Podcast 82: Jaaroverzicht 2017 deel 2

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Podcast 82: Jaaroverzicht 2017 deel 2

Berichtdoor Apenheul » 13 jan 2018, 14:09

In het tweede deel van het jaaroverzicht 2017 wordt gekeken naar de statistieken van het Button Bashers Forum, de gaming hardware die het drietal heeft aangeschaft, nieuwe trends en ontwikkelingen van afgelopen jaar, games uit de backlog die weer opgepakt zijn, de meest teleurstellende games van 2017, favoriete DLC, de mooiste retro aankopen, wat de Button Bashers Forumleden van het gamejaar 2017 vonden en wat de voornemens zijn voor 2018. Het lijkt wel een gevecht uit Dragon Ball Z maar we zijn echt bijna toe aan de top 3 beste games van 2017!

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-82-jaaroverzicht-2017-deel-2

Aflevering 82: Jaaroverzicht 2017 deel 2

Info

Host: Michael
Duur: 3:17:48
Datum: 13 januari 2018

Podcast Timetable:

00:00:20 - Het Button Bashers Forum in 2017
Zoals elk jaar houdt Michael de statistieken van het forum bij; hoeveel mensen er inloggen en waar vandaan. Ook wordt nog stilgestaan bij de twee nieuwe moderators van het forum, Gozert en Galious, en bleek er op de valreep een record verbroken te zijn.

00:10:08 - Gamejaar 2017 in vogelvlucht
Michael heeft de belangrijkste gebeurtenissen uit het jaar 2017 op een rij gezet; het is niet allemaal even leuk maar zo zagen we nieuwe hardware, studios die overgekocht of gesloten zijn en iconische mensen uit de industrie die overleden zijn.

00:21:25 - Aangekochte hardware
Alle drie de Button Bashers hadden in 2017 een Switch gekocht en een SNES Mini maar het bleek dat er nog veel meer game-gerelateerde hardware gekocht was. Steef heeft bovendien nog net voor de jaarwisseling een nieuw platform gekocht waarvoor hij game-aanbevelingen zoekt.

00:51:00 - Trends van 2017
De Switch bleek in werking een veel gaver apparaat dan de Button Bashers in eerste instantie gedacht hadden maar over de incrementele upgrades voor PS4 en Xbox One zijn Niels en Steef het voorlopig niet eens. Michael heeft zijn houding t.o.v. indie games veranderd in het afgelopen jaar en hij is blij dat de consument met de portemonnee is gaan stemmen.

01:10:40 - Games uit de backlog
Naast games uit 2017 hebben de mannen ook nog een hoop games uit eerdere jaren gespeeld die veel indruk gemaakt hebben, in deze sectie licht elk van hen het hoogtepunt eruit.

01:24:04 - De meest teleurstellende games van 2017
Soms kijk je heel erg uit naar een game en blijkt die niet aan je hoge verwachtingen te voldoen of blijkt deze een stuk minder leuk te zijn dan games die in diezelfde periode uitkomen. Met teleurstellende games worden in dit geval dan ook niet slechte games bedoeld maar games die over de gehele linie genomen minder indruk hebben gemaakt dan van ze verwacht werd. Steef spoilt bijna Star Wars VIII maar daar had Niels gelukkig een sound effectje voor.

1:50:33 - De favoriete DLC die we in 2017 gespeeld hebben
Welke downloadable content of expansions hebben ons in 2027 beziggehouden? Door Niels zijn favoriete DLC herinnert Steef ook weer een van zijn grootste teleurstellingen.

1:59:08 - De mooiste retro aankopen
Niels profiteert van iemand die van een hoop dubbele NES games af moest komen, Michael is trots op zijn PSP verzameling en Steef vertelt uitgebreid over zijn avonturen in Leiden waarin hij enkele zeer bijzondere retro aankopen heeft gedaan. Tot slot vertelt Niels nog waarom je beter geen games van andere continenten kan bestellen rond Kerst en Nieuwjaar, want PostNL raakte zijn pakket kwijt.

02:23:37 - Wat de Button Bashers Forumgebrukers van het gamejaar 2017 vonden
Ook de leden van het Button Bashers forum hebben input geleverd voor het jaaroverzicht, Michael vroeg hen om de mooiste aankoop, het mooiste moment en de voornemens voor 2018. En daar werd door velen uitgebreid op gereageerd.

02:55:11 - Goede voornemens voor 2018
Het laatste onderdeel van deze deelaflevering gaat over de goede voornemens van Niels, Steef en Michael voor 2018. 2017 was niet voor alle drie een goed jaar en men is voornemens daar in 2018 actief iets aan te veranderen. Het leven naast gaming en de Button Bashers Podcast wordt hier uitgebreid in besproken.

Muziek:
Spoiler: weergeven
- The Game Awards 2017 (intro)
- Kirby and the Rainbow Curse (Wii U)
- Shantae Half-Genie Hero (multiplatform)
- The Legend of Zelda Breath of the Wild (Switch)
- Persona 5(PS4)
- Nier Automata (PS4)
- Super Mario 64 (Nintendo 64)

Hier is een directe link naar de MP3.
Apenheul
Beheerder

Re: Podcast 82: Jaaroverzicht 2017 deel 2

Berichtdoor MrSirius » 14 jan 2018, 22:21

Apenheul schreef:In het tweede deel van het jaaroverzicht 2017 wordt gekeken naar de statistieken van het Button Bashers Forum, de gaming hardware die het drietal heeft aangeschaft, nieuwe trends en ontwikkelingen van afgelopen jaar, games uit de backlog die weer opgepakt zijn, de meest teleurstellende games van 2017, favoriete DLC, de mooiste retro aankopen, wat de Button Bashers Forumleden van het gamejaar 2017 vonden en wat de voornemens zijn voor 2018. Het lijkt wel een gevecht uit Dragon Ball Z maar we zijn echt bijna toe aan de top 3 beste games van 2017!

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-82-jaaroverzicht-2017-deel-2

Aflevering 82: Jaaroverzicht 2017 deel 2

Info

Host: Michael
Duur: 3:17:48
Datum: 13 januari 2018

Podcast Timetable:

00:00:20 - Het Button Bashers Forum in 2017
Zoals elk jaar houdt Michael de statistieken van het forum bij; hoeveel mensen er inloggen en waar vandaan. Ook wordt nog stilgestaan bij de twee nieuwe moderators van het forum, Gozert en Galious, en bleek er op de valreep een record verbroken te zijn.

00:10:08 - Gamejaar 2017 in vogelvlucht
Michael heeft de belangrijkste gebeurtenissen uit het jaar 2017 op een rij gezet; het is niet allemaal even leuk maar zo zagen we nieuwe hardware, studios die overgekocht of gesloten zijn en iconische mensen uit de industrie die overleden zijn.

00:21:25 - Aangekochte hardware
Alle drie de Button Bashers hadden in 2017 een Switch gekocht en een SNES Mini maar het bleek dat er nog veel meer game-gerelateerde hardware gekocht was. Steef heeft bovendien nog net voor de jaarwisseling een nieuw platform gekocht waarvoor hij game-aanbevelingen zoekt.

00:51:00 - Trends van 2017
De Switch bleek in werking een veel gaver apparaat dan de Button Bashers in eerste instantie gedacht hadden maar over de incrementele upgrades voor PS4 en Xbox One zijn Niels en Steef het voorlopig niet eens. Michael heeft zijn houding t.o.v. indie games veranderd in het afgelopen jaar en hij is blij dat de consument met de portemonnee is gaan stemmen.

