Okami - Club Button Bashers

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Okami - Club Button Bashers

Berichtdoor Dynamike » 09 jun 2019, 14:47

Afbeelding
Een klassieker. Zo wordt Okami door velen die de game speelden beschreven. Maar wat als je deze nog nooit hebt gespeeld of niet uit hebt gespeeld? Dan mag je deze, van oorsprong PlayStation 2-game niet aan je neus voorbij laten gaan. En omdat deze game speciaal is voor velen hebben we ook een speciale gast om ons bij te staan in dit avontuur.

Okami met en zonder HD
In Okami draait alles om de wolf Amaterasu, de reïncarnatie van de god Shiranui. Het is zijn taak om de wereld van te redden van een achtkoppige draak genaamd Orochi. Alles verloopt op rolletjes. Maar zoals zo vaak bij een groot gevaar komt het ooit eens terug. En moet het dus opnieuw verslagen. Alleen is er een hoop veranderd in 100 jaar. De leden van Club Button Bashers duiken in de derde podcast de Japanse wereld in. Die van Okami. Gewapend met een kwast betreden zijn het avontuur.

In deze derde Club Button Bashers bespreken Niels en Mike samen met een speciale gast de game. Op welk platform werd de game gespeeld? Staat deze nog als een huis? Wat is er goed en wat is slecht? En die grafische stijl? Alles komt in deze podcast aan bod.

Button Bashers podcast website
SoundCloud
Link direct naar MP3
iTunes
Spotify

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Okami - Club Button Bashers

Berichtdoor Pius » 10 jun 2019, 00:09

Heb hem gedownload voor in de auto. Ben benieuwd!

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Fing3r » 13 jun 2019, 14:14

Ik heb hem helemaal weer beluisterd, was een toffe aflevering en wat mij opviel dat we het op heel veel vlakken wel met elkaar eens zijn op enkele kleine verschillen na. Ik had de game inderdaad op de PC gespeeld en ik merkte daarbij op dat jullie toch wat meer moeite hebben gehad met de besturing dan mij, ik was in eerste instantie wel begonnen te spelen met de controller maar ben snel overgestapt op keyboard en muis besturing hierdoor waren de camera en brushtechnieken een stuk beter te doen.

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor Apenheul » 16 jun 2019, 15:48

Het viel me op dat ik erg vlot door Okami heen ging, ook al is het een tamelijk grote game om zomaar in een maand doorheen te bingen.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Pius » 19 jun 2019, 18:56

Leuke Club Button Bashers aflevering die ik met plezier heb geluisterd. Ook aanvullend prettig was het verrasend(e) zwoele stemgeluid van Steef als gastpresentator.

Zoals jullie weten ben ik natuurlijk een zeer groot fan van de game Okami. Het is zeker interessant om te horen hoe deze game nu door jullie beleefd wordt in de huidige tijd. Ik begrijp veel van de kritieken goed. Ik had zelf destijds zelfs al dat ik vond dat de intro gruwelijk traag is. Ook kan ik me goed vinden in de opmerking dat de game echt op je moet groeien. Ik had er destijds de eerste 5 uur ook geen echte klik mee (behalve dan met de artstyle en de muziek).

Al met al interessant om te horen. Voor mij blijft het een absolute klassieker. Daar draagt de nostalgiefactor zeker aan bij. De muziek kan ik nog steeds extreem waarderen en de artstyle is nog steeds een van de mooiste die er ooit is geweest. Dat Mike de artstyle niet mooi vond vat ik daarom ook op als een practical joke :P

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Galious » 19 jun 2019, 22:59

Dat van die snottebellen blijft wel een legitieme vraag :laugh:

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator