Podcast 85: 5 jaar Button Bashers Podcast

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Podcast 85: 5 jaar Button Bashers Podcast

Berichtdoor Apenheul » 02 apr 2018, 22:51

Doe het maar eens! Zei Niels over 5 jaar podcasten; en hier zijn we dan. Samen met Galious en Seffen99 en alle input van leden van het Button Bashers forum wordt teruggekeken op de mooie momenten uit 5 jaren podcasting en wordt ingegaan op de vragen die luisteraars hadden ingestuurd. In ruim 7 uur maar toch in hoog tempo komen vele onderwerpen voorbij die nooit eerder behandeld zijn in de Button Bashers Podcast, en nu maar op naar de 100e aflevering!

Omwille van Soundcloud limitaties hebben we de jubileumaflevering in twee delen moeten knippen. Daarom bevat dit topic twee links en time-tables.

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-85-a-5-jaar-button-bashers-podcast

Aflevering 85-A: 5 jaar Button Bashers Podcast

Info

Host: Michael
Duur: 3:17:27
Datum: 2 april 2018

Podcast Timetable:

00:00:30 - 5 jaar Button Bashers Podcast
Michael, Steef en Niels kjiken terug op 5 jaar podcasting, welke afleveringen het leukst waren om op te nemen en welke het minst leuk waren.

00:24:45 - Gesprek met Galious
Galious, een van de twee nieuwe moderators van het Button Bashers forum belt in en als luisteraar van het eerste uur kijkt hij samen met het vaste panel terug op de mooiste momenten van 5 jaar podcasts. Ook vertelt hij meer over hoe hij in de hobby beland is en wat hem actief heeft gemaakt in de Button Bashers community.

00:44:45 - 5 jaar Button Bashers Podcast continued
In afwachting op de volgende gast gaan Michael, Steef en Niels verder met hun beschouwing op de podcastafleveringen die sinds maart 2013 zijn opgenomen.

00:50-39 - Gesprek met Seffen99
Sven, een van de hosts van Praatje Podcast, heeft alle Button Bashers podcastafleveringen gevolgd en schuift aan om terug te kijken op wat voor hem de mooiste aflevering was, ook confronteert Michael hem met twee Henk Westbroek-achtige stellingen.

1:48:02 - Koffiepauze
Naar aanleiding van een spontane actie van Steef Ohja wisten jullie dat Niels heel erg van koffie houdt? Live coffee tasting in een podcast moet toch iets innovatiefs zijn!

2:00:35 - Reacties van luisteraars op de vragenlijst
Er zijn veel reacties binnengekomen op de vragenlijst die Michael had uitgestuurd en het vaste panel neemt uitgebreid de tijd om op de reacties en vragen te reageren. Onderwerpen die zoal aan bod komen zijn de lengte van de podcast, de leukste onderwerpen en de verhouding game talk en hoofdonderwerp.

02:44:59 - Vragen van luisteraars ronde 1
Niels wordt om 5 tips voor beginnende indie developers gevraagd, Steef of hij SEGA mist in de console-sferen, Michael of hij meer liefde heeft voor Commodore of Playstation, en wat voor game zou Niels maken als geld geen rol speelde?

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Happy Birthday (Cirrus remix) intro
- Luigis Mansion (Video Game Remixes)
- Toejam and Earl (Jake Kaufman)
- Mii Channel (insaneintherainmusic)
- Super Metroid (bLiNd)
- Mega Man 3 (Sixto Sounds, Steppo, zircon)

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-85-b-5-jaar-button-bashers-podcast

Aflevering 85-B: vervolg 5 jaar Button Bashers Podcast

Info

Host: Michael
Duur: 3:41:47
Datum: 2 april 2018

Podcast Timetable:

00:00:00 - Vragen van luisteraars ronde 2

Het drietal vertelt over hun eerste aanraking met games en waarom men al die games nog niet spuugzat is. Verder wordt gevraagd of Mike nog steeds genoeg tijd voor zijn gezin heeft, wat voor werk Steef en Mike doen, kleine vragen als leeftijd en favoriete eten, welke game sites frequent worden bezocht, hoe het precies zit met Mike zijn gabberverleden. Verder: Niels is ooit in bad geelectrocuteerd toen hij zijn 3DS in het water liet vallen, wat er weggeknipt wordt uit de uitzendingen, welke games we naar een onbewoond eiland mee zouden nemen, hoe we aan nieuwe games beginnen en wanneer we afhaken, of Niels het programmeren van games mist en bij welke studio hij zou willen werken, en van welke game Steef een keer een goed uitgewerkt bordspel zou willen zien.

