Verzoekjes voor komende uitzendingen

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Verzoekjes voor komende uitzendingen

Berichtdoor MrSirius » 18 dec 2013, 15:43

Aan welke onderwerpen of fenomenen zouden we volgens jullie aandacht moeten besteden in een komende uitzending van de Button Bashers podcast? In 2014 kunnen jullie sowieso de volgende uitzendingen verwachten...

- 2013 jaaroverzicht: de beste games en grootste opvallendheden van 2013
- Game rooms: de magie van een schatkamer vol met gaming goodies
- Mods & custom consoles: de mooiste manieren om het onderste uit de kan te halen voor je oude consoles
- Hidden gems deel 2: top games die te weinig mensen kennen
- Lost in Translation: de beste games die niet in het westen zijn uitgekomen
- Must-plays: 9 games die je gespeeld moet hebben
- Gaming community's: forums en andere community's en hun rol voor deze hobby
- Games als kunstvorm
- Serieuze thema's in games
- Vergeten characters en series
- Censuur in games
- Obscure consoles: consoles die nooit in Europa zijn uitgekomen
- De 16-bit wars: Sega vs Nintendo
- Muziek in Games - deel II
- Games die je niet hebt uitgespeeld of niet in kon komen

Laat vooral weten wat jou een leuk onderwerp lijkt om in de afleveringen en op het forum op deze manier uit te lichten.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Re: Verzoekjes voor komende uitzendingen

Berichtdoor Centauri » 24 dec 2013, 19:46

- top 10 games over de consoles en jaren heen
- 10 games die je moet gespeeld hebben
- evolutie van het retro verzamelen: blijft het populair of verliest het aantrekking, wat doen de prijzen, beursbezoek en aankopen, toekomstvisie

Vae Victis !
Fortis cadere, cedere non potest!
Centauri

Berichtdoor wowgek7 » 24 dec 2013, 19:56

ook een goede wellicht: hoe dragen fora bij aan de hobbie qua informatie handel sociaal gebeuren etc
wowgek7

Berichtdoor JokerJur » 24 dec 2013, 21:37

Mooie suggestie wowgek, want dat doet het wel degelijk!

Afbeelding
JokerJur
Veteraan

Berichtdoor Centauri » 24 dec 2013, 22:11

zeker voor het retro gebeuren zijn fora een zeer aanvullende tool

Vae Victis !
Centauri

Berichtdoor wowgek7 » 24 dec 2013, 22:31

JokerJur schreef:Mooie suggestie wowgek, want dat doet het wel degelijk!
thanks ik probeer het ook wel goed te doen hier hoor:)
wowgek7

Berichtdoor Tom » 25 dec 2013, 23:51

Mooie toevoegingen!
Lijkt me ook interessant om meer te zien over het "customizen" van consoles als de NES/SNES etc Sommige paint jobs zijn ware kunstwerken! Een kijkje achter de schermen of iets dergelijks. Wellicht dat Hananas hier iets voor voelt?

En prijzen worden al aangehaald zie ik. Ik zou ook wel willen weten hoe groot de invloed is van Ebay's "buy it now" op het verzamelen van games. Te vaak verkopen mensen (op rommelmarkten/marktplaats) hun spellen naar aanleiding van deze "buy it now" opties op Ebay zonder na te denken dat dit niet eens de gemiddelde prijs is.

Mooie items hebben jullie al in ieder geval al zo te zien dus ik ga het in de gaten houden!

Afbeelding
Tom
Moderator

Berichtdoor MrSirius » 28 dec 2013, 00:18

Bedankt voor jullie feedback. Ik heb een deel daarvan omgezet in onderwerpen. De rest wordt ook meegenomen, maar moeten we nog even over nadenken. Jullie zitten in ieder geval voorlopig aan ons vast, hier kunnen we wel even mee vooruit.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor RMW » 29 dec 2013, 19:21

--

Laatst bijgewerkt door RMW op 25 jul 2014, 01:18, in totaal 1 keer bewerkt.
RMW

Berichtdoor segatarian » 29 dec 2013, 20:35

lijkt me ook wel leuk als het een keer over de arcade gaat.
als dat nog niet gebeurd is.
na het kijken van dit filmpje van de arcade kast missile, uit eind jaren 60 heeft het toch ook
een belangrijke rol gespeeld in de game geschiedenis.
http://www.youtube.com/watch?v=Sp7lv1lhNJI
het is lang zo geweest dat games in de arcade een paar jaar voorliepen op de consoles voordat die games op
de spelcomputer uitkwamen.
segatarian

Berichtdoor Centauri » 29 dec 2013, 21:12

Over arcade hallen was er al een podcast.

