Mike's Minutes - 039 - Dragon Quest XI

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Re: Mike's Minutes - 026 - A Way Out

Berichtdoor Galious » 25 maart 2018, 17:11

Jammer dat de game niet heel erg kon boeien (ba-dum tsss!). Voor de co-op lijkt het me toch een leuke en memorabele ervaring, en dat van die free pass voor de 2e speler is in elk geval een mooie actie, nu alleen nog iemand vinden om het mee te spelen :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Dynamike » 25 maart 2018, 17:17

Galious schreef:Jammer dat de game niet heel erg kon boeien (ba-dum tsss!). Voor de co-op lijkt het me toch een leuke en memorabele ervaring, en dat van die free pass voor de 2e speler is in elk geval een mooie actie, nu alleen nog iemand vinden om het mee te spelen :)

Ik pas (ba-dum tsss!) voor nog een ronde.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 027 - Ni No Kuni II Revenant Kingdom

Berichtdoor Dynamike » 02 apr 2018, 19:20

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-027-ni-no-kuni-ii-revenant-kingdom
Een linkje naar de directe download van de MP3.

Info
Aflevering: 027 - Ni No Kuni II: Revenant Kingdom
Duur: 00:17:58
Datum: 02 april 2018

De nieuwste Level-5 RPG is uit. Ni No Kuni II: Revenant Kingdom is een andere game dan het eerste deel, maar heeft toch ook wel redelijk wat raakvlakken. Koning Evan is de hoofdrolspeler van het verhaal maar staat soms ook in de schaduw van de andere personages die de game rijk is. Is de game echter de moeite? Meer dan! En waarom hoor je in Mike's Minutes nummer 27.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 02 apr 2018, 19:23

Nice, hier ben ik erg benieuwd naar ^_^
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor synergy » 02 apr 2018, 19:24

Ik ga 'm luisteren, zit nu ergens in Chapter 3.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor Dynamike » 02 apr 2018, 19:45

synergy schreef:Ik ga 'm luisteren, zit nu ergens in Chapter 3.

Ik ben vandaag chapter 6 binnengelopen, en denk dat ik daar halverwege zit. Pest vind ik tegenwoordig toch wel de trophies. Want daardoor zie je toch hoeveel chapters er nog zijn. Maar, bevalt de game?

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 028 - Far Cry 5

Berichtdoor Dynamike » 08 apr 2018, 14:48

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-028-far-cry-5

Info
Aflevering: 028 - Far Cry 5
Duur: 00:19:28
Datum: 08 april 2018

Welkom in het broeierige America waar een sekte, genaamd Eden's Gate, de scepter zwaait. Het is aan jou om deze sekte op te rollen en zoals dat gaat in een Far Cry-game, uit te moorden. Voordat ze jou omleggen. De game is de moeite waard, dat is zeker, maar waarom precies hoor je in deze Mike's Minutes.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 029 - God of War

Berichtdoor Dynamike » 15 apr 2018, 16:55

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-029-god-of-war

Info
Aflevering: 029 - God of War
Duur: 00:20:07
Datum: 15 april 2018

Kratos is terug, maar is niet alleen! In een totale andere setting dan de Griekse waaruit we hem kennen is het ditmaal het koude Noorwegen en diens goden die Kratos in de weg staan bij een belofte die hij gemaakt heeft. Maar zoals de God of War bekendstaat is tegenspraak vaak de drijfveer voor excessief geweld. Dit alles in een agressieve Mike's Minutes podcast.

En aan het einde van de aflevering nog een vraag aan jullie: de luisteraars.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 15 apr 2018, 17:11

Ah naar deze keek ik uit! Thanks!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Galious » 15 apr 2018, 18:10

Ok, je hebt me een beetje over de streep getrokken met alle lof voor de game, maar de twijfel knaagt nog steeds of ik uberhaupt wel behoefte heb aan een nieuw Kratos avontuur. Het is jammer dat er geen demo is, want ik ben ook vooral benieuwd naar de feel van de combat. Op de beelden die ik gezien heb, ziet het er naar mijn idee allemaal "net niet" uit qua impact en flow etc, maar misschien is die indruk wel helemaal verkeerd.

Wat betreft de vraag: mij lijkt het wel interessant over wat nieuwtjes mee te nemen in Mike's Minutes. Leuk voor de afwisseling en als er dan nog zo'n 15 minuten resteren voor de game, is dat genoeg om die net zo in-depth te bespreken :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Dynamike » 15 apr 2018, 18:33

Galious schreef:Ok, je hebt me een beetje over de streep getrokken met alle lof voor de game, maar de twijfel knaagt nog steeds of ik uberhaupt wel behoefte heb aan een nieuw Kratos avontuur. Het is jammer dat er geen demo is, want ik ben ook vooral benieuwd naar de feel van de combat. Op de beelden die ik gezien heb, ziet het er naar mijn idee allemaal "net niet" uit qua impact en flow etc, maar misschien is die indruk wel helemaal verkeerd.

