Ervaring met joy- / fightsticks op PS2?

Modding, reparatie en randapparatuur

Ervaring met joy- / fightsticks op PS2?

Berichtdoor Zwarteziel » 01 mei 2019, 09:25

Hallo allen,

recent kwam ik in het bezit van een PS2 met een aantal SHMUP-titels. Erg leuk om deze - voor mij - onbekende titels te ontdekken op dit systeem, maar...: Eén van de discs die ik bezit is '1945 I&II The Arcade Games', een conversie van de alom bekende arcade varianten. Helaas kan deze niet worden gespeeld met de analoge sticks van de Dualshock-controller. Nu zag ik dat er in het verleden verschillende third-party joy- en fightsticks zijn verschenen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of een aanrader qua model?
Zwarteziel

Re: Ervaring met joy- / fightsticks op PS2?

Berichtdoor coastermark » 01 mei 2019, 19:23

Ik heb een fighting stick voor de PS1. Nog nauwelijks gebruikt

Zal m eens aansluiten op mijn PS2 en 1945 hiermee spelen en mijn bevindingen hier delen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Afbeelding
coastermark

Berichtdoor Galious » 01 mei 2019, 22:41

Ugh, 2D games met de analoge sticks spelen, daar gruwel ik echt van :confused3:
Het geeft misschien een beetje het joystick gevoel, maar dat gaat gauw weer teniet omdat het veel te onprecies is voor games met 8-way digitale besturing. Daar is de d-pad voor, of een arcadestick natuurlijk :)

Maar om je vraag te beantwoorden, ik heb ooit twee van onderstaande PS1 arcade sticks van marktplaats gekocht en die zijn volledig compatible met de PS2. Ze waren spotgoedkoop, maar zijn zeer degelijk met lekker clicky microswitches voor de joystick, prima buttons en een stevige build met metalen onderkant. Geen idee of ze nog te vinden zijn en wat ze tegenwoordig moeten kosten, maar mocht je dit model voor een redelijk prijsje kunnen scoren, dan kan ik die zeker aanbevelen.

Afbeelding

nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator

Berichtdoor Zwarteziel » 02 mei 2019, 07:04

Bedankt heren! Ik vond het vroeger altijd fijn om joysticks met microswitches te gebruiken, maar die was ik tot op heden niet tegen gekomen. Mooi om te zien dat ze bestaan :)

Om de één of andere reden ben ik geen fan van de DPad met dit soort spellen. Het is niet dat ik te grote vingers heb ofzo, maar voor mijn gevoel zit er te weinig 'travel' in de knoppen, waardoor het voor mij onprettig speelt. Ik geef dan weer voorkeur aan de analoge sticks.
Zwarteziel