01:25:40 - Vragen van luisteraars ronde 3

Steef en Niels zouden graag een paar video game adaptaties van bordspellen zien, Mike vraagt zich af hoe relevant reviews op dag 1 nog zijn bij games die constant patches en extra content krijgen en in hoe de relatie tussen publishers en reviewers is. Verder: wat gebeurt er met onze collecties wanneer we straks oud zijn, waarom is Steef de laatste tijd minder aanwezig op het Button Bashers Forum, aan welke genres Mike echt een hekel heeft, wat voor soort game Niels graag in VR zou willen zien en wat zijn favoriete moment uit 2017 was, welke positieve en negatieve gevolgen gamen heeft gehad, wat volgens het drietal de beste games ooit zijn en de mooiste, leukste of meest dierbare herinnering met gaming. Met welk game personage zou je een kopje koffie willen drinken of beschuitje willen eten? Welke koffie kun je het beste drinken na de daad? En wat was voor het vaste drietal het hoogtepunt van 5 jaar Button Bashers en hoe ziet volgens hen de volgende 5 jaar eruit?

03:25:47 - Afsluiting

03:31:44 - Blooper-reel

Muziek:
- Metroid (Synesthesics)
-Saturday Night RPG (Vince DiCola)

Download hier

Hier vind je MP3s naar deel A en deel B.
Apenheul
Beheerder

Re: Podcast 85: 5 jaar Button Bashers Podcast

Berichtdoor Apenheul » 02 apr 2018, 22:52

Podcast 85-B is aan het processen in SoundCloud dus zodadelijk update ik het topic met de playlist en link naar de mp3 daarvan.

Beide delen staan online ^_^
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor ghoul » 02 apr 2018, 22:56

:thumbup:

Afbeelding
ghoul

Berichtdoor Gozert » 03 apr 2018, 00:40

Oh my, dat scheerverhaal. :mellow: :lol:

"Auw! Auw! Dit knipt Niels er wel uit." Oeps. :laugh:
Gozert
Moderator

Berichtdoor toejam » 03 apr 2018, 07:56

Tof, paar reisdagen voor de boeg dus komt zo'n lange aflevering goed van pas :)

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor dlbyvisual » 03 apr 2018, 08:35

Jaaahaaa. Great timing. Ik moet toch veel op de weg zitten vandaag! En... gefeliciteerd guys.

dlbyvisual

Berichtdoor ghoul » 03 apr 2018, 09:40

Gefeliciteerd met het 1e lustrum!

Inmiddels het eerste deel beluisterd en het is voor mij nu al "classic Button Bashers" met alle anecdotes, nostalgie en humor. Super tof om te horen. Mooi om my man Galious als gast te horen en om te zien hoe hij hier in de community op zijn plek is.

En enorm bedankt voor de zeer nuttige tips over beginnende indie game dev van Niels. Hopelijk was het ook voor de andere luisteraars interessant. Ik was niet eens zeker dat jullie mijn vraag/alle vragen zouden behandelen maar hier had ik veel aan, zeker de tip over concept/design en het onderstrepen van het belang van de business kant. En Steef, in jouw aanvullingen kan ik mij als long-time PM/SDM voor 100% vinden!

Vanochtend een begin gemaakt aan deel 2 en ik wilde meteen even inhaken op een herinnering van Mike:

Die SEGA R-360 arcade stond ook een tijd in Valkenburg in een arcadehal; ik herinner me ook een sessie in de zomer van '91. Maar dat was inderdaad GLOC. Ik hield het trouwens maar een minuut vol want ik was instant gedesoriënteerd en snapte niet wat er allemaal gebeurde, haha

Afbeelding
ghoul

Berichtdoor Apenheul » 03 apr 2018, 10:23

ghoul schreef:Gefeliciteerd met het 1e lustrum!