Wat betreft de vraag: mij lijkt het wel interessant over wat nieuwtjes mee te nemen in Mike's Minutes. Leuk voor de afwisseling en als er dan nog zo'n 15 minuten resteren voor de game, is dat genoeg om die net zo in-depth te bespreken :)

Ik denk zeker dat je de game moet proberen. Dit is de beste game op de PS4. Serieus. En bedankt voor de feedback! Ik dacht aan 2/3 minuten per nieuwtje en dan is idd 15/16 mins nog over voor de game.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor LTGreenBean » 15 apr 2018, 19:24

Galious schreef:Jammer dat de game niet heel erg kon boeien (ba-dum tsss!). Voor de co-op lijkt het me toch een leuke en memorabele ervaring, en dat van die free pass voor de 2e speler is in elk geval een mooie actie, nu alleen nog iemand vinden om het mee te spelen :)

Steef en Ik hebben hem uitgespeeld van het weekend en ik kan zeggen je MOET hem een keer ervaren hebben :) en ik wil je er best mee helpen want je kan hem zonder probleem 2 keer spelen gezien de keuzes. Mijn spoiler free review volgt snel en die is in Greenbean style ;)

GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
LTGreenBean

Berichtdoor synergy » 15 apr 2018, 19:37

Oeh nice! Ben benieuwd! Nu nog ff heel snel Far Cry 5 uitspelen voor vrijdag.
synergy

Berichtdoor Dynamike » 15 apr 2018, 23:56

synergy schreef:Oeh nice! Ben benieuwd! Nu nog ff heel snel Far Cry 5 uitspelen voor vrijdag.

Zet alles maar opzij!

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor synergy » 16 apr 2018, 00:30

Dynamike schreef:
synergy schreef:Oeh nice! Ben benieuwd! Nu nog ff heel snel Far Cry 5 uitspelen voor vrijdag.

Zet alles maar opzij!

Hype hype hype
synergy

Berichtdoor Farokh » 16 apr 2018, 16:08

Wat nieuwtjes erbij, vind ik op zich ook wel een leuk idee. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden, wanneer de podcast daarmee gewoon die lengte langer wordt. Maar ik kan ook begrijpen, dat jij graag onder een bepaalde lengte wil blijven.
Met een wekelijkse podcast heb ik de meeste nieuwtjes waarschijnlijk al wel gehoord / gelezen. Vooral als je de belangrijkste eruit pikt. Daarmee is vandaag de dag een wekelijks interval al redelijk lang. Maar ik zou het gewoon proberen en zien hoe het bevalt.
Farokh

Berichtdoor Dynamike » 16 apr 2018, 17:11

Farokh schreef:Wat nieuwtjes erbij, vind ik op zich ook wel een leuk idee. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden, wanneer de podcast daarmee gewoon die lengte langer wordt. Maar ik kan ook begrijpen, dat jij graag onder een bepaalde lengte wil blijven.
Met een wekelijkse podcast heb ik de meeste nieuwtjes waarschijnlijk al wel gehoord / gelezen. Vooral als je de belangrijkste eruit pikt. Daarmee is vandaag de dag een wekelijks interval al redelijk lang. Maar ik zou het gewoon proberen en zien hoe het bevalt.

Ja, de lengte is wel een ding. En inderdaad voor mijzelf. Het moet allemaal maar net passen in de dagelijkse gang van zaken. Maar ik ga het gewoon bekijken hoe het bevalt. Met de E3 komen er sowieso per persco uitzendingen, wellicht is dat het moment om te bekijken of het nuttig/leuk is.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 030 - Yakuza 6

Berichtdoor Dynamike » 22 apr 2018, 15:55

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-030-yakuza-6

Info
Aflevering: 030- Yakuza 6
Duur: 00:19:32
Datum: 22 april 2018

Als je nog nooit een deel hebt gespeeld uit een gamereeks, en je weet dat ze wel verband houden met elkaar, is het dan slim om in het zesde deel in te stappen? Doorgaans zou ik zeggen; doe maar niet. Maar met Yakuza 6 is het prima te doen. Het zal even taai zijn, maar daarna speelt het als een waterig zonnetje. Dit alles en meer in deze podcast.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 030 - Yakuza 6