01:10:40 - Games uit de backlog
Naast games uit 2017 hebben de mannen ook nog een hoop games uit eerdere jaren gespeeld die veel indruk gemaakt hebben, in deze sectie licht elk van hen het hoogtepunt eruit.

01:24:04 - De meest teleurstellende games van 2017
Soms kijk je heel erg uit naar een game en blijkt die niet aan je hoge verwachtingen te voldoen of blijkt deze een stuk minder leuk te zijn dan games die in diezelfde periode uitkomen. Met teleurstellende games worden in dit geval dan ook niet slechte games bedoeld maar games die over de gehele linie genomen minder indruk hebben gemaakt dan van ze verwacht werd. Steef spoilt bijna Star Wars VIII maar daar had Niels gelukkig een sound effectje voor.

1:50:33 - De favoriete DLC die we in 2017 gespeeld hebben
Welke downloadable content of expansions hebben ons in 2027 beziggehouden? Door Niels zijn favoriete DLC herinnert Steef ook weer een van zijn grootste teleurstellingen.

1:59:08 - De mooiste retro aankopen
Niels profiteert van iemand die van een hoop dubbele NES games af moest komen, Michael is trots op zijn PSP verzameling en Steef vertelt uitgebreid over zijn avonturen in Leiden waarin hij enkele zeer bijzondere retro aankopen heeft gedaan. Tot slot vertelt Niels nog waarom je beter geen games van andere continenten kan bestellen rond Kerst en Nieuwjaar, want PostNL raakte zijn pakket kwijt.

02:23:37 - Wat de Button Bashers Forumgebrukers van het gamejaar 2017 vonden
Ook de leden van het Button Bashers forum hebben input geleverd voor het jaaroverzicht, Michael vroeg hen om de mooiste aankoop, het mooiste moment en de voornemens voor 2018. En daar werd door velen uitgebreid op gereageerd.

02:55:11 - Goede voornemens voor 2018
Het laatste onderdeel van deze deelaflevering gaat over de goede voornemens van Niels, Steef en Michael voor 2018. 2017 was niet voor alle drie een goed jaar en men is voornemens daar in 2018 actief iets aan te veranderen. Het leven naast gaming en de Button Bashers Podcast wordt hier uitgebreid in besproken.

Muziek:
Spoiler: weergeven
- The Game Awards 2017 (intro)
- Kirby and the Rainbow Curse (Wii U)
- Shantae Half-Genie Hero (multiplatform)
- The Legend of Zelda Breath of the Wild (Switch)
- Persona 5(PS4)
- Nier Automata (PS4)
- Super Mario 64 (Nintendo 64)

Hier is een directe link naar de MP3.
Hebben mensen hem al beluisterd? Deel 3 volgt snel. Deze trilogie is eerder compleet dan LOTR of Star Wars. ;-)

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor seffen99 » 15 jan 2018, 20:09

Met veel plezier, verwondering en ontzag geluisterd naar deze podcast aflevering. De openhartigheid van Steef en de manier waarop Mike en Niels daarmee omgaan en erop reageren, daar werd ik wel even stil van. Heel mooi om naar te luisteren. Je hoort dat (wat Niels ook terecht aangeeft) jullie elkaar in deze 5 jaar echt hebben leren kennen en er een bijzondere vriendschap is ontstaan.

Ik heb heel veel respect voor jullie.

Tegen @mrsirius zou ik willen zeggen: jouw lach bij mijn verhaal over Destiny 2 deed mij ook hardop lachen en je oprechtheid en openhartigheid gaf me wel een brokje in m’n keel. The only way is up, 2018 wordt jouw jaar!

Tegen @dynamike zou ik willen zeggen, hulde en niks dan respect voor jouw challenge voor dit jaar. Dit gaat je zeker lukken. Mocht je verlegen zitten om inspiratie, kan ik je altijd proberen te motiveren. Je weet toch: praatje lifestyle .