Inmiddels het eerste deel beluisterd en het is voor mij nu al "classic Button Bashers" met alle anecdotes, nostalgie en humor. Super tof om te horen. Mooi om my man Galious als gast te horen en om te zien hoe hij hier in de community op zijn plek is.

En enorm bedankt voor de zeer nuttige tips over beginnende indie game dev van Niels. Hopelijk was het ook voor de andere luisteraars interessant. Ik was niet eens zeker dat jullie mijn vraag/alle vragen zouden behandelen maar hier had ik veel aan, zeker de tip over concept/design en het onderstrepen van het belang van de business kant. En Steef, in jouw aanvullingen kan ik mij als long-time PM/SDM voor 100% vinden!

Thanks voor de mooie woorden ghoul, en graag gedaan wat betreft het antwoord op je vraag (ik wist tijdens de opname niet wie deze vraag had ingestuurd).
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 03 apr 2018, 13:43

Jeetje,
De aflevering is echt top geworden!
Genieten dit. Erg leuk om alle verschillende meningen en ideeën van mede bashers te horen over de podcast en alle andere zaken.
En ik kan niet wachten op deel B.
Hopelijk is die net zo goed. En natuurlijk ben ik benieuwd naar het antwoord op mijn vragen.

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor Dynamike » 03 apr 2018, 14:04

Shantomio schreef:Jeetje,
Genieten dit. Erg leuk om alle verschillende meningen en ideeën van mede bashers te horen over de podcast en alle andere zaken.
En ik kan niet wachten op deel B.
Hopelijk is die net zo goed. En natuurlijk ben ik benieuwd naar het antwoord op mijn vragen.

Deel B is er al, die staat ook hierboven in het topic, of op Soundcloud in de feed natuurlijk.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Farokh » 03 apr 2018, 15:00

Erg benieuwd naar deze aflevering. Lekker lang dus vele uren luister plezier!
Eigenlijk wil ik er nog niet aan beginnen, want dan heb ik hem straks al geluisterd. Het idee dat er een lange leuke aflevering op me staat te wachten is ook wel fijn om even mee rond te lopen :)
Of ben ik nu mezelf aan het hypen?
Farokh

Berichtdoor c4ke » 03 apr 2018, 17:46

MP3's zijn binnen en de Podcast draait. :-)

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor Dynamike » 03 apr 2018, 18:11

Farokh schreef:Erg benieuwd naar deze aflevering. Lekker lang dus vele uren luister plezier!
Eigenlijk wil ik er nog niet aan beginnen, want dan heb ik hem straks al geluisterd. Het idee dat er een lange leuke aflevering op me staat te wachten is ook wel fijn om even mee rond te lopen :)
Gewoon gaan luisteren zeg ik. Straks hype je jezelf te veel en valt het tegen :)
c4ke schreef:MP3's zijn binnen en de Podcast draait. :-)
Nice! We horen he over 7 uur wel :D

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 03 apr 2018, 21:14

Dynamike schreef:
Shantomio schreef:Jeetje,
Genieten dit.

Deel B is er al, die staat ook hierboven in het topic, of op Soundcloud in de feed natuurlijk.

Zomaar overheen gelezen. Dat word een top autorit morgen :D!!!

Shantomio

Berichtdoor c4ke » 03 apr 2018, 22:06

Zojuist deel A beluisterd. Paar koppen thee, stroopwafel(s) en een flinke podcast die totaal niet over games gaat maar juist over de mensen achter de BB Podcast (+ Galious en Seffen99)...uitstekende manier om de avond mee te vullen. Het blijven toch vaak de anekdotes tijdens het hoofdonderwerp die mij het meeste plezier bezorgen, waaronder de befaamde treinreis van Steef (Podcast #71 rond 2u48mins). :-)

Ik zal direct maar het boetekleed aantrekken, de enquête heb ik spijtig genoeg niet ingevuld. @Dynamike Je hebt zeker een punt dat wanneer er interactie vanuit het forum wordt gewenst, zoals input voor een nieuwe aflevering, wij dan ook met zoveel mogelijk personen deze input daadwerkelijk leveren. Dat ga ik in ieder geval goedmaken voor deel #87. Hopelijk kan ik nog wat klussen voordat de opnames hiervan beginnen, hehe.

