Mike's Minutes - 040 - Red Dead Redemption II

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Re: Mike's Minutes - 018 - Murdered: Soul Suspect

Berichtdoor seffen99 » 28 jan 2018, 15:00

Ik mag wel zeggen dat dit een heel ‘geestige’ aflevering is geworden!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
seffen99

Re: Mike's Minutes - 018 - Murdered: Soul Suspect

Berichtdoor Dynamike » 04 feb 2018, 13:19

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-018-sea-of-thieves
Een linkje naar de directe download van de MP3.

Info
Aflevering: 019 - Sea of Thieves
Duur: 00:20:11
Datum: 04 februari 2018

Piraten zijn altijd aantrekkelijk geweest in games. Zeker als je samen met een paar vrienden of vriendinnen de woeste zeeën kan bevaren, schatten kan opgraven en natuurlijk kan plunderen en roven. Die alles kan in Sea of Thieves en daarom speelden Mike en Niels de closed alpha van de game en werden dronken zonder te drinken.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 019 - Sea of Thieves

Berichtdoor Apenheul » 04 feb 2018, 21:22

Ik heb direct achter elkaar Praatje Podcast actueel en de twee nieuwste Mike's Minutes geluisterd :)

Yo ho ho!
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor seffen99 » 05 feb 2018, 08:41

Aflevering over Sea of thieves teruggeluisterd. Wat lijkt me dit een leuke game! Leuk ook om te horen hoe jullie er nu al zoveel lol aan hebben beleefd.

seffen99

Berichtdoor Dynamike » 05 feb 2018, 22:05

seffen99 schreef:Aflevering over Sea of thieves teruggeluisterd. Wat lijkt me dit een leuke game! Leuk ook om te horen hoe jullie er nu al zoveel lol aan hebben beleefd.

Je mag tegen die tijd wel een middagje komen spelen hoor. Vind ik geen probleem.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 020 - Lost Sphear

Berichtdoor Dynamike » 11 feb 2018, 15:52

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-020-lost-sphear

Info
Aflevering: 020 - Lost Sphear
Duur: 00:19:29
Datum: 11 februari 2018

De Tokyo RPG Factory heeft haar tweede game uitgebracht genaamd Lost Sphear. Een RPG die een aantal typische Japans invloeden heeft maar helaas weinig weet te verbazen. Toch is het een game die Mike zonder al te veel tegenzin speelt. Er moet dus ook iets goeds aan zitten. Wat er goed en minder goed aan is hoor je in deze Mike's Minutes.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Rookworst88 » 13 feb 2018, 17:19

Ik twijfel al een tijdje of ik deze game nou wil hebben of niet. Aan de ene kant heb ik wel zin in een ouderwetse JRPG, maar aan de andere kant vond ik de demo niet heel speciaal. Deze Mikes Minutes geeft mij toch de doorslag om er even mee te wachten. Er is nog genoeg te spelen op de Switch, en als ik dan 25 of meer uur in een RPG ga steken, laat het dan een overtuigende zijn ;) leerzame aflevering weer!

Rookworst88

Berichtdoor Dynamike » 13 feb 2018, 23:48

Rookworst88 schreef:Ik twijfel al een tijdje of ik deze game nou wil hebben of niet. Aan de ene kant heb ik wel zin in een ouderwetse JRPG, maar aan de andere kant vond ik de demo niet heel speciaal. Deze Mikes Minutes geeft mij toch de doorslag om er even mee te wachten. Er is nog genoeg te spelen op de Switch, en als ik dan 25 of meer uur in een RPG ga steken, laat het dan een overtuigende zijn ;) leerzame aflevering weer!

Snap ik volledig. Ik zou de game niemand aanraden, maar het is ook niet dramatisch. Mooi dat ik je wat vrije tijd heb kunnen geven ;)

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 021 - Kingdom Come Deliverance

Berichtdoor Dynamike » 18 feb 2018, 16:42

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-021-kingdom-come-deliverance

Info
Aflevering: 021 - Kingdom Come Deliverance
Duur: 00:21:22
Datum: 18 februari 2018

Kingdom Come Deliverance is geen game die je even binnen een paar uurtjes uitspeelt. Als dat wel zo was, dan was ik na die paar uur waarin ik de game heb kunnen spelen al bij het einde geweest, in plaats van pas door het begin. En dat is wat er in deze Mike's Minutes zit. De eerste stapjes, de eerste uurtjes, in deze RPG.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 022 - Fe

Berichtdoor Dynamike » 19 feb 2018, 15:26

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-022-fe

Info
Aflevering: 022 - Fe
Duur: 00:16:34
Datum: 19 februari 2018

Het is een beetje druk met games, daarom komen er deze week drie Mike's Minutes uit. Dit is de tweede van de week...

