Slay the Spire - Club Button Bashers

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Slay the Spire - Club Button Bashers

Berichtdoor Dynamike » 13 aug 2019, 21:09

Afbeelding

Heerlijk voor onderweg, achter je PC of gewoon op de bank. Onderuitgezakt. Het gaat niet over een nieuw stukje kaas dat we op de markt gebracht hebben. Noch over een speciaal gebrouwen biertje. Maar wel over Slay the Spire.

Versla de torenspits
Soms heb je van die games die heel simpel zijn uit te leggen. Neem een Call of Duty of Battlefield. Slay the Spire steekt toch net iets anders in elkaar. Het is een game die leunt op het bouwen van een kaartendeck. Maar niet zoals dat bij Hearthstone of Magic the Gathering gebeurt. Met die kaarten speelt je niet tegen andere spelers die ook kaarten hebben, maar je moet er vijanden mee verslaan. En elke keer als je verliest ben je alles kwijt en begin je weer opnieuw. Verwarrend?

Een beetje wel, maar in deze podcast proberen we het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. En dat lukt. Club Button Bashers pakt een heel ander soort game dan Half-Life 2 aan deze ronde. Een roguelike-card-battlegame die meer diepgang kent dat je op het eerste gezicht zou denken. Natuurlijk nemen we ook de ervaringen mee van de bezoekers van het Button Bashers-forum die steeds enthousiaster werden naar mate men verder kwam in de game. En geheel terecht!

Button Bashers podcast website
SoundCloud
Link direct naar MP3
iTunes
Spotify

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Slay the Spire - Club Button Bashers

Berichtdoor marxkemp » 13 aug 2019, 21:29

Zo zin in deze aflevering! Bedankt heren!
Misschien is jullie uitleg wel wat voor mijn vrouw...
marxkemp

Berichtdoor Dynamike » 13 aug 2019, 21:34

marxkemp schreef:Zo zin in deze aflevering! Bedankt heren!
Misschien is jullie uitleg wel wat voor mijn vrouw...

Wij zijn sowieso materiaal voor elke vrouw :evil2: :evil2: :evil2:

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Fing3r » 13 aug 2019, 21:36

Top, zal hem direct in de playlist gooien. Ben weer zeer benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor marxkemp » 13 aug 2019, 22:40

Gents, mijn vrouw lacht smakelijk mee met de aflevering, maar de gameplay snapt ze nog steeds niet, hihi. Klopt ook wel, want als je de game of in dit geval helemaal geen games speelt is het onbegrijpelijk.
Erg knap hoe jullie het toch proberen uit te leggen.

Ik wil iets rechtzetten: card games zijn mij niet onbekend. Ik heb magic the gathering en ascension gespeeld. Of laatst nog steampunk quest. Wat ik nog nooit had gespeeld is games met roguelike mechanics. Dat is iets van de laatste jaren en ik kon mij niet voorstellen dat ik dat een prettig iets vond...
...inmiddels 96 uur in de game op switch zitten en nog een paar uurtje op de pc. Leuk is het en de game moet het echt hebben van mond op mond reklame.

Maar het allermooiste is dat we via BB deze game samen hebben gespeeld. Klasse boys!
marxkemp