Podcast 93-B: Jaaroverzicht 2018 (deel 2)

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Podcast 93-B: Jaaroverzicht 2018 (deel 2)

Berichtdoor Apenheul » 03 feb 2019, 01:29

In het tweede deel van het jaaroverzicht 2018 gaan Michael, Steef en Niels onder andere kijken naar de leukste games die ze uit hun backlog gespeeld hebben, de grootste teleurstellingen van 2018, games waar in het nieuwe jaar naar uitgekeken wordt en uiteraard wat ze de beste games van 2018 vonden.

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-93-b-jaaroverzicht-2018-deel-2

Aflevering 93-B: Jaaroverzicht 2018 (deel 2)

Info

Host: Michael
Duur: 2:57:42
Datum: 3 februari 2019

Podcast Timetable:

00:00:15 - Introductie

00:03:58 - Jaaroverzicht 2018
Michael heeft een overzicht gemaakt van de grootste en meest spraakmakende gebeurtenissen omtrent games en gaming.

00:26:41 - Games uit de backlog
Steef en Michael hebben niet veel games uit hun backlog gespeeld maar Niels heeft een aardig aantal titels uitgespeeld in 2018 zoals Phantasy Star en Cave Story. Vervolgens gaat het over de mooiste retro aankopen (43:50) van 2018.

00:59:30 - De grootste teleurstellingen
2018 was een mooi gamejaar maar er waren ook de nodige teleurstellingen. Wat is er trouwens met Nintendo Labo gebeurd?

01:31:40 - Games waar we naar uitkijken in 2019
Traditiegetrouw wordt eerst teruggekeken op waar in het afgelopen jaar naar uitgekeken werd en wat heirvan terecht is gekomen.

01:59:23 - De beste games van 2018
Michael had niet veel verwacht van 2018 maar toch is het weer een mooi gamejaar geworden met game-ervaringen die we nog lang zullen onthouden. Wat Michael, Steef en Niels de beste games van 2018 vonden hoor je aan het einde van deze podcastaflevering.

02:55:17 - Afsluiting

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Sonic Mania (Trash FM remix)
- Octopath Traveler
- Killer Instinct Gold
- Wild Arms 2
- Hotel Dusk
- God Hand
- Vice Project Doom (outrro)

Hier is een directe link naar de MP3.
Apenheul
Beheerder

Re: Podcast 93-B: Jaaroverzicht 2018 (deel 2)

Berichtdoor Farokh » 03 feb 2019, 01:31

Nice! Morgen weer iets om naar te luisteren!
Farokh

Berichtdoor Fing3r » 03 feb 2019, 10:49

Fijn, morgen lekker in de auto naar luisteren :)

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Galious » 03 feb 2019, 13:49

Heb er zin in! Maar ik lees al iets waarvan mijn duimpje automatisch omhoog gaat :)

Spoiler: weergeven
God Hand muziek :thumbup1:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 03 feb 2019, 14:06

Haha ja bij het editen dacht ik wel dat het jou zou bevallen :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Ok Impala! » 04 feb 2019, 14:08

Tof! Ben benieuwd naar de games die jullie gespeeld hebben. En van mij krijg je een :love: voor de Hotel Dusk muziek! :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor Vaktix » 04 feb 2019, 17:00

Het eerste deel was erg leuk om naar te luisteren, ben benieuwd naar dit deel :smile:

Space? SPAAACE!
Vaktix

Berichtdoor Farokh » 05 feb 2019, 11:54

Was weer een leuke aflevering heren! En die Hotel Dusk muziek was zeker leuk om weer eens te horen. Leuke verrassing!
Ik denk dat de keuze om volgend jaar niet alleen games van dat jaar te kiezen een goed idee is. Voor mij is bijvoorbeeld de game van 2018 Zelda BotW. Ik heb hem in 2017 niet gespeeld. Op die manier worden de keuzes persoonlijker en dat past goed bij jullie podcast, denk ik.
Farokh

