Nieuwe Podcast - Boardgame Bashers #1 - Pandemic Legacy

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Nieuwe Podcast - Boardgame Bashers #1 - Pandemic Legacy

Berichtdoor MrSirius » 06 jan 2019, 11:37

Nieuw jaar, nieuwe Podcast. :wink:

Boardgame Bashers - De leukste Bordspellen Podcast van Nederland!

We zijn op dit moment aan het nadenken hoe we Button Bashers kunnen verbeteren, zowel qua Podcast als Community. We nemen onze reguliere Podcast nog steeds met veel plezier op, maar vanwege hoe onze levens veranderd zijn is het lastig om Button Bashers regelmatig te releasen. Een Podcast opnemen kost een volle avond die vaak lastig is te plannen en vele, vele uren edit-werk van Niels. Meer dan 1 keer per maand een BB podcast uitbrengen zoals jullie van ons gewend zijn is daarom lastig en zie ik eerlijkheidshalve niet zo heel snel veranderen.

We willen echter wel vaker met content komen in 2019 en willen daarom een aantal 'side projects' opstarten op ons kanaal. Ik ben daarom gestart met Boardgame Bashers, een podcast waarin mijn vrienden en ik kort de bordspellen beschrijven die we hebben gespeeld. We nemen dit op net nadat we een spel hebben gespeeld, ongefilterd, 1 spel per keer, 5 tot 10 minuten. Geen knoppen, wel veel humor. Deze podcasts zullen voorlopig op zijn minst wekelijks verschijnen. We hebben al een aantal uitzendingen klaar staan en dat moet goed te doen zijn.

Ondanks dat ik met Mike en Niels meer dan 100 podcasts heb opgenomen, was het toch weer even zoeken naar een toon en format. Inmiddels hebben we dat wel aardig gevonden. Ik wil dit, in principe, heel 2019 doen wanneer ik de kans heb (en dat is vaak). Ik neem dit voorlopig op met alleen mijn smartphone, waardoor de kwaliteit iets minder is dan dat jullie van de reguliere Podcast gewend zijn, maar ik ben bezig met een mogelijkheid dat te verbeteren.

Boardgame Bashers #1 - Pandemic Legacy

In de eerste aflevering van Boardgame Bashers hebben we Pandemic Legacy gespeeld, een nieuwe versie van het bekende Pandemic (of Pandemie) waarbij het spel over 12 missies continu evolueert waarbij er zo een unieke spelsituatie ontstaat. Virussen muteren, steden gaan verloren, je kunt upgrades verdienen, er komen nieuwe karakters bij terwijl vertrouwde karakters juist tragisch sterven. Maar maakt dit het spel ook leuker? Kom erachter in de eerste Boardgame Bashers!

Waar vind ik Boardgame Bashers?

Uiteraard hier op Button Bashers en Soundcloud!

https://soundcloud.com/button-bashers-podcast/boardgambashers-pandemic-legacy

Verder vind je Boardgame Bashers op iTunes, Spotify en Google Podcasts. Ook kun je deze Podcast direct inlezen met je favoriete Podcast programma op http://button-bashers.nl/RSS/BoardGameBashers.xml

Tot de volgende Boardgame Bashers, tot de volgende keer!

Afbeelding

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Re: Nieuwe Podcast - Boardgame Bashers #1 - Pandemic Legacy

Berichtdoor Shmupz » 06 jan 2019, 11:49

Leuk! :-) Ga ik volgen!
Shmupz

Berichtdoor OldSchool » 06 jan 2019, 13:02

Mooi initiatief, ga em zeker volgen!

OldSchool

Berichtdoor Apenheul » 06 jan 2019, 13:44

Ik heb de legacy versie nooit gespeeld maar wel de normale Pandemic. Zo te horen moet ik echt een keer aan de Legacy variant beginnen en gewoon met doorscheuren van kaarten en dat soort dingen want dat voegt qua ervaring veel toe.
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor seffen99 » 06 jan 2019, 16:00

Tof initiatief. Ik ga luisteren.
seffen99

Berichtdoor seffen99 » 07 jan 2019, 15:31

Ik heb de aflevering geluisterd. Het concept is leuk en de vibe is gezellig (paar vrienden die samenkomen, een spel spelen en het bespreken).

Hoe het spel werkt, daarvan heb ik na het beluisteren nog geen goed beeld. Toch kan ik wel enthousiast worden hiervan. Er komt ongetwijfeld nog een bordspel langs dat ik daarna zou willen kopen.

Na het beluisteren van een van de podcastafleveringen, heb ik toen een nacht weerwolven gekocht. Echter nog niet gespeeld.....
seffen99

Berichtdoor OldSchool » 08 jan 2019, 09:33

Weerwolven is ook altijd tricky, imdat het pas echt leuk wordt vanaf tien spelers. Die heb ik meestal niet bij elkaar :).

Misschien helpt het om een foto van de game te plaatsen bij de link? Op zich wordt er best wat info gegeven, wat je wellicht beter kunt plaatsen als je er een plaatje hij hebt. Kunnen we uiteraard er ook zelf bij zoeken.

Ik heb ooit League of Legends gespeeld, wat ook met verschillende missies werkte en veel aparte elementen die de missies anders maakte dan de voorgangers. Ik vind het concept van het spel interessant, alleen moet je dan wel 3 mensen vinden die dit spel langer achter elkaar met je willen doen. Als ik een dergelijk clubje beschikbaar had, zou ik het zeker willen proberen.

Wat ik leuk vindt aan de podcast, is dat ik zo een nieuw spel heb leren kennen. Ik ben fan van bordspellen en hoop zo meer te ontdekken! En ook ik vond de vibe prettig!

OldSchool

Berichtdoor Ok Impala! » 08 jan 2019, 14:34

Ga ik zeker ook luisteren. Pandemic is een prachtig bordspel. Mijn vrouw en ik spelen het zeer regelmatig samen. Heerlijk spannend spel om met z'n tweeën te spelen! :)
Ok Impala!

Berichtdoor MrSirius » 08 jan 2019, 17:24

Ok Impala! schreef:Ga ik zeker ook luisteren. Pandemic is een prachtig bordspel. Mijn vrouw en ik spelen het zeer regelmatig samen. Heerlijk spannend spel om met z'n tweeën te spelen! :)
Leuk! Pandemic of Pandemic Legacy? Als dat de reguliere Pandemic is is dit een aanrader, net als het Verboden Eiland en de Vergeten Stad.

De volgende twee Boardgame Bashers gaan over 2 speler spellen.

Afbeelding
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor MrSirius » 08 jan 2019, 17:27

seffen99 schreef:Ik heb de aflevering geluisterd. Het concept is leuk en de vibe is gezellig (paar vrienden die samenkomen, een spel spelen en het bespreken).

Hoe het spel werkt, daarvan heb ik na het beluisteren nog geen goed beeld. Toch kan ik wel enthousiast worden hiervan. Er komt ongetwijfeld nog een bordspel langs dat ik daarna zou willen kopen.

Na het beluisteren van een van de podcastafleveringen, heb ik toen een nacht weerwolven gekocht. Echter nog niet gespeeld.....
Bedankt! Ik denk dat je dat bij de volgende uitzendingen meer hebt, daarbij hebben we meer aandacht besteed aan de uitleg. Vanaf aflevering 4 ga ik deze Podcast ook grootschalig promoten op bordspellen communities. Vanaf die aflevering staat het format volledig.

Afbeelding
MrSirius
Beheerder

Berichtdoor Ok Impala! » 08 jan 2019, 18:22

MrSirius schreef:
Ok Impala! schreef:Ga ik zeker ook luisteren. Pandemic is een prachtig bordspel. Mijn vrouw en ik spelen het zeer regelmatig samen. Heerlijk spannend spel om met z'n tweeën te spelen! :)
Leuk! Pandemic of Pandemic Legacy? Als dat de reguliere Pandemic is is dit een aanrader, net als het Verboden Eiland en de Vergeten Stad.

De volgende twee Boardgame Bashers gaan over 2 speler spellen.

We spelen Pandemic Extreem Gevaar. Ook een heel leuke uitbreiding!
Ok Impala!