Vae Victis !
Centauri

Berichtdoor MrSirius » 29 dec 2013, 21:39

Hebben we een uitzending over inderdaad. Dat is één van mijn favorieten.

http://www.button-bashers.nl/2013/04/po ... de-arcade/

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Tanooki » 04 jan 2014, 21:23

Waar ik zelf erg graag een aflevering van zou willen horen is "de scene". De oude BBS scene, de nieuwe "FTP" scene. Misschien een beetje een grijs gebied, maar dat ligt er maar net aan op welke manier je het brengt. Ik zou daar zelf ook graag aan bijdragen. En dan kun je over dit "grijze" onderwerp juist de interessante aspecten belichten. Zodat het totaal niet gaat over piraterij.
Tanooki

Berichtdoor MrSirius » 04 jan 2014, 21:45

Tanooki schreef:Waar ik zelf erg graag een aflevering van zou willen horen is "de scene". De oude BBS scene, de nieuwe "FTP" scene. Misschien een beetje een grijs gebied, maar dat ligt er maar net aan op welke manier je het brengt. Ik zou daar zelf ook graag aan bijdragen. En dan kun je over dit "grijze" onderwerp juist de interessante aspecten belichten. Zodat het totaal niet gaat over piraterij.

Kunnen we misschien wel een keer wat mee doen. De andere mannen vinden dat ook wel interessant denk ik. Zullen we onthouden, maar is niet een uitzending die de eerst komende maanden zal komen denk ik.

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor nesrunner » 21 jan 2014, 14:28

Ik wacht nog steeds op een volgende aflevering over game muziek. Ik vond dat de leukste aflevering en ook een van de weinigen die ik meer dan 1x geluisterd heb. Laat maar komen die goeie ouwe muziek!
Ik ben al helemaal klaar voor deel II in deze serie.
nesrunner

Berichtdoor MrSirius » 21 jan 2014, 15:07

nesrunner schreef:Ik wacht nog steeds op een volgende aflevering over game muziek. Ik vond dat de leukste aflevering en ook een van de weinigen die ik meer dan 1x geluisterd heb. Laat maar komen die goeie ouwe muziek!
Ik ben al helemaal klaar voor deel II in deze serie.

Dat kunnen we over een tijdje ook wel weer doen. Zelf zie ik dat als iets voor eind van dit jaar of begin volgend jaar, zodat er voldoende tijd en nieuwe inzichten tussen die afleveringen zitten. Niels had in ieder geval ook zin in een tweede uitzending over dat topic, dat had hij laatst nog gezegd.

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor 1310retro » 22 jan 2014, 20:37

Inderdaad moest meteen aan de game muziek podcast denken toen ik laatst weer eens Endless Ocean op de Wii speelde. Man wat is het liedje van Hayley Westenra - Prayer prefect passend in deze game. Wat mij betreft mijn persoonlijke nummer 1 voor een volgende podcast

Verstuurd vanaf mijn HTC One X+ met Tapatalk
1310retro

Berichtdoor Apenheul » 22 jan 2014, 21:45

Sander1310 schreef:Inderdaad moest meteen aan de game muziek podcast denken toen ik laatst weer eens Endless Ocean op de Wii speelde. Man wat is het liedje van Hayley Westenra - Prayer prefect passend in deze game. Wat mij betreft mijn persoonlijke nummer 1 voor een volgende podcast

Endless Ocean is cool maar dat liedje werd ik helemaal gek van, na zo'n beetje elke achievement spelen ze het refrein af :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor 1310retro » 23 jan 2014, 08:57

Trouwens ook aardig voor een podcast, welke games hebben je geïnspireerd om iets te gaan doen. Zelf ben ik bv door Endless Ocean drie jaar geleden mijn duikbrevet gaan halen. Misschien hebben mensen door een game een studie/baan keuze in een bepaalde richting gemaakt. Of zijn door GTA een zware crimineel geworden hahahah
1310retro

Berichtdoor Mark » 27 jan 2014, 17:41

Is de podcast nu eens in de twee weken?