Een heerlijk zoet avontuur in een dierenrijk. Zo is Fe wellicht het beste te omschrijven. Een 3D platformer die je een beetje probeert te raken in in je traanbuis. Maar buiten dat een toffe ervaring is waar hier en daar wel wat scherpe randjes aan zit. Dit alles in Mike's Minutes 22.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Rookworst88 » 20 feb 2018, 15:22

Toch jammer dat deze game matige reviews krijgt. Had me er enorm op verheugd, maar ik ben nu enorm geneigd om toch even te wachten tot hij in de uitverkoop is.

Rookworst88

Berichtdoor Dynamike » 20 feb 2018, 15:55

Rookworst88 schreef:Toch jammer dat deze game matige reviews krijgt. Had me er enorm op verheugd, maar ik ben nu enorm geneigd om toch even te wachten tot hij in de uitverkoop is.

Ik zie gemiddeld zo rond een 7,5. Dat is toch best goed? Ik bedoel, het is geen grote game met 600 uur aan quests, maar ik zelf heb hem een 8 gegeven. Prima game hoor. En niet duur volgens mij.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 023 - Metal Gear Survive

Berichtdoor Dynamike » 25 feb 2018, 12:04

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-023-metal-gear-survive

Info
Aflevering: 023 - Metal Gear Survive
Duur: 00:22:22
Datum: 25 februari 2018

Een andere wereld, een ander verhaal en totaal andere gameplay dan je gewend bent van Metal Gear Solid-games. En dat is prima. Behoorlijk prima zelfs. Bouw je basis op, verzorg je schapen en sloop alles uit elkaar voor materialen die nodig zijn om de hel waarin je beland bent de baas te worden. Als dat tenminste kan.... Metal Gear Survive is een prima game, en dit is waarom.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Galious » 25 feb 2018, 13:59

Deze game lijkt me echt totaal niks, maar de micro transactions lijken nu al net zo'n verontwaardiging op te doen laaien als de lootboxes van Star Wars Battlefront. $10 voor een 2e save slot? Bizar.

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Dynamike » 25 feb 2018, 14:15

Galious schreef:Deze game lijkt me echt totaal niks, maar de micro transactions lijken nu al net zo'n verontwaardiging op te doen laaien als de lootboxes van Star Wars Battlefront. $10 voor een 2e save slot? Bizar.

Klopt, in de review ga ik daar verder op in. Want dat redde ik niet in deze Minutes. Die van het extra character slot vind ik niet zo heel boeiend, persoonlijk, want waarom zou ik de game een tweede keer willen spelen. Maar later in de game komt er een moment waarop je je afvraagt wat men denkende was. Toch... ik vermaak me.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Henky-VII » 27 feb 2018, 21:10

De game "presteert" bizar slecht lees ik.

http://metro.co.uk/2018/02/26/metal-gea ... t-7342955/

Moet ook wel zeggen dat de game (voor mij in ieder geval) er "opeens was". Niks over gehoord/gelezen en POEF het was er. Die 10 dollar voor een extra save slot is toch wel eh.... uniek te noemen hoor. Nou had ik al geen interesse in de game, speel de serie al niet meer sinds Metal Gear Solid 2, maar alsnog, bizar. Leuk en duidelijk verteld Mike, ik luister nog altijd trouw elke week. :D

Afbeelding
"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
Henky-VII

Berichtdoor Dynamike » 28 feb 2018, 13:32

Henky-VII schreef:De game "presteert" bizar slecht lees ik.

http://metro.co.uk/2018/02/26/metal-gea ... t-7342955/

Moet ook wel zeggen dat de game (voor mij in ieder geval) er "opeens was". Niks over gehoord/gelezen en POEF het was er. Die 10 dollar voor een extra save slot is toch wel eh.... uniek te noemen hoor. Nou had ik al geen interesse in de game, speel de serie al niet meer sinds Metal Gear Solid 2, maar alsnog, bizar. Leuk en duidelijk verteld Mike, ik luister nog altijd trouw elke week. :D

Ja, het was wel te verwachten dat de game niet goed zou verkopen. Er is te veel haat op de game en inderdaad, niet heel erg veel en groot in het nieuws geweest behalve als het negatief was.

Toch zijn er wel twee beta weekenden geweest en dat heb ik overal wel gelezen, dus aan de andere kant hadden mensen het wel tegen kunnen komen. Extra char slot is raar, eens, al zou ik niet weten waarom je een tweede char wil starten, er zitten geen classes in de game, dus het nut zie ik er sowieso niet van in.

Tof dat je elke week luistert!

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor ghoul » 02 maart 2018, 21:05

Ga deze zeker mee pikken in mijn dagelijkse podcast carrousel !

Afbeelding
ghoul

Berichtdoor Dynamike » 02 maart 2018, 22:56

ghoul schreef:Ga deze zeker mee pikken in mijn dagelijkse podcast carrousel !