Berichtdoor Fing3r » 06 feb 2019, 00:20

Was weer een prettige aflevering en ik ben blij dat God of War op zoveel liefde krijgt, ook mijn GotY. Hollow Knight ooit aangeschaft op Steam maar nooit echt in die game kunnen komen, toch maar weer eens een poging doen :biggrin:

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Ok Impala! » 06 feb 2019, 09:57

Yes! Ben nu ook nieuwsgierig geworden naar Cave Story en Hollow Knight. Dat lijken ook games voor mij te zijn! :smile: Lijkt me inderdaad een mooi idee om over dit jaar de games te kiezen die je dit jaar gespeeld hebt. Dan kunnen Retro games ook meegenomen worden. Zelf loop ik altijd achter de feiten aan en speel veel games die jaren oud zijn. Dus altijd fijn om inspiratie op te doen die verder gaat dan afgelopen jaar!

Heb meteen maar eens mijn lijstje van favoriete games dit jaar bekeken. Ik kom tot de volgende games:

Beste games gespeeld in 2018:
1. Zero Time Dilemma (Vita)
2. Resident Evil Revelations (WiiU)
3. Phantom Trick (DS)
4. Professor Layton and the Miracle Mask (3DS)
5. Rodea the Sky Soldier (Wii)
6. Steamworld Dig (WiiU)
7. Arc Rise Fantasia (Wii)
8. Solatorobo (DS)
9. Ever Oasis (3DS)
10. Cursed Mountain (Wii)

Teleurstellende games gespeeld in 2018:
1. Infinite Dunamis (3DS)
2. Reverie (Vita)
3. Zelda: Spirit Tracks (DS)
4. Nights: Journey of Dreams (Wii)
5. Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers (Wii)
6. Zelda: Wind Waker HD (WiiU)
7. Bravely Default (3DS)

Games die ik graag wil spelen in 2019:
1. Radiant Historia Perfect Chronology (3DS)
2. Professor Layton and the Azran Legacy (3DS)
3. Project Zero: Maiden of Black Water (WiiU)
4. Nier (Xbox360)
5. The Alliance Alive (3DS)
6. Etrian Odyssey IV (3DS)
7. The Pillars of the Earth (PC)
8. Xenoblade 2 (Switch)
9. Celeste (Switch)
10. Inside (Switch)
Ok Impala!

Berichtdoor MrSirius » 06 feb 2019, 19:23

Leuk dat we mensen geïnspireerd hebben met onze keuzes!

Impala, wat vond je trouwens tegen vallen aan Wind Waker HD, de game of de remaster? Radiant Historia is top, die game zal denk ik niet tegenvallen.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 06 feb 2019, 20:35

Ik denk dat we deze keer een mooie mix hebben met de casual/mainstream games zoals God of War en Smash Bros Ultimate en de kleinere core niche games zoals Hollow Knight en Dead Cells.

Meer ruimte voor de leukste games die je hebt gespeeld in een jaar tov GOTY vind ik zeker het overwegen waard, we spelen ook niet voldoende moderne games om daar een goede afweging in te maken.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Dynamike » 06 feb 2019, 20:36

Apenheul schreef:Ik denk dat we deze keer een mooie mix hebben met de casual/mainstream games zoals God of War en Smash Bros Ultimate en de kleinere core niche games zoals Hollow Knight en Dead Cells.

Meer ruimte voor de leukste games die je hebt gespeeld in een jaar tov GOTY vind ik zeker het overwegen waard, we spelen ook niet voldoende moderne games om daar een goede afweging in te maken.

Ik heb er over zitten nadenken, maar ik hou het toch bij games van het jaar zelf. Maar kan halverwege het jaar nog veranderen natuurlijk :)

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Ok Impala! » 07 feb 2019, 08:08

Tja, Wind Waker HD... Ik herinnerde me dat ik indertijd Wind Waker op de Gamecube een beetje vond tegenvallen. Maar dat herinnerde ik me ook van The Minish Cap, totdat ik die opnieuw speelde en me geweldig vermaakte. Aangezien men over het algemeen zo positief is over Wind Waker, wilde ik het spel opnieuw een kans geven met volwassen ogen.