Tegen @apenheul zou ik willen zeggen: way to go met het editen. Je levert echt een puik stukje audio af. Ik probeer altijd goed te luisteren hoe je dit monteert en edit. Het klinkt top!
seffen99

Berichtdoor Dynamike » 15 jan 2018, 21:58

seffen99 schreef:Tegen @dynamike zou ik willen zeggen, hulde en niks dan respect voor jouw challenge voor dit jaar. Dit gaat je zeker lukken. Mocht je verlegen zitten om inspiratie, kan ik je altijd proberen te motiveren. Je weet toch: praatje lifestyle .

Haha, ik hou het in gedachten. Ondanks dat ik pas 15 dagen bezig ben, ben ik voor mijn gevoel wel erg goed bezig. Met soms een beetje smokkelen ;) Zo zat ik vorig weekend nog in een all-you-can-eat Sushi restaurant, maar sport ik elke dinsdag, donderdag en zaterdag. Eet ik de helft (dus geen fratsen(zoals ik ze noem) met salades en zongedroogde pijnboompitten op een bedje van rucola) en daar zit best wat ongezonds bij.

Ik drink water en elke dag een kop sterrenmunt thee zonder suiker. En dat is voor mij al een hele kunst. Maar het is goed te zuipen zonder. Aanstaande woensdag is het weegmoment (eigenlijk morgenochtend maar ik ben deze week 2 dagen van huis) maar ik weer nu al dat ik sub 3 kilo heb gehaald in deze eerste 2 weken. Dat geeft wel moed en beetje kracht om door te gaan.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Nutsy-Gutsy » 15 jan 2018, 22:02

Ik heb net ook de podcast beluisterd. Van het laatste onderdeel werd ik wel even stil. @MrSirius: Ik begrijp nu ook beter waarom je het afgelopen jaar wat minder aanwezig was op het forum. Respect voor de openhartigheid! Maak van 2018 een echt Steef jaar! Denk aan je eigen geluk en gezondheid. Een mooie job is fantastisch, maar er zijn grenzen in hoeverre dit een invloed op je leven mag hebben. Ik wens jou en je ouders het allerbeste toe!

@Dynamike: Niet de gemakkelijkste challenge, maar waar een wil is, is een weg. Diëten mag je zeker niet doen, want dan creëer je wss een jojo-effect. Je voedingspatroon doorbreken kan helpen. Dit wil niet zeggen dat je elke middag een salade moet eten, maar de juiste combinaties alleen al kan een grote invloed hebben. Wij thuis combineren altijd groenten met één ander element (groenten met vlees, groenten met vis, groenten met pasta,...). Nooit bijvoorbeeld pasta met vlees combineren. Als je deze combinaties volgt, moet je ook niet een kleinere portie eten. En doe dit ook niet elke dag, zondigen van tijd tot tijd moet kunnen. Het is al helemaal prima dat je de frisdrank kan laten en water zal drinken. Dit alleen al kan veel kilo's schelen op een jaar. Ik wens je heel veel succes toe!

Mijn collectie: http://nutsygutsy.wix.com/collection (work in progress)
Nutsy-Gutsy

Berichtdoor seffen99 » 16 jan 2018, 06:43

Dynamike schreef:
seffen99 schreef:Tegen @dynamike zou ik willen zeggen, hulde en niks dan respect voor jouw challenge voor dit jaar. Dit gaat je zeker lukken. Mocht je verlegen zitten om inspiratie, kan ik je altijd proberen te motiveren. Je weet toch: praatje lifestyle .

Haha, ik hou het in gedachten. Ondanks dat ik pas 15 dagen bezig ben, ben ik voor mijn gevoel wel erg goed bezig. Met soms een beetje smokkelen ;) Zo zat ik vorig weekend nog in een all-you-can-eat Sushi restaurant, maar sport ik elke dinsdag, donderdag en zaterdag. Eet ik de helft (dus geen fratsen(zoals ik ze noem) met salades en zongedroogde pijnboompitten op een bedje van rucola) en daar zit best wat ongezonds bij.