Berichtdoor Galious » 22 apr 2018, 22:28

Tof om te horen dat je eerste Yakuza ervaring goed is bevallen. Deel 6 lijkt me ook erg tof, vooral met de nieuwe game engine, maar ik zou het liefst toch eerst door alle voorgaande delen willen spelen en daar heb ik er nog wel wat van te gaan.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Re: Mike's Minutes - 031 - Detroit Become Human

Berichtdoor Dynamike » 29 apr 2018, 17:43

[quote="Dynamike"]SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-031-detroid-become-human

Info
Aflevering: 031 - Detroit Become Human
Duur: 00:16:18
Datum: 29 april 2018

De demo van Detroit Become Human is vrijgegeven nu de game gold is. Een spirituele opvolger van Heavy Rain en Beyond: Two Souls, zo mag de game gezien worden waar keuzes en misstappen gevolgen hebben voor de personages en het verloop van het verhaal. In de demo, die vrij kort is, zitten aan één scene al zeven eindes. Tijd om eens te kijken hoe dat beviel.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Pius » 29 apr 2018, 20:49

Prima luistermateriaal. Mijn enthousiasme over de game neemt n.a.v. dit verhaal wel af moet ik zeggen (niet ten nadele van het vertelwerk overigens). Klinkt alsof Quantic Dream toch een andere kant op gaat met hun games dan hun successen uit het verleden. Stressinducerende metertjes zijn juist niet wat ik wil van dit soort games. Maar goed, laten we het rustig afwachten... ik houd vertrouwen.

"Come back when you can put up a fight."
Pius

Berichtdoor Dynamike » 29 apr 2018, 22:50

Pius schreef:Prima luistermateriaal. Mijn enthousiasme over de game neemt n.a.v. dit verhaal wel af moet ik zeggen (niet ten nadele van het vertelwerk overigens). Klinkt alsof Quantic Dream toch een andere kant op gaat met hun games dan hun successen uit het verleden. Stressinducerende metertjes zijn juist niet wat ik wil van dit soort games. Maar goed, laten we het rustig afwachten... ik houd vertrouwen.

Ik moet zeggen dat ik geen echte stress op me gedrukt kreeg, maar het is onderbewust wel door te zeggen dat elke minuut die je er langer over doet de kans op succes verminderd. Toch als je rustig gaan rondkijken, in deze scene, ben je niet langer dan twee/drie minuten bezig. En de procenten die het oplevert wogen niet af tegen dat wat er verloren zou gaan door een minuut langer te kijken. Maar kan me voorstellen dat het straks in de game zelf wellicht anders is.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Galious » 29 apr 2018, 22:55

Ik heb vanavond de aflevering beluisterd én de demo gespeeld. Lekkere aflevering weer, maar de demo kon mij niet overtuigen.
Fahrenheit vond ik indertijd erg tof (althans de eerste helft voordat het verhaal echt spectaculair ontspoorde in complete onzin), maar Heavy Rain kon mij niet bekoren en Beyond Two Souls heb ik na een half uurtje al uitgezet. Bij Quantic Dream lijken alleen de graphics te evolueren. Het zijn nog steeds dezelfde awkward controls (kunnen ze na al die jaren nou echt niets beters bedenken dan weer diezelfde contextuele en onintuïtieve beweginkjes met de analoge stick?) met de detective stukjes uit Batman: Arkham Origins. Ik denk dat ik deze maar skip :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Re: Mike's Minutes - 032 - World of Warcraft Part I

Berichtdoor Dynamike » 13 mei 2018, 20:39

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-032-world-of-warcraft-part-i

Info
Aflevering: 032 - World of Warcraft Part I
Duur: 00:18:31
Datum: 13 mei 2018

Tijd om terug te grijpen naar de meest gespeelde MMORPG die ik ken. Met Battle for Azeroth in het vooruitzicht was het tijd om nu echt weer eens in World of Warcraft te duiken. Maar niet zomaar. Nee, gewoon, oldskool vanaf level 1. De reden om dit te doen is dat er door de jaren heen een hoop veranderd is, en het wel zo prettig is om dan alle veranderingen rustig door te nemen in plaats van alles in één keer. Maar wat is er allemaal anders? En hoe bevalt dat? Dit en meer in een nieuwe Mike's Minutes.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 032 - World of Warcraft Part I

Berichtdoor Henky-VII » 15 mei 2018, 12:19

Je noemt echt de dingen op die mij laten zeggen waarom ik World of Warcraft al een lange tijd geen MMO meer vind. Er is geen samenwerking nodig, het is allemaal onpersoonlijk en het hadden net zo goed bots kunnen zijn in veel gevallen. :( Maar dat heb ik allemaal al uitvoerig besproken in het WOW topic waarin je al aangaf dat je de game weer eens een kans wilde geven. :)

Afbeelding
"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
Henky-VII

VorigeVolgende