Club Button Bashers 008 - Link's Awakening (GC/Switch)

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Re: Club Button Bashers 008 - Link's Awakening (GC/Switch)

Berichtdoor Gozert » 26 sep 2019, 14:54

Volgens mij zakt de framerate nooit onder de 30. Echter omdat deze door de double buffer v-sync (om screen tearing te voorkomen) direct naar 30 keldert wanneer de 60 niet gehaald wordt, krijg je veel grote schommelingen, waardoor het geheel enorm schokkerig aanvoelt. Ik vind 30 frames per seconde absoluut geen ramp, maar ik vind een sterk inconsistente frame rate wel regelmatig storend.

Hoe dan ook, gisteravond heb ik de game uitgespeeld en ook meteen de laatste Pieces of Heart en Secret Seashells gevonden. Ik heb nog wel wat dingen openstaan in Dampé's Shack, maar daar ga ik lekker op m'n gemak doorheen. Over het algemeen vind ik het een geslaagde remake, ondanks de inconsistente frame rate en het feit dat door de audiovisuele keuzes de sfeer van het origineel (of in ieder geval mijn interpretatie daarvan) niet altijd even goed wordt overgebracht. Daarentegen vind ik het heerlijk spelen (op de stotterige stukjes na). Vooral het item management is zoveel beter dan in het origineel, waardoor je veel minder tijd in de menu's hoeft door te brengen om van items te wisselen. De nieuwe content in de vorm van uitgebreide mini-games, Dampé's Shack en meer collectibles is ook heel welkom voor de mensen die het origineel al eerder uitgespeeld hebben. Ik ga komende dagen nog even de laatste puntjes op de i zetten. Zodra er een patch is voor de frame rate problemen zal ik ongetwijfeld een tweede playthrough doen, ditmaal in de nieuw toegevoegde Hero Mode.
Gozert
Moderator

Berichtdoor MrSirius » 26 sep 2019, 20:46

Tof dat je er zo van genoten hebt Gozert! Ik vind de dromerige grafische stijl juist fantastisch en erg goed passen bij mijn voorstelling.

Ik hoop hem ook dit weekend uit te spelen en anders volgende week.

De derde prijs uit de Seashell Mansion was trouwens niet wat ik verwacht en gehoopt had. Ik zal nog even door moeten sparen.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor MrSirius » 27 sep 2019, 19:31

Dungeon #7 zit erop en het spel dus ook bijna! Ik heb ooit letterlijk maanden vast gezeten in deze Dungeon, maar met ruim 25 jaar extra analytisch denken heb ik hem in 1,5 uur kunnen klaren.

Dungeon nummer 8 is in mijn herinnering veel makkelijker... Maar misschien valt dat straks in praktijk vies tegen!

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor synergy » 27 sep 2019, 19:36

MrSirius schreef:Dungeon #7 zit erop en het spel dus ook bijna! Ik heb ooit letterlijk maanden vast gezeten in deze Dungeon, maar met ruim 25 jaar extra analytisch denken heb ik hem in 1,5 uur kunnen klaren.

Dit is ook de enige dungeon waar ik op een gegeven moment een guide voor heb gebruikt. Echt een lastige!
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Dynamike » 28 sep 2019, 01:50

synergy schreef:
MrSirius schreef:Dungeon #7 zit erop en het spel dus ook bijna! Ik heb ooit letterlijk maanden vast gezeten in deze Dungeon, maar met ruim 25 jaar extra analytisch denken heb ik hem in 1,5 uur kunnen klaren.

Dit is ook de enige dungeon waar ik op een gegeven moment een guide voor heb gebruikt. Echt een lastige!

Ik zit nu ook in 7 en wat een rukdungeon is dat. Ook helemaal niet leuk. Maar ik heb de bosskey, ben dus op een zekere verdieping en moet nu alleen de weg naar boven zien te vinden. Komt goed.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor MrSirius » 28 sep 2019, 14:48

Dan ben je er zo goed als hoor! Ik ga nu starten en richting Dungeon 8.

