Algemeen game nieuws
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Re: Algemeen game nieuws
Meer dan de helft van de studio's die Netease opgekocht heeft zijn inmiddels gesloten.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ik zag dat de Lead Rendering Engineer van Bluepoint inmiddels aan de slag is bij Retro Studios. Hopelijk blijft die studio in tact ook al releasen ze bijna nooit wat.
Bericht
Shenmue III Enhanced heeft pre-orders open.
Deze game heeft elementen dat in het origineel had moeten zitten. Betere progressie en oldschool Shenmue camera, maar nog steeds niet op het niveau van S1 en S2.
1 en 2 speel ik vaak uit met veel plezier, 3 is toch minder, ik ben benieuwd of deze versie meer gestroomlijnd is.
Goed, ik heb weer 200 euro gelapt om een stukje dichter bij Shenmue IV te komen.
Deze game heeft elementen dat in het origineel had moeten zitten. Betere progressie en oldschool Shenmue camera, maar nog steeds niet op het niveau van S1 en S2.
1 en 2 speel ik vaak uit met veel plezier, 3 is toch minder, ik ben benieuwd of deze versie meer gestroomlijnd is.
Goed, ik heb weer 200 euro gelapt om een stukje dichter bij Shenmue IV te komen.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Goed gedaan. Ik heb de video gekeken van Yu, maar meer nog niet. Ik zit er aan te denken om in de zomer naar Dobuita te gaan. We hebben al vliegtickets. Ik hoop dat we die ook mogen inztten met al die elende in de wereld op dit moment.Zach schreef: ↑20 mar 2026, 15:17Shenmue III Enhanced heeft pre-orders open.
- arjen1981

Bericht
Ik heb nog geen nieuws gehoord over Nagoshi. Jullie wel?
Ik hoorde het ook. Lijkt me ook heel logisch gezien de eerdere samenwerking en geografische locaties.
Ik heb nog geen nieuws gehoord over Nagoshi. Jullie wel?
Bericht
Ik adviseer fans zelfs om de game niet te spelen, S3 haalt de prequels soort van neer. Laat Shenmue lekker unfinished blijven met 2 topgames.
Ik had lage verwachtingen van S3 want Kickstarter etc, maar het is eigenlijk een enorme draak van een game. De combat is bizar slecht, daar kan ik nog wel overheen komen. Wat ik niet pikte is dat Ryo zo zwak was, na Shenmue 2 waarin hij oa. Dou Niu afmaakt. Je wordt 2x in elkaar geslagen door faceless goons, en je moet 2x een QTE move kopen (geld grinden) om te progressen. Dat is heel S3. De story gaat geen meter vooruit. Sterker nog, de soort van mystiek met het zwaard etc wordt downplayed.Zach schreef: ↑20 mar 2026, 15:17Shenmue III Enhanced heeft pre-orders open.
Ik adviseer fans zelfs om de game niet te spelen, S3 haalt de prequels soort van neer. Laat Shenmue lekker unfinished blijven met 2 topgames.
- arjen1981

Bericht
Ik heb mij prima vermaakt met S3. Ik heb deze zelf Platinum gehaald. Ik kan de Ja k wel waarderen en ben blij dat deze er is. Is het waar ik van droomde. Nee zeker niet. Maar het is een stuk beter dan niks.
Dreams of Saturn raad ik ook nog sterk aan.
Dreams of Saturn raad ik ook nog sterk aan.
- arjen1981

Bericht
YES!
Stranger then Heaven, nog 3 nachtjes slapen!
Als je de video opent zie je al wat nieuwe beelden. Het ziet er allemaal zo prachtig en dynamisch uit. Ben erg benieuwd of het in gameplay ook zo gaat zijn.
YES!
Stranger then Heaven, nog 3 nachtjes slapen!
Als je de video opent zie je al wat nieuwe beelden. Het ziet er allemaal zo prachtig en dynamisch uit. Ben erg benieuwd of het in gameplay ook zo gaat zijn.
Bericht
Cool staat ook nog op mijn lijstje. Vorige keer Japan heb ik voor Ghibli museum gekozen. Ik ben wel in Hong Kong geweest.
Shenmue III is een 6/7 voor mij. Het had beter moeten zijn, maar dat denk ik ook van Final Fantasy XVI of Persona 5.
Dreams of Saturn lijkt mij cool, wel pc-only volgens mij.arjen1981 schreef: ↑23 mar 2026, 10:53Goed gedaan. Ik heb de video gekeken van Yu, maar meer nog niet. Ik zit er aan te denken om in de zomer naar Dobuita te gaan. We hebben al vliegtickets. Ik hoop dat we die ook mogen inztten met al die elende in de wereld op dit moment.Zach schreef: ↑20 mar 2026, 15:17Shenmue III Enhanced heeft pre-orders open.
Cool staat ook nog op mijn lijstje. Vorige keer Japan heb ik voor Ghibli museum gekozen. Ik ben wel in Hong Kong geweest.
Shenmue III is een 6/7 voor mij. Het had beter moeten zijn, maar dat denk ik ook van Final Fantasy XVI of Persona 5.
- arjen1981

