SNES NTSC RGB scart aansluiten?

Modding, reparatie en randapparatuur

SNES NTSC RGB scart aansluiten?

Berichtdoor iStreet » 06 jul 2018, 16:57

Ik wil graag weer eens een snes hebben, maar dan wel de amerikaanse.. De games vind ik er veel vetter uit zien :)
Maar ik heb een RGB monitor die (PAL en NTSC ondersteunt) met bnc koppeling aangesloten en rgb kabel van retrocables.co.uk. Die staat op een scart switchbox, waarin meerdere consoles zitten. Alles is PAL aangesloten. Kan ik hierop een SNES met NTSC scart op aansluiten en het werkt dan allemaal goed?
Ik heb wel eens gelezen dat je dat zwart wit krijgt, of geen beeld? Of is dat enkel met NTSC-J?? :dontknow:

Afbeelding
iStreet

Re: SNES NTSC RGB scart aansluiten?

Berichtdoor retrogamebrothers » 06 jul 2018, 18:21

De SNES is een beetje een vreemde eend in de bijt vwb RGB kabels. Je moet absoluut geen PAL RGB kabel in een NTSC systeem steken, en vice versa. Dit ivm de verschillende pinouts.

Bij retrogamingcables kun je gewoon een NTSC kabel bestellen voor de SNES en aansluiten op je PVM. Op de site leggen ze je het ook nog eens haarfijn uit.

Qua uiterlijk lijken de Europese SNES en de Super Famicom natuurlijk enorm veel op elkaar, maar van binnen verschillen die twee juist enorm. Vreemd genoeg zijn de Amerikaanse SNES en de Super Famicom juist heel erg hetzelfde. De cartridges zijn onderling 100% compatible.

Afbeelding
retrogamebrothers

Berichtdoor iStreet » 07 jul 2018, 00:35

Dankje voor je input... wordt dan geen ntsc snes voor mij... ik ga niet elke keer mijn stekkers veranderen achter mijn monitor :)
Ga ik achter een pal snes aan :)

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor synergy » 07 jul 2018, 05:40

?

Je kan gewoon een NTSC-U, NTSC-J of PAL SNES in je scart switch proppen hoor, of het nou NTSC of PAL is, dat maakt niks uit, zolang je monitor het maar ondersteunt. De kabel van de scart switch naar je PVM heeft geen regio oid. :laugh:

Ik zou een SNES kopen en die laten modden voor 50/60 + regiovrij. Let wel op dat NTSC-U carts niet in een Europese of Japanse SNES passen qua formaat. Tenzij je een adapter koopt of een stuk van je slot uitzaagt (= niet mooi).
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Berichtdoor retrogamebrothers » 07 jul 2018, 10:14

Exact wat Synergy zegt. Het makkelijkste is om dan een NTSC-U SNES te kopen, want daar past alles in nadat je de 2 plastic stukjes verwijdert hebt.

Die console is dan wel weer heel lelijk, maar dat is natuurlijk smaak. :lol:

Afbeelding
retrogamebrothers

Berichtdoor iStreet » 22 jul 2018, 14:27

Mhh oke. Dus even voor de duidelijkheid; deze ntsc kan dus gewoon op deze bnc scart koppeling? (Waar ik nu dus alle PAL consoles overheen speel)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
iStreet

Berichtdoor retrogamebrothers » 23 jul 2018, 15:52

Yep.

Afbeelding
retrogamebrothers

Berichtdoor iStreet » 24 jul 2018, 11:30

Perfect! Snes RGB kabeltje besteld :thumbup1: