Podcast 94: Game reboots die we willen zien

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Podcast 94: Game reboots die we willen zien

Berichtdoor Apenheul » 10 maart 2019, 23:14

Steef heeft veel gespeeld voor de Game Talk, zo veel dat ie een tikkeltje langer dan gemiddeld is geworden. Niels keert terug naar een van zijn favoriete games uit 2018 en Mike is gecharmeerd van Resident Evil 2 Remake. Het hoofdonderwerp van deze aflevering zijn reboots en dan met name reboots die we graag zouden willen zien. Battle Royale Paperboy anyone?

SoundCloud
https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/podcast-94-game-reboots

Aflevering 94: Game reboots die we willen zien

Info
Host: Michael
Duur: 3:21:49
Datum: 10 maart 2019

Podcast Timetable:

00:00:19 - Introductie
Naast de Button Bashers Podcast zijn er twee nieuwe spinoffs geboren: Board Game Bashers door Steef en Club Button Bashers door Michael en Niels. In Board Game Bashers reporteert Steef over de bordspellen die hij met zijn groep speelt en met Club Button Bashers verdiepen Michael en Niels zich elke periode in een game om er daarna een diepen inhoudelijke discussie over aan te gaan. Dit alles leidt tot een discussie over geluidskwaliteit in podcasts en live radio, waarin moppen weer eens een rode draad lijken te vormen.

00:22:37 - Game Talk
Niels pakte een van zijn favoriete games uit 2018 weer eens op en dat is Octopath Traveler (23:03), wanneer de discussie richting Zelda Breath of the Wild verplaatst vertelt Niels dat BOTW esthetisch bijzonder Japans is (33:15) al heeft hij in de afgelopen tijd in Japan wat obscure routes genomen. Steef heeft enorm veel Hollow Knight (43:39) gespeeld. Noemt kort nog o.a. Shaq Fu, Super Chariot (52:42), Mega Man 2 (55:19), Mario Kart 8 Deluxe (58:23), kocht een 8bitdo controller en een Nintendo Switch Online abonnement voor Tetris 99 (1:06:42), en is te spreken over de Nintendo Direct (1:15:10) van februari en natuurlijk de aankondiging van Hollow Knight Silksong (1:20:47). Michael speelde de Resident Evil 2 remake (1:32:32) waarvan hij erg onder de indruk is.

01:43:00 - Games waar we een reboot van zouden willen zien
Volgens Niels zijn reboots games die terug gaan naar de essentie van het oorspronkelijke deel uit een serie, maar dat wil niet zeggen dat dat ook per se slaagt. Zo kan het drietal wel een aantal goede en minder goede voorbeelden van reboots opnoemen, maar het is natuurlijk erg interessant om te kijken waar we graag in de toekomst een reboot van zouden willen zien.

03:20:41 - Afsluiting

Muziek:
Spoiler: weergeven
- The World Ends With You Final Remix (Switch)
- Battleroads and Double Dragon (SNES)
- Castlevania Aria of Sorrow (GBA)
- Quattro Sports Baseball Pros (NES) outtro
- Octopath Traveler (Switch)
- Hollow Knight (Multi)
- Resident Evil 2 Remake (Multi)

Een directe link naar de MP3 vindt je hier.

.
Apenheul
Beheerder

Re: Podcast 94: Game reboots die we willen zien

Berichtdoor Apenheul » 10 maart 2019, 23:15

PSA: er zaten een aantal minuten stilte aan het einde van de eerste versie die ik op SoundCloud had gezet, inmiddels uploadt een tweede versie waarin dat gefixt is.

Done.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor marxkemp » 10 maart 2019, 23:32

Gaaf hoor die muziek achter het stuk over octopath. Nice, daar gaat mn nachtrust.
marxkemp

Berichtdoor Ok Impala! » 12 maart 2019, 09:10

Yeah! Snel luisteren! Zelf hoop ik altijd stiekem op een Lufia reboot of een game in de stijl van Final Fantasy VI.
Ok Impala!

Berichtdoor Fing3r » 12 maart 2019, 10:52

Ik ben al druk aan het luisteren en heb nu het eerste stuk over reboots gehad, tot nu toe erg prettig om naar te luisteren maar er moet me even wat van het hart. Jullie hebben het erover dat Tombraider niet echt een geslaagde reboot is en daar ben ik het totaal niet mee eens, ze zijn in mijn ogen terug gegaan naar het origineel en hebben gekeken naar wat soortgelijke games met succes hebben toegevoegd.

Dat er meer actie in zit dat klopt, maar dat is ook het geval met Uncharted en ik vind de reboot van Tombraider veel meer in lijn met het origineel dan dat Uncharted op Tombraider lijkt. Tombraider en Rise of the Tombraider vind ik uitstekende games en Shadow of the Tombraider is leuk maar voelt veel meer aan als een gehaaste game om toch maar de trilogie af te ronden.

God of War zijn jullie wel erg positief over als een reboot terwijl deze game juist totaal afstand doet van de originele games, niet dat deze game slecht is hoor in tegendeel zlefs, want God of War is mijn GotY van 2018. Maar het voelt voor mij een beetje aan alsof jullie meten met twee maten.

Zo, dat moest ik even kwijt :biggrin: en nu weer verder met luisteren!

Afbeelding
Fing3r

Berichtdoor MrSirius » 16 maart 2019, 17:05

Meten met twee maten is onze core business! ;-)

Dit is denk ik een topic waar ook gevoel, interpretatie en smaak om de hoek bij komt kijken over wat je leuk vond in een origineel en hoe dat is aangepast of vertaald naar vandaag de dag.

Kom maar op met meer reacties.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor marxkemp » 16 maart 2019, 21:16

In november las ik dit:

"EA heeft de ontwikkeling van een remaster van strategiespel Command & Conquer in gang gezet, ter ere van de komende 25ste verjaardag van het spel."

Ik vond het heerlijk om te turtlen in zulk soort games. Ik kijk wel uit naar zo'n game.
marxkemp

Berichtdoor Apenheul » 16 maart 2019, 21:19

marxkemp schreef:In november las ik dit:

"EA heeft de ontwikkeling van een remaster van strategiespel Command & Conquer in gang gezet, ter ere van de komende 25ste verjaardag van het spel."

Ik vond het heerlijk om te turtlen in zulk soort games. Ik kijk wel uit naar zo'n game.

De kans bestaat dat de Button Bashers dag dit jaar weer in Awesome Space is en daar staan een hoop PCs met C&C, Red Alert 2, etc in LAN opstelling :)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor marxkemp » 16 maart 2019, 22:27

Apenheul schreef:
marxkemp schreef:In november las ik dit:

De kans bestaat dat de Button Bashers dag dit jaar weer in Awesome Space is en daar staan een hoop PCs met C&C, Red Alert 2, etc in LAN opstelling :)
Na alle positieve berichten in de podcast wil ik daar graag een keer naar toe. Nooit geweest, ook al is het mijn geboortestad. Ik stelde t uit tot de komende BB dag, maar hoop zo dat t niet tussen 7sep-1okt gaat vallen, vanwege mn vakantie.
marxkemp

Berichtdoor apie74 » 23 maart 2019, 11:11

Eerste 1.5 uur van de podcast beluisterd. Wat me tot nu toe vooral opvalt is de muziek van de games waar jullie het over hebben die op de achtergrond meespeelt. Mooi gedaan. :thumbup1:

Heb aardig wat podcasts beluisterd maar nu viel het me gewoon op. (op de 'Muziek in games' podcasts na dan) ;)

Afbeelding
apie74

Berichtdoor Apenheul » 23 maart 2019, 11:34

apie74 schreef:Eerste 1.5 uur van de podcast beluisterd. Wat me tot nu toe vooral opvalt is de muziek van de games waar jullie het over hebben die op de achtergrond meespeelt. Mooi gedaan. :thumbup1:

Heb aardig wat podcasts beluisterd maar nu viel het me gewoon op. (op de 'Muziek in games' podcasts na dan) ;)

In de Club Button Bashers podcast (Super Metroid) deed ik dat voor het eerst en dat leverde goede reacties op, vandaar dat ik het nu ook in de 'main' podcast probeer. Thanks!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Ok Impala! » 26 maart 2019, 17:08

Jullie hadden het er ook even over in de podcast. Maar ik wil hier ook nog even mijn complimenten geven voor het edit werk (inclusief de muziek!). Het is echt heel prettig om naar zo'n professionele podcast te luisteren waar aandacht aan besteed is. :smile:
Ok Impala!

Berichtdoor Apenheul » 26 maart 2019, 17:16

Bedankt voor de mooie woorden Ok Impala! Fijn om te lezen dat het bevalt.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Farokh » 19 apr 2019, 19:41

Leuke aflevering weer, mannen. Goed onderwerp ook. Levert weer leuke gesprekken op.
Persoonlijk zou ik nog wel eens een reboot willen zien van Prince of Persia, The Lost Vikings en Advance Wars.
Farokh

Berichtdoor Apenheul » 19 apr 2019, 19:45

The Lost Vikings, goed idee! De Trine games hebben wel iets ervan, maar dan speel je real-time in multiplayer, maar het heeft niet de sfeer en setting van The Lost Vikings.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Tom » 19 apr 2019, 19:51

GoldenEye !!

Dat zou een mooie titel zijn maar helaas zal dit niet snel gebeuren.
Tom
Moderator

Berichtdoor Apenheul » 19 apr 2019, 19:52

Tom schreef:GoldenEye !!

Dat zou een mooie titel zijn maar helaas zal dit niet snel gebeuren.

Die op de Wii was een reboot, toch?
Apenheul
Beheerder