Ik drink water en elke dag een kop sterrenmunt thee zonder suiker. En dat is voor mij al een hele kunst. Maar het is goed te zuipen zonder. Aanstaande woensdag is het weegmoment (eigenlijk morgenochtend maar ik ben deze week 2 dagen van huis) maar ik weer nu al dat ik sub 3 kilo heb gehaald in deze eerste 2 weken. Dat geeft wel moed en beetje kracht om door te gaan.

Goed bezig Mike.

Jij neemt altijd zoveel tijd voor andere op dit forum, dat ik nu echt even de tijd voor jou neem en je wat motivatie en inspiratie probeer te geven. Lees het en doe ermee wat je wil, enjoy... komt ie!

Je gaat je doelstelling zeker halen. Ik verwacht dat als je je deze nieuwe lifestyle hebt aangemeten, de doelstelling ineens wat minder belangrijk wordt. Een getal is maar een getal. Door de (met name) geraffineerde suikers te laten staan, bewuster te eten en veel te bewegen, gaat lichaam en geest zich anders gedragen. Je gaat je ‘aanweziger’ en prettiger voelen. Vele lichamelijke ongemakken zullen minder worden of verdwijnen en het gevoel van energie neemt toe. Klinkt wellicht zweverig, maar wat ik ermee wil zeggen is, ga vooral bewust te werk en ervaar/voel wat voor jou werkt. Vind een ritme/regelmaat, zodoende slijt de gezonde gewoonte erin. Dan wordt het jouw lifestyle ipv iemands idee hoe jij snel afvalt.

De tips van nutsy gutsy zijn slim! Sommige combinaties kun je (zeker in het begin) beter vermijden. Wat voor mij werkt (maar nogmaals dat is voor iedereen persoonlijk) is grotere verhouding eiwit en vet en heel weinig koolhydraten).

En sporten en bewegen is key! Ik zeg altijd, een gezonde geest is een geest in beweging. Maak dit vooral leuk en aantrekkelijk voor jezelf. Discipline is uiteraard belangrijk (vooral gaan als je geen zin hebt!) die momenten pak je de meeste (mentale) winst. Maar het moet niet zo zijn dat je jezelf continu naar de sportschool moet zeulen. Dat breekt je op goed moment op. Een maatje vinden om te sporten kan helpen. Maar vind dan wel iemand die het beste in je naar boven haalt. Daag jezelf regelmatig uit. Niet te lang in je comfortzone zitten. Gaat het je te gemakkelijk af? Gewicht erbij, afstand verlengen, snelheid omhoog.

Laatste tip is vooral mentaal. Dit gaat heel zweverig klinken, maar ik kan je mediteren en yoga van harte aanbevelen! Je wordt op die manier heel bewust van je lichaam. Je voelt steeds beter waar jouw lijf de aandacht nodig heeft. Komt vooral neer op bewust ademhalen zodat je bewust wordt van hier en nu. Zoek dingen die jou ontspannen. Je luistert graag podcasts! Top! (Vooral praatje podcast uiteraard ) Ervaar eens hoe je je dan voelt in relatie tot momenten waarin je gestrest bent. Wat merk je? Wat doet dat je je dan relaxed voelt? Als je dit kunt benoemen, kan je dit gevoel op gegeven moment triggeren wanneer jij dat wil (bijvoorbeeld op momenten dat je gestrest bent) en ga je je beter voelen (mediteren en yoga helpen hier bij).

Nou dat zijn zo even een paar korte tips van mijn zijde. Vooral bedoeld om te inspireren en motiveren. Vooral niet bedoeld om te beleren.

