Podcast 78: Hidden gems 4

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Podcast 78: Hidden gems 4

Berichtdoor Apenheul » 29 sep 2017, 23:15

2017 is een bijzonder jaar voor video games maar soms moeten we even tijd nemen om de games die minder in de spotlight staan maar toch heel erg de moeite waard zijn om te spelen ook te spelen en te bespreken. Voor Hidden Gems deel 4 hebben Michael, Niels en Steef weer moderne en retro games gevonden die volgens hem bij iedereen op het netvlies zouden moeten staan. Voor de Game Talk vertelt Niels over zijn bezoek aan het OGN eSports Stadium in Zuid-Korea en vertelt Michael over zijn ervaring bij Gamescom. Veel luisterplezier gewenst!

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-78-hidden-gems-4

Aflevering 78: Hidden gems 4

Info

Host: Michael
Duur: 2:53:17
Datum: 29 september 2017

Podcast Timetable:

00:00:15 - Introductie

00:03:02 - Game Talk
Steef heeft eindelijk de volledige versie van Destiny 2 (3:24) in huis en vertelt wat er allemaal verbeterd is sinds het eerste deel en hij weet dit alles nog prima te combineren met de andere time-sink Fire Emblem Heroes (31:28) waarin RNGsus hem de laatste tijd in de steek gelaten heeft. Niels woonde in Zuid-Korea een live League of Legends match tussen SKT en KT bij in het OGN eSports Stadium (44:17), hij speelde de demo van Project Octopath Traveler (55:52) en net als Michael was hij diep onder de indruk van de gameplay van Mario + Rabbids Kingdom Battle (1:07:36). Michael bezocht Gamescom 2017 (1:29:59) en speelde o.a. Super Mario Odyssey (1:31:50) Skyrim en Fifa 18 op de Switch, ook ging hij langs de stand van Blizzard voor een interview (1:39:12) met de game director van Hearthstone en hij speelde nog een aantal titels die binnenkort uitkomen. Tot slot legt hij op verzoek uit wat Clicker Heroes (1:41:15) nou precies is.

01:59:18 - Hidden Gems 4
Hidden Gems is een onderwerp dat ieder jaar terugkomt en dankzij de eerste edities heeft Michael bijvoorbeeld een PSP collectie. Zoals ook in de vorige delen het geval was komt er van ieder panellid een retro game en moderne game aan bod.

02:51:45 - Afsluiting

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Fire Emblem Fates (Mobile) intro
- Double Dragon Neon (PS3)
- Super Smash Bros Brawl (Wii)
- Gyakuten Kenji 2 (DS)
- Lord of King (NES) outtro

Hier is een directe link naar de MP3.
Apenheul
Beheerder

Re: Podcast 78: Hidden gems 4

Berichtdoor c4ke » 30 sep 2017, 10:33

Heb vanochtend even de Hidden Gems sectie beluisterd. Ik ben toch altijd benieuwd met welke (minder besproken) titels mensen komen.

Zonder verder dingen te spoilen voor overige lezers/luisteraars wil ik iig @Apenheul bedanken! Dankzij jou heb ik blindelings weer een nieuwe (fysieke) PS4 titel besteld. Local co-op heeft nog altijd zo z'n charme. :-)

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED (。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar ~
c4ke

Berichtdoor apie74 » 30 sep 2017, 13:12

Leuk weer een nieuwe podcast. :thumbup1: . Van de week de vorige over RNG afgerond.

Heb ik weer wat te doen voor de rustige uurtjes op het werk.

Afbeelding
apie74

Berichtdoor dlbyvisual » 30 sep 2017, 19:41

Zie ik nou weer fire emblem?!

Sent from my iPhone using Tapatalk

dlbyvisual

Berichtdoor Apenheul » 30 sep 2017, 21:19

c4ke schreef:Zonder verder dingen te spoilen voor overige lezers/luisteraars wil ik iig @Apenheul bedanken! Dankzij jou heb ik blindelings weer een nieuwe (fysieke) PS4 titel besteld. Local co-op heeft nog altijd zo z'n charme. :-)

Leuk! Ik hoop dat ie je bevalt!

dlbyvisual schreef:Zie ik nou weer fire emblem?!