En iets dat in deze uitzending wordt aangehaald; Zo af en toe weer eens een gastspreker in de uitzending kan ik ook zeer waarderen. De uitzendingen met Motherbrain (Martijn), Joey of Dr. Retro (Sjoerd) vormden dan ook een leuke afwisseling.

Morgenavond deel B!

Laatst bijgewerkt door c4ke op 04 apr 2018, 07:18, in totaal 1 keer bewerkt.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor apie74 » 03 apr 2018, 22:57

Net begonnen aan de podcast en ben helaas ook de survey helemaal vergeten. Net alsnog maar ingevuld voor wie weet ooit haha :wink:

Afbeelding
apie74

Berichtdoor Farokh » 04 apr 2018, 10:20

Dynamike schreef:
Farokh schreef:Erg benieuwd naar deze aflevering. Lekker lang dus vele uren luister plezier!
Gewoon gaan luisteren zeg ik. Straks hype je jezelf te veel en valt het tegen :)

Eerste anderhalf uur zit erop. Tot nu toe zeker geen tegenvaller :)
Farokh

Berichtdoor Shantomio » 04 apr 2018, 18:21

Jongens, ik ben nog niet klaar met luisteren maar alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik ging compleet stuk op de flightsim rant! Ik zal er als een debiel in de auto uit hebben gezien want ik kwam echt niet bij. De vraag van Steef was gelukkig ook door Toejam gesteld (bordspellen naar games en terug) en de vraag aan Niels was ook heel bevredigend daarvoor dank p.s. superhot is ook gruwelijk.
Wat betreft het favoriete moment van 2017, die was voor iedereen bedoeld idd. ik zou Mike en Steef niet durven passeren.
Nogmaals bedankt. Deze podcast is echt mij all time favorite!!! Impeccable!

Shantomio

Berichtdoor MrSirius » 04 apr 2018, 20:15

Leuk dat de reacties zo positief zijn! Ik heb alleen nog maar de eerste helft terug kunnen luisteren, deel 2 volgt dit weekend. De feedback is helder: kappen met dat geneuzel over die games en voortaan gewoon over onszelf praten. Kunnen we!

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor MrSirius » 07 apr 2018, 13:13

Zijn er nog mensen die inmiddels de gehele podcast hebben geluisterd? We zijn benieuwd naar jullie mening.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Farokh » 07 apr 2018, 17:40

Ik heb gisteren de de podcast afgeluisterd. Weer erg genoten van deze aflevering. Zeker één van de leukste afleveringen. Respect voor het opnemen van zo'n monster aflevering, maar weet dat het erg gewaardeerd wordt.Jullie uiteenlopende verhalen en ervaringen in combinatie met jullie verschillende karakters maken de podcast gewoon een hoogtepunt op naar te luisteren.

Ik luister wel naar andere podcasts, maar dit blijft de leukste. Juist doordat jullie het voor je eigen plezier doen, maakt denk ik, een groot verschil.
Ik zie op youtube ook meerdere kanalen die op een gegeven moment full-time of semi-professioneel gaan en de kwaliteit van die kanalen gaat vaak naar beneden, naar mijn idee. Ze moeten ineens op regelmatige basis content leveren, liefst dagelijks en dan gaat kwantiteit boven kwaliteit.

Ik zou ook graag vaker een nieuwe button-bashers podcast willen luisteren, maar maak dat vooral niet een doel op zich. Zolang jullie er plezier in hebben en het willen blijven doen, zullen de afleveringen ook leuk blijven. Liever wacht ik twee maanden op een nieuwe topaflevering, dan elke twee weken een dertien-in-een-dozijn aflevering.
Farokh

Berichtdoor apie74 » 08 apr 2018, 17:27

Vanmiddag bijna helemaal beluisterd (nog 15 min te gaan ofzo) en complimenten ook voor deze aflevering. Nu al 1 van mijn favorieten. Mooi ook dat verhaal van Mike over het formatteren van een C64 floppy met z'n opa qua herinneringen.

Ook interessante discussie aan het eind over de komende 5 jaar. Ik denk dat wanneer jullie elkaar de tijd gunnen we over 5 jaar gewoon nog met dezelfde setting podcasts hebben en dan ergens rond aflevering 150 zitten ofzo :). Ik hoop het tenminste.