Go for it Mike!
seffen99

Berichtdoor Shantomio » 16 jan 2018, 12:11

Allerbeste mensen van de Podcast: Mike, Steef en Niels, wat een mooie serie zetten jullie hier toch weer neer.
Voor Mike en Steef heb ik erg veel respect. Door jezelf zo op deze manier bloot te geven commiteer je jezelf ook meer aan het behalen van de doelstellingen voor dit jaar en zo te horen zijn jullie goed op weg!

Ik ga absoluut geen dokter Phill uithangen ook al zou ik dat graag voor jullie doen maar andere mensen (zoals Sven, die dat veel beter doet) en vooral ook mensen die dicht bij jullie staan en natuurlijk jullie zelf kunnen dat veel beter.

Bedankt voor dit mooie inkijkje in jullie leven.
:wub:

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor MrSirius » 16 jan 2018, 19:39

Bedankt allemaal! En het is ook echt zo, je commiteert je er ook veel meer aan door dit zo uit te spreken. Toen ik zelf dat deel van de podcast terug hoorde voelde dat zo. Ik geloof er absoluut in dat je zelf de belangrijkste regisseur van je eigen geluk bent. Daarbij heb je veel niet in eigen hand, maar moet je met de dingen waar je wel controle over hebt er ook zoveel mogelijk uithalen, in ieder geval op de punten die voor jou het meest belangrijk zijn. Daarbij zijn eerlijk zijn naar jezelf, de focus bewaren en de dingen niet voor je uit schuiven die moeilijk zijn in ieder geval belangrijk. Ik hoop er een mooi jaar van te gaan maken.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 20 jan 2018, 14:39

Vanavond komt het laatste deel online :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor toejam » 23 jan 2018, 17:14

Allereerst respect aan Steef en Mike om je zo bloot te geven. Getuigt ook van de passie waarmee deze podcast gemaakt wordt. Heel veel succes bij het behalen van jullie beider doelen!

Om nog even op de onduidelijkheid van mijn eigen verhaal in te grijpen; De klik die ik niet heb met de PS4, en nog steeds niet heb overigens, ligt niet aan de games. Ik heb best wel een aantal opties qua consoles, en zoals wel meer mensen een beperkte hoeveelheid tijd. Dan wil ik iets gaan spelen en om de 1 of andere reden kom ik dan gewoon niet bij de PS4 uit. Dan zit ik op de Wii U, of op het moment weer op de Switch, of ik ga random iets doen op de PS2.

En dan zeg ik tegen mezelf: morgen ga ik echt op de PS4 spelen! Dat motto kan ik zo ongeveer op mijn whiteboard schrijven want dat is gewoon elke dag geldig lijkt wel. En waarom? Ligt niet aan de games zoals jullie al opmerkten. Ik weet het zelf ook niet..

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Galious » 23 jan 2018, 17:40

Stop Bloodborne of The Witcher III in je PS4 en *klik*! ;)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Pius » 24 jan 2018, 16:35

toejam schreef:Om nog even op de onduidelijkheid van mijn eigen verhaal in te grijpen; De klik die ik niet heb met de PS4, en nog steeds niet heb overigens, ligt niet aan de games. Ik heb best wel een aantal opties qua consoles, en zoals wel meer mensen een beperkte hoeveelheid tijd. Dan wil ik iets gaan spelen en om de 1 of andere reden kom ik dan gewoon niet bij de PS4 uit. Dan zit ik op de Wii U, of op het moment weer op de Switch, of ik ga random iets doen op de PS2.

En dan zeg ik tegen mezelf: morgen ga ik echt op de PS4 spelen! Dat motto kan ik zo ongeveer op mijn whiteboard schrijven want dat is gewoon elke dag geldig lijkt wel. En waarom? Ligt niet aan de games zoals jullie al opmerkten. Ik weet het zelf ook niet..

Heb de podcast nog niet geluisterd, maar exact dit heb ik ook. Ik kan mezelf niet goed motiveren om op de PS4 een game te spelen. Ook niet echt een idee hoe het komt.

"Come back when you can put up a fight."
Pius