Mod op mijn xbox identificeren

Modding, reparatie en randapparatuur

Mod op mijn xbox identificeren

Berichtdoor Niets » 08 okt 2019, 20:43

Hey allemaal,

Ik heb onlangs mijn oude xbox gevonden. Die is altijd al gemod geweest voor zover ik weet, met een Xecuter 2 chip (tenminste, dat verschijnt in het beeld als ik hem opstart). Dat snap ik allemaal wel en er is best wel wat uit te vogelen op internet, maar ik heb ook iets wat ik niet zo goed begrijp.
Aan de achterkant zit namelijk ook iets van een chip/dongle geplakt door degene die het gemod heeft. De foto's staan hieronder. Weet iemand wat dit is en wat ik ermee moet of kan doen??

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"Earth" without art is just "eh"...
Niets

Re: Mod op mijn xbox identificeren

Berichtdoor Kennie » 08 okt 2019, 21:01

Ik heb ook een XBOX Classic met een Xe-Cuter modchip (v3) en voor zover ik weet kun je verschillende BIOS versies erop zetten en de console met behulp van die dip switches booten met die specifieke BIOS. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt, zelf heb ik de mod laten uitvoeren door iemand in Amstelveen. Hij zette er meteen XBMC op en kon ik alles spelen wat ik wilde spelen.

Afbeelding
Kennie

Berichtdoor Dynamike » 08 okt 2019, 23:46

Als ik dit zo zie dan denk ik dat het is om de bios in de chip te programmeren via USB. Het gele kabeltje zal naar de modchip lopen en de reden dat er twee aansluitingen op zitten kan zijn of om de bios weer uit te lezen, of om een tweede geheugenbank te programmeren met een eventuele andere bios, zodat je kan switchen. Daarom zitten er ook dipswitches op.

Ik vraag me overigens af of het echt een Xecuter 2 is. De bios kan het wel zeggen, omdat er misschien een Xecuter 2 bios in zit, maar die programmer achterop lijkt niet op de programmers die ik ken van Xecuter. En, meestal zette Team Xecuter hun naam er wel op, want trots.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor marxkemp » 09 okt 2019, 06:54

Wat Dynamike zegt
Google maar eens op Xbit modchip...

Voor de looks zou ik de programmer eraf halen.
marxkemp

Berichtdoor Niets » 09 okt 2019, 10:08

Hey, bedankt voor de reacties! Ik heb er zelf de ballen verstand van, maar ik ben nooit te beroerd om erin te duiken en te leren.

Dus als ik het goed begrijp is het een xbit modchip, maar met een Xecuter 2 bios. Dat is goed om te weten, want tot nu toe heb ik alleen op Xecuter 2 gegoogeled en kon ik nooit echt vinden wat ik zocht, maar nu zal het wat beter lukken denk ik zo.
marxkemp schreef:Voor de looks zou ik de programmer eraf halen.

Heb ik die niet meer nodig dan voor later? Stel dat ik een andere bios erop wil zetten ofzo?
Voorlopig laat ik m zo, hij zit toch aan de achterkant en de console zelf staat in een kastje, dus ik zie er niets van bij normaal gebruik. Wel ga ik ff dat lelijke duct tape weghalen en een iets sierlijkere oplossing zoeken om hem aan de xbox te bevestigen :tongue1:

Niets

Berichtdoor marxkemp » 09 okt 2019, 11:37

Software van die programmer is niet echt goed of nog te gebruiken op nieuwe systemen. Als t nu werkt. Zo laten.
marxkemp

Berichtdoor Seroczynski » 09 okt 2019, 15:14

Vind het vrij slordig gedaan, die mod. Maar als je er geen last van hebt gewoon laten zitten.

Laatst speciaal voor mijn Cobra modchip van de GCN een Windows XP computer in elkaar gezet. Die programmer (en mijn X360 JTAG) gaan nog via LPT, die oude printerpoorten :-) Wel lekker om zo'n machine te hebben staan als je nog gemodde retro consoles hebt.

Windows XP is trouwens ook vrij goed gepatched te downloaden, heb er eentje van een paar maandjes oud gebruikt.
Seroczynski

Berichtdoor Dynamike » 09 okt 2019, 15:37

Seroczynski schreef:Vind het vrij slordig gedaan, die mod. Maar als je er geen last van hebt gewoon laten zitten.

Laatst speciaal voor mijn Cobra modchip van de GCN een Windows XP computer in elkaar gezet. Die programmer (en mijn X360 JTAG) gaan nog via LPT, die oude printerpoorten :-) Wel lekker om zo'n machine te hebben staan als je nog gemodde retro consoles hebt.

Windows XP is trouwens ook vrij goed gepatched te downloaden, heb er eentje van een paar maandjes oud gebruikt.

Kon je die Cobra niet flashen met update vanaf CD? Of zat er zo'n oude bios in dat je niet kan browsen op files?

Ik zou het ook gewoon laten zitten, die porgrammer. Prima zo, als de Xbox werkt is het goed.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder

Berichtdoor Niets » 09 okt 2019, 23:31

Xbox werkt prima, maar ik zou misschien wel het dashbord willen updaten, of op zn minst wat emulators veranderen (die van de genesis/MD is behoorlijk onspeelbaar). Daar heb ik dan toch die programmer voor nodig? Of is die echt alleen voor de bios?

Niets

Berichtdoor marxkemp » 10 okt 2019, 06:42

Alleen voor bios. Updaten van software kan via ftp of cd. https://github.com/Rocky5/Xbox-Softmodding-Tool
marxkemp

Berichtdoor Niets » 10 okt 2019, 09:07

Goed om te weten. Bedankt!

Niets