Bericht
Bwa geen woorden voor! Je speelt dus 5 tijden 15 t/m 65 en 5 steden.
Engine ziet er geweldig uit!!
6 mei krijgen we de details! In een speciale xbox direct.
Teaser trailer: https://youtu.be/PGqkjDoyI8o?is=7jH7r-t9VanZATiw
Edit: en 1 seconde na de show zinkt het in. Ik zij het eerder. Dit is de orgin story van de tojo clan. Ik weet het zeker. En dat we de kamurocho poort zien in deze bevestigd dat!
Edit 2: trailer nu al een aantal keer zien. Allerlei theorieën schoten wel door mijn hoofd. Maar om even aan te sluiten bij een aantal posts hier boven. De Shenmue vibes zijn behoorlijk aanwezig hier. De pacing is wel echt anders dan oldschool Yakuza.
Bwa geen woorden voor! Je speelt dus 5 tijden 15 t/m 65 en 5 steden.
Engine ziet er geweldig uit!!
6 mei krijgen we de details! In een speciale xbox direct.
Teaser trailer: https://youtu.be/PGqkjDoyI8o?is=7jH7r-t9VanZATiw
Edit: en 1 seconde na de show zinkt het in. Ik zij het eerder. Dit is de orgin story van de tojo clan. Ik weet het zeker. En dat we de kamurocho poort zien in deze bevestigd dat!
Edit 2: trailer nu al een aantal keer zien. Allerlei theorieën schoten wel door mijn hoofd. Maar om even aan te sluiten bij een aantal posts hier boven. De Shenmue vibes zijn behoorlijk aanwezig hier. De pacing is wel echt anders dan oldschool Yakuza.
- arjen1981

Bericht
Voor mij is er steeds meer bewijs dat het inderdaad de tojo clan orgin story is. ik dacht ik eerst ook wat een einde zou het zijn als het eindigt met Kazuma die de ouders van Kiryu dood. Maar dat is inderdaad onmogelijk wat Kiryu is pas in 1968 geboren. Dus dat is een no go.
Maar we zien Sotenbori en we zien Kamurozhi. Het is is dus duidelijk hetzelfde universum.
Maar nu komt die! 1915 lijkt inderdaad Kobe te zijn en dan komen we op de orgin story van de Tojo Clan. Want ook de Yamaguchi-gumi starte in 1915 onder Harukichi Yamaguchi starte in kobe. Harukichi Yamaguchi was ook een haven werker. Net als de hoofdpersoon die we hier zien. Het is allemaal heel duidelijk. We hebben niet alleen de Like a Dragon Orgin story we hebben een Yakuza Orgin Story.
Bij de vorige trailer had ik dezelfde theorie, maar die gaat nog steeds op:
https://en.wikipedia.org/wiki/Harukichi_Yamaguchi
https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaguchi-gumi
Helemaal nu we Kobe als begin stad lijken te zien!
Maar we zien Sotenbori en we zien Kamurozhi. Het is is dus duidelijk hetzelfde universum.
Maar nu komt die! 1915 lijkt inderdaad Kobe te zijn en dan komen we op de orgin story van de Tojo Clan. Want ook de Yamaguchi-gumi starte in 1915 onder Harukichi Yamaguchi starte in kobe. Harukichi Yamaguchi was ook een haven werker. Net als de hoofdpersoon die we hier zien. Het is allemaal heel duidelijk. We hebben niet alleen de Like a Dragon Orgin story we hebben een Yakuza Orgin Story.
Bij de vorige trailer had ik dezelfde theorie, maar die gaat nog steeds op:
https://en.wikipedia.org/wiki/Harukichi_Yamaguchi
https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaguchi-gumi
Helemaal nu we Kobe als begin stad lijken te zien!
- KillingRaptor
Bericht
Even de gameplay trailer bekeken en dat ziet er inderdaad wel gaaf uit!
- arjen1981

