Podcast 80: De toekomst van gaming 2

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Berichtdoor Apenheul » 24 nov 2017, 21:55

Niels is weer terug uit China en Steef heeft overnacht bij Mevrouw Schaap in Duitsland en kon geen toetje krijgen in het slechtste restaurant waar hij gegeten heeft. Beiden waren in het buitenland om redenen die met gaming te maken hadden. Het hoofdonderwerp is een vervolg op aflevering 37 en er komt weer een uitgebreide Game Talk aan bod.

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-80-de-toekomst-van-gaming-2

Aflevering 80: De toekomst van gaming 2

Info

Host: Michael
Duur: 3:12:09
Datum: 24 november 2017

Podcast Timetable:

00:00:25 - Introductie
Niels is terug uit China en komt terug met inzichten over de Chinese gamesindustrie. Deze inzichten geven ook vorm aan een gedeelte van het hoofdonderwerp.

0:12:52 - Game Talk
Steef is ook voor een gaming-avontuur in het buitenland geweest, hij ging namelijk naar Spiel in Essen (13:52) en vertelt wat hij gekocht en gespeeld heeft zoals Arena of the Gods (19:40), Knossos (22:22), Dragon Keeper (30:15), het slechtste restaurant op aanraden van Mevrouw Schaap, en het volgens Steef briljante Mountains of Madness (40:12). Tot slot wil hij nog iets kwijt over Destiny 2 (50:20). Niels speelde Super Mario Odyssey (1:05:39) en hij en Michael hebben ook allebei een Steam Link (1:27:30) gekocht en daar speelde Niels 2064 Read Only Memories (1:32:07) op. Michael speelde tot slot nog The Room (1:43:10) voor het astronomische bedrag van 49 cent en dat beviel hem best wel goed.

01:51:24 - De toekomst van gaming 2
Drie-en-een-half jaar geleden namen Michael, Steef en Niels een aflevering op waarin men probeerde te voorspellen waar met name de gaming technologie naartoe zou gaan, in deze nieuwe aflevering wordt niet alleen teruggekeken maar ook opnieuw een blik vooruit geworpen aan de hand van bijgestelde verwachtingen. Uiteraard kunnen we in dit verhaal ook niet om lootboxes heen.

03:10:57 - Afsluiting

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Sam and Max TellTale (PC) intro
- Animal Crossing City Folk (Wii)
- Tiny Barbarian DX (Switch)
- Megaman and Bass (SNES)
- Widget (NES) outtro

Hier is een directe link naar de MP3.
Apenheul
Beheerder

Re: Podcast 80: De toekomst van gaming 2

Berichtdoor dlbyvisual » 24 nov 2017, 23:34

JAHAAAA! Het eerste deel hiervan is één van favoriete afleveringen. Daardoor ben ik BB gaan luisteren en uiteindelijk de complete backlog ook. Hopelijk is deze net zo tof en niet degene waardoor ik voor altijd afhaak.

dlbyvisual

Berichtdoor Dynamike » 24 nov 2017, 23:48

dlbyvisual schreef:.... en niet degene waardoor ik voor altijd afhaak.

Ik weet je te vinden, Ollie.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor seffen99 » 25 nov 2017, 07:47

Tegek mannen! Luistervoer voor onderweg. En ook bij mij een vervolg op een van m’n favoriete afleveringen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
seffen99

Berichtdoor dlbyvisual » 25 nov 2017, 08:19

Dynamike schreef:
dlbyvisual schreef:.... en niet degene waardoor ik voor altijd afhaak.

Ik weet je te vinden, Ollie.

IK WEET WAAR JE HUIS WOONT. En waar de Vectrex staat.

dlbyvisual

Berichtdoor dlbyvisual » 25 nov 2017, 08:36

Ha Niels! Voor die delegatie waren wij - ik met mijn vennoot - door Anna van de Provincie ook nog uitgenodigd.
Half jaartje geleden hebben we met haar gesproken; toen vertelde ze ook al over de HKU en dacht ik al dat jij daar wellicht ook bij zou kunnen zijn.
Mooi dat je het harde werken in een comfortable plek kon doen. Persoonlijk vind ik Guangzhou ook een vette stad, ik was er in januari nog en gaat in juli weer.

dlbyvisual

Berichtdoor Dynamike » 25 nov 2017, 09:30

dlbyvisual schreef:IK WEET WAAR JE HUIS WOONT. En waar de Vectrex staat.