Afbeelding
Mark

Berichtdoor Mark » 27 jan 2014, 20:30

Ik zou het wel leuk vinden om een keer een aflevering te horen over een andere kant van het verzamelen, dus zeg een aflevering over retro game collecting in de maatschappij. Dan kun je denken aan dingen als:

- Etische aspect: is het wel helemaal 'eerlijk' om van mensen spellen te kopen met 'waarde' boven de €200 voor, zeg, €20? Ik weet dat de verkopers vaak geen flauw benul hebben en het allicht ook nooit te weten komen, maar als ik setjes voor een prikkie ophaal en daar glashard sta te liegen over mijn reden tot aanschaf voelt dat toch verkeerd.
- Retro games en leeftijd: vind je het niet kinderachtig om een spel als Duck Tales in je NES te stoppen? Ik heb hier een paar keer een opmerking met een knipoog over gemaakt, maar hier zijn toch veel leden over gestruikeld. Dat werd me niet in dank afgenomen, lag blijkbaar toch enigszins gevoelig.
- De bedragen (alhoewel daar al vaak over gesproken is): hoe verantwoord je een koop van €180 voor een beetje karton en plastic met een chip?

Een beetje van een afstand naar verzamelen proberen te kijken dus, al is dat lastig als je er zelf middenin zit. Ik had nog een paar onderwerpen maar die zullen later wel te binnen schieten. Lijkt mij zeker de moeite waard wat aandacht aan te schenken.

Afbeelding
Mark

Berichtdoor Silenteddie » 28 jan 2014, 09:38

Mark schreef:Ik zou het wel leuk vinden om een keer een aflevering te horen over een andere kant van het verzamelen, dus zeg een aflevering over retro game collecting in de maatschappij. Dan kun je denken aan dingen als:

- Etische aspect: is het wel helemaal 'eerlijk' om van mensen spellen te kopen met 'waarde' boven de €200 voor, zeg, €20? Ik weet dat de verkopers vaak geen flauw benul hebben en het allicht ook nooit te weten komen, maar als ik setjes voor een prikkie ophaal en daar glashard sta te liegen over mijn reden tot aanschaf voelt dat toch verkeerd.
- Retro games en leeftijd: vind je het niet kinderachtig om een spel als Duck Tales in je NES te stoppen? Ik heb hier een paar keer een opmerking met een knipoog over gemaakt, maar hier zijn toch veel leden over gestruikeld. Dat werd me niet in dank afgenomen, lag blijkbaar toch enigszins gevoelig.
- De bedragen (alhoewel daar al vaak over gesproken is): hoe verantwoord je een koop van €180 voor een beetje karton en plastic met een chip?

Een beetje van een afstand naar verzamelen proberen te kijken dus, al is dat lastig als je er zelf middenin zit. Ik had nog een paar onderwerpen maar die zullen later wel te binnen schieten. Lijkt mij zeker de moeite waard wat aandacht aan te schenken.

Dat lijkt me nou ook een leuk onderwerp, juist omdat de meeste verzamelaars dit soort vragen wegwuiven. Ik begrijp deze allemaal heel goed, maar het zou interessant zijn om er kritisch naar te kijken.

Ik zou dan ook willen meenemen wat de zin is van het verzamelen van sealed games. Een gameliefhebber die spellen spaart in een staat waarin je ze niet kan spelen. Is dat niet vergelijkbaar met zeggen dat je een dierenliefhebber bent, en dat thuis alleen een kast vol opgezette dieren hebt?

Ook dat begrijp ik trouwens wel hoor, maar gewoon leuk om eens over na te denken.

Als laatste misschien de vraag wanneer verzamelen overgaat in obsessie. Waar ligt de grens? Ik heb mensen al verschillende zelfbeschermingsrtactieken horen noemen, zoals beperking van platformen waar je voor spaart of vormen van budgettering. Kun je het in de hand houden en/of verantwoorden voor jezelf? Of wordt je langzaam een hoarder?

Verstuurd met Tapatalk. Excuses voor typefouten.

Al draagt een aap een gouden ring, een kroon maakt hem pas echt een king.
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016

Berichtdoor Centauri » 28 jan 2014, 16:35

Vind ik eerder een onderwerp om nare discussies onderling over te krijgen dan een meerwaarde, maar das mijn mening.

Vae Victis !
Centauri

Berichtdoor Apenheul » 28 jan 2014, 17:48

Ik vermoed dat Steef, Michael en ik het wel over dat punt met elkaar eens zouden zijn ;) Ik weet niet of we er een onderwerp van maken maar onze meningen sijpelen geheid door in de discussies.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Silenteddie » 28 jan 2014, 18:40

Centauri schreef:Vind ik eerder een onderwerp om nare discussies onderling over te krijgen dan een meerwaarde, maar das mijn mening.

Dat hangt ervan af hoe je het belicht. Niet te serieus, maar wel met een beetje serieuze ondertoon. Podcast lijkt me dan ook een beter medium dan forumdiscussie.

Verstuurd met Tapatalk. Excuses voor typefouten.

Al draagt een aap een gouden ring, een kroon maakt hem pas echt een king.
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016

Volgende