. En ben ik ook wat uitgeremastered op PC FPS games de laatste tijd. Maar ik kan deze absoluut aanraden.
- Fing3r
Bericht
System Shock 2 is helaas een remamster en niet een remake zoals ze met het eerste deel wel hebben gedaan, ik heb ook gehoord dat het met de tweede ook de bedoeling was maar dat er niet genoeg geld voor was.
- arjen1981

Bericht
System Shock 2 is fantastisch, maar is een remaster en dus heeft ie nog jaar 2000 issues. Hij kan erg trial and error zijn.
Als ik eerlijk ben, vind ik Prey beter. Die profiteert van moderne QoL, terwijl hij eigenlijk net zo diep is.
Als ik eerlijk ben, vind ik Prey beter. Die profiteert van moderne QoL, terwijl hij eigenlijk net zo diep is.
- arjen1981

Bericht
Je bedoeld dan de recente Prey neem ik aan? En eens die is ook kei goed!
- Fing3r
Bericht
Prey (2017) is een ondergewaardeerd pareltje en heeft het financieel helaas niet goed gedaan en helaas bestaat de developer ook niet meer 
- arjen1981

Bericht
Young blood vond ik ook leuk. Maar Prey is wat speciaals
Bericht
Die 3D Realms game met de Indiaan was ook wel leuk. Zeker nu er zo weinig eigenzinnige single player FPS zijn.
Yep, de 2017 Prey. Zeker op PC en Xbox Series, waarvoor hij is geboost naar 60fps en laadtijden zijn geminimaliseerd. Geen input lag ook. Game speelt gewoon top, heel anders dan op PS4/X1. Extreem de moeite waard om hem uit de MS Store te halen (soms een tientje of minder) of een disc.
Die 3D Realms game met de Indiaan was ook wel leuk. Zeker nu er zo weinig eigenzinnige single player FPS zijn.
- arjen1981

Bericht
haha, mooi hoe je het verwoord. met de indaan. dat is precies hoe ik die game ken. en natuurlijk over muren wandelen. ik vond die zelf wat minder.
De PS3 / 360 / PC Syndicate FPS vind ik ook fantastisch. Nog zo'n hidden gem.
De PS3 / 360 / PC Syndicate FPS vind ik ook fantastisch. Nog zo'n hidden gem.
Bericht
Sowieso, ik heb nog een PS3 hooked. Buiten de performance waren die games eigenlijk steengoed. Die consoles hebben zoveel hidden gems die je toen voor kennisgeving aannam maar nu opvalt omdat het allemaal zo eenheidsworst is (buiten indies).
Denk aan NBA Street, Virtua Tennis 3, Ridge Racer 7, Driver SF, Binary Domain, Resistance 3, Infamous 2. Dat zijn allemaal IP of genres die je tegenwoordig niet meer ziet. Die heb ik allemaal (nog). Daarom is zo'n Pragmata wel een frisse wind, dat vind ik echt zo'n PS360 game. Een beetje quirky Japanse B-tier, Lost Planet achtig. En de PS3 is sowieso nog heel future proof, het heeft native HDMI, wireless controllers, USB, HDMI, wifi, digitale library, Blu Ray. Het is in opzet identiek aan een PS5. Tot Sony ze perfect emuleert gaat ie niet weg.
Denk aan NBA Street, Virtua Tennis 3, Ridge Racer 7, Driver SF, Binary Domain, Resistance 3, Infamous 2. Dat zijn allemaal IP of genres die je tegenwoordig niet meer ziet. Die heb ik allemaal (nog). Daarom is zo'n Pragmata wel een frisse wind, dat vind ik echt zo'n PS360 game. Een beetje quirky Japanse B-tier, Lost Planet achtig. En de PS3 is sowieso nog heel future proof, het heeft native HDMI, wireless controllers, USB, HDMI, wifi, digitale library, Blu Ray. Het is in opzet identiek aan een PS5. Tot Sony ze perfect emuleert gaat ie niet weg.