Klopt en... klopt niet meer :tongue3:

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 25 nov 2017, 11:27

dlbyvisual schreef:Ha Niels! Voor die delegatie waren wij - ik met mijn vennoot - door Anna van de Provincie ook nog uitgenodigd.
Half jaartje geleden hebben we met haar gesproken; toen vertelde ze ook al over de HKU en dacht ik al dat jij daar wellicht ook bij zou kunnen zijn.
Mooi dat je het harde werken in een comfortable plek kon doen. Persoonlijk vind ik Guangzhou ook een vette stad, ik was er in januari nog en gaat in juli weer.

Het had dus niet zoveel gescheeld of we hadden in dezelfde delegatie gezeten, wat is de wereld toch klein he? :)

Ik gok dat ik Guangzhou ook nog wel enkele keren ga bezoeken.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 25 nov 2017, 18:58

Ik moet zo lachen om Steef...
Met zijn raid en dat hij een counter in zijn raid heeft gehaald! :lol:
Maar goed, toffe podcast tot nu toe heren!

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor dlbyvisual » 25 nov 2017, 19:55

Dynamike schreef:
dlbyvisual schreef:IK WEET WAAR JE HUIS WOONT. En waar de Vectrex staat.

Klopt en... klopt niet meer :tongue3:

Ben je aan de slag op zolder?! Goed man.

dlbyvisual

Berichtdoor dlbyvisual » 25 nov 2017, 19:56

Apenheul schreef:
dlbyvisual schreef:Ha Niels! Voor die delegatie waren wij - ik met mijn vennoot - door Anna van de Provincie ook nog uitgenodigd.

Het had dus niet zoveel gescheeld of we hadden in dezelfde delegatie gezeten, wat is de wereld toch klein he? :)
Ik gok dat ik Guangzhou ook nog wel enkele keren ga bezoeken.

:thumbup:

dlbyvisual

Berichtdoor apie74 » 25 nov 2017, 21:50

Nr 80 alweer. Goed bezig!Heb deel 1 gemist volgens mij terwijl ik dacht dat ik alle afleveringen had beluisterd. :smile: Maar eens even terug zoeken.

Afbeelding
apie74

Berichtdoor seffen99 » 26 nov 2017, 19:28

Ben bijna door de gametalk heen, maar ik moet even reageren op het bordspellen onderdeel. Ik vind dit echt een hele goeie toevoeging aan de podcast. Het zijn games, maar dan toch anders. Ik heb tijdens een van de vorige afleveringen door het enthousiasme van Steef Een nacht weerwolven gekocht. Deze geef ik aan m’n vrouw tijdens st Klaas. En daarna snel eens spelen met goede vrienden van ons waar we vaker bordspellen mee spelen.

Maar verder nog even over dat bordspel Mountain of Madness. Hahahhaa die Steef! Ik kreeg gewoon een beetje plaatsvervangende schaamte! Maar dan op de goede manier hoor. Steef hoort thuis in het theater. Nou vind ik hem altijd al een tikkie theatraal, maar hier ging ie toch even lekker full retard. Ge-wel-dig!

seffen99

Berichtdoor Henky-VII » 26 nov 2017, 19:30

Ontzettend leuke podcast om te luisteren. :D

Net als Steef (dacht ik toch?) ga ik pas met Mario aan de slag rond de feestdagen. Ik ben erg benieuwd! Ik heb trouwens enorm genoten van de uitleg van Mountains of Madness, mocht je die ooit eens willen spelen met mensen op dit forum, man, ik wil graag meedoen. Klinkt echt als een enorm leuke ervaring. :D Ik zou ook all-in gaan als ik het zo hoor.

Trouwens, ooit "Betrayel at the Houde on the Hill" gespeeld Steef? Heb ik afgelopen jaar gekocht en was ook wel een succes te noemen.

Afbeelding
"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
Henky-VII

Berichtdoor dlbyvisual » 27 nov 2017, 21:03

Nou. Dat was ‘m alweer! Prima show guys. Leuk topic.

dlbyvisual

Berichtdoor Shantomio » 28 nov 2017, 18:25

Ja mooie podcast heren.