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Dynamike » 28 sep 2019, 18:17

Dungeon 7 is gedaan, ik ben nu halverwege 8. Maar 7..... wat een rukding.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor koekiemonster » 28 sep 2019, 18:43

Ben in dungeon 5 en nog steeds een blij ei. 7 is beroemd en berucht idd.

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Apenheul » 28 sep 2019, 19:49

Ik zat nog volop in Root Letter: Last Answer en Astral Chain dus liep nog wat achter, maar ik ben zojuist bij de 3e dungeon aangekomen. Wat een heerlijke remake is het, het stijltje was eventjes wennen maar ik ben inmiddels helemaal verkocht aan de tiltshift en toy-look. Hoe Link ook dribbelt wanneer hij loopt is met erg veel aandacht voor detail gedaan.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor koekiemonster » 28 sep 2019, 21:48

Trading game done! Op naar dungeon zes. De sleutel heb ik al daaaagen lol

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor MrSirius » 29 sep 2019, 00:25

Uitgespeeld! Dungeon 8 heb ik bijna net zo lang over gedaan als 7 omdat ik een klein maar belangrijk detail over het hoofd zag. Nadat ik dat gezien had, wat best wel wat koppijn en tijd kostte, ging het hard.

Voor Dungeon 8 heb ik nog wat verzamelwerk gedaan. Ik heb uiteindelijk op eigen kracht 41 sea shells gevonden. Dat vond ik wel mooi en daarna heb ik er een guide bij gepakt daarvoor, net als de resterende stukjes heart container. Uiteindelijk heb ik het spel uitgespeeld met 49 sea shells en 18 hartjes. Ik heb niet de rewards opgehaald van Dante, misschien doe ik dat nog een keer in deze save game en ik kan 1 stukje heart container dat ik mis niet goed plaatsen. Waarschijnlijk ontbreekt die uit een mini-game, dat moet ik nog checken.

Erg tof spel en een prachtige remake. Ik ga zeker Hero Mode proberen in december. Hopelijk is de framerate dan gepatcht en hopelijk kan ik dan net als in deze playthrough de game uitspelen zonder dood te gaan. Dat zal wel een stuk meer management en frustratie vragen, maar volgens mij is dat zeker te doen als je de meeste items en upgrades vroegtijdig gaat halen en daarvoor ook wat rupees bij elkaar grind.

Ik ben erg benieuwd naar de verdere reacties!

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Gozert » 29 sep 2019, 00:59

MrSirius schreef:Uitgespeeld! Dungeon 8 heb ik bijna net zo lang over gedaan als 7 omdat ik een klein maar belangrijk detail over het hoofd zag. Nadat ik dat gezien had, wat best wel wat koppijn en tijd kostte, ging het hard.

Voor Dungeon 8 heb ik nog wat verzamelwerk gedaan. Ik heb uiteindelijk op eigen kracht 41 sea shells gevonden. Dat vond ik wel mooi en daarna heb ik er een guide bij gepakt daarvoor, net als de resterende stukjes heart container. Uiteindelijk heb ik het spel uitgespeeld met 49 sea shells en 18 hartjes. Ik heb niet de rewards opgehaald van Dante, misschien doe ik dat nog een keer in deze save game en ik kan 1 stukje heart container dat ik mis niet goed plaatsen. Waarschijnlijk ontbreekt die uit een mini-game, dat moet ik nog checken.

Erg tof spel en een prachtige remake. Ik ga zeker Hero Mode proberen in december. Hopelijk is de framerate dan gepatcht en hopelijk kan ik dan net als in deze playthrough de game uitspelen zonder dood te gaan. Dat zal wel een stuk meer management en frustratie vragen, maar volgens mij is dat zeker te doen als je de meeste items en upgrades vroegtijdig gaat halen en daarvoor ook wat rupees bij elkaar grind.

Ik ben erg benieuwd naar de verdere reacties!