Bericht
Ik ben helemaal niet van de survival. ik heb een paar geprobeerd in het verleden. maar wat betreft Legend of Califonrnia ben ik aan.
Na het luisteren naar eerst de Lex Friedman podcast: https://podcasts.apple.com/nl/podcast/4 ... 0754728791
En nu deze NoClip / Danny aflevering:
Dit lijkt mij wel meer in mijn straatje te passen dan juist bijvoorbeeld RUST. Jeff en Tim zijn oud Blizzard medewerkers verantwoordelijk voor WoW en Overwatch.
Na het luisteren naar eerst de Lex Friedman podcast: https://podcasts.apple.com/nl/podcast/4 ... 0754728791
En nu deze NoClip / Danny aflevering:
Dit lijkt mij wel meer in mijn straatje te passen dan juist bijvoorbeeld RUST. Jeff en Tim zijn oud Blizzard medewerkers verantwoordelijk voor WoW en Overwatch.
Bericht
Stranger Than Heaven is gewoon weer Yakuza in mijn ogen. Of zie ik iets over het hoofd?
- arjen1981

Bericht
Daarnaast verwacht ik voor de gameplay ook een enorme Switch. Een volgende stap. Meer dynamiek. Meer physics based en misschien ook wel meer terug naar de rustigere pacing van Shenmue. Het is niet voor niks dat tegelijkertijd Ryu Ga Gotoku Studio dus ook de nieuwe Virtua Fighter onder zijn hoeden neemt.
Dit is mijn meest naar uitkijkende spel. Niet voor niks al een poos die avatar staan ander mijn naam. Dit wordt echt wat bijzonders.
Gewoon weer, vind ik wel heel simpel gezegd. De engine die hier gepresenteerd wordt ziet er machtig mooi uit. En de scope is ook ongehoord. 5 steden en 5 verschillende tijden. De mogelijkheden schieten oneindig door mijn hoofd. Zoals gezegd is het duidelijk het ontstaan van de Tojo Clan. Zelf vind ik alle achtergronden en de link naar de werkelijke geschiedenis ook machtig mooi.
Daarnaast verwacht ik voor de gameplay ook een enorme Switch. Een volgende stap. Meer dynamiek. Meer physics based en misschien ook wel meer terug naar de rustigere pacing van Shenmue. Het is niet voor niks dat tegelijkertijd Ryu Ga Gotoku Studio dus ook de nieuwe Virtua Fighter onder zijn hoeden neemt.
Dit is mijn meest naar uitkijkende spel. Niet voor niks al een poos die avatar staan ander mijn naam. Dit wordt echt wat bijzonders.
- kingoftherain
Bericht 
Wooloo = love, Wooloo = life
Norman Caruso, beter bekend als Gaming Historian, heeft officieel aangekondigd dat hij er een eind aan heeft gebreid. Ik heb genoten van zijn video's en wil hem bedanken voor zijn inzet. Niet dat hij dit leest natuurlijk.
- Fing3r
Bericht
Hij maakte inderdaad leuke video's, maar op een gegeven moment dan heb je alle onderwerpen wel gehad. Hij volgt gewoon het voorbeeld van de BB podcast!
- arjen1981

Bericht
Ja dat is een goed Fing3r. Ik vond het ook een leuk kanaal maar zijn laatste video's konden mij ook niet echt meer vermaken. Heel logisch dus. Ik heb de ongelovelijke slechte Game Chasers films onlangs nog gekeken. Ook daar heeft hij een hoofdrol en kwam hij ook vaak op die Show voorbij.
- arjen1981

Bericht
Ik vind dat wel tof. Mooi prijs ook. Echte hardware geen emulatie. Naast een HDMI uitgang ook een AV uitgang voor CRT.
Bericht
Ooh een AV uitgang, ik had eerst geen interesse, maar nu wordt het wel interessant.
- arjen1981

Bericht
Hebben jullie de nieuwe ZSNES al gezien?
Super ZSNES. dit was ook voor mij één van de eerste emulatorn die ik tegen kwam. Op mijn Pentium 60 draaide dat al!
De orginele devs zijn nu terug en pakken het groots aan. Het lijkt wel de de DuckStation voor de Super Nintendo. Ook mooie tools voor mods. En GPU powered. Het draait wel allemaal in Unity en je hebt een flinkere PC nodig dan een P60 haha. Maar dit klinkt allemaal wel erg goed.
Super ZSNES. dit was ook voor mij één van de eerste emulatorn die ik tegen kwam. Op mijn Pentium 60 draaide dat al!
De orginele devs zijn nu terug en pakken het groots aan. Het lijkt wel de de DuckStation voor de Super Nintendo. Ook mooie tools voor mods. En GPU powered. Het draait wel allemaal in Unity en je hebt een flinkere PC nodig dan een P60 haha. Maar dit klinkt allemaal wel erg goed.
- kingoftherain
Bericht

