Podcast 73: Muziek in games 4

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.

Re: Podcast 73: Muziek in games 4

Berichtdoor Dynamike » 25 apr 2017, 10:24

seffen99 schreef:Na het bevlogen betoog van @dynamike, begonnen met het luisteren van de OST NieR: Automata. Wat een heerlijke muziek man!

Ik heb overigens geen enkel probleem met bombastische symfonische muziek. Het mag wat dat betreft lekker theatraal zijn (ben ik zelf ook wel eens :P ).

Ja echt lekker. Ik heb dit weekend gewoon nog even NieR zitten spelen, puur vanwege de muziek eigenlijk. Schitterend man.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Galious » 09 jun 2017, 13:48

Ik loop een aflevering achter en ben nu pas Muziek in games 4 aan het beluisteren.

@Apenheul
Mooie keuze voor Turtles in Time vanwege de iconische sound design van Konami. Ik ben benieuwd of je Konami's ReBirth games hebt gespeeld op de Wii? Daar kwam diezelfde awesome sound namelijk weer helemaal in terug :smile:

@Dynamike
Hulde voor je a capella renditie van Magical Sound Shower, ik herkende 'm direct :laugh:
De C64 versie klinkt qua instrumentatie best veel als de MSX versie die ik vroeger veel speelde. Instantly recognizable deuntje!

nmkl pjkl ftmch
Galious

Berichtdoor Dynamike » 09 jun 2017, 14:10

@Galious
Thanks kerel! Ja, geweldig dit toch. Ik word echt instant vrolijk als ik deze muziek hoor. Heerlijk.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Apenheul » 09 jun 2017, 20:02

Galious schreef:Ik loop een aflevering achter en ben nu pas Muziek in games 4 aan het beluisteren.

@Apenheul
Mooie keuze voor Turtles in Time vanwege de iconische sound design van Konami. Ik ben benieuwd of je Konami's ReBirth games hebt gespeeld op de Wii? Daar kwam diezelfde awesome sound namelijk weer helemaal in terug :smile:

Ja die Castlevania Rebirth muziek is geweldig! Meteen ff geript voor in een aflevering =)
Apenheul
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 16 jun 2017, 20:29

Ik herkende magical soundshower direct maar dat komt omdat ik outrun 2006 heel cool vind of coast to coast (bijna dezelfde game) Uiteraard vind ik de originele ook heel tof.

Laatst bijgewerkt door Shantomio op 16 jun 2017, 23:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Ik speel bijna alles.
Vraag mij alles.
Favo console? Dreamcast

Shantomio

Berichtdoor Dynamike » 16 jun 2017, 21:50

Shantomio schreef:Ik herkende magical soundshower direct maar dat komt omdat ik outrun 2006 heel cool vind if coast to coast. Uiteraard vind ik de originele ook heel tof.

Kijk. Mijn zangstem is gewoon op en top.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 16 jun 2017, 23:34

Dynamike schreef:
Shantomio schreef:Ik herkende magical soundshower direct maar dat komt omdat ik outrun 2006 heel cool vind if coast to coast. Uiteraard vind ik de originele ook heel tof.

Eeeuh, laat ik het zo zeggen mijn oren explodeerde niet spontaan en het was beter dan die oorverdovende Bubble-Bobbletunes maarja hoeveel dat zegt :p

Ik speel bijna alles.
Vraag mij alles.
Favo console? Dreamcast

Shantomio

Berichtdoor Dynamike » 16 jun 2017, 23:35

Shantomio schreef:
Dynamike schreef:

Eeeuh, laat ik het zo zeggen mijn oren explodeerde niet spontaan en het was beter dan die oorverdovende Bubble-Bobbletunes maarja hoeveel dat zegt :p

Haha. Voor mij al heel veel :D

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 17 jun 2017, 00:10

Maar met je stem was niks is mee Mike. Leuke aflevering. Ik moet wel zeggen dat jullie veel diepe, lange games spelen. Persona, Horizon, Zelda, diegene waar Steef zo weg van is met die rare naam (zijn ze allemaal). Maar het gekke is dat ondanks ik zelf van de Arcade, snelle, over de top games ben, is het wel heel interessant om te luisteren en dat is echt een goede prestatie mannen.

Ik speel bijna alles.
Vraag mij alles.
Favo console? Dreamcast

Shantomio

Berichtdoor Dynamike » 17 jun 2017, 10:47

Shantomio schreef:Maar met je stem was niks is mee Mike. Leuke aflevering. Ik moet wel zeggen dat jullie veel diepe, lange games spelen. Persona, Horizon, Zelda, diegene waar Steef zo weg van is met die rare naam (zijn ze allemaal). Maar het gekke is dat ondanks ik zelf van de Arcade, snelle, over de top games ben, is het wel heel interessant om te luisteren en dat is echt een goede prestatie mannen.

Niet altijd hoor, want op dit moment ben ik begonnen aan Nex Machina, die komt dinsdag uit, en dat is echt een game van starten en spelen. En potjes duren, tot nu toe, 10 minuten max en dan ben ik aan bonken geschoten. Maar dat soort games speel ik dan wellicht een uurtje of 10 maximaal, over een hele lange periode verspreid. Dus games met iets meer body zijn wel lekker inderdaad. En Steef speelt veel Fire Emblem Heroes, op mobiel, dat is ook kort, alleen speelt hij het zoveel dat het wel lang lijkt :)

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Shantomio » 17 jun 2017, 12:37

Ik snap het Mike.
Nex Machina ziet er top uit en co-op!
Sowieso fijn. :D

Ik speel bijna alles.
Vraag mij alles.
Favo console? Dreamcast

Shantomio

Berichtdoor Dynamike » 17 jun 2017, 13:26

Shantomio schreef:Ik snap het Mike.
Nex Machina ziet er top uit en co-op!
Sowieso fijn. :D

Helaas alleen...... offline splitscreen co-op, ik snap niet waarom het niet online is.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor synergy » 18 jun 2017, 04:52

Ook heel interessant:

synergy

Vorige