Was dat detail toevallig de kristallen schakelaar om bij een zekere schatkist te komen? :laugh:

Ik sta er hetzelfde in als jij met betrekking tot Hero Mode. Waarschijnlijk zal ik die na m'n laatste toetsen in december starten. Dat zal een stuk pittiger worden en vereist inderdaad mogelijk een plan van aanpak wat betreft Pieces of Heart, de timing van de Color Dungeon, regelmatig buurten bij Crazy Tracy, etc. Leuke uitdaging wel. :)
Gozert
Moderator

Berichtdoor arjen1981 » 29 sep 2019, 07:08

Ook begonnen en aan het genieten hier. Fijn om weer zo'n klassieke Zelda te spelen. Tip 1:
Spoiler: weergeven
Helemaal achter op de bodem van de visvijver vind je iets van glas.
arjen1981

Berichtdoor MrSirius » 29 sep 2019, 08:14

@Gozert , nee dat was niet die schakelaar, maar had wel te maken met hoe je ook in die kamer komt, maar dan op een plek waar ik dat niet had gezien waardoor het westelijk deel van de Dungeon voor mij afgesloten was.

Na een nachtje erover te hebben geslapen vind ik dit de tofste remake die ik gespeeld heb. Ik heb ook nog nooit een remake gespeeld waarbij zoveel is aangepakt, maar ook hetzelfde is gelaten. De remake van Wonderboy: The Dragon's Trap is een goede tweede.

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor koekiemonster » 29 sep 2019, 09:51

Grappig. Initieel vond ik deze remake erg goedkoop; identieke game, amper aanpassingen en performance-problemen.

Inmiddels is die mening gedraaid. Verdraaid mooie game, met nog steeds schitterende gameplay. De liefde is er nog steeds.

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Apenheul » 29 sep 2019, 10:54

Key Cavern (dungeon 3) achter de rug, sommige kamers herkende ik nog van mijn Link's Awakening DX playthrough maar het is zo lang geleden dat het als nieuw voelt.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor aapje » 29 sep 2019, 10:59

Ik ben ook druk bezig!
Ben nu bij dungeon 5 aangekomen, speelt erg lekker weg en grafisch bevalt t mij prima.

De framedrops zijn jammer, alleen veel last van in swap area.
Hopenlijk komende week uit spelen:)

"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Parasola w dupie nie otworzysz. 
Youtube - pink aipom
aapje

Berichtdoor Dynamike » 06 okt 2019, 17:34

Inmiddels heb ik de game uitgespeeld. Volgende week zaterdag gaan we opnemen, dus als je nog een zegje wil doen, en dat hoop ik van harte, dan heb je dus nog even :)

Wat vind je van de game, wat is goed, wat is slecht, wat is leuker dan de gameboyversie? Is dit de beste Zelda ooit? Het maakt niet uit!

Dit kan weleens de eerste Club Button Bashers worden die we volledig ophangen aan jullie reacties, omdat we mikken op een uur en bijna het halve forum deze game speelt.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor arjen1981 » 08 okt 2019, 13:01

Afgelopen weekend speelde wij Link's Awakening ook uit. Ik en mijn vrouw samen. Origineel speelde ik zelf eerder de DX versie. Maar dat is zo lang geleden dat ik eigenlijk alleen de overworld nog een beetje terug kende. De dungeons inclusief de color dungeon kon ik mij niet langer herinneren en maakte dat Link's Awakening voor ons beiden weer nieuw.

Recent speelde ik ook Majora's Mask deels opnieuw en zijn dat wel de Zelda's waar ik nu echt van kan genieten. De Zelda's die het net even anders doen. Ook deze is lekker bizar. Als je ook kijkt naar de ontwikkeling van deze titel is dit echt bijzonder. Kazuaki Morita begon al vrij voeg op de eerste GameBoy dev kits met het ontwikkelen van een Zelda achtige game geïnspireerd op a Link to the Past. Uiteindelijk schoven er steeds meer collega's in hun avonduren uren aan. Naast een technologie test ook een project vol liefde. Die vrije form in de avond uren zorgde er ook voor dat we zoveel bizare elementen terug zien. Van hedendaagse voorwerpen tot bekende Nintendo characters. En knap hoe dat vervolgens allemaal past in de setting van een droom wereld.