Had diezelfde video afgelopen weekend gezien. Heb het ook al gedownload, maar verder nog niet.arjen1981 schreef: ↑28 apr 2026, 16:44Hebben jullie de nieuwe ZSNES al gezien?
Bericht
zSNES was mijn allereerste emulator. We hadden thuis nog niet eens internet, een vriend van ons zette ze op CD. Dit was in 1998, op een Pentium 2. Dat was bovendien pas onze 1e PC.
Zo rolden we in emulators. ZSNES was geweldig. Opeens speelde ik Super Metroid en Zelda op mijn monitor, en was het mogelijk om Japanse exclusieve games met vertaling te spelen. Eerst zo'n rotslechte Gravis pad, wisten wij nog veel, maar gelukkig al snel een controller USB converter. Ik weet nog dat ik die regen in Zelda over de speakers hoorde. Zat ik daar heerlijk te gamen met controller.
MAME en Neorage waren de volgende. Dat was helemaal ziek, de hele Neogeo portfolio op mijn scherm. Ik gebruik nog altijd MAME. En de evolutie is wel interessant (mame gebruikt alleen CPU). waar MK1 vroeger stotterde speel ik tegenwoordig Gauntlet Legends en NBA Showtime op 100% speed.
Maar goed, het begon dus echt met zSNES.
Ik denk dat Emulatie de allerbeste PC feature is en daarom gebruik ik het ook al bijna 30 jaar. Daardoor blijf je toegang houden tot alles, en ook de diverse classics en compilaties op storefronts zijn natuurlijk voortgekomen uit emulatie. Net als de Analogue en Plaion consoles etc.
Zo rolden we in emulators. ZSNES was geweldig. Opeens speelde ik Super Metroid en Zelda op mijn monitor, en was het mogelijk om Japanse exclusieve games met vertaling te spelen. Eerst zo'n rotslechte Gravis pad, wisten wij nog veel, maar gelukkig al snel een controller USB converter. Ik weet nog dat ik die regen in Zelda over de speakers hoorde. Zat ik daar heerlijk te gamen met controller.
MAME en Neorage waren de volgende. Dat was helemaal ziek, de hele Neogeo portfolio op mijn scherm. Ik gebruik nog altijd MAME. En de evolutie is wel interessant (mame gebruikt alleen CPU). waar MK1 vroeger stotterde speel ik tegenwoordig Gauntlet Legends en NBA Showtime op 100% speed.
Maar goed, het begon dus echt met zSNES.
Ik denk dat Emulatie de allerbeste PC feature is en daarom gebruik ik het ook al bijna 30 jaar. Daardoor blijf je toegang houden tot alles, en ook de diverse classics en compilaties op storefronts zijn natuurlijk voortgekomen uit emulatie. Net als de Analogue en Plaion consoles etc.
- arjen1981

Bericht
En je kunt zeggen het is niet helemaal legaal.
Maar voor mij zijn het juist de titels die niet uit komen op een home console die ik graag via Teknoparrot speel.
En heb ik een Japan PSX exclusive ontdekt waar ik helemaal weg van ben dan zoek ik alsnog de disc op voor in de collectie. Die wil ik dan alsnog gewoon kunnen vasthouden.
En dan heb je alle mods en uitbreidingen die nu verschijnen op PC die een gedateerd minder spel ineens weer nieuw leven kunnen geven,
Helemaal mee een en de afgelopen jaren en ook wat de nabije toekomst brengt wordt alleen maar beter en mooier voor Emulatie en recompilatie.RobertKR schreef: ↑29 apr 2026, 08:36Ik denk dat Emulatie de allerbeste PC feature is en daarom gebruik ik het ook al bijna 30 jaar. Daardoor kun je alles blijven spelen, en ook de diverse classics en compilaties op storefronts zijn natuurlijk voortgekomen uit emulatie. Net als de Analogue en Plaion consoles etc.
En je kunt zeggen het is niet helemaal legaal.
Maar voor mij zijn het juist de titels die niet uit komen op een home console die ik graag via Teknoparrot speel.
En heb ik een Japan PSX exclusive ontdekt waar ik helemaal weg van ben dan zoek ik alsnog de disc op voor in de collectie. Die wil ik dan alsnog gewoon kunnen vasthouden.
En dan heb je alle mods en uitbreidingen die nu verschijnen op PC die een gedateerd minder spel ineens weer nieuw leven kunnen geven,