Ik heb me ook kapot gelachen om dat Mountainsof madness, echt hilarisch. Verder een heel realistisch beeld van de toekomst denk ik.
Even over die setup voor de psvr.
Die is prima netjes weg te werken als je een normaal tv meubel hebt. Bij mij zie je er niks van. Het kastje waar hij in moet zit netjes in mijn tv meubel weggewerkt en het apparaat zelf zit ook achter een deurtje.
Toch hoop ik dat ook de psvr in zijn 2e versie draadloos gaat worden, dat lijkt me heerlijk.

Shantomio

Berichtdoor Apenheul » 30 nov 2017, 09:47

De 2e versie komt binnenkort al uit, die heeft HDR-passthrough wat het originele model niet heeft. Daarom was het oude PSVR model ook zo goedkoop de laatste tijd. Maar wellicht is de 3e generatie straks wel draadloos :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 30 nov 2017, 20:08

Apenheul schreef:De 2e versie komt binnenkort al uit, die heeft HDR-passthrough wat het originele model niet heeft. Daarom was het oude PSVR model ook zo goedkoop de laatste tijd. Maar wellicht is de 3e generatie straks wel draadloos :)

Je hebt gelijk, ik bedoelde echt een psvr 2 en niet een versie 2. Ik zei het verkeerd.
Ja, laten we hopen dat hij draadloos wordt, en betere move controllers uiteindelijk en een betere resolutie etc. Maarja, daar is wel een ps5 voor nodig of psprower dan de pro. Maar tot die tijd geniet ik elke dag van mijn potje Skyrim vr en hopelijk heb ik binnenkort tijd om Doom vfr te kopen en spelen.

Shantomio

Berichtdoor seffen99 » 05 dec 2017, 09:41

Ha tof @apenheul 2064 read only memories. Hij staat nu op m’n radar. Jij al begonnen aan The last door?

seffen99

Berichtdoor seffen99 » 06 dec 2017, 13:27

Gents, inmiddels de hele aflevering beluisterd. Er werd goed teruggeblikt. Het vooruitblikken vond ik wat magertjes. Aflevering was ook voorbij voor ik het door had (wellicht een goed teken, want het luistert lekker weg). De discussie over IA bot achtige functies vind ik een heel interessante. Zo kan je op geheel nieuwe gameconcepten komen. Ik had wel willen weten wat jullie van AR vinden en de ontwikkeling daarvan. Dus @apenheul @dynamike en @mrsirius what say you?

seffen99

Berichtdoor Apenheul » 06 dec 2017, 13:55

seffen99 schreef:Gents, inmiddels de hele aflevering beluisterd. Er werd goed teruggeblikt. Het vooruitblikken vond ik wat magertjes. Aflevering was ook voorbij voor ik het door had (wellicht een goed teken, want het luistert lekker weg). De discussie over IA bot achtige functies vind ik een heel interessante. Zo kan je op geheel nieuwe gameconcepten komen. Ik had wel willen weten wat jullie van AR vinden en de ontwikkeling daarvan. Dus @apenheul @dynamike en @mrsirius what say you?

I say
Ik heb op het werk een Microsoft Hololens geprobeerd en ondanks dat het in relatief primitieve staat is vind ik de mogelijkheden qua toepassing heel erg rijk, en veel rijker dan bijvoorbeeld VR. De term die veel gebruikt wordt is ookwel Mixed Reality waarbij deze mix meer dan de som der delen (real reality en virtual reality) is. Ik kan interactie hebben met mijn fysieke bureau, de ideëenbus die erop staat, de ladenkast eronder waarbij alles in potentie 'smart' wordt omdat er een persistente viruele component aan gekoppeld kan worden. Denk aan hele simpele dingen als een virtueel beeldscherm in mijn bureau waarop ik mijn to-do's kan zien of een datum op de ideëenbus die bijhoudt wanneer ik de inhoud voor het laatst gecontroleerd heb. Bij games kan ik me voorstellen dat je heden, toekomst en verleden visueel in elkaar kan laten blenden, of herinneringen/gedachtenvan een playable character op je netvlies kan projecteren. Ook hier zie ik voornamelijk toegevoegde waarde in de ruimte tussen virtueel en reëel, maar ik heb er nog niet veel over nagedacht.
Apenheul
Beheerder