Goed nieuws! Voor mij dan en hopelijk heb je er zelf ook wat aan natuurlijk ;)

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 024 - Metal Gear Survive en Fable Fortu

Berichtdoor Dynamike » 11 maart 2018, 23:11

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-024-metal-gear-survive-en-fable-fortune

Info
Aflevering: 024 - Metal Gear Survive en Fable Fortune
Duur: 00:13:59
Datum: 11 maart 2018

Deze week een korte aflevering omdat er over sommige games gewoon minder te vertellen is. Als eerste een korte terugblik op Metal Gear Survive nu ik meer dan vijftig uur in de game heb gestoken. Verder ben ik begonnen aan Fable Fortune. Een cardgame zoals Hearthstone maar met een aantal zeer boeiende en frisse ideeën. Kort maar kracht is deze Mike's Minutes, net als de potjes in Fable Fortune. Helaas.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Re: Mike's Minutes - 025 - Sky Force Anniversary en Reloaded

Berichtdoor Dynamike » 18 maart 2018, 19:53

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-025-sky-force-anniversary-en-reloaded

Info
Aflevering: 025 - Sky Force Anniversary en Reloaded
Duur: 00:19:08
Datum: 18 maart 2018

Het is een beetje feest! Want het is de 25ste aflevering van Mike's Minutes. Met speciale dank aan jullie, de luisteraars, maar ook aan @Apenheul en @seffen99 die te gast zijn geweest in eerdere uitzendingen.

Wederom niet één, maar twee games deze week in Mike's Minutes. Al zijn het wel games die in het verlengde van elkaar liggen. Het zijn twee simpel ogende games maar beide erg verslavend en niet al te gemakkelijk: Sky Force Anniversary en Sky Force Reloaded. Sterren, kaartjes, humans, onderdelen en nog veel meer verzamelen staan in beide games op het menu.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Galious » 18 maart 2018, 20:37

Congrats met de 25e aflevering! Hij luisterde weer lekker weg.

Ik vond Sky Force Anniversary ook best leuk als PS Plus titel, maar het ging me enorm tegenstaan dat progressie voornamelijk afhangt van je upgrades en niet van je skill. Vijanden worden niet per se moeilijker, maar het worden gewoon grotere damage sponges en om je wapens te upgraden moet je eindeloos grinden en dat trok ik niet zo. Ik vond het van die typische tijdrekkende free-to-play game mechanics, om van dat kaartjes verzamelen maar te zwijgen, in een game waar je anders wel voor moet dokken. Leuk om eenmalig doorheen te spelen, maar toen was ik er ook wel helemaal klaar mee :)

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Dynamike » 18 maart 2018, 22:31

Galious schreef:Congrats met de 25e aflevering! Hij luisterde weer lekker weg.

Ik vond Sky Force Anniversary ook best leuk als PS Plus titel, maar het ging me enorm tegenstaan dat progressie voornamelijk afhangt van je upgrades en niet van je skill. Vijanden worden niet per se moeilijker, maar het worden gewoon grotere damage sponges en om je wapens te upgraden moet je eindeloos grinden en dat trok ik niet zo. Ik vond het van die typische tijdrekkende free-to-play game mechanics, om van dat kaartjes verzamelen maar te zwijgen, in een game waar je anders wel voor moet dokken. Leuk om eenmalig doorheen te spelen, maar toen was ik er ook wel helemaal klaar mee :)

Helemaal eens, maar toch is het een game om even snel een half uurtje te spelen. Al lukte dat niet altijd ;) Dat van die kogelsponsen klopt inderdaad, dat is wat er gebeurt samen met meer kogels (in Reloaded dan) en dat kan behoorlijk frustreren. Toch hebben ze in Reloaded wel wat gewerkt aan het gevoel van progressie maken. De upgrades zijn goedkoper, waardoor je vaak na twee of drie potjes wel weer kan upgraden, maar er zijn nu alleen heel veel upgrades per categorie mogelijk. Dus onderaan de streep kom je op hetzelfde neer: eindeloos herspelen :)

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor seffen99 » 19 maart 2018, 08:45

Congrads! Een prestatie van weleer! Kom graag nog eens een keer meekletsen over een game. Deze ga ik straks op de fiets beluisteren. Way to go Mike!
seffen99

Re: Mike's Minutes - 026 - A Way Out

Berichtdoor Dynamike » 25 maart 2018, 16:34

SoundCloud
https://soundcloud.com/user-657109465/aflevering-026-a-way-out

Info
Aflevering: 026 - A Way Out
Duur: 00:19:21
Datum: 25 maart 2018

A Way Out is een pure, co-op only game waarbij jij en een vriend of vriendin een avontuur beleven. De gehele game in in splitscreen. Wil zeggen dat alles wat jullie doen altijd door beide spelers te zien is. Daarom dook Mike dit weekend zes uurtjes voor de TV om online dit verhaal te spelen en daarmee direct uit te spelen. Hoe de beleving was hoor je in deze Mike's Minutes.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

VorigeVolgende