Ik geloof dat het meer een referentie was naar het hoofdonderwerp van de vorige aflevering dan een innoudeljike discussie van Fire Emblem an sich. Het duurt ook maar kort. Of fast forward naar 44 minuten :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Joey » 01 okt 2017, 06:50

dlbyvisual schreef:Zie ik nou weer fire emblem?!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha, het is nog altijd minder erg dan tijdens Steef z'n Destiny-verslaving. ;-)
Joey
Moderator

Berichtdoor Shantomio » 03 okt 2017, 10:56

Hydro Thunder is epic!
Vooral op de Dreamcast. De n64 en ps1 versies zien er minder uit en draaien voor geen meter. Vooral als je met 2 spelers of meer speelt dan is het 15 frames per seconde gemiddeld ofzo.
De DC is wat dat betreft beter.
Ik heb Hurricaine nooit gespeelt omdat het mij aan een 360 ontbreekt.

Catherine daarentegen heb ik uitgespeeld en erg van genoten. Maar ik ben het eens met Niels, die game is wat mij betreft zo goed door het verhaal en alles om de puzzels heen. Ik werd echt beetgenomen door het verhaal en alle gesprekken met schapen of mensen in de bar of bij Vincent thuis.

****Vooral veel (PS)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

Berichtdoor zwaardgast » 22 okt 2017, 00:43

Interssante podcast, fire emblem heroes heb ik zelf niet aangeraakt ik ben geen fan van mobiele games, er zal vast wel diepgang inzitten en grafisch ziet het er wel goed uit.

Vreemd genoeg trekt dit spel wel andere kennissen van mij aan die haast niks met games of de fire emblem serie doen, dat vind ik wel heel bijzonder moet ik zeggen.

Clicker heroes klinkt echt als een heuze verslaving lijkt me lastig om daarmee te stoppen als ik dit zo hoor :tongue1:
zwaardgast

Berichtdoor toejam » 22 nov 2017, 10:55

Ik loop weer een beetje achter de feiten aan maar Syndicate heeft inderdaad mijn top 100 net gehaald, met een Nostalgia-score van 8 ofwel ik zal hem niet snel meer gaan spelen. De PC-versie vind ik in elk geval toch wat te achterhaald. Misschien is die co-op op de SNES nog wel leuk, ben je daar inmiddels zelf achter Niels?

Ik heb dankzij deze aflevering nu wel Clicker Heroes op mijn telefoon staan. Wat een kansloos avontuur, en toch elke dag even de progressie er in stoppen zodat je verder komt..

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Dynamike » 22 nov 2017, 11:18

toejam schreef:Ik loop weer een beetje achter de feiten aan maar Syndicate heeft inderdaad mijn top 100 net gehaald, met een Nostalgia-score van 8 ofwel ik zal hem niet snel meer gaan spelen. De PC-versie vind ik in elk geval toch wat te achterhaald. Misschien is die co-op op de SNES nog wel leuk, ben je daar inmiddels zelf achter Niels?

Ik heb dankzij deze aflevering nu wel Clicker Heroes op mijn telefoon staan. Wat een kansloos avontuur, en toch elke dag even de progressie er in stoppen zodat je verder komt..

Haha. We hebben beet! Clicker Heroes!!!!

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor toejam » 22 nov 2017, 13:23

Dynamike schreef:Haha. We hebben beet! Clicker Heroes!!!!

Afbeelding

Yo, homeboy gimme five!
toejam

Berichtdoor Apenheul » 22 nov 2017, 14:44

Dynamike schreef:
toejam schreef:Misschien is die co-op op de SNES nog wel leuk, ben je daar inmiddels zelf achter Niels?

Wanneer Nesrunner weer eens langskomt zal ik vragen of hij Syndicate wil doen, momenteel zitten we nog in Cave Story+ co-op :)
Apenheul
Beheerder