Overigens was de survey in deze aflevering aan me voorbij gegaan anders had ik wel gereageerd. Misschien een idee om voor minder frequente forumbezoekers maar toch vaste luisteraars (als die er verder zijn ;)) bij een volgende survey in de podcast(s) ervoor erop te attenderen dat die op het forum staat. Of wellicht was dat wel gedaan maar dan heb ik het gemist.

En wat Farokh ook zegt, liever zoals nu om de zoveel tijd een lange aflevering dan allemaal korte gehaaste afleveringen :)

Afbeelding
apie74

Berichtdoor Galious » 08 apr 2018, 19:12

Als je me nu zou vragen naar mijn favoriete aflevering, dan heb ik het antwoord paraat: da's deze aflevering geworden. Veel gelachen om de verhalen en de reacties op de vragen (en hoe mogelijke DS/Bloodborne spoilers zijn weg ge-edit door Niels). Ik had niet verwacht dat mijn vraag aan het slot van de aflevering nog tot zo'n uitgebreide discussie zou leiden, maar ik vond het een mooie reactie. Ik hoop dat we over 5 jaar nog mogen genieten van de podcast met deze bezetting, maar ik kijk in elk geval uit naar die 100e aflevering.
Ik vond het erg leuk om even te gast te zijn en onderdeel uit te mogen maken van dit stukje BB historie!

apie74 schreef:Overigens was de survey in deze aflevering aan me voorbij gegaan anders had ik wel gereageerd. Misschien een idee om voor minder frequente forumbezoekers maar toch vaste luisteraars (als die er verder zijn ;)) bij een volgende survey in de podcast(s) ervoor erop te attenderen dat die op het forum staat. Of wellicht was dat wel gedaan maar dan heb ik het gemist.

Daar werd inderdaad op geattendeerd aan het einde van de Sunsoft Spotlight aflevering :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 08 apr 2018, 19:15

Galious schreef:Veel gelachen om de verhalen en de reacties op de vragen (en hoe mogelijke DS/Bloodborne spoilers zijn weg ge-edit door Niels).

Het was leuk om het in de podcast over die aspecten te hebben maar toen ik aan het editen was bedacht ik me dat er misschien een hoop mensen pas net begonnen zijn aan Bloodborne vanwege de PSN Plus maand :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Henky-VII » 08 apr 2018, 20:06

Gefeliciteerd heren met jullie vijf jaar, ik heb eigenlijk alleen de laatste ¾ jaar meegemaakt, maar een vaste luisteraar ben ik zeker geworden. De spoilers-edit was leuk gedaan. :D

Ik heb hem nog niet helemaal afgeluisterd, maar ben aardig ver bij deel A. Even wat opmerkingen, die 'tik' van Mike, over het ruiken aan zijn eten, doe ik ook vrij veel. Bij alle producten die vrij snel kunnen bederven, denk aan vleeswaren en zuivel. Bij dergelijke producten kijk ik ook niet eens naar de houdbaarheidsdatum. Het is niet voor niets een "TEN MINSTE houdbaar tot", geen "uiterlijk houdbaar tot". Aan vla/yoghurt en vleeswaren weet je echt METEEN wanneer iets over de datum is d.m.v. de geur, en anders proef je het wel bij de eerste hap. Tenzij je iets exotisch eet wat je nooit eerder hebt gegeten natuurlijk, dan kan je niet beter weten. Ook mijn vriendin vraagt altijd aan mij "is dit nog goed?". :laugh:

Dat Niels koffie dronk wist ik wel (door dat topic en zijn avatar ( :beg: ) natuurlijk), maar dat hij zo'n connoisseur is wist ik niet. Ik zou bijna geneigd zijn om weer eens koffie te proberen, ware het niet dat ik van mijzelf al vrij weinig slaap en mijzelf eigenlijk niet 'kunstmatig' wakker wil gaan maken/houden d.m.v. caffeïne. (zo zie ik het ten minste) En interessant vond ik het ook wel; de origine van de koude koffie welke helemaal terugreikt naar de tijd van de V.O.C. :thumbup1:

Ik ga deze week weer verder luisteren, maar tot nu toe is het een erg leuke podcast. :D

Afbeelding
"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
Henky-VII

Volgende