De overwold is goed gevuld met hidden maar toch niet te hidden secrets en voelt lekker vol en beheersbaar. Ik vind de personages waar je middels het ruil spel contact mee hebt ook allemaal erg leuk gevonden en breekt net even de normale Zelda flow. De link naar Twin Peaks zie ik ook veel opkomen als mensen schrijven over deze rerelease. Die zie ik ook wel.

De dungeon's zijn wel echt klassiek Zelda. Ze zijn misschien net wat compacter dan we gewend zijn van de console Zelda's. Maar het blijft knap hoe dit origineel voor een Gameboy gecreëerd is. Inclusief dungeon 7 vond ik de dungeon's nooit verveld. Er was altijd wel een logische volgende stap. Het helpt denk ik ook als je deze met een tweede persoon speelt. Je bent dan echt twee keer zo scherp. Het enige waar we even moeite mee hadden was het verslaan van de voor laatste vorm van de laatste baas.

Omdat het zo lang geleden is kon ik moeilijk plaatsen wat nu allemaal echt nieuw was. Maar het kunnen markeren van de map ala BotW was een fijne toevoeging waar we ook veel gebruik van hebben gemaakt. Dit maakte het een stuk makkelijker om zoveel mogelijk hart containers te verzamelen. We vergaten niet later terug te gaan. En de hele grafische stijl was ook geweldig. Het tiltshifty en de kinderlijke schattigheid konden we beiden erg waarderen.

Van mij mogen er meer van dit soort Zelda remakes komen. Ze zouden een volgende Zelde ook best weer in een hele andere stijl mogen realiseren van mij. Bijvoorbeeld in de stijl van de intro en outro cinematics. Met name de Capcom Zelda's zoals Oracles en Minish Cap zouden welkom zijn. Die zou ik graag opnieuw spelen maar merk ik dat ik minder snel een GB of GB Advance daarvoor zou oppakken.
arjen1981

Berichtdoor Fing3r » 08 okt 2019, 16:32

Ik heb de game ook voor het eerst uitgespeeld, de originele versie wel eens gespeeld maar nog nooit helemaal tot het einde. Ik vind vooral de grafische stijl heel erg mooi, het tilt shift effect maakt dat het er bijna tastbaar uitziet. Ik moest eerst wel even aan het geluid en de muziek wennen, maar het past allemaal als perfecte puzzelstukje in elkaar en zorgt dat de presentatie in zijn geheel super geslaagd is.

Wat ik altijd heel erg leuk vond aan het origineel was dat je in deze game met Link kunt springen, het vervelende was echter dat je heel veel moest wisselen tussen de verschillende items doordat de GB maar twee actieknoppen had. En doordat we nu op een modernere console spelen is dit geen probleem meer, nog een leuke toevoeging vindt ik het kunnen markeren van de map zodat je makkelijker kunt terug vinden waar dat ene heartpiece of schelpje ook alweer was.

Ik vind de game wel wat aan de makkelijke kant, ik weet dat ze een hero mode hebben toegevoegd en mogelijk ga ik die ook nog een keer proberen maar voor nu laat ik dat nog even wachten. Het grootste minpunt is toch wel de framedrops die van tijd tot tijd opduiken, het zorgt er niet voor dat de game onspeelbaar wordt, had ik de game een cijfer gegeven dan had hij hier wel puntenaftrek door gekregen. Hopelijk brengt een patch in de toekomst hier een oplossing voor.

Al met al vind ik het een zeer geslaagde Zelda game geworden, het zal echter niet in mijn top 3 Zelda games belanden door omdat het op één of andere manier net dat stukje mist om het een klassieker te maken.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor koekiemonster » 08 okt 2019, 16:41

Ik ben nu ook ok bijna bij het einde. Ik zit nu op 15 uur speelplezier. Hoeveel uur hebben jullie besteed aan deze game en qas hij de 60/80 euro waard?

- portable-games.nl
koekiemonster

Berichtdoor Fing3r » 08 okt 2019, 16:44

Ik heb er geloof ik zo'n 13 uur over gedaan, en ik vond hem het geld zeker waard. Het voordeel is dat ik ook nog twee jongens heb die hem willen gaan spelen dus gaat het al snel naar 40 uur plezier voor dat bedrag :biggrin:

Afbeelding
Fing3r

Vorige