Nou... wat viel dat spel door de mand zeg. Gameplay design van dit spel heeft enkele ernstige gebreken waardoor het spel gewoon niet leuk is om te spelen. Dat is echt niet des Nintendo's, dus vandaar dat ik het nog schokkender vond. Enkele voorbeelden:

- Je wordt letterlijk van de ene uithoek van de kaart naar de andere uithoek van de kaart gestuurd om heel basale dingen te doen.
- Je moet voor elk deel van de kaart een vis vangen om de kaart te krijgen van dat deel. Daarvoor moet je constant dezelfde handelingen verrichten, om daarna weer exact dezelfde scene te krijgen die je met alle andere vissen hebt gehad. Ik weet even niet precies hoe groot de kaart is, maar volgens mij moet je dit zeker 40 keer doen in het spel!
- Er is gewoon veel te weinig te doen op het water. Ze proberen het reizen op te leuken door schatten te verstoppen. Maar om die te pakken moet je exact op het goede punt stoppen en dan weer constant dezelfde handeling uitvoeren met je hijskraan. Als je er net naast zit moet je een beetje opschuiven en weer dezelfde handeling verrichten. Dat alles om een paar rupies te krijgen waar je er toch al veel te veel van hebt.
- De meeste eilanden zijn niet de moeite waard om te onderzoeken. Ze bevatten zelden iets wat je écht vooruit helpt.
- Dungeons zijn zeer lineair en zodra er water bij komt kijken ook supertraag om te navigeren.
- Er is iets heel raars aan de hand met de dialogen. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar veel tekst lijkt er alleen maar te zijn om je bezig te houden.

Overall merk je gewoon aan alles dat dit spel gerushed is omdat Nintendo een topgame nodig had voor z'n Gamecube. Het spel zit vol met filler en fetch quests. Daarnaast is het reizen met de boot traag en saai. Ze lijken vooral bezig te zijn geweest met het aantal speel-uren kunstmatig op te krikken. Nu ik daar met volwassen ogen naar kijk, komen al die trucjes nog duidelijker aan de oppervlakte. Ik heb het niet vaak (en zeker niet met een Zelda game), maar Wind Waker begon me echt enorm te irriteren. Dat is zonde, want het spel heeft echt een fantastische grafische stijl en ook de muziek is prima in orde. Het vechten voelt ook hartstikke prima. Maar ja, als je je niet vermaakt omdat al het andere zo saai is. :sad:

Ik weet dat er veel fans van deze game zijn. Voor mij wil het echter niet klikken. Gelukkig zijn er genoeg andere Zelda games waar ik me zeker wel mee vermaak! :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor Fing3r » 07 feb 2019, 14:45

Na de podcast afgeluisterd te hebben heb ik Hollow Knight op de Switch aangeschaft. Mogelijk dat die game daar meer tot zijn recht komt. Ik heb hem al op Steam, maar kon er daar niet inkomen.

@Impala Windwaker is niet mijn favoriete Zelda game, maar een bepaalde vibe waar ik lekker rustig van word.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Galious » 11 feb 2019, 22:56

Ik heb de aflevering vanavond af geluisterd. Was weer een leuke aflevering met mooie keuzes voor beste games van het jaar! Natuurlijk helemaal eens met Dead Cells en Hollow Knight, en Mike's #1 / Niels' runner-up verwacht ik morgen binnen te krijgen. Ik ben heel erg benieuwd of ik die wel ga trekken vanwege de camera, maar ik wil het in elk geval geprobeerd hebben :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 12 feb 2019, 09:28

Ik ben ook wel benieuwd of je die camera dan trekt, het spel voelt heel third person aan maar de voering van de camera lijkt soms op first person.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Vaktix » 12 feb 2019, 17:37

Ik ben er echt superblij mee dat bijna iedereen dit jaar Hollow Knight heeft kunnen spelen! Wat een briljante game zoals jullie natuurlijk ook hebben gezegd. En met de nieuwe DLC die eraan komt heb ik een goede reden om het spel voor de 5de keer opnieuw te spelen :lol: :innocent:

Space? SPAAACE!
Vaktix